Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:36

katiavl schreef:
Martin gauss kan zich beter eens bezighouden met een boek daarover te schrijven, naar die man luisterd toch iedereen....
Geld verdienen op een goede ontwikkeling preventie van bijtincidenten is dan toch ook niet slecht Lachen

Ik denk niet dat "verkeerde" hondenbezitters zitten te springen op een boek van Martin Gauss. Dergelijke honden worden gekocht voor de "status" en hoe agressiever ze overkomen des te beter het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:39

Ilzjuh: Oké, dank je, duidelijk antwoord.
Wat een ontzettend interessant topic is dit geworden, enorm leerzaam.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:39

Ben ik het mee eens. Ik heb enorm veel geleerd in dit topic al. Ja

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:42

Ilzjuh schreef:
CherokeeChum schreef:
Het kan allebeide,als je weet waar je op moet letten.
De hond spreekt natuurlijk wel de zelfde taal,en zal zich niet zo gauw vergissen. En laat zich niet leiden door menselijke emoties,of struisvogelpolitiek.

Ik vind zelf dat dat iets is waar de mens zich buiten moet houden. Honden spreken inderdaad dezelfde taal, laat de moeder of vader-hond op dat moment maar gewoon de gang gaan. Lachen

Zeker,ik ook.
In de africhtingswereld zoekt men juist naar die hondjes met weinig respect echter en word er vaak dus door de fokker geselecteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:43

Nog iets: onze hond (natuurlijke alpha-hond) voedt dus regelmatig puppies op. Stel nou dat hij een pup tegenkomt (bij het wandelen) en die weigert zich te onderwerpen... hebben we dan een probleem? Aangezien dat puppies testen in de mensenwereld niet echt geaccepteerd gedrag is? Althans het gevolg als een pup als niet goed bevonden wordt?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:50

Ik denk niet dat een willekeurige voorbijganger met zijn pup blij is als hij ff door jouw alpha op zijn plek word gezet, nee...
Ik denk ook dat je een schade claim tegemoet kunt zien.
De keerzijde van de medaille is nl wat je zelf al aangeeft,geaccepteerd gedrag,en dan zijn we weer terug bij waar het topic startte. Wat deed de hond die de baby beet?
Een correctie of een aanval? Gezien de schade het eerste.
Of het acceptabel gedrag is,daar verschillen de meningen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:51

CherokeeChum schreef:

Kun jij één bokker noemen die dit acceptabel gedrag noemt?

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:53

Yamcha schreef:
Nog iets: onze hond (natuurlijke alpha-hond) voedt dus regelmatig puppies op. Stel nou dat hij een pup tegenkomt (bij het wandelen) en die weigert zich te onderwerpen... hebben we dan een probleem? Aangezien dat puppies testen in de mensenwereld niet echt geaccepteerd gedrag is? Althans het gevolg als een pup als niet goed bevonden wordt?

De meeste pups zullen zich wel onderwerpen als ze een alpha-hond aan zien komen. Die honden zijn immers vrij makkelijk te herkennen, staart omhoog, ontspannen zelfverzekerde houding. Echter heb je natuurlijk de (a-sociale) pups die dat niet doen. De "test-periode" van puppies ligt over het algemeen tussen de vijf, zes, zeven weken. Dus puppies die ouder zijn dan dat en zich niet onderwerpen zullen op zijn hoogst even afgestraft worden, en aangenomen dat de eigenaar van de pup niet graag wil dat zijn arme pup ( Vork ) wat overkomt (lees: op zijn plek gezet wordt), is dat genoeg tijd om jouw hond daar weg te halen als je ergens bang voor bent. Lachen Bovendien is de pup niet een dier uit zijn eigen "roedel", dus voor zover ik geleerd heb heb je dan niet iets te vrezen in de zin van dat hij de pup zal ombrengen.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:55

Overigens zijn er ook weleens fokkers die een "fout" nestje hebben gehad, van dus maar één pup. Ook dit soort hondjes zijn niet aan te raden, deze zijn ook onderontwikkeld qua manieren. Ze hebben niet goed geleerd om om te gaan met de kleine soortgenootjes omdat ze altijd maar de enige waren. Lachen Grote kans dat dit ook monster(tje)s worden later.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 01:02

slimmerik schreef:
CherokeeChum schreef:

Kun jij één bokker noemen die dit acceptabel gedrag noemt?

