Hond met gecoupeerde oren

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:19

chanicha schreef:
Ik ben zelf bekend met Bouviers, heb ze zelf ook gehad en heb nog nooit meegemaakt dat ze met spelen in een oor blijven hangen.

Het feit dat jij het niet hebt meegemaakt wil niet zeggen automatisch dat het niet voorkomt toch?

Ik ken een aantal dobers met gescheurde oren hierdoor persoonlijk. Ook wat andere honden, raad eens wat de gemeenschappelijk kenmerk was? Juist ja...

Ook mijn huidige dober heeft al een wonde aan zijn oren gehad hierdoor, dus suggereer aub niet dat het niet voorkomt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:20

Inderdaad, helemaal mee eens penotti

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:21

_Penotti schreef:
Ja dat is normaal bij mensen die ergens in 1975 zijn blijven hangen.
Kom zeg we weten nu toch voortaan beter.
In een dier snijden voor de mooi valt nooit goed te praten, ook niet omdat ze in het buitenland nog wel toestaan maar hopeloos achter lopen betreft welzijn.

"mijn maatstaf is het beste en enige correcte, dus iederen die die niet volgt is fout"

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:23

Evi84 schreef:
_Penotti schreef:
Ja dat is normaal bij mensen die ergens in 1975 zijn blijven hangen.
Kom zeg we weten nu toch voortaan beter.
In een dier snijden voor de mooi valt nooit goed te praten, ook niet omdat ze in het buitenland nog wel toestaan maar hopeloos achter lopen betreft welzijn.

"mijn maatstaf is het beste en enige correcte, dus iederen die die niet volgt is fout"

Als je het zo wilt zien prima :j

Ik kan inderdaad niet begrijpen dat mensen in dieren snijden voor de mooi.
Ik heb ook nog geen enkel argument voorbij zien komen dat ik denk, ja, daar heeft iemand een punt het wel te doen.
Dus ja ik blijf bij mijn mening.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:23

Evi84 schreef:
Sonja_vR schreef:
Tuurlijk... alles ligt aan de opvoeding :(of de hond... maar die word gevormd door de mens dmv opvoeding )
:evaw:

Mijn vorige, gecoupeerde, dobermann stond bekend als immens vriendelijk, sociaal en een knuffel naar iedereen toe anders...

Meer zelfs, wij werden op straat talloze malen staande gehouden door mensen die ermee wilden kennismaken, de jongste was denk ik 6 jaar oud, de oudste die vroeg hem te knuffelen was als ik me niet vergis 82j oud... Misschien zijn belgjes gewoon minder bang van gecoupeerde honden dan Nederlanders? Ik heb niet de indruk dat hier de perceptie leeft dat gecoupeerde dobers d'office Agressief zijn...

Sonja_vR schreef:
Een staart word gebruikt voor verschillende zaken, waaronder wendbaarheid en communicatie
,
En nee! Ik zeg nergens dat alle honden zonder staart of met korte staart slecht of niet kunnen communiceren
Maar wel dat er in het algemeen een stuk beter gecommuniceerd kan worden dmv lichaamstaal (waar het gros van hondentaal uit bestaat) als je alle onderdelen waarmee ze geboren worden laat zitten

Misschien moet er dan ook een verbod komen om te fokken met zwarte kleur of rassen waarbij men fokt met een langharige variant.. Zowel lange haren als de kleur zwart verdoezelen lichaamstaal bij hondencommunicatie...en dat is een crime als ik hier zo lees.

Ik heb nooit communicatieproblemen gezien bij mijn vorige, gecoupeerde, dober in contact met andere honden of mensen. Hij maakte wel duidelijk wat hij bedoelde. Zijn oren hadden een miljoen standen en hij werd eigenlijk nooit bestempeld als agressief, in tegendeel zelfs. :Y)

Er zijn veel hondenrassen met staande oren, ook daar is er d'office niet persé een groot communicatieprobleem bij mijn weten. Ook zijn er diverse rassen met een korte of zelfs zonder staart die niet direct als agressief te boek staan daardoor.

