Zelfreinigende kattenbak - ervaringen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Niqui

Re: Zelfreinigende kattenbak - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 18:16

Wij hebben bij onze Litter Robot 3 nu de bijbehorende trap ervoor staan om het makkelijk voor de oudere katten te maken om erin te stappen. Het werkt goed. Het nadeel is dat het wel wat extra ruimte kost.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 20:48

Kimbers schreef:
Ja maar de poopy wil ik vanwege hoe hij geproduceerd wordt niet. Kan hem dan net zo goed van ali halen.

Waar denk jij dat de andere bakken worden geproduceerd? Ik begreep dat ze juist de fabrieken zijn gaan bezoeken en een paar fabrieken hebben geskipt ivm arbeidsomstandigheden etc.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 21:05

Ik ken die Popur helemaal niet, maar als ik de foto's op de website zie, vind ik 'm echt heel klein tonen. Het gedeelte waar ze in kunnen staan, zitten, graven bedoel ik dan. Toch lees ik in de reviews wel dat de meeste katten er goed oppassen. Maar als ik dan deze foto als vb neem, vraag ik me af hoe. Houdt-ie geur wel goed onder controle met die open bovenkant? Dat klepje dan automatisch open en dicht gaat tijdens het schoonmaken ziet er wel super uit en lijkt me wel goed om geur tegen te houden.
https://popur.com/cdn/shop/files/Popur- ... &width=500

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 23:15

Zonnetje81 schreef:
Kimbers schreef:
Ja maar de poopy wil ik vanwege hoe hij geproduceerd wordt niet. Kan hem dan net zo goed van ali halen.

Waar denk jij dat de andere bakken worden geproduceerd? Ik begreep dat ze juist de fabrieken zijn gaan bezoeken en een paar fabrieken hebben geskipt ivm arbeidsomstandigheden etc.

Het gaat me meer om dat het gewoon een bestaand product is waar ze hun eigen naam op hebben geplakt. Ben geen fan van white washing. Dan koop ik liever hetzelfde product zonder hun naam voor nog minder.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 23:17

Yv_ schreef:
Ik ken die Popur helemaal niet, maar als ik de foto's op de website zie, vind ik 'm echt heel klein tonen. Het gedeelte waar ze in kunnen staan, zitten, graven bedoel ik dan. Toch lees ik in de reviews wel dat de meeste katten er goed oppassen. Maar als ik dan deze foto als vb neem, vraag ik me af hoe. Houdt-ie geur wel goed onder controle met die open bovenkant? Dat klepje dan automatisch open en dicht gaat tijdens het schoonmaken ziet er wel super uit en lijkt me wel goed om geur tegen te houden.
https://popur.com/cdn/shop/files/Popur- ... &width=500

Deze foto vind ik ook erg klein ogen inderdaad! Maar vind tot nu toe alle bakken behoorlijk klein.

De petlux die ik heb lijkt de grootste te zijn maar is qua lengte en breedte (binnenmaat) nog altijd kleiner dan mijn kleinste gewone kattenbak.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 23:23

Niqui schreef:
Wij hebben bij onze Litter Robot 3 nu de bijbehorende trap ervoor staan om het makkelijk voor de oudere katten te maken om erin te stappen. Het werkt goed. Het nadeel is dat het wel wat extra ruimte kost.

hier het nadeel dat de oude kat eigenwijs is en eruit springt ipv het trappetje te gebruiken.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 08:38

solarpleure schreef:
De zakken die erin moeten, moeten een heeeele grote opening hebben en hoeven niet zo diep te zijn.
Ik ben uiteindelijk (na een reddit tip) bij voetbad-liners terecht gekomen :')

Je kan eens kijken naar de zakken van de Action. Ik gebruik ze voor de LR en moet dan creatief het overtollige gedeelte wegstoppen omdat ze zo'n grote opening hebben :Y).
https://www.action.com/nl-nl/p/2569076/ ... bakzakken/

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 09:48

Kimbers schreef:
Zonnetje81 schreef:

Het gaat me meer om dat het gewoon een bestaand product is waar ze hun eigen naam op hebben geplakt. Ben geen fan van white washing. Dan koop ik liever hetzelfde product zonder hun naam voor nog minder.

Dat is niet waar maar goed dat is een andere discussie. Ze lijken allemaal wel op elkaar maar dat is logisch. Ze hebben hun eigen dingetjes.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 15:22

Hier inmiddels helemaal over op de zelfreinigende bakken. Ze gingen nog sporadisch op de normale. Dus durfde het wel aan. Had er al een nieuwe Petree bij gekocht en nu de oude Petree vervangen door nog een nieuwe. De nieuwe versie is echt weer een stukje fijner en luxer. Ruimer ook. En je ziet nu aan het gewicht welke kat op de bak is geweest en hoe lang. Vind ik wel prettig. De oude bak heeft ook al een nieuwe bestemming gevonden :-)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 17:21

de Poopy heeft weer een leuke actie ook!
https://poopy.co/nl-be/products/poopy-n ... b15N5by1Cm

De mijne is wel vrij luid bij het draaien en piept soms ook, is dat normaal?
Wij starten volgende maand aan verbouwingen, dus dan gaat de gewone bak uit de tuinkamer weg (want die gaat plat, dus huis wordt tijdelijk een stuk kleiner.)
Ik heb nu in de woonkamer de poopy en een gewone bak in de gang (die gaat naar boven), ik twijfel of ik die in de gang vervang of met tijd die in de gang weghaal en dan in de nieuwe uitbouw een automatische plaats.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:10

Als iemand een Poopy wil kopen, stuur me even een pb voor een kortingscode.

Na aanleiding van het kattengrit topic. Ik ben begonnen met de POOPY grit. Iemand merkte op dat de zedar daar niet goed mee werkt en ik had het in de zedar gemikt. Maar die zeef/de gaatjes zijn te smal dus dat werkt niet optimaal. In 1 bak was er veel schoon grit eruit gegaan. Hoewel de anderen het niet hadden.

Ik ga poopy vragen of ze me voor die bakken het aankomende bentoniet grit die stofvrij is kunnen toesturen. Dat zijn wel kleine korreltjes.

De poopy werkt wel met die tofu staafjes!

Dus voor als iemand wil wisselen bij deze de informatie.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:38

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:39

Ai! Blij met m’n Petree bakken die op gewicht gelijk stoppen met draaien.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:05

Deze kattenbak draait volledig rond? (de Petlux?)

Ik vind het fijn dat de poopy half draait en terugkeert zeg maar. Bij de test heb ik ook uitgebreid gekeken en het is de ganse trommel die half draait en dan terugkeert. Het grind gaat door een zeefje en de drollen vallen dan door het klepje die openklapt (geen mechanisme, zwaartekracht), er zijn dus geen holtes, kieren oid waar iets kan vastraken zoals bij de petlux en waar het doorheen draait.