Wat bedoel je precies?,ik bedoel of het acceptabel is of een hond corrigeert .
Een hond heeft nl geen(menselijk) norm besef en zal indien er geen leiding aanwezig is eigen iniatatief gaan nemen.
Dat dat in dit geval ongewenst is,lijkt me zo logisch dat daar allleen zwakken van geest aan twijfelen.Dezelfde catagorie waarbij dit soort dingen uit de klauw gieren,door het geen benul hebben wat een hond nu werkelijk is.Het dier vermenselijken dus,is een ongeluk wat alleen nog hoeft te gebeuren

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 01:03

CherokeeChum schreef:
Een correctie of een aanval?

Inderdaad gezien de schade het eerste. Als de hond een aanval had gedaan had de baby dat zeker niet overleefd.
Acceptabel gedrag? Nee. Logisch gedrag? Ja, dat wel. Ze hadden gewoon goed op moeten letten, als je een alpha hond in huis hebt kan dit altijd gebeuren.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 01:06

Ilzjuh schreef:
CherokeeChum schreef:

Inderdaad gezien de schade het eerste. Als de hond een aanval had gedaan had de baby dat zeker niet overleefd.
Acceptabel gedrag? Nee. Logisch gedrag? Ja, dat wel. Ze hadden gewoon goed op moeten letten, als je een alpha hond in huis hebt kan dit altijd gebeuren.
Afgod

Welterusten Doei!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 01:07

Welterusten. Knipoog Doei!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 01:12

Ilzjuh schreef:
CherokeeChum schreef:

Je weet niet hoe hard het baasje (de enige alpha)opgetreden heeft. Dus dit is maar een suggestie. Mijn mening in dit geval is dat dit gedrag niet aan het baasje hoeft te liggen (behalve de aankoop) maar dat deze honden verboden zijn en uit het niets kunnen aanvallen.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 01:16

Ahja, maar daar heb je het hele punt. Mijn mening is dat dit geen aanval was, maar een correctie. Lachen Een aanval zal het gezien de schade niet geweest zijn, nu heb ik niet heel erg veel verstand van dít soort honden, maar een "normale" hond die aanvalt zal ook écht aanvallen. Vervolgens niet snel meer loslaten en de verwondingen zullen dus eerder zwaar zijn dan "lichte verwondingen aan het achterhoofd en been".
Ik geloof zeker dat deze honden verboden zijn en uit het niets kunnen aanvallen (overigens kan iedere hond met een kronkel uit het niets aanvallen), maar ik ben er niet van overtuigd dat dit er één van was.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 08:35

Vind het eigelijk vrij gevaarlijk om te stellen dat het correctie of aanval was. Gezien de weinige informatie, en de juistheid van een nieuwsbericht Lachen

ik stem op geen mening Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 08:41

Ilzjuh schreef:
_

Nee hoor, dat ligt er volledig aan waar de baby stond, waar de hond was, waar de ouders waren, wanneer de ouders hebben ingegrepen..

Zoveel factoren waaruit je niet kunt duiden dat het geen aanval was..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 09:12

Maar is het niet zo, dat een hond wéét dat hij niet aan de 'mensenpuppies' mag komen, omdat hij dan een probleem met de baas krijgt? Als je het zo bekijkt, was óf de relatie tussen baas en hond niet goed, óf de hond mankeerde wat waardoor hij zomaar begon te bijten.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:10

Cayenne schreef:
Nee hoor, dat ligt er volledig aan waar de baby stond, waar de hond was, waar de ouders waren, wanneer de ouders hebben ingegrepen..

Zoveel factoren waaruit je niet kunt duiden dat het geen aanval was..

Ik geef mijn mening op basis van dit nieuwsbericht. De verwondingen waren licht en de hond "hapte toe". Een hond die echt aanvalt zul je trouwens ook niet zo snel meer van zijn slachtoffer afkrijgen hoor.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:20

Goh, als de eigenaar net optijd ingrijpt en sterk genoeg is.
Ben ook zo eens aangevallen door een hond met muilband aan.
Eigenaar was er optijd bij, zonder muilband lichte schade zou ik ingeschat hebben. Zonder eigenaar neen wil ik niet weten.

