Boze buurman, wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hoe moeten we omgaan met het houden van katten

Katten moeten ten alle tijden binnen gehouden worden
9 (3%)
Katten mogen alleen buiten als ze aan de riem in de tuin zitten, maar niet los lopen.
99 (35%)
Katten moeten gewoon los naar buiten kunnen, ondanks dat ze dan soms bij andere mensen op het erf komen.
171 (61%)

Totaal aantal stemmen: 279

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:44

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik ze er een lol mee doe. ;) Dan maar een berg precies voor het poortje hun voortuin op de stoep/

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:45

Nee mijn auto stond niet onder een boom... gewoon Plons uit de lucht terwijl ik ree.. heel vervelend maar je doet er niets aan
ik bedoel aan te geven dat je een kat niet binnen kan laten!
dat is toch zielig?? daarbij vind ik dat als je een beetje normale buren heb daar gewoon samen tot een oplossing moet kunnen komen maar ik vind dat somige mensen zich hier wel heel erg aanstellen! ...

Piloetje

Re: Boze buurman, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:47

Nee maar je kunt je kat wel leren dan hij zijn behoeftes doet op een kattenbak. Daar ligt de irritatie bij veel mensen. Ff door mijn tuin struinen vind ik niet zo'n probleem. Er in schijten wel!

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:48

ik zal morgen proberen foto's van mijn voortuin te plaatsen! dan kunnen jullie zijn hoe erg het is. Ik overdrijf t echt niet. De geur is niet te plaatsen gelullig ;)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:48

het is bij mij niet eens het in de tuin sch**ten
maar het lastig vallen van mijn konijn en vogels
daar is de irritatie mee begonnen bij mij.
Of midden in de nacht ineens in mijn bed kruipen
(tot 2x toe)
Daar moet ik gewoon niets van hebben!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:49

Wendy1978 schreef:
(tot 2x toe)
Dit bedoel ik dus idd. Mijn raam staat niet open om andermans kat binnen te laten, maar om mij van frisse lucht voorzien. En nee, daar hoeft geen tralie voor omdat een ander toevallig huisdieren wil hebben.

_Melissa schreef:
dat is toch zielig?? daarbij vind ik dat als je een beetje normale buren heb daar gewoon samen tot een oplossing moet kunnen komen maar ik vind dat somige mensen zich hier wel heel erg aanstellen! ...
Okee, veranderen we het verhaal iets. Ik heb een grote agressieve Maine Coon van 15 kg die in jouw tuin komt en jouw kat aanvalt. Beest is voorzien van vlijmscherpe tanden en katten beschermen hun territorium ook, dus het komt tot een vechtpartij waarbij jouw kat flink verwond wordt. Wat nu? Zijn we dan ook even goede vrienden en is het "jammer, maar dat is de natuur van die dieren"?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:51

_Melissa schreef:
ik bedoel aan te geven dat je een kat niet binnen kan laten!

Dat vind ik dus ook. Sinds een week loopt mijn jongste kitten ook buiten, echt wat een plezier. Ze is dol gelukkig en eindelijk kan ze dr energie kwijt, krijg verschrikkelijk leuke reacties van mensen uit de buurt.
Zijn allemaal dol met haar, en de rest van mijn dieren die overigens ook kind aan huis zijn.
Hier geen kattenhaters, of mensen die niet met hun emoties op dat gebied, om kunnen gaan.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:52

HLPhoto schreef:
Wendy1978 schreef:
(tot 2x toe)
Dit bedoel ik dus idd. Mijn raam staat niet open om andermans kat binnen te laten, maar om mij van frisse lucht voorzien. En nee, daar hoeft geen tralie voor omdat een ander toevallig huisdieren wil hebben.

