lieve kleine kimmie reddeloos verloren... Helaas overleden..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:18

heb gister dit topic ook al aangeklikt .. ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen, en hopen dat dit een wonder hondje is. ze is nog zo jong, en dit verdienen jullie beide niet :(:)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:19

wat geeft de da aan als je vertelt dat ze zo 'gezond' eruit ziet en goed speels is?
ik ga met lima mambo mee, en zou toch proberen te kijken of een andere da met een ander verhaal komt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 18:23

en volgens heede was er nog wel iets wat ik kon doen,dat is een MRI laten maken...

dan kunnen ze precies de nieren bekijken,maar op de echo was al heel duidelijk te zien dat die kapot zijn,en daar is niets aan te doen,dus om een hondje nu een MRI te laten ondergaan,om te horen te krijgen dat haar nieren ,geen nieren zijn,en dat ze er niets aan kunnen doen,vind ik nu echt zonde van de tijd en stress die het voor kimmie mee zal brengen...

er is al een 3th opinion gedaan,in munchen..met de echo beelden,bloedbeelden enz....

het is zo onzinnig om elders weer een echo te laten maken ( er zijn 3 echo's gemaakt in heede ,2 waar ik bij was,en 1 waar het hele team bijeen was) om dan daar te horen te krijgen dat haar nierstructuur niet goed is en dat haar nieren niet werken...

ik moet me gewoon bij deze feiten neerleggen,en hopen op een wonder...maar besef me dat we echt een zeer spaarzame extra time zitten...

dat kimmie zo speels blijft en goed eruit ziet ,heeft ze te danken aan haar jonge lichaam (het puppie zijn),zeiden ze...die vangt een hoop klappen nog op...

_Mellanie

Re: lieve kleine kimmie is reddeloos verloren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:26

onze hond had ook nier problemen hele leven
was bekend bij het ras zelf

we hebben hem naar 8 jaar moeten laten inslapen
geen eten kunnen binnen houden
voor zich uit kijken en dromen
heel mager.

ik wens je veel sterkte en hoop dat dit een wondertje is met doorzet vermogen , dan kom je al heelveel .

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:27

Kimmie, heel veel sterkte, wat is dit moeilijk voor je en wat wrang dat ze zo goed toont terwijl je weet dat ze zo ziek is. Ik denk aan je. :(:)

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:37

Ik heb het hele topic even doorgelezen.. ik wil je heel veel sterkte wensen.. en zal toch duimen voor een wonder..
Geniet van elk moment dat je met haar hebt!
sterkte.. :\

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 18:55

ik ben net gebeld door de kliniek in Heede,ze hebben de echo's nog verder laten onderzoeken,en het is naar de universiteit gegaan,daar herkende iemand dit beeld van deze nieren en de ziekte heet : amyloïdose

dat was het enigste ziektebeeld waar je zo'n beeld van de nieren krijgt....

de kogel is nu dus door de kerk...geen wonder meer te verwachten ,niets....

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:06

Vreselijk...heel veel sterkte nogmaals voor jullie en Kimmie!

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:07

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:13

Het heeft dus een naam... Helaas maakt dat het niet makkelijker en is er geen medicijn :(:)

Hopelijk houdt ze het nog een tijdje uit en kunnen jullie nog even van haar genieten ;(
Misschien ook wel mooi dat ze nu niet echt ziek oogt en ziek 'doet'. Dan kunnen jullie haar blijven herinneren als de Kimmie die ze was.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:14

Heel veel sterkte de komende tijd :(:)
Zo jong...zo oneerlijk.

Groetjes pammie

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:18

heel veel sterkte, pfoe, heftig zeg.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 19:32

maar moet eerlijk zeggen,dat ik eigenlijk weinig symptomen herken wat daar staat :\

en ook staat er:Natuurlijk kan het klinisch beeld ook grotendeels bepaald worden door het primaire ontstekingsproces, dat de trigger vormde voor de afzetting van het amyloïd.

maar kimmie had in 3 bloedonderzoeken een negatief verdenking op ontsteking...

hmm,ga het morgen gewoon eens overleggen met mijn DA ,moet daar toch zijn...

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:41

Schrijf je vragen anders op....deed ik ook altijd want ik vergat altijd wel iets te vragen.
En dan kwam ik thuis en dan dacht ik "oh ja" dat wou ik ook nog weten.

