Hoe werkt een hondenshow?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esplendido

Re: Hoe werkt een hondenshow?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 09:14

Dan trainen wij bij dezelfde hondenschool Tigress! Wij waren er ook. Was een hele gezellige en leuke dag.
Onze dochter won de junior handling, ze werd met onze Afghaan BIS pup, ze won rasgroep 10 met de Barsoi waar ze vaker mee showt en werd met haar uiteindelijk reserve best in show. Bij de handling mocht ze ook meedoen bij de beste tien handlers van de dag en werd ook daar reserve best in show. En dat als elfjarige tussen de volwassenen. Mijn man werd met onze RR BOB en hij stond ook in de line up bij de beste handlers. Hij zat bij de beste zes van de dag, maar is dus verslagen door zijn dochter.

Onze Afghaan werd in Hoogeveen BIS 2 pup en zat in Waalwijk ook bij de beste zes pups van de show.

Bo_YJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 09:46

Wij waren in Hoogeveen 1e met een U en net geen beste teef. Maar die won is ook mega mooi en goed gebouwd,m.

Ik train daar ook tigriss, maar ik kon gisteren niet meedoen.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 10:18

Wat leuk dat zoveel bij Kynospirit trainen! Ik had het ook leuk gevonden maar ben in Zweden :+ Vriendin was er wel met haar Beaucerons.

Ik zou begin Juli naar Nijmegen voor de jubileum show van de korthaar collies maar toen ik uiteindelijk wel had besloten te gaan met mijn loopse teef werd mijn kat heel erg ziek. Omdat ik hem moest dwangvoeren ben ik niet heen geweest. Heel jammer. Heb nog niet besloten of ik verder ga met showen nu.

Kat is er wel doorgekomen trouwens, dus mij alles waard <3

Nette resultaten verder hoor!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 14:15

Zo'n show is echt super leuk en leerzaam! Hebben Jarv, Parker en jij lekker gedaan :D

Wij hebben nu even pauze, denk de eerste show dadelijk pas weer de clubmatch van de NWCC.

Met Enzo gaat het showen eindelijk ook weer de goede kant op :D Het Italiaanse ventje krijgt nu met ruim 2 jaar eindelijk wat body en dus op show ook weer U'tjes *\o/*

Voor Charlie had ik het NL Jeugdkampioenschap opgegeven, maar wel super blij (en ook overwacht :P) met ons internationale Jeugdkampioenschap

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 17:40

Gisteren gintora BOS

Vandaag zowel zij als de BoB een zeer goed _O-

En ik heb me laten aanpraten dat ik mijn pup mee moest nemen in de koppelsklasse. Heel leuk plan, totdat ik over hem heen flikkerde in de main ring _O- dus mensen die in Luik waren: graag gedaan de gratis entertainment. Voornamelijk namens mijn trut van een teef die begon met klieren en die de puppy juist het goede voorbeeld moest geven.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:18

StonedRomy schreef:
Gisteren gintora BOS

Vandaag zowel zij als de BoB een zeer goed _O-

En ik heb me laten aanpraten dat ik mijn pup mee moest nemen in de koppelsklasse. Heel leuk plan, totdat ik over hem heen flikkerde in de main ring _O- dus mensen die in Luik waren: graag gedaan de gratis entertainment. Voornamelijk namens mijn trut van een teef die begon met klieren en die de puppy juist het goede voorbeeld moest geven.

haha dit heeft er vast heel leuk uit gezien :Y) *\o/* :D

Ik ga zondag naar de German Winner.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 09:49

Zo blij *\o/*

Gisteren de German Winner show gehad.

in de ochtend BOB en daarmee dus German Winner

En in de ere ring 3e van rasgroep 2. <3

Afbeelding

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 11:42

Gefeliciteerd!
Ik heb in augustus Rotterdam ingeschreven en september Zwolle. Hopelijk kan ik Lotje nog “even” nl jeugdkampioen maken.
Verder even geen shows ingeschreven ivm pups momenteel, vind dat toch altijd een risico…

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 11:58

ChefsSpecial schreef:
Gefeliciteerd!
Ik heb in augustus Rotterdam ingeschreven en september Zwolle. Hopelijk kan ik Lotje nog “even” nl jeugdkampioen maken.
Verder even geen shows ingeschreven ivm pups momenteel, vind dat toch altijd een risico…

ja dat is zeker altijd spannend als je thuis pups hebt liggen.

rotterdam twijfel ik nog over, zwolle al wel ingeschreven en heb een erg leuk chalet gehuurd, dus we gaan er een leuk weekend van maken.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 12:48

Gefeliciteerd met je German Winner!

