anneliesdj schreef:In principe kun je met veel honden veedrijven, alleen de honden die dat goed kunnen, passen weer niet zo goed bij jouw wensen. En houd wel in je achterhoofd dat voor een werkhond een uitlaatservice niet voldoende is, dus daar zul je dan dagelijks nog mee moeten trainen.
Het is de vraag wat je belangrijker vind; het allemansvriend zijn, een hond die zijn eigen ding kan doen? Of wil je daarin concessie's doen? In het begin noemde je hondensport in het algemeen maar ik heb het idee dat je toch meer naar het veedrijven neigt? Ben je bekend met herders in de breedste zin van het woord? Ken je het veedrijven van dichtbij of 'lijkt' het je gaaf?
Je hebt idd ook wel gelijk. Ik heb in feiten idd nog geen duidelijk beeld van wat ik nu precies wil gaan doen.
Voor het werk is het ideaal dat ik een hond heb die goed mee kan in het veedrijven.
Ik ben voor me zelf daarom ook nog specifiek aan het uitzoeken wat ik wil.
En ook heb je gelijk, dat ik qua bezigheid met de hond nu meer naar het veedrijven nijg. Maar dat komt omdat ik op mijn toekomstige werk meer kans heb op door groei mogelijkheden en zelfstandigheid.
Maar ik heb alle tijd om mij het eens allemaal rustig uit te zoeken en met alle tips en suggesties die ik van iedereen krijg aan de gang te gaan.