_Melissa schreef:
Okee, veranderen we het verhaal iets. Ik heb een grote agressieve Maine Coon van 15 kg die in jouw tuin komt en jouw kat aanvalt. Beest is voorzien van vlijmscherpe tanden en katten beschermen hun territorium ook, dus het komt tot een vechtpartij waarbij jouw kat flink verwond wordt. Wat nu? Zijn we dan ook even goede vrienden en is het "jammer, maar dat is de natuur van die dieren"?

Prikkeldraad langs de schutting van buitenaf en gaas aan de binnenkant naar binnen toe zodat jouw kat er niet uit kan :7

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:53

[/quote]Okee, veranderen we het verhaal iets. Ik heb een grote agressieve Maine Coon van 15 kg die in jouw tuin komt en jouw kat aanvalt. Beest is voorzien van vlijmscherpe tanden en katten beschermen hun territorium ook, dus het komt tot een vechtpartij waarbij jouw kat flink verwond wordt. Wat nu? Zijn we dan ook even goede vrienden en is het "jammer, maar dat is de natuur van die dieren"?[/quote]

thja heel poedersuiker en ik zal ook echt wel boos zijn maja het is wel jou tuin! had je nou echt verwacht dat ik jou zou aanklagen>?

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:53

Grapje ;)

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:55

HLPhoto schreef:
Prikkeldraad langs de schutting van buitenaf en gaas aan de binnenkant naar binnen toe zodat jouw kat er niet uit kan :7

Wij hebben niet eens een schutting :+ ! wij wonen vrij

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:56

rensiepensie schreef:
Doe dat dan maar ff voor je eigen kat, dan hebben we geen probleem ;)

Chiqa schreef:
Dat vind ik dus ook. Sinds een week loopt mijn jongste kitten ook buiten, echt wat een plezier. Ze is dol gelukkig en eindelijk kan ze dr energie kwijt, krijg verschrikkelijk leuke reacties van mensen uit de buurt.
Zijn allemaal dol met haar, en de rest van mijn dieren die overigens ook kind aan huis zijn.
Hier geen kattenhaters, of mensen die niet met hun emoties op dat gebied, om kunnen gaan.
Je wil het echt niet snappen geloof ik. Ik haat geen katten, en kan prima met m'n emoties op dat gebied omgaan. Ik vind ook dat dieren buiten horen te kunnen, ze moeten de ruimte hebben! Maar als jij die ruimte niet hebt of je wil er niks voor aanleggen is die kat jou niet gegund.
Jij kan er blijkbaar niet mee omgaan dat er ook mensen lást kunnen ondervinden van jouw dier (allergie bijvoorbeeld? heb je weleens een baby gehoord die amper lucht krijgt omdat er dieren in de buurt zijn geweest?), terwijl je het simpelweg bij wet verplicht bent om dat wel te doen.

We leven nu eenmaal in Nederland, een klein landje met veel mensen en om die reden zijn er hier wetten aangelegd om te voorkomen dat we last van elkaar ondervinden.
Doe je dat dan tóch niet... dan eigen risico.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:00

Ik ga dit topic verlaten,,, je heb er allemaal maar niets aan en van mijn buren mag mijn kat gewoon buiten lopen wel of niet door hun tuin... (ik blij met mijn buren)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:01

het ligt er een beetje aan waar je woont vind ik.
als je in een drukke woonwijk woont en je besluit dan om een kat aan te schaffen dan moet je er ook rekening mee houden dat het beestje niet overal welkom is.Niet iedereen is er van gedient dat er katten in de tuin poepen.En laten wel eerlijk zijn het stinkt als hel als een kat ergens tegenaan heeft geplast.
Vaak worden dieren onoverlegt aangeschaft en dan begint de elende.
Ik kan me de ergernis best voorstellen maar om nu te dreigen naar eigenaren om de dieren iets aan te doen gaat mij ook te ver!Mensen kunnen helaas steeds minder van elkaar verdragen omdat we als de sardientjes in een hollands blik zitten.
Het beton rukt op en alles wat leeft moet wijken,nog effe en er mag en kan niks meer in dit k...(kikker)land!

