Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_classic schreef:Ik heb in een asiel gewerkt afgelopen zomer, maar inderdaad wat je daar aan honden ziet is vaak de staffords en herders die mensen gewoonweg onderschatten. Leuke honden zelf maar geen of verkeerde opvoeding gehad omdat de mensen er totaal geen verstand van hadden..
Erg jammer voor de hond, ook omdat zo'n hond moeilijk weer geplaatst word.
Cillos schreef:Ik ga het ook maar eens proberen..
Wij zijn op zoek naar een leuke hond geschikt voor ons jonge gezin met kleine kinderen.
We wonen vrij, hebben een tuin en zijn in principe veel thuis (opvang aan huis).
We zoeken een hond (middelgroot tot kleiner type) welke ook voor kleine kinderen 'geschikt' is.
Een kruising is ook prima, liefst kortharig.
MyWishMax schreef:Een Duitser vind ik ook geen neuroot.Ja, bepaalde lijnen wel, maar bij neuroot denk ik eerder aan een Mechelaar.
Verder beauceron bijvoorbeeld? Groot, will to please en relaxed.
geerke schreef:ik heb een kruising dogxherder gehad.Een enorme hond van bijna 60 kilo.Reutje,gevonden,een ontzettend lief dier,hij is drie jaar geleden overleden.Een schat van een hond,maar zag er eng uit.
bakkabouter schreef:geerke schreef:ik heb een kruising dogxherder gehad.Een enorme hond van bijna 60 kilo.Reutje,gevonden,een ontzettend lief dier,hij is drie jaar geleden overleden.Een schat van een hond,maar zag er eng uit.
En hoe was hij qua karakter? Meer dog of meer herder? Of het beste dan wel het slechtste van allebei?