Moeilijk is dat hè, als je geen van de symptomen herkent? En ik zou ook vragen dat het in principe voor 100% vast te stellen is dmv een biopt...in ieder geval dat staat er ook bij.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:43

heb ook gelezen dat het bij oudere honden voor komt.
arm beestje dat die het net moet treffen.
heb je de fokker al op de hoogte gestelt?
sorry voor die vraag, ik weet dat je wel wat anders aan je hoofd hebt, maar misschien als het aangeboren is dat er
meer van dat nestje dat hebben.
meid heel veel sterkte, ik heb het echt met je te doen |(

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 19:54

nou ja,er was 1 iemand die zulke nieren herkende,en noemde die ziekte,zo zien nieren eruit van honden ,die die ziekte hebben...

maar ik herken weinig in die symptomen,eigenlijk niets..

en weet je wat ook gek is,dat als ik niet beter zou weten is kimmie gewoon kimmie..ze is op het moment errug druk,ze eet zeer goed,ze speelt en ligt uitgebreid te kluiven,ze is zo wakker,zo allert...

zo raar dit...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:13

Kan me niet voorstellen hoe het is om in die situatie te zitten, maar als ik het zo lees en me er íéts bij probeer voor te stellen zou ik het op zn minst opmerkelijk noemen. Er zijn zoveel mensen naar de beelden (bloed/echo etc) wezen kijken, waarom heeft dan niemand eerder deze conclusie getrokken? En waarom kloppen geen van de symptomen?
Ik kan me niet voorstellen dat het door alle da-en over het hoofd is gezien, maar hoop ontzettend met je mee dat er een grote fout is gemaakt en het hondje niet zo ziek is als verwacht :).

Citaat:
We kunnen dan ook slechts op grond van het klinisch beeld, onderzoek naar de nierfunctie in bloed en urine en raspredispositie een vermoeden hebben van het bestaan van amyloïdose bij een bepaalde patiënt.
(van een site)

Als dit zo is: Het klinisch beeld klopt niet, de nieren doen het niet volgens de bloedtest en ze is ook niet 1 van de rassen die het vaak heeft. Hoe kunnen ze dan deze conclusie trekken?
Allemaal vragen waar jij waarschijnlijk ook niet een duidelijk antwoord op zou hebben, maar misschien kan je morgen de DA meer opheldering vragen.
Geniet iig nog van je pupje :(:)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:21

kimmie261 schreef:
en weet je wat ook gek is,dat als ik niet beter zou weten is kimmie gewoon kimmie..ze is op het moment errug druk,ze eet zeer goed,ze speelt en ligt uitgebreid te kluiven,ze is zo wakker,zo allert...

zo raar dit...

Gaat het plassen nu ook goed?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 20:23

nee, ze weten het juist niet...daarom worden die echo's continu naar anderen doorgestuurd,omdat ze proberen uit te vinden wat kimmie heeft..

en de filmpjes zijn nu op de universiteit belandt,waarvan 1 iemand deze nieren (dit beeld van nieren ) herkende,en dat was bij amyloïdose patienten.

alleen als ik naar de symptomen kijk en naar kimmie kijk,herken ík hier niets in...

maar ik kan er ook naast zitten...

en plassen gaat heel goed :j ,ze kan ook weer heel goed bijten :D

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:24

Symptomn zou jij moeten kunnen herkennen. Jij kent Kimmie het beste en elke verandering in haar gedrag merk jij op... Niet aan jezelf twijfelen!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:25

getver Femke, zoals ze daar in je zetel ligt, dat hoort toch niet doodziek te zijn, zo'n klein puppiebeest. Ze ziet er zo levendig uit, ik hoop dat ze nog zo lang mogelijk als haar kleine lijfje het uithoudt, bij jullie mag ronddartelen. :(:)

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:28

Jeetje, ik zag al een paar keer topics van kimmie voorbij komen en vind het zo'n dotje :love: Ik hoop op het allerbeste voor haar!
:(:)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:32

ik wil jullie heel veel sterkte wensen, heb op dit moment zelf een pupy van de zelfde leeftijd en zat het verhaal met tranen te lezen.
wat verschrikkelijk voor jullie.....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:35

Persoonlijk zou ik meer deze richting uit denken, zeker ook omdat dat rond een half jaar onstaat:
http://www.sierrade.nl/kennel2/gezondheid/FN.htm

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze gewoon met een misvorming aan de nieren is geboren?

Wie weet toch een klein wondertje dat ze nog een aantal jaren mee mag gaan?
Neem aan dat je haar nu wel op een nierdieet of eventueel vers vlees hebt staan?