[HK] Vogelopvang onder de Regenboog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: [HK] Vogelopvang onder de Regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:48

Netjes!! Heb je iets aan ontworming kunnen doen of kunnen verkrijgen daar? En weet je wat je de komende tijd met ze gaat doen? Of je ze dus in gaat winteren of bij jou in een hok gaat laten overwinteren? Heb je een beetje een geschikt hok?

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 23:27

heb eerlijk gezegd nu nog niet een geschikt hok voor overwinteren
heb ze nu zo dat nest wat nadoe zeg maar

ook even om te kijken dat ze redden zonder de mamma en met mij Clown

wil ze graag in winterslaap hebben en dan in voorjaar los laten in tuin met eerst bijvoeren op vaste plek
denk erover om een soort winterslaapplek in tuin te maken met een ren ervoor en ze daar eerst te laten wennen eerdaags en dan overstap langzaam naar wilde leven weer in voorjaar
mist ik ze in winterslaap krijg dan daar en ze verder oplopen in gewicht
heb wat bouwvoorbeelden gezien op internet ervoor

eten ligt goed denk ik ,ze eten zowat een vol kattenblikje per dag
ei zijn ze gek op erover heen en nu vandaag is menu
katteblikje met havervlokken (zou volgens een duitse site ook goed zijn )

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 23:40

Klinkt op zich als een goed plan. Alleen als je dat echt door wil voeren, maak het jezelf dan makkelijk door 1 weekend tijd te besteden aan een goed stevig en ook makkelijk schoon te maken hok, daar heb je daarna veel baa bij...
Let er alleen wel op dat als ze niet genoeg groeien de komende tijd, dat je misschien iets in de schuur kunt creeren en ze dan niet in winterslaap laat gaan, maar door blijft voeren...

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 23:59

Nickeltje schreef:
Klinkt op zich als een goed plan. Alleen als je dat echt door wil voeren, maak het jezelf dan makkelijk door 1 weekend tijd te besteden aan een goed stevig en ook makkelijk schoon te maken hok, daar heb je daarna veel baa bij...
Let er alleen wel op dat als ze niet genoeg groeien de komende tijd, dat je misschien iets in de schuur kunt creeren en ze dan niet in winterslaap laat gaan, maar door blijft voeren...

nou komt mijn lekenvraag#als ze dus niet in winterslaap wil hebben vanwege hun gewicht
hoe hou je ze dan wakker ,is de schuur dan niet te koud aan temperatuur ?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 00:01

Tja... dat hangt er vanaf hoe hard het gaat vriezen (dat weet dus niemand) en hoe de schuur is. Als die goed wind-dicht is en de leidingen niet bevriezen enzo en het is er dus redelijk aangenaam en de egels hebben een warm nest maar ook elke dag op een vaste tijd een lekkere maaltijd is er een hele grote kans dat ze in die routine blijven en netjes de hele winter blijven eten...

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:45

Ik heb hier 2 jonge konijntjes. 3/4 dagen oud. De dierenambulance is in gesprek of heeft geen vrijwilligers op het moment. De beestjes moeten toch wat binnenkrijgen? Wie weet wat ik mischien even kan geven. Dat ze ook maar iets in hun buikje hebben

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:37

Ik had na onze pm's begrepen dat je inmiddels besloten had de dierenambulance te bellen om ze naar een opvang te brengen klopt dat?
Is dat inmiddels gebeurd of moet je ze de avond door gaan krijgen?

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:42

ja, die dierenambulance die heeft te weinig vrijwilligers om de telefoon op te laten nemen. Dus nu zit ik met die diertjes

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:43

Wat een ellende... En het is zo jammer dat je een heel eind bij onze opvang vandaan woont... Ik hoop dat mijn moeder je telefonisch verder kan helpen...
Wat frustrerend dit zeg...

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:44

Ik denk dat ik morgenochtend weer naar me verzorgpaard fiets. En dat ik de jonkies onder de moeder leg en de moeder vasthoud dat ze eigenlijk geen keus heeft. Mischien banketstaaf maar zo heb ik het ook gedaan bij me andere konijntje die bijna dood ging. Alleen zie ik het niet zitten elke dag 2 keer naar heeten te fietsen ( 15km)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:45

Klinkt als een goed plan. Maar dat betekent wel dat de jongen ongeveer een volle dag zonder eten zitten... Kleine kans dat ze dat gaan overleven helaas...

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:46

ik kan je moeder wel bellen en ze wil me ook heel graag helpen alleen, dan komt ze met een goed idee zoals een opvang alleen mijn moeder wil gewoon niet ergens heen rijden (snap ik ook wel) maar goed..

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:46

ja daar heb ik ook al aan gedacht

Edit: Ik ga nu een lekker warm nest voor ze maken. Even hun buikjes masseren (voor plasjes Clown) en meer kan ik helaas niet doen Boos! Morgen ga ik maar op die fiets en kijke hoe het gaat. Ik wil ze heel graag zelf groot brengen maar ja..

