Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:37

Bizar!! Ga eens googlen!!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:38

Zo te lezen is Beans een probleemgeval en dan is een proffesionel toch echt het beste. Aan opjagen heb je niks, vondt ik direct al toen ik het las. Een hond in angst kan je helemaal niks mee

Ik kan begrijpen dat iedereen wil helpen, maar in dit geval is dit de enige juiste keuze.

* Wat Adil zegt is zeker wel iets waar rekening mee gehouden moet worden. Jagers in Duitsland schieten honden die loslopen 9 van de 10 keer af. Daar zijn ze hier niet kinderachtig mee. Nu is dat per gebied verschilend en ook afhankelijk van de jachtopziener maar zeker iets waar je bij stil moet staan.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:40

Helemaal in de staat waarin Beans zich nu bevind, shock kan ze er niet bij hebben.
Ik begin toch voorzichtig aan het gevoel te krijgen dat het wel gaat lukken.
Ze heeft een boel goede mensen op de zaak staan.

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:22

Chiqa schreef:
Absoluut, als ik ooit in zo'n situatie zou zitten (Ik hoop natuurlijk dat ik dit nooit mee hoef te maken) dan zou ik oook contact opnemen met Yvette.
Hebben jullie trouwens haar verhalen gelezen op haar site van de dieren die ze gevonden heeft met of zonder succes? Zelfs een keer een slang :)

Uiteraard lees je de succesverhalen (op haar site), maar er zijn ook minder succesvolle verhalen. Ik zou de troon die ze bestijgt niet te hoog en van te veel glitter en glamour voorzien.
Wat ik bedoel, maak haar niet heiliger dan ze is, het gaat mij ook puur en alleen om Beans.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:23

Wie heeft het toch over heiligmaking? Nieman toch?
Feit is wel dat ze helpt en iedereen die zijn best doet voor Beans verdient het bijkomend respect!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:28

Group1850, voel je niet onzeker, ik neem aan dat je hulp gewaardeerd wordt. Iig wel door mij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:57

En nogmaals een update en een reactie van Yvette;

yvette_alert schreef:
Wil je hem zo op bokt zetten aub ik heb het bericht iets aangepast

>>>>>

Wij zijn met iets bezig op de plek waar de laatste melding vandaan kwam. Dus ja er wordt volop gewerkt aan het vangen van Beans waarbij nu vooral gewerkt wordt aan het vertrouwen van Beans te winnen en daar zijn we voorzichtig positief over gezien de ontwikkelingen van de afgelopen dagen. Ook ik zit me te verbijten en wilde liever zelf wat aktiefs doen echter dat is nu gewoon onverstandig. We hebben goede hoop dat waar we nu mee bezig zijn waar div. mensen bij betrokken zijn gaat slagen.

Wij doen geen poging om Beans te vangen als we niet bijna zeker weten dat we haar dan ook hebben. Bij een vruchteloze poging jagen we haar verder weg en kunnen we weer van af stap 1 beginnen en worden de risico's voor Beans weer groter. Daardoor zouden er ook dagen werk verloren gaan. Dan zien we haar liever komen en gaan en wachten op een beter moment, wat zal komen omdat ze er zo meer vertrouwen in krijgt.

Sorry meer specifiek kan en wil ik niet zijn.

Als mensen Beans zien dan is melden bij Niek natuurlijk super.... maar doe als-je-als-je-blieft niet meer dan dat.

Duimen jullie met me mee.....

Hartelijke groet,

Yvet

@ Group 1850 - ik heb niet gevraagd om verering, dat is ook volstrekt onnodig. Ik heb wel gevraagd om de wensen van de eigenaar te respecteren en onze pogingen niet in gevaar te brengen.

Wij waarderen je inzet zeer! Alleen dat je op eigen houtje de bestaande acties in gevaar bracht, daar waren we minder enthousiast over zoals je ook prive is gemeld door Niek. Ik vind je gedrevenheid bewonderingswaardig.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:00

Ik denk niet dat het zit heeft om op elkaar te fitten ed, belangrijkst is dat Yvette haar werk goed kan doen zoals de eigenaar het wilt.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:17

Ik vind het een beetje appart. Eerst iedereen bij elkaar roepen en overal flayers willen rondhangen e.d. en nu ineens blijkt dat dat misschien maar toch niet zo handig is, boos worden op mensen die hun best doen om die arme hond te helpen... Terwijl ze eerst wel alle hulp oproepen...

Groups, je mag trots zijn op jezelf :j

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:46

@ Yvet, hoe kom je erbij dat ik de actie in gevaar bracht? Wat weet je wat ik heb gedaan? Niks dus, je baseert het nergens op.
Maar ik zal het toelichten wat ik heb gedaan en wat de bedoeling was.
IK ben accuraat de wegen en de weilanden vanaf de wegen van de gebieden waar Beans was gespot gaan bekijken met een verrekijker. De hoeveelheid weet je inmiddels. Het doel was om informatie te hebben over Beans en die te verstrekken aan Niek.
Ik ben niet als een achterlijk overal rond gaan rennen en gaan roepen of mijn honder er laten rennen. Die zijn er op 1 plek uitgeweest voor een plasje te doen te weten de hoek Holthuijserweg/hullerweg. Ik weet hoe speurhonden werken namelijk en weet dat de noodzakelijke sporen makkelijk te beschadigen zijn. En wist dus dat Niek ook met jou werkt aan de opsporing.

