Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:De honden worden niet op uiterlijk maar op eigenschappen beoordeeld.
Snoevie schreef:slimmerik schreef:De honden worden niet op uiterlijk maar op eigenschappen beoordeeld.
ik dacht het niet.
ook volkomen onschuldige dieren worden ingeslapen.
Snoevie schreef:ik dacht het niet.
griebels schreef:slimmerik schreef:Okee snap wat je bedoelt. Maar ik denk als je je kindje met dat verminkte koppie ziet of nog erger, je er anders over zou denken maar dat zijn alleen maar "als" verhalen.
Voor mij niet, het kind zou van mij ook nog eens op zijn donder krijgen...
Moet hij maar geen dieren pesten
katiavl schreef:Snoevie schreef:ik dacht het niet.
Omdat ze tegen de wet gehouden worden, dat is de afspraak al sinds 1994
Ylana schreef:@Faye, mijn dochter is meerdere malen "gebeten" door mijn jack Russel omdat ze hem in een onbewaakt ogenblik zat te pesten.
En ja, ze heeft er van mij nog een klets achteraan gehad ook!
slimmerik schreef:
Volgens mij gaat het dus om pitbull-achtigen en kan men dus geen risico nemen omdat goed gedrag bij deze honden geen garantie geven voor goed gedrag in de toekomst. En dat kun je weten als je op een pitbull lijkende hond koopt.
De voorbeelden uit de openingspost voldoen daar iig aan.
griebels schreef:Dan nog zijn het onschuldige honden, die er niet voor gekozen hebben om geboren te worden...
faye schreef:Makkelijk gesproken van iemand die geen kinderen wil
En als je paard je hond probeert te trappen en je hond bijt en veroorzaakt een ernstige blessure, krijgt je paard dan ook nog op zijn flikker?
Ylana schreef:@Faye, mijn dochter is meerdere malen "gebeten" door mijn jack Russel omdat ze hem in een onbewaakt ogenblik zat te pesten.
En ja, ze heeft er van mij nog een klets achteraan gehad ook!
griebels schreef:Ik denk dat ze het hier over de pitbull zelf hebben omdat ze later over 'honden' spreken.
Hoezo onvoorspelbaar gedrag?? Elk dier is onvoorspelbaar door zijn/haar instincten, ook paarden!
Binckydenice schreef:Lees jij alles wel? De golden heeft vaker gebeten omdat ie duizend keer vaker voorkomt. Procentueel niet.Ik vindt het gewoon discriminatie. EEen golden retriever heeft vaker gebeten dan een pitt bull, maar een pittbull is gevaarlijk? Belachelijk...
slimmerik schreef:Het feit is dat áls deze honden bijten ze dodelijk kunnen zijn..
katiavl schreef:Maar ze mogen er niet zijnen het is al van 94 bekend
Daarom zeg ik ook die site mooie en wel, maar krijg er een arme mensen idee van. Inplaats van een veroordeling naar de mensen toe en dat vind ik spijtig...
Want het is de honden hun schuld niet, het zijn de eigenaars. En van een kruising kan je nog betwisten omdat het ook niet echt concreet is. Maar degene die bv zogezegd mishandeld zijn. Zijn zeer rasspecifiek
griebels schreef:slimmerik schreef:Het feit is dat áls deze honden bijten ze dodelijk kunnen zijn..
Ook de beten van de husky, herder, dobermann, sint bernhard, etc
eigenlijk alle grote honden kunnen iemand doodbijten
Dus die grens die ze getrokken hebben klopt niet