Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kimmie261 schreef:mindim,doe in nederland maar niet nee,de honden zijn zonder enig incident al het zwarte schaap en hebben een slecht imago,laat staan als er dan een stel ipv zwijnen schapen aan de neus pinnen....
niet zo'n heel goed plan...
daanaast hou je toch dat de meeste mensen vallen op het uiterlijk van bepaalde honden en dan is het heul fijn dat ze karakters van de honden al zo hebben gefokt dat ze ook houdbaar worden in een overbevolkt landje als nederland,wil je een echte zwijnenjager,ga dan lekker in argentinie op de pampa's wonen...passen die honden veel beter als hier in nederland waar ze nooit meer hun werk mogen doen,terwijl dat wel door hun aderen /stambomen stroomt...
krijg je van die gefrustreerde honden van...
sallandval schreef:troi schreef:Als dit al gevraagd is mijn excuses (13 pagina's lezen is wat veel gevraagd) maar ik vraag me af, ik las een aantal keer dat sommige mensen couperen van oren en staart geen punt vinden als het diervriendelijk gebeurt en dat het dan ook moet kunnen volgens hen.
Maar nu vraag ik me af, welke methode is er dan diervriendelijk? Ik kan daar namelijk met de beste wil van de wereld niks op bedenken.
Dit is niet vervelend bedoeld ik ben puur nieuwsgierig want wie weet zijn er methoden waar ik nog niet van gehoord heb.
Afbinden van de staart is pijnloos.
Het infokken van een bobtail daarentegen is niet zonder risico's; met de 'natuurlijke' bobtail krijg je kans op vervelende en pijnlijke rugproblemen.
Wat ik in deze discussie zo flauw vind is dat estetische redenen zonder meer terzijde worden geschoven als niet relevant. Aan de ene kant vergelijken anti-coupeerders de dieren met mensen want pijn moet te allen tijde voorkomen worden; aan de andere kant mag een dier op estetische wijze níet met een mens worden vergeleken.
Maar een dier is geen mens. Als er geen mensen waren bestonden er niet eens moderne rashonden; laat staan dat er honden waren met hangoren of korte snuiten... de hond bestaat omdát mensen ze leuk, lief en mooi vinden. Bovendien kan een hond niet praten waardoor het hele pijn-argument min of meer loos wordt. Een hond kan niet piekeren over de pijn die hij heeft geleden toen hij een dag oud was. Een geboorte doet zeer waarschijnlijk ook pijn; geen mens die zegt dat dat niet mag, of dat geboortes verboden moeten worden of verdoofd. Geen mens kan het zich herinneren ook, net zo min als een hond. En zo kan een hond zich ook niet herinneren dat hij ooit gecoupeerd werd. Maar mooier is het wel (is mijn mening).
En toch zijn er mensen die moord en brand schreeuwen als een hond gecoupeerd is; want dat is zielig. Diezelfde mensen hebben waarschijnlijk gaatjes in hun oren, hebben lederen zadels en schoenen, rijden op een paard wat daar ook niet om gevraagd heeft (en het misschien veel fijner vind om wild over een steppe te rennen) en/of eten vlees.
Ik vind dat hypocriet. Als iedereen nou gewoon iedereen in zijn waarde zou laten konden mensen voor zichzelf beslissen of ze een hond willen couperen of niet, net zoals ouders zelf mogen kiezen of ze gaatjes in de oren van hun peuter laten schieten... en niet gaan betuttelen omdat je met enige fantasie kunt vóórstellen dat iets misschien wel pijn doet... dan waren we een heel stuk verder.