Ik heb dit gedaan puur en alleen om haar te spotten voor als er een eventuele speuractie zou komen, of dat nou van een groep was of proffesionals. Dat was allemaal nog niet zeker.
We wisten maandag immers nog niet waar ze was precies omdat de laatste spot visueel zaterdag was en zondag door jouw honden.
Alles wat ik heb gedaan heb ik gedaan na overleg met dierenambulacebroeders die dit ook al tientallen jaren doen en ook wel iets weten net als de politiehondentrainer, mijn overbuurvrouw.

Tot slot, Niek wist wat ik deed en gedaan heb, we hebben daar overleg over gehad zelfs op lokatie.

Dat Niek mij prive iets vermeldde ging over iets wat ik op internet had gezet, ik vermoed de spotplek of zo. Nooit uitleg of duidelijk over gehad. Maar als je hulp inroept van mensen om meldingen te forceren en dus ook wil dat er geflyerd word is het handig als met ongeveer weet in welk gebied dat moet gebeuren. Dan is het handig als er lokatis genoemd worden. Verder is er volgens mij helemaal niemand in het gebied aktief aan het zoeken geweest op 1 forumster na die haar woon werk verkeer iets omreed om door het gebied te rijden, maar ga uit van de hoofdwegen die daar liggen. Lijkt me vrij normaal als je er dagelijk zowat doorheen komt.

ps.ik ben niet boos, voel me niet gepasseerd helemaal niets. Ik wil gwoon dat Beans gevonden word liever gisteren als vandaag.

Hiermee ben ik er verder klaar mee en zal niet meer reageren en alleen nog meelezen hopende op goed nieuws.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:11

Jammer dat iedereen zo op elkaar fit. tenslotte wil iedereen hetzelfde............. Het vinden van Beans.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 18:39

Heel jammer dat iedereen het weer beter weet,group heeft niks anders gedaan dan zoeken en zoeken en nog eens zoeken.Heel begrijpelijk, als ik dichterbij zou wonen had ik dat ook gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:40

Nog geen goed nieuws? |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:46

Ik kreeg net een reactie van Yvette dat ze het prima vonden als er berichtjes op hyves gezet werden, dit om even een stukje verwarring weg te helpen, samen zien/weten meer dan één maar willen het niet hebben dat er specifiek gezocht wordt in de gebieden waar Beans voor het laatst is gezien daarom houden ze de laatste melding nog even stil.

Maar ze zijn er dus nog volop mee bezig :)

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:49

net nog wel ff omgereden buitenaf maar niets gezien...was ook donker dus dan wordt t al lastiger...

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:26

Group, je hebt je best gedaan, meer kan je niet doen! alleen hopen en duimen.
De eigenaar is de baas, en kent de hond het best, laat het maar hoe hun het willen,
al is het moeilijk!
Group ik heb zowieso respect voor je!
En ik ga heel erg duimen, kom op Beans, je bent al veelste lang weggeweest!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:05

vanochtend nogmaals rondgereden...weer niets gezien. Als het even lukt ga ik morgen of zondag met de hond wandelen op de plek waar ze voor t laatst is gezien...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:07

Benieuwd hoe alles er voor staat, is ze inmiddels nog gezien?

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:09

voor zover ik weet niet meer na maandag...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:10

Ze is de 26e nog gezien, maar ik was benieuwd of ze gisteren ook nog is gezien of dat ze verse sporen hebben?

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:18

Ik vind het jammer dat Group eigenlijk zo'n trap na krijgt.
Hij heeft zo zijn best gedaan. Alles in goede bedoeling om beans terug te krijgen.

Group ik heb respect voor je dat je zo je best heb gedaan en ik hoop dat als mij ooit suks overkomt (en geloof me, dat hoop ik natuurlijk niet!!) dat jij me helpt.

Maargoed, Is er inmiddels al weer nieuws van Beans?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 13:19

Nee geen nieuws meer.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:28

marleen_usar schreef:
Nee geen nieuws meer.

mmm jammer.
De nachten worden natuurlijk ook weer kouder. Hopelijk kan hij zich goed warm houden. ;(

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:36

eowyn04 schreef:
Ik vind het jammer dat Group eigenlijk zo'n trap na krijgt.
Hij heeft zo zijn best gedaan. Alles in goede bedoeling om beans terug te krijgen.

Group ik heb respect voor je dat je zo je best heb gedaan en ik hoop dat als mij ooit suks overkomt (en geloof me, dat hoop ik natuurlijk niet!!) dat jij me helpt.

Maargoed, Is er inmiddels al weer nieuws van Beans?

en dit vind ik nou ook .

Belachelijk .
Zeker dat group zich zelfs dan nog dat ie zch hier nog gaat verantwoorden voor elk plasje die zjn hond gemaakt heeft .

Group super wat je gedaan hebt hoor .

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:52

wie zegt dat hij een trap na krijgt?
Dat heb ik nergens gelezen of gezien hoor.... ?
Tis wel typisch bokt dat alles zo gedramatiseerd wordt, volgens mij gaat dit topic om 1 ding en dat is Beans.