Likmatten en voerpuzzels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:12

Dounya schreef:
Wat fijn dat ik hier terecht ben gekomen.. ben me al een beetje aan het verdiepen in deze manier van voeren en dan met brok ( helaas geen ruimte om vers op te slaan).
Maar sinds pagina 1 heb ik al heeeeeel veeel tabs openstaan... en zie denk ik door de bomen het bos niet meer helemaal waar ik moet beginnen...

Bowls en matten zijn besteld dat begin heb ik gevonden, nu nog verdiepen in wat er bij in gaat naast de brok..

Dit is nu mijn favorite openstaande website...

Misschien ook handig er bij te vermelden dat ik een VEO heb (Oost Europeese Herder) een mooie meid van net 3

Groetjes Sandra en Leva

Welkom :D Heb je helemaal geen vriesruimte of heel weinig? Als je wel vers wil voeren kun je bijvoorbeeld Smuldier meenemen van de supermarkt, je kunt dan zo voor 3 dagen meenemen en bewaren in de koelkast, dat gaat prima. Eventueel dan brok voor de dagen dat het niet lukt om het mee te nemen. Er is absoluut betere kvv te vinden, maar mijn hond doet het er heel goed op en ik ben ervan overtuigd dat het beter voer is dan veruit de meeste brokken, zeker met wat aanvullingen.

Hettieheks

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:19

Welkom :D

Met gebrek aan ruimte in de vriezer is misschien een combinatie met gestoomde maaltijden iets voor je? Dat neemt minder ruimte in en is zeker 5 dagen in de koelkast te bewaren

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:37

Of als afwisseling blikvoer? Mits je dat wilt en het budget er naar is natuurlijk, want dat kan best prijzig zijn.

Bij brokken is iets van hydratatie altijd heel erg fijn! Dus ik zou zeker kijken naar een botten bouillon of een groente bouillon. Dit kan je zelf maken of kopen. Tegenwoordig heb je bone broth ook in poeder vorm, waar je dan alleen een beetje water bij moet doen.
Je zou ook altijd wat groente en fruit bij kunnen voeren.

Hier moest Odin vandaag naar de fysio en is hij weer helemaal goed gekeurd. Hij kreeg het grootste deel van zijn ontbijt dus na de fysio en nu paste het precies in de mandala
KVV, groentemix, blauwe bessen en een aardbei en als laatste wat groente bouillon

Afbeelding

Dounya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:49

Hhilde schreef:
Wat wil je graag, Dounya? Wil je gewoon variëren naast de volledige voeding die je hond al krijgt, of wil je deels vervangen? Of wil je het als verrijking aanbieden? Heb je daar ideeën of wensen over?

sowieso zou ik haar verrijking willen geven en wellicht deels vervangen.. de bak is gewoon hap slik weg.. en met de likmat is ze langer bezig. En daarna ook rustig.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:52

De maaltijd van vandaag

De heren zaten zoals gewoonlijk elk aan hun eigen kant van de keuken rustig te wachten <3

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag een mix van lam, konijn en brok

Afbeelding

Smullen maar
Afbeelding

Afbeelding

Dounya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:55

bedankt voor jullie berichtjes

Ik zal eens even kijken naar smuldier, gestoomd, blik.

vervang ik dan deels de brok voor het vlees?? (lastig te bepalen hoeveel vlees ze dan zou krijgen)

Groeten en fruit ga ik zeker toepassen ( mooie lijst eerder in deze pagina gezien) Ze vind appel ook heerlijk, en ligt altijd te wachten tot ze een stukje van vrouwtje haar appel krijgt.
banaan, framboos, blauwe bes gaat er ook zeker in

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-24 19:09

Leuk Dounya!
Je kan ook gewoon haar brokken in een van de bowls gooien, dan is ze ook al langer bezig. En dan krijg je vanzelf de neiging om het wat leuk aan te kleden :') gewoon wat Griekse yoghurt of fruit om mee te beginnen bijvoorbeeld.
Heel makkelijk is een banaan prakken op een likmat en die even in de vriezer. Zijn ze vaak al even zoet mee!
Voor gestoomde maaltijden is Renske een goed merk (echte kenners, excuse me if I'm wrong) en die kun je gewoon bij de Pets Place kopen.

-
Wat anders:
Voor iedereen die er nog niet heeft gekeken of besteld, kijk aub eens naar Onyx dog enrichment. Ik heb daar door dit topic 1x besteld en om een bepaalde reden stuur ik een groot deel terug (heeft niks te maken met de producten zelf). Ze is echt super meedenkend en echt heel lief. Dus ik gun het haar nu ook dat ze wat nieuw klanten krijgt :D

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 19:13

In de regel geef je een volwassen hond tussen de 20 en 30 gram per kilo (ideaal) lichaamsgewicht aan kvv. Is je hond heel actief of juist niet, gecastreerd of niet, dan kan het zijn dat je meer of minder moet geven. Goed kijken naar je hond, komt hij aan dan geef je minder en andersom :j

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 19:25

Welkom Dounya! En wat leuk een VEO, die zie je niet zo vaak. Ik heb er ook nog naar gekeken :D ik heb ook niet zo’n grote vriezer en wissel daarom KVV en blik (voornamelijk van wolf of wilderness) af. :j misschien zou je ook zoiets kunnen proberen?

Wederom mooi gevulde bakken en braaf wachtende hondjes :D ik wil die honeycomb bak zo graag, maar moet van mezelf echt even wachten tot de volgende maand _O-

ODE is idd top!!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 19:43

Alle likmatten en de slowfeeder in de vaatwasser, dus even uit een gewone bak :') vanavond op het menu:

Wolfs Menu KVV, WoW canadian woodlands brok met gevriesdroogde kip, beef jerkey, zoete aardappel stick, schapenvet, paar blauwe bessen, zeewier poeder en wat wortel vlokken.

