De moeizame sfeer op BB

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:31

Ik probeer een discussiepunt aan te halen maar men gaat persoonlijk reageren, volgens mij stond hier een hulk met het verzoek dit niet te doen.
Hoe moet ik dan nog onderbouwend antwoord geven?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:53

Ik denk dat de toon al anders was geweest, als je idd de link hier had neergezet, en op een beetje grappige manier haar een link naar dit topic had gegeven. Nu was het alleen een voorbeeld hoe het níet moet, en die hebben we al genoeg gezien hier in het topic eigenlijk ;) ... Je bent idd geen mod, maar alleen negatieve berichten hier plaatsen zonder er verder iets mee te doen helpt ook niet echt aan het bevorderen van de sfeer. Of je had de link naar dit topic gewoon in dat topic geplaatst zonder qoute erin, zodat mensen erop gewezen werden zonder dat het persoonlijk werdt. Ofzo. Dan hang je niet de mod uit, hoef je niet te temmen, maar ben je wel constructief bezig de sfeer te verbeteren.

Anoniem

Re: De moeizame sfeer op BB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:02

Dus omdat jij het idee heb dat mijn bericht niet geheel correct was volgens jou idee, geeft jou het recht je even af te reageren op zo'n onvriendelijke manier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:05

Chiqa schreef:
Ik probeer een discussiepunt aan te halen maar men gaat persoonlijk reageren, volgens mij stond hier een hulk met het verzoek dit niet te doen.
Hoe moet ik dan nog onderbouwend antwoord geven?

Maar ben jij niet persoonlijk iemand er bij aan het halen dan? Timokyana? En die weet het waarschijnlijk niet eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:11

ik noem een voorbeeld, en omdat ik eerder in dit topic had begrepen dat dit de juiste plaats was en het ook toegestaan was zag ik daar verder geen kwaad in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:41

Chiqa schreef:
ik noem een voorbeeld, en omdat ik eerder in dit topic had begrepen dat dit de juiste plaats was en het ook toegestaan was zag ik daar verder geen kwaad in.

Je noemt geen topic, je noemt een post van tymokyana, hoezo is dat dan niet persoonlijk? Dan had je beter het topic als link kunnen maken en niet een post van iemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:51

Mindim schreef:
je noemt een post van tymokyana, hoezo is dat dan niet persoonlijk?

Dan toch beter lezen mijn reactie was in het algemeen daarop, en noem een meervouwd geen persoon.

Chiqa schreef:
Sommige bokkers denken nog steeds dat die groene balk niet vor hun geldt.

Bovendien áls je de moeite had gelezen dit topic door te lezen had je zelf ook in kunnen vullen dat het beslist niet om een persoon ging

Maar wat is je reactie hierop want dat inetresseerd mij meer, waarom walsen sommige bokkers over groene balken heen, in dit geval zelfs 2? Wat voor effect heeft dat volgens jou.

Om weer even otopic te komen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:55

Het effect is dat het mij irriteert en dat ze het volgens mij niet begrijpen. Denk dat het zaak is dat een mod daarop reactie geeft door een PB te versturen naar diegene ofzo. Maar ik kan me voorstellen dat een mod dan bezig blijft en het daar te druk voor is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:59

Haha, nee hoor, mooi is dat, jij zet een verkeerde link (persoonlijke) neer en ipv dat je zegt, 'nou dat was niet handig of het ging per ongeluk', schuif je mij in de schoenen dat ik niet goed lees, omdat ik je er op aanspreek? Maw, het ligt aan mij? Kom nou.
Ik heb het topic gelezen hoor, ik heb er zelfs nog in gereageerd, dus hou je aannames en beschuldigingen voor jezelf aub.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:11

MB maar volgens mij is het juist de bedoeling dat we zelf verantwoording voor onze posten nemen, dat is wat ik begrijp uit dit topic. En niet het werk afschuiven voor de moderators.

Ze willen de sfeer verbeteren, in de groene balk stond het twee keer het verzoek de opmerking 'met de neus door de ontlasting halen' niet meer te noemen, wat valt daar dan niet aan te begrijpen.
Goed kan een keer gebeuren, maar twee keer? Volgens mij is het een stukej bewustworden waar we mee bezig moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:48

In dat topic, vind ik vreemd dat je het niet mag hebben over het met de neus door de stront halen. Het topic gaat over het zindelijk maken van de pup en dit is haar methode oa. Dat de TS dat vervelend vindt, snap ik prima, maar dat vind ik een foute reden om in te grijpen in dit geval.
Maar het is wel een belangrijk onderdeel waardoor het bij TS methode mis gaat. Zoals ook al meerdere malen is uitgelegd. De oneliners met "dat doe je toch niet", hoeft om mij ook niet, want het onderbouwd niets. Maar je ontneemt door de hulk een ander ook de kans om daar wel iets onderbouwends over te zeggen.

Het is een beetje zoiets dat je het wel over BZN mag hebben, maar niet over Jan Keizer.

