website tegen Pittbullachtige

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: website tegen Pittbullachtige

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:48

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat over een website, het heeft dus geen enkele toegevoegde waarde om persoonlijk richting elkaar te worden. Als jullie daarmee doorgaan, dan wordt het topic gesloten.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:50

geerke schreef:
nou...daar hoef je geen pitbul voor te heten....mijn kruising dog/herder(of wat het dan ook is)is normaal een konijn in hondenkleren...behalve als er een hond agressief tegen hem doet...dan weet je niet wat je ziet...en aan wie ligt het dan?
Volgens mij niet aan mijn hond ...maar goed.

Ja dat bedoel ik nou, ik vindt het logisch dat een hond reageerd als en andere hond begint te grommen
ofzo maar ja dan hoor je gelijk zie je nou die zijn vals.
Terwijl de andere begint maar ja er valt weinig aan te doen de stempel houden we toch wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:52

Ik ben ontzettend blij dat ik een normale, goed opgevoede en niet agressieve hond heb die ik niet hoef te verdedigen.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:53

Janne suggereer je nu dat alle pitbullachtige honden abnormale niet opgevoede agressieve honden zijn?
Of interpreteer ik het nu verkeerd?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:54

Ik ben ook heel blij met mn lieve goedopgevoedde hond.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:59

Jee, wat wordt er hier op de man gespeeld. De website vind ik volledig overbodig en soms zelfs kwetsend. Je kunt niet een ras veroordelen op de manier zoals de meeste bazen ermee omgaan.

Het zou mij een goed ding lijken om mensen diemeen hond willen aanschaffen eerst te screenen. Eventueel te beginnen bij de "risicorassen". Het lijkt me dat de mensen met goede bedoelingen hier helemaal niets op tegen kunnen hebben omdatop deze manier geen rassen worden gaband (wat ik trouwens enorme kolder vind).

Het blijft een feit dat bepaalde honden in verkeerde handen een groter risico vormen. Je mag rustig een buks kopen, doe je iemand mee pijn, met een pistool schiet je iemand dood en heb je dus een vergunning voor nodig waar je eerst voor wordt gescreend. Een hond met kaken als een stoomwals kan evenzogoed als wapen ingezet worden. Een beet van een tekkel doet hoogstens pijn........

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:01

het rare is dat als mijn agressief benadert word hij ook agressief terug reageert....maar als een pup hem eng vind(hij is nogal groot) en hem z'on angst bijtje richtig zijn neus geeft, hij verschrikt achteruit springt....er zit dus wel verschil in hondentaal...

die web-site vind ik overigens not-done....stigmatiseren en de mensen angstig maken...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:02

Citaat:
die web-site vind ik overigens not-done....stigmatiseren en de mensen angstig maken...

Neemt iedereen hier die site nou zo serieus???

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:03

Goof schreef:
Citaat:

Neemt iedereen hier die site nou zo serieus???

Ik neem de site niet serieus, vind het alleen jammer dat
als sommige mensen deze site lezen een verkeerd
beeld krijgen van pitbullachtigen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:10

ik vind angst een slechte raadgever....mensen die een meter achteruit springen als ze een pitbul zien,alleen daarom zou ik niet z'on hond willen....om 24 uur per dag in de verdediging te springen...om moe van te worden...
waarmee ik niet zeg dat er geen bijtgrage jongens tussen zitten...waarbij ik even aan die andere site denk met bijtincidenten....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:12

Ik heb niet alles doorgelezen wat jullie inmiddels al tegen elkaar gezegd hebben.... het lijkt duidelijk dat het nogal wat reacties oproept.
Om die honden allemaal de grens over te sturen gaat mij ook wat ver.

Maaaarrr, vinden jullie niet dat dergelijke honden in de verkeerde handen wel degelijk een groter gevaar zijn dan een Yorkshire terrier? En nog iets scherper; is het niet zo dat naast eigenaren zoals jullie er ook wel heel veel boefjes/ Sjonnies/ schorriemorrie met dergelijke honden lopen en dat het feitelijk probleem dus juist daar ligt?
Ik denk dat het uiterlijk vd honden een groep mensen aantrekt die het feitelijk 'verpesten' voor mensen die 'serieus' met deze dieren bezig zijn....