Mindim schreef:Bedoel je de bullebijter Moll? daar stammen toch ook wat rassen vanaf? Was ook een beren en stierenvechter.
kimmie261 schreef:mindim,doe in nederland maar niet nee,de honden zijn zonder enig incident al het zwarte schaap en hebben een slecht imago,laat staan als er dan een stel ipv zwijnen schapen aan de neus pinnen....
niet zo'n heel goed plan...
daanaast hou je toch dat de meeste mensen vallen op het uiterlijk van bepaalde honden en dan is het heul fijn dat ze karakters van de honden al zo hebben gefokt dat ze ook houdbaar worden in een overbevolkt landje als nederland,wil je een echte zwijnenjager,ga dan lekker in argentinie op de pampa's wonen...passen die honden veel beter als hier in nederland waar ze nooit meer hun werk mogen doen,terwijl dat wel door hun aderen /stambomen stroomt...
krijg je van die gefrustreerde honden van...
Skitter schreef:En net als Chiqa, als het bij een ras nu 'hoort', dan wil ik het ook. Dobes met staarten zien er echt niet uit imo. SorryMening verschil kan he
Skitter schreef:Eens. En goed gezegd.
Ik vind de coupeer verbod ook jammer. Kom nou, denk je nu echt dat een gecoupeered hond een mindere leven heeft dan een ongecoupeerd? Die een is echt niet gelukkiger dan de andere. Als het correct gedaan wordt is het echt niet minder erger dan een chip krijgen of gestereliseerd worden voor de hond zelf. Het is even pijn. En dan leven ze verder. De pijn blijven ze echt niet herhinneren hoor, en ze worden er ook heus niet verdrietig om.![]()
En net als Chiqa, als het bij een ras nu 'hoort', dan wil ik het ook. Dobes met staarten zien er echt niet uit imo. SorryMening verschil kan he
Personnelijk snap ik de heisa niet. Je paard hoeft ook geen ijzers te hebben. Zou dat fijn voelen die hete ijzer er onder drukken? Sommigen paarden vinden het maark niks en sommigen doet het niets (of die zijn het gewend). En geschoren worden dan? Doen we ook voor de luxe. Langer moeten uitstappen willen we niet. Geen tijd voor. Toch? Je knipt dit of dat evn bij voor je wedstrijd. Paard heeft er niets aan, maar het ziet er beter uit volgens wij mensen (en je jury:D ). Als je met een 'natuurlijk' paard de ring in gaat, durf ik wel te wedden dat je een lage cijfer krijgt onder "verzorging".Dat willen mensen niet zien. En tja om eerlijk te zijn lijkt mij de volledige uitgescheerde oren mij niet prettig voor de beesten. Ze horen vast in een keer alles veel anders
![]()
En waarom niet honden met paarden vergelijken? Telt die redenering voor het paard niet? Terwijl het eigenlijk hetzefde is?
Tja weet je, het komt erop neer dat mensen dit willen en hier geld voor betalen. Hier mag het gewoon en honden zijn echt niet zieliger om. Als je dit zielig vindt en er een eind aan wil maken dan mag je ook voor de schapen opkomen die zonder verdoving gecastereerd wordt(!) of koeien die zonder verdoving (of enige nazorg) een oor kaart (-geval) krijgen. En inderdaad, de kippen die hun snavel eraf geknipt krijgen. Als vlees eter grote kans dat je ook nog de bio-industrie support (door dat vlees te kopen en eten). Hoe zijn deze dingen anders? Waarom vindt je dit 'ok', of acceptabel?
Moll schreef:Mindim schreef:Bedoel je de bullebijter Moll? daar stammen toch ook wat rassen vanaf? Was ook een beren en stierenvechter.
de Bullebijter bestaat niet meer, al heel lang niet meer, heel veel rassen komen voort uit de Brabantse Bullbijter.
het ras wat ik bedoelde heb het nog even opgezocht is de Gull Terr
hier geschiedenis van dit ras, pas op bevat schokkende Plaatjes
http://www.moloss.com/brd/eh/g005/history.html
en hier de Indishe Mastiff
http://www.moloss.com/brd/il/i002/history.html
kimmie261 schreef:word dan een saaie boel hier moll,alleen maar nederlandse type honden gaan houden..
wat een rare gedachtegang hou jij erop na zeg,maar uhhh die andalusier van je hoort hier ook niet,waarom hou je die wel ,terwijl je met hem niet kan doen waarvoor hij oorspronkelijk gefokt is?
kan eigenlijk alleen maar lachen om zulke kortzichtigheid![]()
sallandval schreef:Afbinden van de staart is pijnloos.