Ik vind het fout gemodereerd eerlijk gezegd.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:56

Chiqa schreef:
MB maar volgens mij is het juist de bedoeling dat we zelf verantwoording voor onze posten nemen, dat is wat ik begrijp uit dit topic. En niet het werk afschuiven voor de moderators.

Ze willen de sfeer verbeteren, in de groene balk stond het twee keer het verzoek de opmerking 'met de neus door de ontlasting halen' niet meer te noemen, wat valt daar dan niet aan te begrijpen.
Goed kan een keer gebeuren, maar twee keer? Volgens mij is het een stukej bewustworden waar we mee bezig moeten zijn.

Ik begrijp wat je bedoelt maar heel veel mensen hebben daar poep aan, dat zie je aan die berichten. :j
Volgens mij vatten die mensen het dan niet helemaal. :n
Voor mij is het zo duidelijk als wat hoor. :j

Wat is dan een oplossing, als ze doorgaan en het niet willen begrijpen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:00

Mindim schreef:
In dat topic, vind ik vreemd dat je het niet mag hebben over het met de neus door de stront halen. Het topic gaat over het zindelijk maken van de pup en dit is haar methode oa. Dat de TS dat vervelend vindt, snap ik prima, maar dat vind ik een foute reden om in te grijpen in dit geval.
Maar het is wel een belangrijk onderdeel waardoor het bij TS methode mis gaat. Zoals ook al meerdere malen is uitgelegd. De oneliners met "dat doe je toch niet", hoeft om mij ook niet, want het onderbouwd niets. Maar je ontneemt door de hulk een ander ook de kans om daar wel iets onderbouwends over te zeggen.

Het is een beetje zoiets dat je het wel over BZN mag hebben, maar niet over Jan Keizer.

Ik vind het fout gemodereerd eerlijk gezegd.

Vreemd? Nou, ik ben het na 3 berichten al ontzettend zat en iedereen blijft erover doorgaan. :j
Ik vind het juist prima gemodereerd! Wat wil je dan? Dat we er oeverloos over door gaan?
Heb het ook wel eens een keer gedaan bij een kat, ik werd echt helemaal gek van dat beest, sja, ben ik natuurlijk de boeman maar ik heb het wel gedaan.
Erge was ook nog dat het een buitenkat was en alleen achter in de hal leefde en binnenglipte om vervolgens achter de kattenbak te schijten.
Maargoed, dit is offtopic maar om even aan te geven dat we allemaal geen heilige boontjes zijn.
Iedereen maakt fouten, elke dag.
En meningen en advies zijn ook vaak heel subjectief. Ventileer je mening 1 keer en het is klaar.

Ik zit nu in een topic waar ze mijn woorden verdraaien, vind ik ook zo vervelend. Toch wil ik het dan geklaard hebben dat mijn woorden niet gedraaid moeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:02

Mits goed onderbouwd, vind ik persoonlijk dat je het moet kunnen noemen ja.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:11

Ook al als dat een paar keer genoemd is en onderbouwd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:15

Je houdt toch dat dingen vaker genoemd worden, zeker als het ontopic is.
Als het off topic is of het heeft niets met het onderwerp van de TS te maken, dan vind ik het wat anders. Maar als ontopic alles maar 1 a 2 keer genoemd mag worden, krijg je erg korte topics en dat gaat niet als je met zovelen op een forum zit.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:42

Je kunt ook gewoon een andere methode noemen, zonder nogmaals te benoemen wat TS mis doet. Dan is veel constructiever en past binnen het (groene) beleid.

Wanneer een topic meerdere pagina's beslaat, kun je niet voorkomen dat mensen die reageren de moderatoropmerkingen van andere pagina's missen. Een pb van een mod aan diegene + evt. nog een korte opmerking in het topic is dan wellicht op de plaats. Het is vaak helemaal geen kwade opzet dat zo'n opmerking gemist wordt, jammer dat het wel vaak zo opgevat wordt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:06

Mindim schreef:
Je houdt toch dat dingen vaker genoemd worden, zeker als het ontopic is.
Als het off topic is of het heeft niets met het onderwerp van de TS te maken, dan vind ik het wat anders. Maar als ontopic alles maar 1 a 2 keer genoemd mag worden, krijg je erg korte topics en dat gaat niet als je met zovelen op een forum zit.

Ja, ik ben het daar niet mee eens, ik erger me daar behoorlijk aan.
Om even te refereren naar het topic met konijntje wat moeilijk loopt. Geheel offtopic over dat bij de nek of rugvel te pakken. Als 1 iemand erover begint gaan ze allemaal. Echt, waardeloos vind ik het.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:07

Chubby schreef:
Je kunt ook gewoon een andere methode noemen, zonder nogmaals te benoemen wat TS mis doet. Dan is veel constructiever en past binnen het (groene) beleid.

Wanneer een topic meerdere pagina's beslaat, kun je niet voorkomen dat mensen die reageren de moderatoropmerkingen van andere pagina's missen. Een pb van een mod aan diegene + evt. nog een korte opmerking in het topic is dan wellicht op de plaats. Het is vaak helemaal geen kwade opzet dat zo'n opmerking gemist wordt, jammer dat het wel vaak zo opgevat wordt.