Wanneer dergelijk types het 'ruig' vonden op straat te hangen met een chihuahua zou het toch allemaal iets minder ernstig zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:44

Ik sla pal achterover van sommige reactie's hier, en door het topci doorgezelen te hebben
lwam er een hele grote vraag bij mij op; hoe reageren jullie als 'pitbullachtige' eigenaar als je
iemand op straat tegenkomt en die lijkt bang te zijn voor jou hond?

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:51

dan zeg ik dat ze voor mijn jack russell banger moeten zijn Knipoog
Hahahaha en dat is echt zo.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:55

nicci88 schreef:
dan zeg ik dat ze voor mijn jack russell banger moeten zijn Knipoog
Hahahaha en dat is echt zo.

Same here! Mijn jack is gevaarlijker dan elke andere hond die ik ooit heb gehad Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:55

Lia_ schreef:
Het valt me op dat de posters hier allemaal heel erg kijken naar hun eigen hond maar hun ogen blijkbaar sluiten voor de wantoestanden waarin een deel van deze honden omwille van het geld cq de gevechten gehouden worden.
Er zijn gewoon honden in Nederland die puur gefokt en gehouden worden om hun agressie en dat zijn nu eenmaal geen labradors.
Als er ongelukken met zo'n hond gebeuren heeft dat gewoon veel ernstiger gevolgen dan een bijtincident met een ander ras.
Dat is geen fabel maar een feit.

pff wat een vreselijke domme opmerkingen heb jij zeg! MIJN HOND IS GETRAIND ALS VECHTHOND EN IN BESLAG GENOMEN TIJDENS HONDEN GEVECHTEN! daarna kwam hij bij mij wonen en welke problemen heb ik met hem? helemaal geen 1! opvoeding noem je dat ipv afmaken! wordt hier zo kwaad om! en ga je onzinverhalen ff na checken als je wat verstand zou hebben zou je weten dat labradors de honden zijn met de meeste bijtincidenten!!!!!!! en dat je er gewoon om lacht en dat je er trots op bent dat JIJ honden hebt afgemaakt is gewoonweg walgelijk! ga mij maar temmen boeit me niet maar geloof me mensen zoals jij zijn ziek in hun hoofd! en dan dat belachelijke onderschrift van je derbij met je alle dieren zijn gelijk pff trailertrash!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:56

Chiqa schreef:
Ik sla pal achterover van sommige reactie's hier, en door het topci doorgezelen te hebben
lwam er een hele grote vraag bij mij op; hoe reageren jullie als 'pitbullachtige' eigenaar als je
iemand op straat tegenkomt en die lijkt bang te zijn voor jou hond?

dan zeg ik je hoeft niet bang te zijn hoor ze doen niets, als je wilt mag ze even aaien!

en de meeste mensen komen gelijk op me af als ik met de honden buiten loop en zeggen dat die arme beesten kapot worden gemaakt door de fiets media

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:57

Mijn jack is just absoluut niet gevaarlijk en men is er bang voor omdat jacks bekent staan om hun felle karakter.
Pas als ze merken dat mijn hond juist niet fel is en ook niet loopt te blaffen of grommen naar andere honden mogen ze samen spelen.
En tot grote genoegen van beide honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:59

jacks staan idd bekend om hun felle karakter maarja jacks zijn dan ook familie van de stafford

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:01

geerke schreef:
slimmerik schreef:
Ja, ik ben er weer Haha! En net als de vorige keer ben ik weer per pb bedreigd. De vorige keer met de dood. Nu wil iemand me opzoeken en werkeloos maken...

Ik hoop op jullie begrip dat ik me dan toch maar weer terugtrek uit de discussie. Het is me een té agressief volkje. Doei!

meen je dit???
dit vind ik ernstig....dan zijn de meeste pittbull bezitters dus aso's....terwijl ik juist dacht dat er een enkeling was die aso was....nou zal ik ook wel met de dood bedreigt worden....terwijl ik van alle honden houd,dus ook van pittbulls....als ze maar lief zijn,dan maakt het mij niet uit wat voor ras het is.
Maar sommige mensen zijn niet geschikt voor sommige rassen.....dat is vaak met paarden ook het geval...

Met name deze reactie, wordt die ook gegeven als je iemand op straat tegenkomt die niet zo gecharmeerd is van je pittje (look alike?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:02

chiqa ik snap je vraag ff niet zo, wil je hem anders formuleren om het netjes te zeggen?

