Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_H

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 21:32

Dan kom ik zeker even spieken :D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 21:53

Wij komen misschien morgen ook kijken, hadden er nog nooit van gehoord

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 17:54

Wij zijn goed geslaagd!

Vers bloed voor bij de blauwe garnalen. Een school van 9 maanvissen. En fjordjes gemeet en bij haar verwennerij voor de garnalen gescoord *D

We zijn nog onderweg naar huis, maar kijken terug op een hele leuke dag! Ook genoeg te doen en beleven voor onze kinderen dus die willen (gelukkig) ook nog wel eens terug.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 18:52

Ik ben ook goed geslaagd!
Afbeelding

Helaas wel bij thuiskomst 1 van de 4 loricaria's die ik had gekocht dood. Heb helaas niet meer bij vertrek gekeken, leer voor de volgende keer.

Verder 10 tylomelania slakken gekocht :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 19:35

Leuke aankopen! Ik ben onderweg naar huis staan in de file

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 19:39

Jeetje wat leuk zeg *\o/*

Voor mij veel te ver weg.maar ik ben heel benieuwd hoe jullie aankopen het gaan doen.
Was het druk?

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 22:05

Afbeelding

Het was zeker wel druk, en er waren een paar plekken dat wij (met een bolderkar en 2 kinderen) moeite hadden om er door te komen. Maar over het algemeen heb ik alles goed en rustig kunnen bekijken als ik even het geduld had te wachten tot anderen klaar waren met kijken :)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 22:34

Omdat het toch een show je aquariumtopic is :D (met de nieuwe plantjes gepland)
Afbeelding
(Moet de bak nog afvullen, er is wat water uitgehaald om de plantjes schoon te maken en te spoelen)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 13:16

Mooi ingericht aquarium, Anouk_H. Helemaal mijn smaak.
Prachtige vissen, _danielle_ . Een albino variant?

Hier een 1e opzet gemaakt en zo meteen kijken voor planten.
Afbeelding

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 19:45

Anouk; waanzinnig mooi zech!

Wij zijn vandaag ook in Rosmalen geweest. Prachtige dingen gezien! Met wat plantjes, voer en kleinigheden weer thuis gekomen.

Onze twee bakken doen het goed. In de kleine hebben we alleen garnaaltjes, en daar hebben we al heel wat jongen bij.
De grote bak hebben wij overgenomen via marktplaats en doet het ook prima. We hebben er onder andere maanvissen, kogelvissen, kardinaaltetra's, zalmtetra's, diverse algeneters en nog meer visjes in. Schijnbaar doen we iets goed, want ik hoor geregeld dat vooral kogelvissen best lastig zijn.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 21:16

Wat leuk Carola! Dan heb je ik vast wel gezien ik stond boven bij de stand van youraquahouse :)

Ik ben bijna thuis, het waren twee drukke, vermoeiende maar leuke dagen

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 22:35

foto's zijn niet mooi, maar alleen even om te zien of iemand weet wat voor een barbeel dit is. t gaat niet om de oranje, maar om de gestreepte.
Afbeelding
Afbeelding
Op de eerste foto staat de vis die ik ca een jaar geleden heb gekocht als meloenbarbeel. Wanneer ik deze opzoek, lijkt het meer op een pandabarbeel.
Op de tweede foto staat de vis die ik al had en een echte meloenbarbeel is.
Duidelijk verschil. Als iemand me kan vertellen welke barbelensoort die op foto 1 is dan hoor ik het graag. De mini's krijg ik niet op de foto, maar lijken op mini vijfstreepbarbeeltjes. Deze heb ik echter niet in mijn bak zitten.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 22:50

Purperkop barbeel?

Vivarium helaas gemist zeg. Zie dankzij dit topic dat het hier 15 minuten vandaan was.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 23:33

Ik heb besloten 2 van m'n aquaria af te breken.. Ik haalde er het laatste jaar geen plezier meer uit en met de kindjes waren deze 2 bakken net teveel werk. Ik had er ook continu algen in (draad alg in de ene en baardalg in de andere). De andere 3 nano bakjes zijn stabiele ecosystemen die het al jaren goed doen, dus zolang dat zo blijft hou ik die wel. M'n oudste zoontje vindt het ook leuk om naar de garnaaltjes te kijken. <3
De shallow gaat in de verkoop (op maat gemaakt, 70x30x14 cm, 6mm dik glas). Die heb ik al leeg gehaald, daar zat nog 1 levende garnaal in van een soort die niet wilde kweken bij mij. :')
De 'grote' zet ik leeg op zolder, voor het geval ik toch weer zin krijg/hem ga missen.. := Hier zitten nog wel een aantal visjes in die onderdak zoeken, die passen absoluut niet in de nano bakjes. Voordat ik ze op andere plekken zet vroeg ik me af of misschien iemand van hier interesse heeft? Mogen uiteraard gratis worden opgehaald (in Ede). Het gaaf om een apistogramma trifasciata man, +- 6 blauwe neons en (Paracheirodon simulans) en +- 6 cherry barbelen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 19:45