Daarom is misschien het hele topic wel handig. En bij erg grote topics de laatste paar bladzijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:57

Ik heb dat idd ook over dat konijntje gezegd. Ik zag het filmpje en dat viel me op. Een konijn bij een rugvel omhoog tillen is erg pijnlijk. Dat kun je op een vriendelijke manier brengen en uitleggen waarom. Vooral bij een dier wat er zo bij loopt. Misschien heeft dier wel een zenuw bekneld in de rug of iets in die geest.
Het heeft het topic niet overgenomen, het is door 2 personen genoemd. Ik heb het onderbouwd en vriendelijk gebracht, die ander bot.
Jouw opmerking daar, vond ik wat overdreven om eerlijk te zijn en daar krijg je dan ook weer off topic reacties op.

Off topic wil ik het niet noemen, vooral niet als je niet weet wat er met het dier mis is. Rugproblemen en daarmede neurologische problemen komen veel voor bij konijnen. Als je een konijn altijd op die manier tilt, kan het heel goed problemen daar aan op lopen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:02

Mindim schreef:
Ik heb dat idd ook over dat konijntje gezegd. Ik zag het filmpje en dat viel me op. Een konijn bij een rugvel omhoog tillen is erg pijnlijk. Dat kun je op een vriendelijke manier brengen en uitleggen waarom. Vooral bij een dier wat er zo bij loopt. Misschien heeft dier wel een zenuw bekneld in de rug of iets in die geest.
Het heeft het topic niet overgenomen, het is door 2 personen genoemd. Ik heb het onderbouwd en vriendelijk gebracht, die ander bot.
Jouw opmerking daar, vond ik wat overdreven om eerlijk te zijn en daar krijg je dan ook weer off topic reacties op.

Off topic wil ik het niet noemen, vooral niet als je niet weet wat er met het dier mis is. Rugproblemen en daarmede neurologische problemen komen veel voor bij konijnen. Als je een konijn altijd op die manier tilt, kan het heel goed problemen daar aan op lopen.

Mag je vinden maar ik ben het dan ook echt zat en dat ik zo reageer komt niet vaak voor volgens mij.
Maar dat met die rug is offtopic, hoe je het ook brengt. Voor mij was het, actie-reactie.
Nu reageer ik ook niet meer en denk dan, zit maar op je handen en wees maar de meest wijze.

Maargoed, als ik heel eerlijk ben denk ik dat BB nooit zal veranderen.

Overigens til ik al jaren zo mijn konijnen op en ondersteun hun kont, nog nooit wat gemerkt.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:04

Zo kan je wel uren discusieren of iets ontopic is of niet. Het gaat toch om het belang van dat diertje?
Zo kan je over iedere discussie een nieuwe discussie starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:08

Bij hun rugvel?
In alle topics wordt wel eens off topic gegaan, dat krijg je nou eenmaal. Bijna elk topic kent wel wat off topic reacties en zolang het niet gaat overheersen geeft dat toch niet. Als je elke keer als men een keer iets off topic gaat, zo gaat reageren, werkt dat ook niet bij aan de sfeer.
In het bewuste topic zijn er 2 mensen die een opmerking daarover maken in 3 pagina's. Dat is voor boktstandaarden weinig.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:10

MamboBeach schreef:
Mindim schreef:

Mag je vinden maar ik ben het dan ook echt zat en dat ik zo reageer komt niet vaak voor volgens mij.
Maar dat met die rug is offtopic, hoe je het ook brengt. Voor mij was het, actie-reactie.
Nu reageer ik ook niet meer en denk dan, zit maar op je handen en wees maar de meest wijze.

Maargoed, als ik heel eerlijk ben denk ik dat BB nooit zal veranderen.

Overigens til ik al jaren zo mijn konijnen op en ondersteun hun kont, nog nooit wat gemerkt.

Dit volg ik even niet.
Je irriteerd je mateloos aan offtopic reacties, mensen die dingen aankaarten die nergens voor nodig zijn, en zo verder.
Vervolgens plaats je zo'n opmerking :+ Dan doe je er toch net zo hard, of misschien wel erger, aan mee.
Mindim gaf het gewoon normaal aan als tip, en als je goed had gelezen, was TS zelfs BLIJ met de tip! Wat is dan het probleem?
Zij wist niet dat het niet altijd beter is, Mindim zag het toevallig en gaf het aan als tip, ts blij. Wat is het probleem, want ik zie het niet?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:23

Ik zeg toch ook niet dat ik me erger aan Mindim haar uitspraak?

Het mooie is, en ik had niet anders verwacht hier :) dat als je het op een gegeven moment zo zat bent en je geeft een keer een sneer, je ineens de boeman bent. Weet je wat zo moeilijk is, iemand gaat met dat nekvel offtopic, en nu was TS blij wat ook niet altijd zo is, ik geef dan zo'n reactie wat offtopic is en dan heb ik het gedaan. Dat noem ik een actie-reactiemoment. Weet je, ik verstuurde dan ook wel eens een PB maar wat ik daar wel niet heb meegemaakt. Daar brand ik mijn vingers niet meer aan. :n