Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mizora schreef:Dat was de rottweiler van 1900. Nu zou hij als labrador gezien worden door een hoop mensen. Het is wel een wat zwaardere hond dan een staande jachthond uiteraard, maar zeker niet een grove bouw.
Ik zie in de labradoodle overigens ook een functionaliteit, mits goed gefokt. De allergievriendelijke vacht, het minder lompe gedrag dan de labrador en het minder lang leve de lol karakter van de poedel. Labradors zijn veel werkgerichter. Ook de overige rassen die ingevoegd zijn leveren een bijdrage.
BeFunny schreef:Nikass schreef:Ik ben heel blij dat ik een niet erkend (in Nederland) ras heb, dat geen uiterlijke ras standaard heeft. Lekker houden zo!
Ik krijg zeer veel reacties op straat hoe prachtig hij is. Ik moet er niet aan denken dat hij populair wordt vanwege zijn mooie uiterlijk, want het is ook nog eens een redelijk bewerkelijk typje om op te voeden.
Heb jij een Finse lappen hond?
Nikass schreef:BeFunny schreef:
Heb jij een Finse lappen hond?
Nee, een Harzer Fuchs.![]()
Is een Finse lap niet erkend? Dat vind ik ook wel leuke honden
Een labradoodle minder lomp? Misschien fysiek iets minder, maar wat een ontzettende hyper exemplaren met dik bord voor hun kop.
Nikass schreef:Nee niet alle HR honden hebben problemen, maar als het mis gaat, gaat het ook goed mis.
Ik woon in een buurt met helaas een hoog gehalte aan pittbull-achtige met bij een aantal het type baasjes wat je er liever niet bij ziet lopen.
Een aantal van die honden luistert behoorlijk goed naar de baas, maar ik word er toch niet blij van om ze te zien los lopen. De baas heeft ook niet altijd ogen overal en kan ook te laat zijn.
Dan krijg ik te horen dat de hond zo lief is. Maar ik word in een heel lastige situatie gebracht als ik mijn honden (aangelijnd in de wijk) ga uitlaten.
Mijn reu is bepaald geen doetje, maar ik ga elke pittbull-achtige uit de weg omdat ik denk dat de schade niet te overzien is, mocht daar een gevecht mee ontstaan.
Nikass schreef:KW Jauit een nest van zes, waarvan er drie rood, twee donker gevlamd en 1 zwart.
Drie reutjes en drie teefjes. Vooral de reutjes zijn behoorlijk verschillend in formaat.
Als pup had hij iets meer zwart, toen helemaal rood en nu, vijf jaar oud, heeft hij weer wat meer zwart in zijn vacht.
En ook een stuk of zes witte haren![]()
[ [url=m/vKxK8N.jpg]Afbeelding[/url] ]
BeFunny schreef:Hier niet eens.
Voor mij vallen alle vormen van onverantwoord fokken. Ook onder de term "Broodfok" Ook als het maar 1 x is geweest. Je blijft fokker van dat nest. En verantwoordelijk voor je "fok product" voor de wet zijn pups feitelijk producten.
Hierover kunnen anderen anders denken. Maar ik maak dus onderscheid tussen verantwoord en onverantwoord fokken.
BeFunny schreef:Dat is de omschrijving van een fokker die meestal fokt met als "primair doel" om snel geld te verdienen.
Als je verder leest zijn er wat punten die sommige mensen als ik belangrijk vinden.
Dat is dat er gelet wordt op gezondheid. Bewijs daarvan met testen.
Dat er bewijs is dat A de moeder is en B de vader is.
Voor iemand die zo'n oepsnest verkoper niet kent. Is er geen bewijs voor en moet je het doen met de gladde praatjes van die mensen
En daar zit hem vooral in de moderne Broodfok wel een punt.
Je weet niet of die hondjes niet uit fokschuren komen. Etc.