Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sclimpre schreef:Avalanche81 schreef:Ik ben geen kat-hater.
Ik ben wel van mening dat als je een dier aanschaft, je daar ook verantwoordelijkheid voor moet nemen, alleen bij katten mag het niets kosten blijkbaar
Als je kat zo druk is binnen, kun je ook met hem spelen. Vindt je kat leuk, is voor jou leuk, krijg je een betere band van met je kat. En voordat je roept: dat wil hij niet: er is voor elke kat een speeltje te vinden wat ze wel leuk vinden. Aan een tuigje buiten lopen vindt een puppie ook niet leuk, maar je kunt het ze prima aanleren. Sommige katten kun je het ook aanleren. De mijne vindt het minder geslaagd, dus ik heb binnen voor hem een kattenspeeltuin gemaakt. Met krabpaal, plankjes, klimmogelijkheden, overal is kattenspeelgoed.
Met alle respect, maar dat komt imo op hetzelfde neer als een paard 24/7 op stal zetten en hem een slowfeedernet en een speelbal geven.
Met kosten heeft dat niks te maken. Net zoals een hond regelmatig een wandeling nodig heeft, wil een normale kat ook regelmatig de buurt gaan verkennen. Als dat niet kan (te druk verkeer, te stadse omgeving) is geen kat de beste optie.
Ladyson schreef:Ik ben geen rekentalent, maar mijn woonkamer is al groter dan mijn paard haar stal. En een paard is veel groter dan een kat. Ik denk dat een paddock paradise dan een betere vergelijking is.
Saskia9 schreef:Krijgen jullie ook zoveel klachten dan?
Hier redelijk volle wijk. Maar zie en hoor nooit dat ze op auto's zitten. Nu zijn mijn katten buiten redelijk schichtig, dat scheelt.
Alleen mijn buurvrouw heeft weleens geklaagd. Mijn killer kat zat eens binnen en vaak in haar tuin, maar ze blijkt muizen te hebben
Kuggur schreef:Leuk dit topic. Heel vermakelijk te zien wat voor romantische ideeën katten liefhebbers, niet gehinderd door enige biologische kennis, bij elkaar fantaseren over de rol die hun huiskat zou vervullen in het locale ecosysteem.
Karl66 schreef:Dat kan ik niet ontkennen![]()
Maarja, mensen met een zwakke of slechte argumentatie raken nu eenmaal een gevoelige snaar bij mij...
IMJ schreef:Maar het blijft iemands huisdier die bij anderen overlast veroorzaakt.. hun huizen en tuinen binnentreden, daar schijten en huisdieren van anderen zo mogelijk de stuipen op het lijf jagen..
Ik blijf bij verantwoordelijkheid voor eigen dier houden.. Anderen horen daar geen last van te hebben.