Rotterdam slaan wij waarschijnlijk over vanwege de km die ons ras keurt. Er is afgelopen week een hoop gebeurd binnen de kynologie en ik denk niet dat het nog zin heeft om onze honden bij die km uit te brengen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 15:50

Gefeliciteerd!

Hier rotterdam ingeschreven. Ik twijfel nog even over zwolle.
Als ik drachtige teven heb/pups sla ik shows over

Lizeeetjr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 20:40

Hier voorlopig niks op de planning. In november gaan we pas de ring weer in. We hebben vandaag helaas een vrij negatieve beoordelingen terug gekregen op de HD fotos. Dus de toekomst plannen worden even heel anders dan wat we hebben bedacht. Dus nu eerst even huilen, adem halen , schakelen en weer door gaan!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 20:54

Esplendido schreef:

Rotterdam slaan wij waarschijnlijk over vanwege de km die ons ras keurt. Er is afgelopen week een hoop gebeurd binnen de kynologie en ik denk niet dat het nog zin heeft om onze honden bij die km uit te brengen.

Ik show niet meer, maar lees nog wel mee.. Dus ben ff nieuwsgierig.. Kun je je reactie toelichten?

(Misschien dat ik in de toekomst wel nog hazerswoude meeloop, omdat dat om de hoek is en ik het wel leuk vind om te doen.. Maar omdat Aquilo HD heeft, heeft 't geen toegevoegde waarde meer.. Helaas..)

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 22:14

Lizeeetjr schreef:
Hier voorlopig niks op de planning. In november gaan we pas de ring weer in. We hebben vandaag helaas een vrij negatieve beoordelingen terug gekregen op de HD fotos. Dus de toekomst plannen worden even heel anders dan wat we hebben bedacht. Dus nu eerst even huilen, adem halen , schakelen en weer door gaan!

:(:)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:27

nine1987 schreef:
Esplendido schreef:

Ik show niet meer, maar lees nog wel mee.. Dus ben ff nieuwsgierig.. Kun je je reactie toelichten?

(Misschien dat ik in de toekomst wel nog hazerswoude meeloop, omdat dat om de hoek is en ik het wel leuk vind om te doen.. Maar omdat Aquilo HD heeft, heeft 't geen toegevoegde waarde meer.. Helaas..)

Niet tot in detail. Er is vorige week een hoop gebeurd dat heeft geleid tot het opstappen van bijna het voltallige bestuur van de RvB. Waarbij ik (net als veel anderen) niet aan de kant van het bestuur stond en dat weten ze. Een van de voormalige bestuursleden keurt mijn ras. Het heeft ook geen zin om mijn man of dochter alleen te laten gaan want die kent hij ook. En ik weet dat ik hiermee impliceer dat deze km achter het lijntje keurt en heel eerlijk ik weet echt niet of dat zo is. Misschien kijkt hij echt alleen naar de honden en niet naar de mensen achter de hond. Maar ik weet wel zeker dat ik in deze situatie zeker niet de gunfactor heb maar eerder met 5-0 achter sta.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:24

Helder uitgelegd hoor, dankjewel..

En jurysport blijft jurysport.. Mijn witte heeft altijd U'tjes gekregen en vorige jaar hazerswoude werden de witten gekeurd door een concurrerend fokker en werd ik ook met beide honden weggestuurd met ZG'tjes..

Zelf hun vader die op crufts vlak vantevoren (volgens mij, moet ik ff terugzoeken voor de zekerheid) BOB werd, die werd afgescheept met een ZG..

Dus ja... Het wordt wel gedaan.. :')

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:02

Zo hebben we binnen ons ras een fokster die ook keurmeester is en op bijna alle shows inschrijft (zelfs honden die al hun punten al hebben) en er praktisch met alle prijzen vandoor gaat. Heel soms gebeurt het eens dat een andere hond boven die van haar geplaatst wordt en dan gaat ze gewoon verhaal halen bij de keurmeester of zegt dat het een waardeloze keurmeester is. Dus ongeacht het een jurysport is kijken veel keurmeesters ook wie er aan het eind van het lijntje staat!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:45

Dat het (veel) gebeurt weet ik, we draaien al best wat jaartjes mee en showen door heel Europa. Maar of specifiek deze km dat ook doet, dat weet ik niet. Ik ga alleen het risico niet lopen.