katten moeten wat mij betreft lekker naar buiten kunnen,mits de ander er geen hinder van ondervind!Dus bezint eer gij begint!(dit geld voor elke diersoort)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:02

_Melissa schreef:
Ik ga dit topic verlaten,,, je heb er allemaal maar niets aan en van mijn buren mag mijn kat gewoon buiten lopen wel of niet door hun tuin... (ik blij met mijn buren)
Da's heel mooi.. want dan heeft je kat meer leefruimte. Hoop voor je dat ze nooit verhuizen of dat er iemand komt wonen die dat ook op prijs stelt, want het is geen verworven recht dat bij het huis hoort ofzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:04

_Melissa schreef:

Ben ook heel blij met mijn buurtje, heb in heel nederland gewoond en nog nooit een probleem ondervonden met het buiten laten lopen van mijn katten.
Alleen maar leuke reactie's en gezien de stand van de poll is dat geen verkeerd beeld :)
Ga mijn katten even zoeken nu, de oude kater zal wel weer aan het buurten zijn bij mijn buren. *D

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:11

Nogmaals: Ik ben heel blij dat jullie er geen problemen aan ondervinden. Ik vind het zelf nu ook geen probleem, maar als de hond sneller is heeft de kat toch echt pech, want mijn hond is ook in de tuin als ik er niet ben. Wat ik probeer te zeggen is:
- Het wordt een beetje raar als ik maatregelen moet gaan treffen om te zorgen dat een onuitgenodigde bezoeker in mijn tuin veilig is.
- Leuk als het kan, maar ga er niet klakkeloos vanuit dat mensen je huisdieren zomaar accepteren en handel zoals je hoort te doen op het moment dat mensen je vriendelijk vragen je huisdier binnen te houden, ook als het er maar 1 is en de rest is het daar niet mee eens. Dan houd je inderdaad rékening met elkaar.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:11

Chiqa schreef:
_Melissa schreef:

Ben ook heel blij met mijn buurtje, heb in heel nederland gewoond en nog nooit een probleem ondervonden met het buiten laten lopen van mijn katten.
Alleen maar leuke reactie's en gezien de stand van de poll is dat geen verkeerd beeld :)
Ga mijn katten even zoeken nu, de oude kater zal wel weer aan het buurten zijn bij mijn buren. *D

Maar poepen die ook bij jullie buren dan? En die vinden dat niet erg, dat hun hele tuin vol met kattenstront ligt?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:13

dat mensen overlast ervaren van katten betekend natuurlijk niet dat het kattenhaters zijn.

Ik vind de kat van mn buurman ook een lief dier. Maar ik zit wel met behaarde en opengekrapte tuinkussens door die lieve kat.

en ja hoe lief ik hem dan vind vind ik toch dat buurman kat in eigen tuin moet houden.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:13

Getver wat een naar topic. Ik snap niet hoe er zulke walgelijke dingen gezegd kunnen worden over levende wezens die niet beter weten. Hoe moet zo 'n kat nou weten waar hij wel en niet mag lopen als hij de mogelijkheid heeft de tuin uit te gaan.

En nee .. ik heb zelf geen katten, ben er zelfs allergisch voor. En ja.. bij mij ligt ook wel eens een drol op de tegels waar ik me dan even aan erger en vervolgens gewoon een emmer water overheen gooi.

Ik kan me er niet druk om maken in elk geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:18

imd schreef:
Maar poepen die ook bij jullie buren dan? En die vinden dat niet erg, dat hun hele tuin vol met kattenstront ligt?

Geen idee, we hebben tuinen voor en achter, dus de kans is wel aanwezig, maar heb dr nog nooit iemand over horen piepen.