Skitter schreef:En net als Chiqa, als het bij een ras nu 'hoort', dan wil ik het ook.
Skitter schreef:Eens. En goed gezegd.
Ik vind de coupeer verbod ook jammer. Kom nou, denk je nu echt dat een gecoupeered hond een mindere leven heeft dan een ongecoupeerd? Die een is echt niet gelukkiger dan de andere. Als het correct gedaan wordt is het echt niet minder erger dan een chip krijgen of gestereliseerd worden voor de hond zelf. Het is even pijn. En dan leven ze verder. De pijn blijven ze echt niet herhinneren hoor, en ze worden er ook heus niet verdrietig om.![]()
En net als Chiqa, als het bij een ras nu 'hoort', dan wil ik het ook. Dobes met staarten zien er echt niet uit imo. SorryMening verschil kan he
Personnelijk snap ik de heisa niet. Je paard hoeft ook geen ijzers te hebben. Zou dat fijn voelen die hete ijzer er onder drukken? Sommigen paarden vinden het maark niks en sommigen doet het niets (of die zijn het gewend). En geschoren worden dan? Doen we ook voor de luxe. Langer moeten uitstappen willen we niet. Geen tijd voor. Toch? Je knipt dit of dat evn bij voor je wedstrijd. Paard heeft er niets aan, maar het ziet er beter uit volgens wij mensen (en je jury:D ). Als je met een 'natuurlijk' paard de ring in gaat, durf ik wel te wedden dat je een lage cijfer krijgt onder "verzorging".Dat willen mensen niet zien. En tja om eerlijk te zijn lijkt mij de volledige uitgescheerde oren mij niet prettig voor de beesten. Ze horen vast in een keer alles veel anders
![]()
En waarom niet honden met paarden vergelijken? Telt die redenering voor het paard niet? Terwijl het eigenlijk hetzefde is?
Tja weet je, het komt erop neer dat mensen dit willen en hier geld voor betalen. Hier mag het gewoon en honden zijn echt niet zieliger om. Als je dit zielig vindt en er een eind aan wil maken dan mag je ook voor de schapen opkomen die zonder verdoving gecastereerd wordt(!) of koeien die zonder verdoving (of enige nazorg) een oor kaart (-geval) krijgen. En inderdaad, de kippen die hun snavel eraf geknipt krijgen. Als vlees eter grote kans dat je ook nog de bio-industrie support (door dat vlees te kopen en eten). Hoe zijn deze dingen anders? Waarom vindt je dit 'ok', of acceptabel?
kimmie261 schreef:word dan een saaie boel hier moll,alleen maar nederlandse type honden gaan houden..
wat een rare gedachtegang hou jij erop na zeg,maar uhhh die andalusier van je hoort hier ook niet,waarom hou je die wel ,terwijl je met hem niet kan doen waarvoor hij oorspronkelijk gefokt is?
kan eigenlijk alleen maar lachen om zulke kortzichtigheid![]()
Iris82 schreef:Skitter schreef:En net als Chiqa, als het bij een ras nu 'hoort', dan wil ik het ook.
Zo ben ik nooit geweest en zo zal ik ook niet worden denk ik. De rest van je epistel: je gaat couperen vergelijken zaken die nut hebben. En gezien couperen behalve esthetisch (in jouw ogen en in de ogen van sommige andere posters hier) verder geen enkel doel meer dient, vind ik het gewoon not done.
Mindim schreef:Heb je het topic wel gelezen? Er worden veel meer argumenten op tafel gelegd, dan alleen 'sielugh'. Zo kortzichtig is het hier helemaal niet gesteld.
