Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sonja_vR schreef:Ik kan me wel voorstellen dat een organisatie een ras afraad als je idd echt zelf moet opvoede /trainen.
Zonder echt ervaring daar in kan dat nog best wel erg pittig zijn.
Vind de link die Annelies geeft wel een goed stukje om te lezen trouwens. Mooie info.
Zelf zou ik een DH op basis van wat ik ken van het ras en bevestigd zie op de site die Annelies geeft alszeer geschikt zien idd. Maar vij zelf ooleiden kan dat misscuien wel wat pittig zijn.
De enige ervaring die ik heb met hulphonden bij autisme is trouwens met een witte herder. Maar dat is een hond die ook zelf opgeleid zou worden, dat is niet zo heel best gelukt helaas. Hond was erg op de buitenwereld gefocussed en totaal niet op de persoon voor wie hij in hyis was gehaald (oude achterburen)
EquiLibri schreef:Hoi,
Ik zou graag een hond aanschaffen in het voorjaar 2016. Ras maakt me helemaal niet zoveel uit, maar moet bij me passen natuurlijk. Ik woon in een gelijkvloers appartement met tuin en heb 2 katten. Ik wil een hond die ik overal mee naartoe kan nemen! Naar de paarden, op wedstrijd, terrasjes doen, meegaan als ik klanten bezoek of op bezoek bij vrienden/vriendinnen. Ik zoek een hond die graag dingen leert, die houdt van wandelingen maken, maar toch rustig is binnenshuis. Border collie etc is iets té actief en te nerveus lijkt me.
Zelf was ik aan het denken in de richting van een soft coated wheaten terrier, ik vind ze er leuk uitzien (maar dan gewoon als 'bolletje wol', niet helemaal getrimd volgens de standaard), ze schijnen rustig te zijn en graag bij hun baas, en het is geen te grote hond. Pluspunt is ook dat hij niet verschrikkelijk veel haar verliest, al is dat nu niet het grootste struikelblok. (ik heb tenslotte 2 katten
)
Wat denken jullie/ raden jullie aan?
Stoof schreef:EquiLibri schreef:Hoi,
Ik zou graag een hond aanschaffen in het voorjaar 2016. Ras maakt me helemaal niet zoveel uit, maar moet bij me passen natuurlijk. Ik woon in een gelijkvloers appartement met tuin en heb 2 katten. Ik wil een hond die ik overal mee naartoe kan nemen! Naar de paarden, op wedstrijd, terrasjes doen, meegaan als ik klanten bezoek of op bezoek bij vrienden/vriendinnen. Ik zoek een hond die graag dingen leert, die houdt van wandelingen maken, maar toch rustig is binnenshuis. Border collie etc is iets té actief en te nerveus lijkt me.
Zelf was ik aan het denken in de richting van een soft coated wheaten terrier, ik vind ze er leuk uitzien (maar dan gewoon als 'bolletje wol', niet helemaal getrimd volgens de standaard), ze schijnen rustig te zijn en graag bij hun baas, en het is geen te grote hond. Pluspunt is ook dat hij niet verschrikkelijk veel haar verliest, al is dat nu niet het grootste struikelblok. (ik heb tenslotte 2 katten
)
Wat denken jullie/ raden jullie aan?
Ik denk dat je in de goede richting zit. Een (kleine) terrier of een gezelschapsras. Misschien een Border terrier/ Norfolk/ norwich/Yorkshire/ .... . Of iets totaal anders: een leuke dwergpoedel of een corgi? Een mopshond of Boston terrier zou ook wel passen.