Puma; mensen zouden een voorbeeld aan jou kunnen nemen, fijn dat je zo verdraagzaam kan zijn :)

__Nathalie__ schreef:
dat mensen overlast ervaren van katten betekend natuurlijk niet dat het kattenhaters zijn.

Katten dood laten bijten onder het toeziend oog en dan vervolgens de resten presenteren met een lach van oor tot oor aan het gedupeerde baasje vind ik toch aardig in de buurt van een hater komen.
En heb daar ook geen goed woord voor over, ja vér uit mijn buurt blijven, héél ver. :)
Dat is hier niet welkom dat kan ik met het hand op mijn hart zweren.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 07:47

Maar Chiqa daar ging dit topic niet over. Dit gaat erover als 1 van je buren er dus WEL last van heeft.
Wat voor oplossing dan bedenken ?

Ik vind het ook erg prettig dat mijn katten gewoon buiten kunnen komen, alleen ik neem mijn verantwoordelijkheid daarvoor. Ik heb mijn tuin afgezet en nu hebben ze toch ruim 100m2 om te rennen, te spelen, en in het zonnetje te liggen. En hebben mijn buren geen kattenschijt?

Kijk ik snap dat het voor veel mensen ook lekker makkelijk is, we gooien de katten (ongecastreerd) naar buiten, en we roepen m savonds wel weer ns binnen. "Maar dat doe ik voor zijn plezier" ja ja tuurlijk, mijn neus wil ook graag spelen maar helaas.

Je tuin afzetten, kattenren, een tuigje om, allemaal oplossingen zodat je kat buiten kan , en geen overlast veroorzaakt.

Gelukkig denken mijn buren er ook zo over, zie zelden of nooit een loslopende kat.

"Piepen" Zou ik het tevens niet willen noemen, wel kenbaar maken dat iemand last heeft van jouw dieren.

Mijn hond vangt ze ook, en jaagt ze na, als ik er niet bij ben, helaas pindakaas voor de kat.
Wij hebben een jaar of 4-5 terug ook een kat aangereden, het enige wat mogelijk was was uitwijken met alle gevaren vandien, dus helaas voor de kat. Dat zijn dus de risico's waarvan IK VIND dat je die niet moet willen nemen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 07:53

De antwoorden van sommige mensen... Niet te geloven dat deze mensen zich dierenvrienden durven te noemen.

Het gaat enkel en puur om het feit dat deze dieren iemands 'eigendom' zijn en daarom zo star zijn. Mijn dieren lopen gelukkig buiten en die van de buurt ook allemaal. Er lopen ook vaak andere katten in mijn tuin, nou en? Als mijn katten ze zien gaan ze ze achterna. :j Mijn katten komen ook wel eens bij de buurman, ik heb ook gevraagd of hij last van ze heeft en dat is gelukkig niet het geval. :n Een beetje leven en laten leven, gelukkig. Mocht het zo zijn dat ze iemand tot overlast zijn dan hoop ik dat te horen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:06

en mambo, zoals ik jou inschat ga je dan gewoon je maatregelen nemen zodat die buur er geen last meer van heeft, zoals het hoort :)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:13

Katten horen buiten is mijn mening :)

Lukt het niet om ze genoeg vrijheid te geven op de 1 of andere manier.... begin er dan gewoon niet aan.
Katten zijn energieke dieren die hun beweging wel nodig zijn (mijn katten iig) die van mij lopen ook overal door de hele buurt. Nu is dit dan ook echt een kattendorpje :D overal waar je kijkt zie je wel een kat/poes lopen.. Ben dus erg blij met mijn dorpie :D haha en hier hebben ze ook overal wel bijna een hond dus als je de kat niet in de tuin wilt, laat je ff je hond los :+ (niet om de kat te doden uiteraard want die kat weet ook niet dat ie daar niet mag zijn, puur om te laten schrikken) Last van katten maar geen hond? Pak een emmer water gooi het richting de kat en je ziet hem niet weer (hier ook een aantal keer gedaan en het werkt echt want die katten lopen via de stoep mooi door :D