Afbeelding

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 20:06

Ik heb nav dit topic maandag (begin van de middag) wat besteld (en betaald) bij ODE en er zit nog geen beweging in m'n bestelling. Het is niet urgent ofzo, maar ik wil het natuurlijk wel graag hebben!

Van Royal Canin heb je zakjes natvoer/pate die je ongekoeld kunt bewaren (aangebroken natuurlijk wel gekoeld). Vast niet het allergezondste voer en ik geef het niet dagelijks, maar hier wordt er wel van gesmuld en het werkt uitstekend om de brokjes ergens in vast te plakken of om iets vol te smeren.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 20:08

Margreet schreef:
Ik heb nav dit topic maandag (begin van de middag) wat besteld (en betaald) bij ODE en er zit nog geen beweging in m'n bestelling. Het is niet urgent ofzo, maar ik wil het natuurlijk wel graag hebben!

Ze besteed enorm veel aandacht aan elk pakket, dus het duurt wel iets langer, maar is echt het wachten waard :j

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 20:11

Dat maakt de voorpret alleen maar leuker! Zal best goed komen

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 20:12

Ik kreeg vanmorgen mijn ODE pakket en inderdaad met zorg ingepakt, handgeschreven kaartje voor Scanner erbij.

Ik heb vanmorgen de bottenbouillon in een Zogoflux in de vriezer gedaan, die krijgt hij vanavond erbij.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 20:16

Eten/likken jullie honden gewoon aan bevroren/ijskoud spul?

Ik zal het met warm weer nog eens proberen, maar Prinses Pien blieft dat dus niet he....

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 20:23

@hettie vinden die van jou mandarijn lekker?
Odin eet serieus alles, maar mandarijnen echt niet. Hij kauwt er soms wel op, want hij wilt het wel graag. Dan bedenkt hij zich denk ik dat hij het niet lekker vind en spuugt hij het uit hahah.

Margreet, ja hoor, Odin eet alles gewoon bevroren wat ik bevroren geef haha. Maar nogmaals, hij is echt totaal niet moeilijk.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 20:30

Ik heb hier een mandarijnenjunk :') van al het fruit dat ze eet staat het zeker in de top 3.

Afbeelding

Bevroren wordt hier ook gewoon gegeten :j

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 20:35

Mandarijn is bij Manou van mij echt de ultieme favoriet! :')
Ze pelt ze ook zelf, heel soms krijgt ze een hele. Maar dat is eigenlijk teveel voor dr, dus dat is zelden.
Maar mandarijn, is echt heaven. Komkommer ook.
Eigenlijk alle fruit en groente wel. Kody niet, die vind dat iets minder en eet het meestal niet op haha

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 20:43

Mlies schreef:
Ik kreeg vanmorgen mijn ODE pakket en inderdaad met zorg ingepakt, handgeschreven kaartje voor Scanner erbij.

Ik heb vanmorgen de bottenbouillon in een Zogoflux in de vriezer gedaan, die krijgt hij vanavond erbij.

Hey ineens lees ik Scanner en Marlies, nu door wie je bent :D

Groetjes van Billy ;)

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:14

Hey! Meer meelezer dan poster hier hoor. :D

Knuffel voor Billy & de beer!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:24

Wolf vind de binnenkant van een mandarijn erg lekker maar het velletje eromheen niet zo. Appel is hier favoriet en de gevriesdroogde bramen en kiwi gaan er ook goed in :D de blauwe bes van vanavond heeft hij laten liggen haha

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:39

Afbeelding

Brok, spirulina, pompoenpoeder, wortelvlokken, paardenvet, visje en bottenbouillon in de Tux.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 23:19

Ik heb ook wel even op mijn bestelling van Ode moeten wachten maar ik heb nog nooit een pakje van een online bestelling ontvangen waar zoveel aandacht aan besteed werd. Dat was echt erg professioneel!
Minder fijn, en dat had ik hierboven reeds vermeld, is dat van het merendeel van mijn producten de houdbaarheidsdatum wel erg kortbij is.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 23:51

Dounya, gewoon lekker mee gaan kijken hier en je doet voldoende inspiratie op :j Je kunt het zo moeilijk en makkelijk maken als je zelf wil.

Wij zijn ook echt fan van ODE <3 Heb al allerlei dingen gezien die ik met mijn volgende bestelling mee wil bestellen :=

Hettieheks, je ‘kleine’ wordt echt al een joekel zeg! Leuke bakjes weer voor ze :)

Voor de liefhebbers, Kwispelenrelax zoekt nieuwe modellen op Instagram. Ze hebben er een post aan gewijd en ze willen oa dat je graag food enrichment maakt en je hond daar al ervaren mee is. Lijkt me wel heel leuk, maar ben nog aan het nadenken of ik mee ga doen. Wellicht zitten er hier sowieso al honden die dat leuk vinden :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 00:14

Wat is dat voor grappig oranje ding Mlies?

Afbeelding

Het wordt er niet mooier op als je er groene Moringa poeder en een andere donkere poeder doorheen gooit :+ maar Max vindt het net zo lekker!

Rekenen jullie trouwens calorieën / minder vlees of brokjes, voor fruit en groente?
Max heeft amper beweging momenteel dus moet echt z'n gewicht in de gaten houden.. maar vind dat zo lastig met de extraatjes die hij krijgt. (En als hij doet alsof ie honger heeft, is dat heen betrouwbare bron :') )