Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chiqa schreef:Ik vind het zorgwekkend dat een beroeps gerichte hond ie bijt omdat hij getraind daarvoor is wordt vergeleken met een of andere huishond die zomaar uit het niets zijn baasje grijpt en ook nog eens even vasthoudt, zonder dat hierom gevraagd wordt.
Bijzonder dat dit filmpje dr bijgehaald wordt, zou toch helemaal niet nodig moeten zijn.
Immers appelen peren.
Thats_Me schreef:Ware het niet dat deze hond wél de grens over gegaan is tot echt bijten en vasthouden! Er is een knop om gegaan. Dan kun je niet meer op de hond vertrouwen dat als er een kind in de buurt is er niets gebeurd. Kinderen zijn makkelijke "prooien" om hoger op te komen in rang. Daarbij zijn er ook genoeg kinderen die gaan "hondje aaien" erg leuk maar bij zo'n hond niet te vertrouwen en je kunt het niet voorkomen want kinderen zijn ook vlug als water.
WeCo schreef:Welke knop dan ??? Ik memoreerde al eerder aan mijn gepensioneerde diensthond, wiens "knop" vaker is omgegaan dan je op 2 hande kun tellen. En hij hield ook vast. Dat is de meest betrouwbare hond die ik ken.
Mindfields schreef:Zomaar uit het niets?? Alle signalen zijn genegeerd, alle verkeerde keuzes in zo'n situatie zijn gemaakt met als gevolg het enig mogelijke: gebeten worden.
slimmerik schreef:Ook zulke verhalen zijn er.
Nuage schreef:Als deze hond een kind tegenkomt gebeurt er ook niks hoor. Pas als het kind hem zou proberen te overstijgen in rang, zoals op zijn plaats zitten/aan hem zitten waar hij het niet wilt, etc. En dat doen bijna alle kinderen als ze alleen worden gelaten met een hond, en ook bijna alle honden vinden dat niet leuk en zien zichzelf sowieso als meerdere in rang van kinderen.
Daarom zijn kinderen en honden altijd een combinatie die wel kan samengaan maar goed in de gaten moet worden gehouden.
Toegegeven, de bijtdrempel van deze hond is lager, maar dat is iets waar je volgens mij goed rekening mee kunt houden. Er zijn heel veel van dit soort honden, het zijn de types die in "het wild" de baas zouden zijn geworden. Daarbij hoort een bepaald type eigenaar, want het is niet altijd even makkelijk om altijd rekening te houden met de rangorde.
WeCo schreef:Thats_Me schreef:Ware het niet dat deze hond wél de grens over gegaan is tot echt bijten en vasthouden! Er is een knop om gegaan. Dan kun je niet meer op de hond vertrouwen dat als er een kind in de buurt is er niets gebeurd. Kinderen zijn makkelijke "prooien" om hoger op te komen in rang. Daarbij zijn er ook genoeg kinderen die gaan "hondje aaien" erg leuk maar bij zo'n hond niet te vertrouwen en je kunt het niet voorkomen want kinderen zijn ook vlug als water.
Welke knop dan ??? Ik memoreerde al eerder aan mijn gepensioneerde diensthond, wiens "knop" vaker is omgegaan dan je op 2 hande kun tellen. En hij hield ook vast. Dat is de meest betrouwbare hond die ik ken.
En kinderen een makkelijke prooi om hoger op te komen in rang? Mijn God de onzin hier wordt steeds groter. Als je dan persee de roedel erbij wilt slepen verdiep je dan aub ook eerst in roedelgedrag.
KiWiKo schreef:hihi welnee mindfields.......... het zijn rakkertjes, maar een vinger afbijten....... misschien van een peuter
Inderdaad liezel........ hond niet meer los, alhoewel je in een losloopgegebied dan wel weer problemen kan krijgen met wel loslopende honden, als de jouwe aangelijnd is.......
slimmerik schreef:Liezel is geen idioot maar wel iemand die haar hond niet wil muilkorven, los laat lopen, andere dieren in huis heeft en iemand die visite ontvangt.