Ik dacht al wanneer komt men weer met de bio-industrie![]()
Wie zegt dat dat niet erg is dan? Dat maak jij er van. Ik zelf eet alleen biologischh vlees en zeer weinig. En verder generaliseer je de mensen behoorlijk in je post.
Citaat:Nut hebben volgens jou. Want heeft het paard aan een uitgeschoren oor? Of een bijgeknipte staart? Of ijzers? Paard is vast veel blijer als je dat niet doet. Scheren is ook niet nodig. Paard heeft er al helemaal niets aan en 9 van de 10 keer worden ze niet warm genoeg gehouden. Lekker dan. Alleen zodat wij mensen niet zo vreselijk lang uit moeten stappen. Stel je voor.
Citaat:Zeker het topic gelezen.Maar het rare is ik eigenlijk alleen maar lees dat mensen hier het zo erg vinden omdat het 'sielugh' is. Waar staan de artikelen waar het bewezen wordt dat een hond die opgroeid zonder staart mindere balans heeft? Of dat een hond met gecoupeerde oren maar beter niet in contact moet komen met andere honden want die kan niet goed comuniceeren?
Citaat:AS far as de bio-industrie.. Ja we snappen dat het zielig maar daar kunnen we toch niets aan doen...? Wie is hier lid van Peta en probeert dat hele geval nu ook eens te tackelen? Niemand? Ik zeg alleen dit wel heel makkelijk is om iemand aan te vallen om dit 'hun hond dit aandoen'.. je raakt er niets mee want ook al is het verboden in NL, halen mensen hun honden we anders. Doe mee met een organisatie ans Peta en help met andere zaken die het hard nodig hebben.
Ik vraag me gewoon af waarom dat allemaal wel acceptabel is..? Je kan ook vast vrezelijke filpjes van dieren die geslaged worden vinden op Youtube. Zal ik die hier neer zetten is vragen 'hoe kun je van je hamburger genieten' 'Hoe kun je dat supporten en dat die koeien/varkens/kippen aandoen?'
sflj schreef:Onvoorstelbaar dat er mensen zijn die het normaal vinden dieren te verminken door er lichaamsdelen van de amputeren!
Hoezo zouden die dieren daar niks van merken?!
En omdat ze niet kunnen praten, voelen ze geen pijn?!
Onder welke steen kom je vandaan?!
En waarom in vredesnaam?! Omdat sommige mensen dat mooier vinden staan?!
Als ik een hond met maar 3 poten leuker vind, mag ik er ook bij elke hond 1 afhakken?! Na een paar jaar voelt hij de pijn niet meer en is hij wel gewend om op 3 poten te leven hoor!
Mindim schreef:Waarom scheer je iedereen over 1 kam? Dus mensen die couperen niets vinden, doen standaard wat jij hierboven vermeld??
Ik vind het ook geen vergelijk, omdat couperen definitief is en bovenstaande niet.
Mindim schreef:Vreemd dat je dan tot deze conclusie komt. Want het ging over echt wel meer, dan sielugh en communiceren. Verder staat het je vrij om zelf ook artikelen te plaatsen, waarin je aantoont dat het welzijn van een hond gediend is bij couperen. Een gecoupeerde hond moet niet in de buurt komen van andere honden, vanwege communicatie? Waar staat dat? Misschien dat lichaamstaal onduidelijk overkomt, maar volgens mij is wat jij beweert, niet gezegd.
Mindim schreef:Waarom kom je hier toch mee.
En nee, ik ben geen lid van PETA, wel doneer ik aan verschillende instanties. WSPA en Wakker Dier en stichting noodhulp aan dieren en noem het maar. En verder eet ik weinig maar biologisch vlees.
Niemand hier zegt dat bio-industrie acceptabel is, hoe kom je er toch bij, omdat sommigen niet voor couperen zijn, dan vinden we bio-industrie maar acceptabel? Wie zegt dat we dat supporten?
Ik ken de filmpjes ja, wat wil je daar nu helemaal mee zeggen. We zijn tegen couperen, maar verder zijn we zelf vreselijk met dieren?