Hier een bakkie met een betta :D Ik dacht dat ik Betty had (want verkocht als vrouw een jaar of 3 terug). Inmiddels blijkt dat de naam Bernard mag zijn _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik wil graag nog iets meer groen erin (links achter bijvoorbeeld) en probeer momenteel het gras te laten groeien. Het idee was om er een garnalenbak van te maken, maar ik ben ook dol op m'n betta dus dat idee stel ik al een paar jaar uit inmiddels :=

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 19:46

Mooi!
En je kunt altijd een aparte garnalenbak maken toch :D

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 03:17

Tigress schreef:
Hier een bakkie met een betta :D Ik dacht dat ik Betty had (want verkocht als vrouw een jaar of 3 terug). Inmiddels blijkt dat de naam Bernard mag zijn _O-

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ik wil graag nog iets meer groen erin (links achter bijvoorbeeld) en probeer momenteel het gras te laten groeien. Het idee was om er een garnalenbak van te maken, maar ik ben ook dol op m'n betta dus dat idee stel ik al een paar jaar uit inmiddels :=

Ik heb zelf een gezeldschaps aquarium met onder andere een betta en citroengarnalen. Zolang de jonge garnalen voldoende kunnen schuilen en de betta genoeg eten krijgt, gaat dat prima. Ik verkoop zelfd regelmatig garnalen omdat ik al snel een overschot heb O:)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 04:38

Dan heb je wel geluk hoor Maliejane.. Dat verschilt echt heel erg per betta. Mijn betta had binnen een week m'n hele garnalen kolonie opgegeten. :=

Hier inmiddels de shallow en de 55 liter afgebroken. Visjes zijn opgehaald. Nog paar andere dingen gratis op marktplaats gezet, maar mensen reageren en komen vervolgens niet opdagen? Mega irritant.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 17:52

Misschien ligt het ook aan het formaat aquarium? Heb namelijk al minstens 5 betta's gehad over de jaren heen in combinatie met garnalen. Wel een 180 liter bak met extern filter waar ook zat garnalen in leven O:)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 23:26

Ja dat verschilt nogal in vergelijking met mijn 30 liter waar hij toen in zat.. _O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 07:55

Gefeliciteerd met je verjaardag Joanieke!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 12:24

Hier gaat het even niet zo goed met het aquarium, helaas hebben de maanvissen en sherrybarbelen en waarschijnlijm de rest ook gewoon, last van interne wormen. Camallanus. Nu de hele bak met Esha-ndx in behandeling zitten. In de gebruiksaanwijzing staat echter dat het middel schadelijk is voor slakken. Dus ik heb gisteren 4u gespendeerd aan zoeken naar mijn tylomelania slakken. Ik ben tot 44 gekomen met turven. Ze zitten nu met z'n alle in een 16ltr bakje, ik heb even niks anders. Dus voorlopig druk met waterwissels in die kleine bak want die is natuurlijk niet ingedraaid. Doe 2x per dag 50-80% ligt eraan hoe het water eruit ziet. De medicatie zit er net in, over 24u moet ik 50% verversen en over 2 weken ga ik de behandeling herhalen dus zolang zullen alle slakken ook in het kleine bakje moeten blijven. ;( hopelijk komt alles goed.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 20:34

Wat balen Anouk :(:) vervelend dat meteen heel je evenwicht er uit is en zo. Hopelijk zijn ze snel beter!

Omdat ik het zelf ook altijd leuk vind om anderen hun bakjes te zien, zal ik zelf ook wat posten. Heb de grote anderhalve maand geleden omgegooid. Vandaar dat de planten nog wel wat groter mogen worden. Maar het begin is er!
Afbeelding

Vandaag 4 nieuwe waaierhand garnalen erbij gedaan en voelen zich al helemaal thuis <3
Afbeelding

We hebben nog een klein bakje met Chrystals, de gewone en de high white SS lijn.
Afbeelding

Afbeelding

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 22:09

Wat een mooie bakken hierboven!

Ook even een foto van onze grote bak:

Afbeelding

Deze staat in de woonkamer en er zit vanalles en nog wat in qua vissen: maanvissen, kogelvissen, een black molly, zwarte zalmtetra's, kardinaaltetra's, garnalen, platy's, enz...

Verder hebben we nog een klein bakje op de slaapkamer van onze zoon, daarin zitten slakken en nu een logeer-betta van een kennis. Die gaat weer terug over een paar weken, en ik denk dat we dan zelf een betta kopen.

En we zijn nu nog een bak aan het opstarten, maar dat word meer iets voor planten dan voor vissen. Eigenlijk maar een kleine, open bak, maar met een enorm stuk mangrove hout die er wel 70 cm uit gaat steken. Daarover moeten dan allemaal klimplanten gaan groeien.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 00:02

Gaat dat goed, die kogelvissen in een gezeldschapsaquarium? Naar mijn weten word dat altijd streng afgeraden :oo

Ik vind ze wel altijd erg leuk om te zien :)