dendola schreef:177 pagina´s doorlezen is wat veel, dus ik gooi de vraag er maar gewoon in![]()
Er ontstaan hier kriebels om een tweede hond te nemen. Wij hebben een 9 jarige jack russel, Diesel en we merken in alles dat ze wat ouder begint te worden. Een tweede hond is al vaker ter sprake geweest maar Diesel heeft altijd veel gepiept wat ze achteraf gezien al in het nest aangeleerd had. Een foute keuze op dat vlak om haar toen te nemen en een hels karwei om het af te leren, maar dat was altijd een reden om niet aan een tweede hond te beginnen. We wilden niet dat een pup dat gedrag zou overnemen. Nu Diesel dus ouder aan het worden is, is dat gedrag ontzettend afgenomen en komt het vooral voor op de momenten dat ze enthousiast is en mag zijn.
Nu gaat mijn voorkeur uit naar een kleine hond waar ik actief mee kan deelnemen aan cursussen, behendigheid, flyball enz en dus goed trainbaar is, die van verre wandelingen houd, niet tot nauwelijks verhaart en geen blaffer is. Deze moet ook goed met andere honden en kinderen omgaan. Maar buiten de activiteiten moet deze ook gewoon lekker relaxed in huis zijn en kunnen gaan liggen. We wonen nu in een eengezinswoning maar het is niet uitgesloten dat we in de toekomst in een appartement gaan wonen.
Ik wil een ras hond, waar ik naast het gewone leven ook mee kan deelnemen aan shows en wanneer blijkt dat het een goede hond is wil ik er ook een nestje bij fokken. Het zal dus een teefje moeten worden.
Door onze wisselende werktijden zijn ze nooit lang alleen, hooguit 1 dag in de week een periode van 7 uur.
Tot nu toe kom ik vooral uit bij een dwergschnauzer maar ik ben heel benieuwd hoe de ervaringen met dit ras zijn en of dit daadwerkelijk aansluit bij mijn wensen.
Andere rassen die in aanmerking komen hoor ik ook graag
Nog een JR? Zo'n ruwharige hoogbenige