Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hackny schreef:en welke past bij mij?
Ik ben op dit moment woonachtig in een flat
werk 18 uur in de week
woon in de buurt van een klein park
ga graag sporten erop uit maar ben ook graag thuis
ik ben om het weekend bij mijn ouders
ben 22 jaar en heb een aardig groot appartement voor mezelf
ik hoop dat ik genoeg info gegeven heb anders aub reageren!
Gr hackny
Enjoy_ schreef:Hallo!
Graag zou ik hier wat info willen van hondenmensen!
We gaan binnenkort (lees over een week of 4) verhuizen naar het buitenland. Daar hebben we een huis met zo'n 3000m2 grond en wonen we ietwat achteraf. Daarom zouden we graag een hond willen.
Mijn man heeft vroeger een hond gehad kruising lab X groenendaler. Ikzelf heb nog nooit een hond gehad. Nu ben ik niet op m'n achterhoofd gevallen en ben als Paraveterinair naar een aantal nascholingen hondengedrag geweest, dus weet wel eea, maar nog nooit toegepast zeg maar.
We zoeken een waakhond. We hebben 2 katten en een baby van 6 maanden. We zitten aan de rand van natuurgebied waar we ons kunnen vermaken.
Welk ras past bij ons?
hackny schreef:@kaatje88 ik heb al mijn verhaal deels op de vorige bla. Geplaatst maar ik zoek een kleine hond een schipperke lijkt me leuk maar het moet wel echt een Loekie zijn dus zoals het ras hierboven een schoothondje, ik werk 18 uur per week en ben dus in de ochtend en avond thuis verder wil ik graag een hondje wat een aardig stukje kan wandelen maar wel rustig is beetje waaks wel maar met niet een grote gebruiksaanwijzing en die graag in de avond lekker naast me op de bank komt liggen echt een knuffeltje dus weet je zo al meer?
hackny schreef:Bedankt voor de reacties! Ik werk alleen 18 uur wil geen opleiding doen maar ik ben nu puur aan het oriënteren al ga ik over alles wat jullie zeggen ook goed over na denken ik denk zoiezo dat inderdaad een pup geen goed idee is ! Herplaatste lijkt me wel wat maar het nadeel is dat ie snel een grote gebruiksaanwijzing hebben wat ik wel lastig vind denk ik
bakkabouter schreef:Een kleine off topic vraag die jullie hier wellicht kunnen beantwoorden. Ik ben op zoek naar de spreekwoordelijke speld in een hooiberg, en wil dus graag een zo ruim mogelijk zoek terrein . In België hebben pets.be, dit is een website waarop héél veel asielen hun dieren plaatsen zodat je zo'n beetje een centraal zoekpunt hebt. Hebben jullie dat in nederland ook? Via google vind ik alleen websites van aparte asiels.
hackny schreef:@tillie20 klopt heb je ook gelijk in maar er zit wel vaak een gebruiksaanwijzing bij sommige honden.
Tillie20 schreef:Dat kan het asiel je prima vertellen. Ik heb zelf in een asiel gewerkt, was maar één hond die echt een gebruiksaanwijzing had, maar dat was puur en alleen omdat hij niet tegen het leven in een asiel kon. Was helemaal overprikkeld, arm ding![]()
De rest waren allemaal zeer lieve honden die gewoon een dak en wat liefde nodig hadden
bakkabouter schreef:Tillie20 schreef:Dat kan het asiel je prima vertellen. Ik heb zelf in een asiel gewerkt, was maar één hond die echt een gebruiksaanwijzing had, maar dat was puur en alleen omdat hij niet tegen het leven in een asiel kon. Was helemaal overprikkeld, arm ding![]()
De rest waren allemaal zeer lieve honden die gewoon een dak en wat liefde nodig hadden
Heel eerlijk? Mijn ervaring is dat dat behoorlijk kan tegenvallen. Regelmatig krijg je een totaal ander verhaal te horen, afhankelijk van wie je per toeval voor je hebt. Erg lastig vind ik dat, want wie geloof je?
En ik kom er ook beduidend meer mét gebruiksaanwijzing tegen dan zonder, al zal dat ook een beetje liggen aan het type hond waar wij interesse in hebben.
Er zitten prachtige dieren in de asiels, dat zeker, maar je moet ze nog maar net tegenkomen hé
Yipee schreef:Dit is ook wel een leuke kleinschaligere herplaatsingssite: http://herplaatsinghondeninnederland.nl/