En dan gaat het om een hond die zonder trigger, een omstaande aanvalt die geen sinjalen uitgegeven had. Was wel even geschrokken Tong uitsteken

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:37

slimmerik schreef:
katiavl schreef:
Martin gauss kan zich beter eens bezighouden met een boek daarover te schrijven, naar die man luisterd toch iedereen....
Geld verdienen op een goede ontwikkeling preventie van bijtincidenten is dan toch ook niet slecht Lachen

Ik denk niet dat "verkeerde" hondenbezitters zitten te springen op een boek van Martin Gauss. Dergelijke honden worden gekocht voor de "status" en hoe agressiever ze overkomen des te beter het is.

En wat zijn volgens jou "verkeerde" hondenbezitters? Want ik denk dat het overgrote deel van de hondenbezitters niet naar de winkel rent om een boek te kopen van MG. Terwijl er genoeg mensen zijn die een hond hebben die niet veroordeeld is, maar de hond wel op scherp hebben staan. Waarschijnlijk zonder het zelf te weten.
Verder wordt ik een beetje moe van het gezeur over de zgn "verboden" rassen. Mensen maken honden gek. Hond reageert instictief. Bij een fout baasje kan zelf de grootste goedzak zich nog ontpoppen in een ware draak! Jammer voor de pit dat z'n kaken blijven klemmen. Weer een gelukje voor de lab, die wel gewoon z'n mond open kan doen daarna en weg kan rennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:01

MG wist het ook zo mooi te vertellen over Boerkito, zat hij dus helemaal er naast, als je dan een programma ziet van een apenkenner.

Buitendat zijn er zat bullterriers die ontzettend lief en braaf zijn en ontzettend goed met kinderen. Iig ken ik er wel zo eentje.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:05

Ik ken ze ook.
Ik vraag me ook af. Zouden pitbulls niet gebruikt worden voor gevechten omdat ze zo mega kunnen bijten? Ik bedoel, elke hond kan je agressief maken en laten vechten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:23

Needje schreef:
slimmerik schreef:

En wat zijn volgens jou "verkeerde" hondenbezitters? Want ik denk dat het overgrote deel van de hondenbezitters niet naar de winkel rent om een boek te kopen van MG. Terwijl er genoeg mensen zijn die een hond hebben die niet veroordeeld is, maar de hond wel op scherp hebben staan. Waarschijnlijk zonder het zelf te weten.
Verder wordt ik een beetje moe van het gezeur over de zgn "verboden" rassen. Mensen maken honden gek. Hond reageert instictief. Bij een fout baasje kan zelf de grootste goedzak zich nog ontpoppen in een ware draak! Jammer voor de pit dat z'n kaken blijven klemmen. Weer een gelukje voor de lab, die wel gewoon z'n mond open kan doen daarna en weg kan rennen.

"Verkeerde" hondenbezitters zijn volgens mij de mensen die de hond niet hebben omdat ze er zo gek van zijn maar omdat de brede kaken en brede kop "ontzag" inboezemen bij de omgeving. Meer statussymbool...aanschaffen zonder zich erin verdiepen en er van genieten dat mensen er een straatje voor omlopen. Dus mensen die zich geen Ferrari kunnen veroorloven maar lopen te paraderen met een hond als ie er maar gevaarlijk uitziet.

Jij kunt dan wel moe worden van de "verboden" honden maar dat verminderd ze dus niet.

Een (verboden) gekruisde hond (waar dus meestal wel degelijk pittbul bloed in zit) is gefokt om zonder aanleiding te ontploffen:

Citaat:
Elke hond is agressief te krijgen. Daadwerkelijke agressie treedt echter pas op aan het einde van een reeks opeenvolgende gedragingen, denk daarbij aan het grommen en ontbloten van de tanden. Bij honden die onder de RAD vallen isdit geleidelijke mechanisme verstoord. Deze honden zijn gefokt voor hondengevechten. Voor een vechthond is het van belang dat hij snel agressief wordt en - liefst zonder enige waarschuwing - in de aanval gaat. Heeft hij beet, dan laat hij niet gemakkelijk meer los.

Ook jouw kennis laat overigens te wensen over....kaakklem bij pitbull's bestaan helemaal niet. Dat komt vanuit het land der fabeltjes. Wel is de bijtkracht vele malen groter dan van een andere hond.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:33

Maar dan klopt de RAD dus niet. Aangezien er imo een groot verschil is tussen honden fokken voor vechten en honden waarvan gewoon wordt aangenomen dat ze voor vechten gefokt zijn, omdat er een aantal malloten rondloopt die dat ras dus idd fokt om te vechten. Ook hier lijden de goeie onder de slechte.