Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Farouche

Re: Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:24

Citaat:
Vrijwilligers gezocht!
[...]

- het verzorgen van de honden 's ochtends (vanaf 8.00 uur):
schoonmaken van de verblijven, voeren en uitlaten op de speelweiden

- het schoonmaken van de kattenverblijven 's ochtends

- het afleggen van huisbezoekjes bij mensen die een dier uit het asiel
hebben gehaald
(eigen tijdsindeling)

Ik weet ook niet precies hoe het helemaal zit, maar ik voel me daar niet prettig bij, maar dat is gewoon persoonlijk, en ik ben het er wel mee eens dat ze dit doen hoor. Maar ik haal mijn dieren van de fokker en wij voeden ze zelf op, zo weten wij waar we aan toe zijn, en de hond ook. Lachen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:27

Het zou zomaar kunnen, ik weet het niet hoor.
Maar het lijkt me dat ze dat de eerste maand(en) doen, daarna zal het toch wel over zijn?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:29

Wat een pennyreacties meisjes!
Kost geld! Hoeft hem niet meer? Wat een bijdehandjes zijn jullie!
Hebben jullie mij om een reden gevraagd? Nee!
Die krijg je niet meer ook!

Stelletje ............................ Koe

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:30

Ik zal het haar anders eens vragen Knipoog
Ik zit zo eens rond te neuzen op de asiel site, en wat ik nou toch zie, ik schrik ervan, 6 jaar lang in de nacht in de wc!! Bloos!

Citaat:
Calo is een raszuivere Labrador reu van 10 jaar oud. Hij is een triest voorbeeld van het aanschaffen van een hond voor de kinderen maar er zelf eigenlijk helemaal geen zin in hebben: de laatste 6 jaar leefde Calo overdag altijd in de tuin en zat hij 's nachts opgesloten in de WC. Hij werd nooit op straat uitgelaten en is ook niet gewend aan autorijden. Toch is Calo een lieve allemansvriend met een goed karakter. Wie geeft hem voor zijn laatste jaren nog een fijne plek waar hij wel gewenst is?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Farouche op 10-05-07 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:30

Es79 schreef:

heb je het nou over die controle? Of mis ik iets Bloos

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:37

Ging iets mis, kreeg leeg bericht????

Lekker fris voor je wc, gebruikt je hond de pot als drinkbak....gedver!!

Maar of het zielig is... als de hond tenminste ruimte heeft om te liggen en wat zachts heeft?
Onze hond slaapt opgesloten in de bench, anders sloopt ie ons bankstel compleet.
Voorkomt zo wel dat we hem weg moeten doen omdat hij anders alles kapot maakt. Overdags mag ie trouwens ook binnen en buiten lopen naar believen, voor er weer mensen gaan klagen. Clown
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 10-05-07 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:38

Farouche schreef:
Es79 schreef:

heb je het nou over die controle? Of mis ik iets Bloos

Verward Nee, dat ik mijn kat natuurlijk niet laat castreren vanwege het geld. ROFL
Allemaal pennygedrag!

Heb het niet over een controle hoor! Knipoog

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:39

Jolandaa_ schreef:
wij hebben de katten niet ergens gehaald. ze zijn simpel weg aankomen lopen. wij gaven ze eten en ze komen nu al 6 jaar over de stoep. de katten mogen niet binnen komen. simpel weg omdat het buitenkatten zijn en de katten niet binnen horen.
het zijn in principe ook niet onze katten, maar zo worden ze door ons wel genoemd aangezien ze al 6 jaar hier lopen. ik denk dat we in al die jaren een stuk of 20 nestjes gehad hebben. maar der is geen overlast door de katten. ook niet door de buurt. ze zijn er alleen maar blij mee. zo zijn ze van de muizen af. op het moment hebben 'wij' 3 katten. een kat is aankomen lopen die is wel gesterriliseerd. niet door ons. onze katten leven in de vrije natuur en mogen doen wat ze willen.
onze katten doen gewoon waarvoor ze gemaakt zijn: jagen. het zijn geen raskatten. daar is een kat ook niet voor. in mijn ogen zijn dat gewoon verpeste katten met een papiertje. wat is nou een kat die de hele dag binnen moet zitten en lui gevoerd word.?
gewoon een simpel weg verpeste kat.

