Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Urko schreef:@rainbow: ik krijg echt kriebels als ik zie hoe jij een hond opvoed... waarom al dat gecorrigeer en vlieglessen als dat helemaal nergens voor nodig is? De hond moet leren dat de beloning om naar jou toe te gaan groter is dan die naar zijn *afleiding*. En dat gaat het no-way leren door hem telkens te straffen als hij afgeleid is...
Vind het echt vreselijk hoe jij die hond behandelt....
Maar vriendlief heeft bouviers, een husky, een grote kruising (even kwijt wat) en nu een benner senner... Maar toch vind ik niet dat hij echt ervaring heeft
liberty22 schreef:prima uitleg hoor urko , ikzelf ben niet een grote kenner op honde gebied , maar de methode geeft mij veel steunpunten en ik vind het minder heftig uitzien zoals jij het zegt.
Weet je zo werkt het in de roedel ook bij honden , de zwakkere mag ook pas als laatste eten dat zie je hier bij mensen ook niet gebeuren net zoals jij het bank verhaal aanhaalde , honden zetten elkaar ook soms niet onzacht op hun plaats dat is in onze maatschappij ook niet gewenst.
Daaromvind ik het moeilijk om menselijke voorbeelden aan te halen omdat mensen laten zien waat maatschappelijk verantw. is in deze wereld.

Rider01 schreef:Urko schreef:@rainbow: ik krijg echt kriebels als ik zie hoe jij een hond opvoed... waarom al dat gecorrigeer en vlieglessen als dat helemaal nergens voor nodig is? De hond moet leren dat de beloning om naar jou toe te gaan groter is dan die naar zijn *afleiding*. En dat gaat het no-way leren door hem telkens te straffen als hij afgeleid is...
Vind het echt vreselijk hoe jij die hond behandelt....
Mee eens
Kentaro schreef:En zelfs dat zegt nog niet altijd alles...... Wij hebben 2 shiba's (zelfs van dezelfde ouders..), maar ze zijn ZO verschillend....... En hebben écht een andere aanpak nodig

LecyTinker schreef:ik denk dat de manier van trainen vn je hond moet aansluiten op je persoonlijkheid. Ik geloof ook niet dat cesar zijn manier voor iedereen werkt. Hij zegt dat hij manier ook niet absoluut is, dat er andere manieren bestaan ook. Hij staat open voor andere methodes. Ik ben heel erg voor cesar zijn manier, maar hij haalde ook aan dat paarden een honden niet hetzelfde zijn in lichaamstaal en ik heb een paar jaar training aan de longe gehad en merk dat dingen die op de paarden werken idd niet op een hond werken en andersom.Ik wilde heel erg graag een wolfshond en mijn DA, die mij goed kent, zei dat hij niemand kende waar een wolfshond beter bij zou passen als bij mij. Hij was dan ook verbaast dat ik met een beagle af kwam ( waar hij een hekel aan heeft, "rot honden, luisteren van geen meter", maar ik heb hem wel even het tegendeel bewezen). Ik ben een echt hondenmens, ik kan geen dag zonder mijn jongens. Maar ik denk dat de band die ik met mijn honden heb wel anders is dan de gemiddelde hondenbezitter. Dit kan je ook bij cesar zien. Honden die een leegte opvullen. Volgens Cesar is dat een egoistische manier van honden houden en ik maak me daar ook schuldig aan. Door gebrek aan een groot sociaal leven, door nachtwerk, zijn mijn honden mijn hechte vriendenkring geworden. Dus de situatie is nou eenmaal wel anders doordat we 24 op 7 samen zijn allemaal.
Maar dat houd niet in dat ik daarom geen serieuze fouten maak die met mijn andere honden nooit aan het licht zijn gekomen. Buiten al dat stond ik onder enorme stess en nu nog steeds behoorlijk en dat zal zeker ook zijn uitwerking hebben op mijn jongens.

rainbow8 schreef:Hij loopt niet mee en blijft gefixeerd op de andere hond. Als er een hond hier binnen komt met mij.... gaat het wel goed. Maar buiten dus niet, want dan kan hij nog niet los.
Heb al meerdere honden een heropvoeding gegeven en die waren daarna super met luisteren.

rainbow8 schreef:Hij loopt niet mee en blijft gefixeerd op de andere hond. Als er een hond hier binnen komt met mij.... gaat het wel goed. Maar buiten dus niet, want dan kan hij nog niet los.
Heb al meerdere honden een heropvoeding gegeven en die waren daarna super met luisteren.

rainbow8 schreef:Ik ben al met snoepjes bezig om hem te laten luisteren. Als ik zeg voor heeft hij te komen en voor me te gaan zitten. Dit werkt de ene keer wel en de andere keer niet. Als hij na 2 zeggen niet komt, krijgt hij vliegles. Oftewel ik geef een ruk aan de riem waardoor ik zijn aandacht wel heb en hij wel voor mijn voeten gaat zitten. Dan krijgt hij als nog z'n snoepje. Maar hoe krijg ik hem socialer?? Bij elke hond die hij ziet gaat hij grommen en zijn haar omhoog. Katten daarintegen interesseren hem niet echt. Hij snuffeld eraan en that's it, maar honden wil hij domineren. M'n kleine hond heeft al een paar keer in z'n lip gehangen en in zijn keel, vanwege zijn dominante gedrag. Dan is het voor ongeveer een minuut over. Inmiddels is dat ook bijna niet meer nodig, want hij is al van stuiterbal naar een rustigere hond gegaan.....