Hondencommunicatie onderling, gebeurt door heel het lichaam, niet enkel door 2 oren en een staart...

Is jou dobberman de maatstaf? Ik heb namelijk al verschillende ervaringen met communicatieproblemen bij honden waar er stukken van lichaamsdelen zijn afgesneden.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:31

dromertje2 schreef:
Is jou dobberman de maatstaf? Ik heb namelijk al verschillende ervaringen met communicatieproblemen bij honden waar er stukken van lichaamsdelen zijn afgesneden.

Uiteraard niet, maar uit dit topic komt overal naar voor dat gecoupeerde honden communicatieproblemen hebben of agressief lijken.

Tja, ik ken er geen enkele daarmee. Meer zelfs ik ken veel honden met communicatieproblemen en agressiviteit die niet gecoupeerd zijn eigenlijk.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 09:29

Het komt toch op hetzelfde neer!
Een Doberman voldoet niet aan jouw maatstaf met hangende oren dus die moeten gecoupeerd en een man accepteert jou niet zonder een neusoperatie of facelift.
Maar jij vindt dat je de wijsheid in pacht hebt dus veel succes met deze houding, ik laat het hierbij.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 09:39

chanicha schreef:
Maar jij vindt dat je de wijsheid in pacht hebt dus veel succes met deze houding, ik laat het hierbij.

Dat heb ik nergens gezegd. Ik heb echter tot op heden nog geen wetenschappelijk deftig onderbouwde studies gezien die maken dat ik mijn mening heb veranderd.

Gini

Re: Hond met gecoupeerde oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 09:43

'Je laat een gezond dier een operatie ondergaan en een gezond deel van zijn lichaam wegsnijden, voor een schoonheidsideaal door de mens opgelegd.'
Daar heb je je studie.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 09:58

Een gezond dier castreren uit luiheid en onkunde van de eigenaars zonder medische noodzaak is anders wel social aanvaard in "welzijnsland" . Een bit in een paard zijn mond bij kinderen die 'zagen' of gewoon op de manege is ook normaal aanvaard, etc...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:02

Waarom moet daar een deftige wetenschappelijk studie voor wezen?
Waar zit het gezonde verstand? Omdat de mens het zo mooi vind een stuk van de oren afsnijden, sorry kan daar gewoon niet bij....

Je kan er wel van alles bij gaan halen en met vingertjes gaan wijzen. Maar het gaat hier over het couperen van de oren bij honden.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:03

Dat klopt, maar het is zoiets als heiliger zijn dan de paus.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:05

Evi84 schreef:
Een gezond dier castreren uit luiheid en onkunde van de eigenaars zonder medische noodzaak is anders wel social aanvaard in "welzijnsland" . Een bit in een paard zijn mond bij kinderen die 'zagen' of gewoon op de manege is ook normaal aanvaard, etc...

Castreren bij teven is zeker wel een noodzaak.
Bij reuen kan het een noodzaak worden, wanneer de prostaat verdikt is.

Zo vaak worden reuen niet meer gecastreerd, althans, niet in kringen die ik zie (dierenartsen)
Beetje een drogreden om eerlijk te zijn.

Je probeert alleen jezelf schoon te praten, om iets wat uiterlijk betreft.

Jij vind... Is nog niet zo dat het zo is!

Jij vind doberman met oren geen doberman.
Toch is het degelijk wel een doberman, want hij is ras zo gefokt. Echter omdat er geen plakband of mes bij aan te pas komt, vind...lees goed, vind jij het geen doberman.

Beetje kul.

Dat vind ik hetzelfde als roepen dat een vrouw zonder make up geen vrouw is.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:08

Evi84 schreef:
chanicha schreef:

Dat heb ik nergens gezegd. Ik heb echter tot op heden nog geen wetenschappelijk deftig onderbouwde studies gezien die maken dat ik mijn mening heb veranderd.
Joehoe: Je laat iemand in JOUW dier snijden omdat JIJ van mening bent dat dit mooier is. Los van of het dier hier last/pijn/hinder/ongemak door kan ondervinden.