Ach ja, paarden zijn ook niet gemaakt om op te rijden, die horen gewoon los te lopen in de natuur en opgegeten te worden door jachtdieren.... Dus jij gaat nu je paard loslaten?

Mijn kat is gesterilliseerd. 1e wat ik gedaan heb toen ik haar kreeg! Heb ook bewust gekozen voor een volwassen kat, en niet voor een kitten. Kittens zijn natuurlijk heel lief en schattig, net als alle jonge beesten, maar ik ben tegen het doorfokken van die beestjes. Mijn huidige kat zou in het asiel zijn belandt, en aangezien het een beetje een bangig typje is, moet je je maar afvragen of ze een leuk huisje voor haar hadden gevonden. Mijn kat komt niet buiten, simpelweg omdat ik daar de mogelijkheid niet voor heb (ik woon in een flat en madame is bang voor de lift EN het trappenhuis Knipoog )Ze is trouwens absoluut niet lui, ze krijgt wel eten, maar stimuleer ook haar jachtinstinct. Ze is ook zeker niet ongelukkig, doordat ze nooit buiten is geweest, mist ze het ook niet. Ze jaagt nu binnen Haha!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:40

Farouche schreef:
Ik zal het haar anders eens vragen Knipoog
Ik zit zo eens rond te neuzen op de asiel site, en wat ik nou toch zie, ik schrik ervan, 6 jaar lang in de nacht in de wc!! Bloos!

Citaat:
Calo is een raszuivere Labrador reu van 10 jaar oud. Hij is een triest voorbeeld van het aanschaffen van een hond voor de kinderen maar er zelf eigenlijk helemaal geen zin in hebben: de laatste 6 jaar leefde Calo overdag altijd in de tuin en zat hij 's nachts opgesloten in de WC. Hij werd nooit op straat uitgelaten en is ook niet gewend aan autorijden. Toch is Calo een lieve allemansvriend met een goed karakter. Wie geeft hem voor zijn laatste jaren nog een fijne plek waar hij wel gewenst is?
Afbeelding

Mijn honden zitten nu ook in de tuin! En 's nachts in de hal!

Let op, komen ze weer!

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:40

ik heb 2 katten van de 3 gesterriliseerd, 1 kat heeft nu jongen die word daarna gesterriliseerd

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:43

De hal kan toch, maar als ik kijk naar het voormaat hond en naar onze wc's weet ik zeker dat dat niet lekker/leuk voor die hond zal zijn. Natuurlijk weet ik niet wat voor ruimte die wc was Clown

MamboBeach

Laura24 schreef:
Jolandaa_ schreef:
wij hebben de katten niet ergens gehaald. ze zijn simpel weg aankomen lopen. wij gaven ze eten en ze komen nu al 6 jaar over de stoep. de katten mogen niet binnen komen. simpel weg omdat het buitenkatten zijn en de katten niet binnen horen.
het zijn in principe ook niet onze katten, maar zo worden ze door ons wel genoemd aangezien ze al 6 jaar hier lopen. ik denk dat we in al die jaren een stuk of 20 nestjes gehad hebben. maar der is geen overlast door de katten. ook niet door de buurt. ze zijn er alleen maar blij mee. zo zijn ze van de muizen af. op het moment hebben 'wij' 3 katten. een kat is aankomen lopen die is wel gesterriliseerd. niet door ons. onze katten leven in de vrije natuur en mogen doen wat ze willen.
onze katten doen gewoon waarvoor ze gemaakt zijn: jagen. het zijn geen raskatten. daar is een kat ook niet voor. in mijn ogen zijn dat gewoon verpeste katten met een papiertje. wat is nou een kat die de hele dag binnen moet zitten en lui gevoerd word.?
gewoon een simpel weg verpeste kat.