WeCo, hoe zou zij in jouw ogen de komende weken met die hond om moeten gaan?
Thats_Me schreef:WeCo schreef:
Welke knop dan ??? Ik memoreerde al eerder aan mijn gepensioneerde diensthond, wiens "knop" vaker is omgegaan dan je op 2 hande kun tellen. En hij hield ook vast. Dat is de meest betrouwbare hond die ik ken.
En kinderen een makkelijke prooi om hoger op te komen in rang? Mijn God de onzin hier wordt steeds groter. Als je dan persee de roedel erbij wilt slepen verdiep je dan aub ook eerst in roedelgedrag.
Agja jou oordeel ik weet hoeveel ervaring ik heb en dat is ruim voldoende om genoeg te weten over honden en hun gedragGevaarlijke uitspraak ik oordeel verder ook niet op de kunde en onkunde van de mensen hier. Juist kinderen zijn onvoorspelbaar en staan vaak lager in rang gekeken vanuit hond positie.
En zoals ik eerder zij een diensthond kun je niet vergelijken met een gezinshond. Diensthond heeft geleerd te bijten op comando een gezinshond niet en als ze dat zomaar uit het niets doen (er zijn wel vaak signalen maar die worden vaak over het hoofd gezien) dan is de kans dat ze het een volgende keer weer doen groter omdat ze die grens al over gegaan zijn.
WeCo schreef:Ik twijfel ook niet aan je ervaring, wel aan je kennis gezien je de woorden "kinderen", "prooien" en "rangorde" op één hoop gegooid
Wilawander schreef:Heb aardig grote bijtwonden gezien van een jack en andere vergelijkbare kleine monstertjes.
Dus geen excuus voor de kleintjes dat deze geen schade kunnen aanrichten.
Zoals eerder verteld heeft mijn hond een kind die hem gepest hadt in de hand gebeten. Het gaat hier om een Duitse herder. je kan nagaan wat hij aan zou kunnen richten.
Hij greep alleen met de voortanden, zag er ernstig uit maar dat ziet het al gauw. Achetraf viel het erg mee, zelfs de dokter zei dat de hond niet echt kwaad heeft willen doen aangezien hij alleen met de voortanden beet.
Moet je dan ook nog even bedenken dat het hier om een afgerichte hond gaat die dus van nature maar ook geleerd heeft een volle beet te geven. Niet volle beten worden gecorigeerd.
Liezel1 schreef:KiWiKo schreef:hihi welnee mindfields.......... het zijn rakkertjes, maar een vinger afbijten....... misschien van een peuter
Inderdaad liezel........ hond niet meer los, alhoewel je in een losloopgegebied dan wel weer problemen kan krijgen met wel loslopende honden, als de jouwe aangelijnd is.......
gebeurd ook niet....
Ben niet echt van de kat op het spek binden....
KiWiKo schreef:Wilawander schreef:Heb aardig grote bijtwonden gezien van een jack en andere vergelijkbare kleine monstertjes.
Dus geen excuus voor de kleintjes dat deze geen schade kunnen aanrichten.
Zoals eerder verteld heeft mijn hond een kind die hem gepest hadt in de hand gebeten. Het gaat hier om een Duitse herder. je kan nagaan wat hij aan zou kunnen richten.
Hij greep alleen met de voortanden, zag er ernstig uit maar dat ziet het al gauw. Achetraf viel het erg mee, zelfs de dokter zei dat de hond niet echt kwaad heeft willen doen aangezien hij alleen met de voortanden beet.
Moet je dan ook nog even bedenken dat het hier om een afgerichte hond gaat die dus van nature maar ook geleerd heeft een volle beet te geven. Niet volle beten worden gecorigeerd.
kan niet anders zeggen dan een lief en zeer gedisciplineerd dier.............
maar wel een gevaar voor de maatschappij