Al vanaf hele kleine pup

Maar hij vind het ook leuk om mee te gaan op de boot en dan zit hij het liefst op wacht op de punt
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

daar zijn ze alle drie het beste voor te porren 
ik maak hem blij met van alles. Van een lange wandeling, mee fietsen, met spelen met z'n vriendjes, trainen bij de hondenschool tot even 10 minuten flink tekeer gaan op het veldje met zijn flirtpole
Ergens naar toe gaan om iets te ondernemen (evenement zoals lure coursing, meetings, etc) is altijd goed volgens hem. Zolang hij dingen samen kan doen, issie tevreden 

) staat nog steeds op onze wishlist, maar de brexit heeft het allemaal iets ingewikkelder gemaakt.. 

Er loopt vanalles in het veld achter ons huis, van hazen en katten en vogels tot reeën en zelfs heel soms een zwijn.

Ontzettend veel geoefend op loslopen en de recall bevestigen, dus dacht ik durf het wel aan als de sfeer goed is. Haar beste dinnetje Nadine was ook mee en die luistert perfect dus ik dacht dit heb ik goed bedacht.
De sfeer was echt super gemoedelijk en alle honden waren vriendelijk dus er was echt niks aan de hand maar die recall was een mooie droom hoor.
Uiteraard weet ik wel dat ik haar in deze setting in het diepe gooi maar het was wel een mooie peiler. En, uiteindelijk, kwam ze toch naar met toe toen ik haar riep! Helemaal hyperdepieper maar netjes voor gaan zitten dus toch 
Ze vind het heerlijk om op de dagopvang te spelen met haar hondenvrienden. Boswandelingen/snuffelwandelingen zijn ook favoriet! Ze heeft van de zomer 1 keer met plezier in het water gespeeld, maar verder is water nog maar zo-zo. Met mij op een veld werken: apporteren, zoeken naar een bal/tugtoy, de frisbee vindt ze ook cool maar daar doe ik nog niet zoveel mee ivm haar leeftijd. 

ohja en O Holy Night en Last Christmas verwacht ik een deze dagen door de brievenbus te krijgen

Toen we hem net hadden liep ie heel strak naast je, in telgang. Maar inmiddels is t neusje op de grond en op een drafje lekker de boel verkennen.

.