Overigens is het niet zeker dat het kind in dit verhaal over de schreef is gegaan, helaas was er geen volwassene bij!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
faye schreef:Overigens is het niet zeker dat het kind in dit verhaal over de schreef is gegaan, helaas was er geen volwassene bij!
faye schreef:De labrador staat hoog omdat er allemaal niet raszuivere kruisingen zijn!
Overigens is het niet zeker dat het kind in dit verhaal over de schreef is gegaan, helaas was er geen volwassene bij!
Fleurtje100 schreef:faye schreef:De labrador staat hoog omdat er allemaal niet raszuivere kruisingen zijn!
Lijst die ik had ging alleen over honden met een stamboom, en dus raszuiver. Daarom staan op die lijst maar 40 van de 164 bijtincidenten in één jaar, maar 40 bijtende honden hadden een stamboom, de rest niet. Niet echt representatief dus. Maar toch is het dan 6 keer een raszuivere labrador. Een rottweiler 8 keer dacht ik, en dan nog één of twee rassen twee keer, en de rest allemaal één keer bij een bepaald ras. Ook over die lieve labrador, moet niet te makkelijk gedacht worden.
faye schreef:Als je onervaren bent zou ik zeker geen asielhond nemen bij kinderen. Je kent nooit de geschiedenis van de hond.
Fleurtje100 schreef:Beste Slimmerik,
Als je zou lezen staat er ook bij dat het geen representatieve cijfers zijn. Maar dat gewoon niet uit kunt sluiten dat een labrador nooit bijt, hoe goed gefokt ook. Je kun dat van geen enkel ras uitsluiten. De combinatie hond/kind is altijd moeilijk, en je zult dus altijd je hond goed moeten opvoeden, en goed in de gaten houden als er kinderen bij zijn. Ook als het om een liever labrador gaat. Het nemen van een labrador is geen garantie dat het altijd goed gaat met kinderen, en dat wilde ik even duidelijk maken.
Eva1993 schreef:Misschien is geen hond een optie bij kleine kinderen?
Fleurtje100 schreef:Lijst die ik had ging alleen over honden met een stamboom, en dus raszuiver. Daarom staan op die lijst maar 40 van de 164 bijtincidenten in één jaar, maar 40 bijtende honden hadden een stamboom, de rest niet. Niet echt representatief dus. Maar toch is het dan 6 keer een raszuivere labrador. Een rottweiler 8 keer dacht ik, en dan nog één of twee rassen twee keer, en de rest allemaal één keer bij een bepaald ras. Ook over die lieve labrador, moet niet te makkelijk gedacht worden.
faye schreef:Als je geen ervaring hebt moet je gewoon geen hond nemen als je kleine kinderen hebt.
Fleurtje100 schreef:@ Diablo, nee het is niet de schuld van de hond, maar van de eigenaar. Maar het gaat wat betreft er nu moet gebeuren niet om wie de schuldige is, maar wat de beste 'oplossing' is. En dan is het in dit geval kiezen tussen twee kwaden. Naar aanleiding van de berichten van de TS zie ik niet in waarom herhaling verkomen wordt, of dat er een hondvriendelijke oplossing komt. Als de TS nou zou zeggen, van ik zorg dat er een andere oppasadres komt en dat mijn hond niet meer in contact komt met kinderen zou ik het een ander verhaal vinden.