Dan kun je gaan vergelijken met kinderen/mensen/andere ingrepen, maar daar kiezen die kinderen meestal zelf niet voor. Net als een hond.

Werkelijk waar 8)7

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:10

Evi84 schreef:
Qua castratie heb je zeker een punt. Geen heel sterk punt, want ik zie er ook zeker voordelen in (naast inderdaad ook nadelen).

De rest slaat werkelijk waar nergens op en is ook niet aanvaardbaar. Het is niet zo omdat het ene 'mag' dat het andere dan ook opeens 'acceptabel' is.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:11

Evi84 schreef:
Dat klopt, maar het is zoiets als heiliger zijn dan de paus.
Dus jij bent echt oprecht van mening dat mensen die hun hond laten couperen dit met precies dezelfde gronden dan als bijv. een castratie?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:22

Evi84 schreef:

Als wijzen naar een ander de enige vorm van verdediging is, dan is het een zwak punt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:27

Gini schreef:
Evi84 schreef:

Als wijzen naar een ander de enige vorm van verdediging is, dan is het een zwak punt.

Inderdaad :j

Maar voor Evi die het misschien wil weten:
Onze hond is niet gecastreerd, en omdat zijn ballen niet zijn ingedaald horen we daar erg tegenstrijdige berichten over om het wel of niet te doen.
En tot nu toe dus nog niet gedaan, is nu 1 jaar, omdat zo zo'n fijne hond is.

Ons teefje is gesteriliseerd omdat ze een baarmoeder ontsteking had, dit is nu al het derde teefje waarbij dit is, een eventueel volgende gaat dus eerder onder het mes.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:31

Gini schreef:
Evi84 schreef:

Precies dit dus, werkelijk waar. Mijn foei-lijst begint aardig lang te worden.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:33

Evi84 schreef:

Nu ga je weer met je: omdat het ene gebeurd mag het andere ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:34

kiki1976 schreef:
Waar zit het gezonde verstand? Omdat de mens het zo mooi vind een stuk van de oren afsnijden, sorry kan daar gewoon niet bij....

Je kan er wel van alles bij gaan halen en met vingertjes gaan wijzen. Maar het gaat hier over het couperen van de oren bij honden.

Waarom een deftige wetenschappelijke studie? Omdat de discussie dan wat diepte krijgt ipv "ik vind het mooi en kunnen" versus "ik vind het niet mooi en niet kunnen".
Meningen verschillen nou eenmaal, tijd om dat te accepteren.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:37

Maar enzino, welke wetenschappelijk bewijzen wil je dan?
dat een wond zeer doet? Dat het kan gaan ontsteken? Dat littekens later ook nog pijn kunnen doen?
Ik denk dat we dat zo ook wel weten toch?

Je geeft een hond zere oren en eventueel staart voor de mooi.
En omdat de eigenaar dat mooi vind moet de hond maar pijn lijden?
Welke diepgang wil je daar in zien verder?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:40

enzino schreef:
kiki1976 schreef:

Waarom een deftige wetenschappelijke studie? Omdat de discussie dan wat diepte krijgt ipv "ik vind het mooi en kunnen" versus "ik vind het niet mooi en niet kunnen".
Meningen verschillen nou eenmaal, tijd om dat te accepteren.
Maar dat is het hele punt, het kan dus niet. Welke debiel haalt het in zijn (of haar) botte harses om te gaan snijden in een gezond dier? Enkel omdat hij/zij dit mooier vindt?

Dat is niet juist. Gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:50

Ailill schreef:
Dat is niet juist. Gewoon niet.

Welles, nietes, welles, nietes.

Ik ben geen voorstander van couperen, maar met een "dat kan gewoon niet" argument denk ik niet dat je veel mensen over gaat halen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:54

Gozer, dan adviseer ik je even de laatste 18 pagina's terug te lezen. Maar goed, ook binnen dit topic knip en plak je enkel wat binnen jouw straatje past: +:)+