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:03

breezy302 schreef:
jacks staan idd bekend om hun felle karakter maarja jacks zijn dan ook familie van de stafford

Nou ik heb ze dus beide.
Geef mij maar 5 staffords ipv 2 jacks.
Echt waar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:05

breezy302 schreef:
Lia_ schreef:
Het valt me op dat de posters hier allemaal heel erg kijken naar hun eigen hond maar hun ogen blijkbaar sluiten voor de wantoestanden waarin een deel van deze honden omwille van het geld cq de gevechten gehouden worden.
Er zijn gewoon honden in Nederland die puur gefokt en gehouden worden om hun agressie en dat zijn nu eenmaal geen labradors.
Als er ongelukken met zo'n hond gebeuren heeft dat gewoon veel ernstiger gevolgen dan een bijtincident met een ander ras.
Dat is geen fabel maar een feit.

pff wat een vreselijke domme opmerkingen heb jij zeg! MIJN HOND IS GETRAIND ALS VECHTHOND EN IN BESLAG GENOMEN TIJDENS HONDEN GEVECHTEN! daarna kwam hij bij mij wonen en welke problemen heb ik met hem? helemaal geen 1! opvoeding noem je dat ipv afmaken! wordt hier zo kwaad om! en ga je onzinverhalen ff na checken als je wat verstand zou hebben zou je weten dat labradors de honden zijn met de meeste bijtincidenten!!!!!!! en dat je er gewoon om lacht en dat je er trots op bent dat JIJ honden hebt afgemaakt is gewoonweg walgelijk! ga mij maar temmen boeit me niet maar geloof me mensen zoals jij zijn ziek in hun hoofd! en dan dat belachelijke onderschrift van je derbij met je alle dieren zijn gelijk pff trailertrash!

Zozozozo grote mond!!!! maar Lia heeft zeker gelijk meiske!!!

als jouw hond ooit afgaat, dan heb je een berg schade........ veel meer schade dan 5 labradors bij elkaar kunnen maken........ en DAAAR mijn schatje, daar gaat het om..........

Niet of ze wel of niet makkelijk/snel afgaan.......... maar de schade die ze aanrichten ALS ze afgaan........

ik heb ook maar gelijk op je post getemd

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:07

Ik heb niet alle 19 pagina's gelezen, maar ik moet wel om die site lachen...
Als ik hun adviezen moet volgen, moet je in hond uitlaten in een harnas, kan ik beter een pantserwagen gebruiken om bij de uitlaatplaats te komen en moet ik vooral niet vergeten weet ik wat voor wapens mee te nemen. Lekker dan...

Mijn hond is 2 weken geleden ook gepakt door iets wat behoorlijk veel weg had van een Cane Corso, ik merk zelf dat ik wat angstiger en voorzichtiger ben beworden, maar geen haar op mn hoofd die eraan denkt om dit soort capriolen uit te gaan halen...

Op je hond gaan liggen als hij aangevallen wordt... Geeft die site ook korting op de premie van je uitvaartverzekering? Mijn hemel wat een advies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:08

ik zei toch ook tem dan maar ik vind het walgelijk dat lia er zo trots op is dat ze honden afmaakt en dat er in haar onderschrift zelfs nog staat dat alle dieren gelijk zijn! dat is dus ook onzin! ipv van honden afmaken kun je ze ook opvoeden! mijn hond heeft nog nooit gebeten maar ik neem wel voorzorgsmaatregelen want hij is getraind om te vechten! Buiten heeft hij dus ook een korf om, ik ben altijd voorzichtig maar lia schijnt niet te begrijpen dat er ook mensen zijn met staffs dat geen aso's zijn en die het beste met ze voor hebben daar walg ik van dat altijd over 1 kam scheren

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:10

We weten allemaal toch voor welk doel deze dieren gefokt zijn?
Dat men de dieren vervolgens daar niet voor gebruikt, goed opvoed en houdt in een gezinssituatie vind ik best spannend... dat geef ik toe. Ik weet er echter te weinig vanaf om mensen daarop te veroordelen.
Wat ik wel weet is dat deze eigenaars de lijst van 'bezitters' delen met zeer discutabel volk.... en dat lijkt mij, voor de nette 'pitbull-achtige' bezitter ook geen leuk gegeven...