Ach ja, paarden zijn ook niet gemaakt om op te rijden, die horen gewoon los te lopen in de natuur en opgegeten te worden door jachtdieren.... Dus jij gaat nu je paard loslaten?

Jij wel dan?

ELpatcho

ik ben er mee eens hoor! maar een sterrilisatie is duur hoor, en dat voor zown beestje dat (vaak) onder een auto loopt en die je overal gratis kan halen.. onze beide poesjes zijn allebei geholpen hoor maar dan nog..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:44

Honey79 schreef:
Dat is echt onzin! Katten kunnen heel erg goed binnen zijn, maar het kost de meeste mensen teveel moeite. Naar buiten schoppen is immers toch veel makkelijker?

Nou, ik heb ze meestal liever binnen. Ben altijd weer blij als Tijgertje binnen komt. Beertje is een echte binnenkat (mag ook niet naar buiten wegens twee hartafwijkingen en ze houdt van 'rust'), maar Tijgertje is een echte buitenkat, hoor. Die hou je echt niet binnen, geloof me. Ik zie katten ook liever buiten dan binnen (ook al ben ik overbezorgd over onze buitenkat). Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:44

Isalover schreef:
ik ben er mee eens hoor! maar een sterrilisatie is duur hoor, en dat voor zown beestje dat (vaak) onder een auto loopt en die je overal gratis kan halen.. onze beide poesjes zijn allebei geholpen hoor maar dan nog..

ROFL zinnige reactie

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:46

Es79 schreef:
Laura24 schreef:

Jij wel dan?

Nee, ik probeer te laten zien wat voor kromme redenatie het is. en ik heb geen paard Clown

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:49

Kittens zijn leuk. Maar om een nest te nemen? Nee.
Ik neem liever dieren die er al zijn en een huisje zoeken.
Onze ene kater komt bij de dierenambulance weg. Deze was overigens wel al volwassen. En hij is geholpen.
Onze andere kater hebben we bij mijn tante weg die een nestje had. Deze is ook geholpen.
Dus bijde ex katers nu. Knipoog

Binnen houden vind ik niet echt een oplossing. Katten zijn graag buiten en dat kun je ze moeilijk afnemen. Al onze katten en poesen die wij gehad hebben waren allemaal geholpen ook de vrouwtjes omdat wij liever geen nestjes willen. Maar ze konden/kunnen ook allemaal naar buiten waarneer ze dat willen. Zelfde geldt voor binnen. Allemaal hun eigen keus. Dit lijkt mij ook het diervriendelijkst dat ze zelf kunnen kiezen waarneer ze buiten of binnen zijn. Knipoog

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:50

Isalover schreef:

Echte dierenliefhebber dus.. Koe

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:51

Citaat:
Dus jij gaat nu je paard loslaten?

Dan ga ik ze vangen, gratis paarden!! ROFL

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:52

ROFL Dat was ook al mijn idee...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:54

Isalover, als je aan dieren begint, moet je er ook voor zorgen. Dus ze ook laten castreren of laten behandelen als ze ziek zijn. Tja, kan duur zijn, maar begin anders gewoon niet aan dieren a.j.b.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:55

Nadya, dat vind ik dus ook. je paard gaat op ten duur ook dood, die doe je toch ook naar de smid etc.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:56

Farouche schreef:
Isalover schreef:

Echte dierenliefhebber dus.. Koe

ik? jazeker wel! Onze poesjes zijn allebei gewoon geholpen hoor! maar ik begrijp wel waarom mensen het niet zouden doen Tong uitsteken

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:58

IKbenEllen schreef:
Isalover schreef:

ROFL zinnige reactie

Vind het ook grappig! Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:59

Ik heb een ontzettende hekel aan mensen die aan dieren beginnen, maar niet willen opdraaien voor de DA kosten of hun verantwoording nemen m.b.t. geboortebeperking. Jee zeg, kijk eens in een asiel of op MP. Er zijn er veel te veel van!!!
En ze hebben niet allemaal het geluk om een fijn tehuis te vinden. Echt waar, ik heb totaal geen begrip voor mensen die met zo'n gemakzucht met dieren omgaan. Boos!