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 07:49

En met volle hoop dat de konijntjes nog leefde werd ik wakker. Ik keek in het mandje.... En gelukkig leefde ze nog! Ik wist dat het bikkels waren! Vork Ik ga zo even naar de dokter en daarna gaan we naar een meisje dat heel veel konijnen heeft. Mischien heeft zij een idee want zij zal vast dit probleem ook wel eens hebben gehad. En mischien heeft ze een konijn met jonge waar deze nog wel bij kunnen!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:18

Nogal veel berichtjes van mij Tong uitsteken Maar goed. Ik wou even kwijt: Marije wat is joun moeder een aardig mens! Ze wil je echt heel graag helpen! Ik heb een paar minuten geleden stichting konijnenbelangen gebeld voor melk ik kwam uit op 30 euro voor 6 weken melk... Die mevrouw aan de telefoon was ook al zo aardig! En ze zei dat de melk idd heel duur is. Ze rade me aan naar de apotheek te gaan een spuitje te halen, dan een fietsventielslangetje op het spuitje te zetten en ze te voeden met geitenmelk. Ik ga zo maar eens langs het mileucentrum daar hebben ze volgens mij wel geiten.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:36

Jeetje, wat goed dat je je er zop druk om maakt!!
Succes er mee hoor!
En gewoon weer naar mijn moeder bellen als je andere vragen hebt.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:04

Wat stom dat de winkels pas 1 uur open gaan. Ik ga zo bij de apotheek een spuitje halen en bij de fietswinkel een fietsventielslangetje. Ik heb een mileucentrum bij ons in de buurt gebeld over geitenmelk en ze bellen me terug. Ik hoop dat de konijntjes het volhouden die 3 uur. Maar ik weet wel dat het echte bikkels zijn!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:29

als je geitenmelk in de winkel koopt is dat ook goed?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:39

Is beter dan helemaal niks... Meestal is het vet er uit gehaald of gedeeltelijk omdat mensen dat te vet vinden.
Maar nogmaals het is beter dan helemaal niks, dus een goed begin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:41

iemand die ik ken had ook jongen die nooit melk kregen, zij liet ze 2x per dag bij mams drinken .en die zijn nu gegroeid tot volwassen konijnen.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:08

Die geitenmelk vertrouwde ik toch niet. Ik denk echt dat ze een goeie kans hebben maar niet met geitenmelk (uit de winkel). Me moeder (ze begon er zelf over) Zei: mischien moeten we dan toch maar die duure melk bestellen (me moeder is ook zo gek van dieren net als ik Haha!) Dus ik nog een keer naar stichting konijnen belangen gebeld. Heb ik melk voor 2 weken besteld. En nu ga ik voor in de tussentijd melk voor katjes geven (moederloze katjes) en na 2 weken kan in dat ook geven (is goedkoper) We hebben al een naam voor 1 konijntje. Bikkel Haha! Als iemand nog een leuke naam weet? Ik ga nu even melk halen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:26

Ik hoop van harte dat ze het redden en dat ze niet in de tussentijd te lang zonder voedsel gezeten hebben.
Dat kun je nog na een aantal dagen merken als ze ineens zwak worden, niet meer drinken en alsnog dood gaan.
Ik wil je niet ontmoedigen, ik vind het echt super dat jij en ook je moeder zo veel moeite doen, maar blijf wel realistisch dat het ook ondanks alle moeite nog een zware strijd kan worden!!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:15

Nickeltje schreef:
Ik hoop van harte dat ze het redden en dat ze niet in de tussentijd te lang zonder voedsel gezeten hebben.
Dat kun je nog na een aantal dagen merken als ze ineens zwak worden, niet meer drinken en alsnog dood gaan.
Ik wil je niet ontmoedigen, ik vind het echt super dat jij en ook je moeder zo veel moeite doen, maar blijf wel realistisch dat het ook ondanks alle moeite nog een zware strijd kan worden!!

dat weet ik (ik hou er ook rekening mee) maar ik wil zo positief mogelijk blijven. Die mevrouw van stichtingkonijnenbelangen zei dat heel veel konijntjes die dit hebben gekregen het overleeft hebben. En ze zien er zo goed uit! ze zijn soms wel actief dan rommelen ze wat. Ze willen echt drinken (zo lief dat tongetje) en ze liggen heerlijk te tukken onder een warme lamp.

Ik denk echt dat ze het halen (en ik hou er wel rekening mee dat het ook fout kan gaan)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:19

Super!! Heel veel succes met ze.
Hou ons op de hoogte he?

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:15

Ja zal ik doen Haha! (ik vind het echt heel leuk Haha! zoiets heb ik altijd al een keer willen doen! Ik zal wel even wat foto's plaatsen!

edit:

In de cap mee naar huis Clown
Afbeelding

voeren Vork
Afbeelding

Afbeelding

En nu staan ze er zo bij, lekker warm! Bloos
Afbeelding