Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:21

En juist daarom spelen ze vaak in op het gevoel van de eigenaren. Die betalen toch wel want zielig. Dus weten ze dat ze dit kunnen maken. Even snel geld vangen ipv een sorry en hier is je kat terug.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:23

Zou juridische loket even bellen want vind dit ook wel ver gaan en maar gewoon afwachten lijkt me niet echt de oplossing. .

Achterom

magda_90 schreef:
Dat zal dan wel Bruintje. ;) Ja, dat werkt. Moet je alleen wel willen en anders niet zeuren en consequenties aanvaarden.

Ik geloof er niks van dat dat werkt :n Net zoals kattenschrikdraad niet werkt en afzetten ook niet :n
En ik snap nog steeds niet waar de dierenambulance het recht vandaan haalt om aan mijn dieren te zitten. Ik zou net als TS woest zijn, zijn ze nou helemaal bedonderd.

soloro

Saskia9 schreef:
En juist daarom spelen ze vaak in op het gevoel van de eigenaren. Die betalen toch wel want zielig. Dus weten ze dat ze dit kunnen maken. Even snel geld vangen ipv een sorry en hier is je kat terug.

Maar we weten niet eens hoe lang die kat er al zit. Als het al meer dan een dag is, dan maakt het asiel ook kosten. Niet meer dan logisch dat je dan moet betalen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 23:23

soloro schreef:
Dorine92 schreef:
Ik vind het ook zielig maar ik hoop dat het dierenasiel ook inziet dat het beter is dat ik de kat kom ophalen

Maar hoe lang zit de kat daar al?

Wat ik begreep sinds 1 of 2 dagen. Ben vandaag gebeld

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:24

bruintje123 schreef:
Gc
Ik draai ook nachtdiensten.
Maar voor mij zou "even" ophalen geen optie zijn. Hoe graag ik ook zou willen.

Dan moet je een andere baan zoeken. Als je slaapt vanaf het moment van thuis komen totdat je weer weg gaat en daardoor kapot gaat als je 1 keer in je leven een kat ophaalt gaat er wel iets mis. Dit is een onverwachts eenmalig 'noodgeval'. Je hoeft niet dagelijks naast je werk het asiel op en neer.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 23:25

Cayenne schreef:
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat TS de kat nog gaat ophalen.
Ze geeft zelf al aan dat ze er niets meer mee denkt te kunnen en was ook niet aan de kat gehecht.

Ik denk dat de TS dat zelf wel beter weet dan jij grapjas ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:26

Zoals meerdere mensen al gepost hebben, kan de chip vaak niet op lokatie uitgelezen worden. Een chiplezer dat door de vangkooi past is veel duurder dan het "logge" apparaatje wat je van de dierenarts kent. Maar dan hadden ze direct bij aankomst in het asiel moeten checken en de kat met een dikke sorry terug moeten geven aan de eigenaar. Niet met een "jammer dan, wij hebben kosten gemaakt waar jij niks aan kunt doen die jij nu moet betalen, anders krijg je de kat doe wij onterecht hebben meegenomen niet terug".

Als je er een advocaat op afstuurt ben ik benieuwd hoe snel de kat naar huis gebracht wordt en hoe hoog de schadevergoeding is die het asiel moet betalen...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:27

Dorine92 schreef:
Cayenne schreef:
Ze geeft zelf al aan dat ze er niets meer mee denkt te kunnen en was ook niet aan de kat gehecht.

Je hebt zelf gezegd dat je het niet van plan bent toch?

Jammer dat je de kat de dupe laat worden van dit alles. Arme dier zal kapot gaan van de stress en paniek nu. Ik zou het niet over mijn hart verkrijgen.. Ga heen en eis je kat terug.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:29

minikatje schreef:
Niet om het 1 of ander, nachtdiensten draaien is slopend.
Kudos als je je energie voor wat anders kunt gebruiken maar vind mensen er net wat te makkelijk over denken.

Ik draai vaak nachtdiensten en ja, je bent meer vermoeid dan met dagdiensten. Maar als je alleen maar ligt te pitten vanaf het moment dat je thuis komt tot het moment dat je weer naar je werk moet, doe je echt iets verkeerd. Komop, je dier ophalen bij een asiel, dat doe je dan gewoon, dan ga je niet lopen zeiken over een uur minder slaap die ene dag.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:30

Dorine92 schreef:
soloro schreef:

Maar hoe lang zit de kat daar al?

Wat ik begreep sinds 1 of 2 dagen. Ben vandaag gebeld

Kijk dat werpt al heel ander licht op de zaak, helemaal geen maand of 2 weken zoals velen hier hadden gezegd. :j

Verder blijf ik erbij dat je een afspraak moet maken en als volwassenen aan de tafel gaat. Je geeft aan om de kat te geven, dan wil je dit toch zo snel mogelijk opgelost zien? Als iedereen de poot stijf houdt, komt die kat nergens.

Wendy schreef:
magda_90 schreef:
Dat zal dan wel Bruintje. ;) Ja, dat werkt. Moet je alleen wel willen en anders niet zeuren en consequenties aanvaarden.

Ik geloof er niks van dat dat werkt :n Net zoals kattenschrikdraad niet werkt en afzetten ook niet :n
En ik snap nog steeds niet waar de dierenambulance het recht vandaan haalt om aan mijn dieren te zitten. Ik zou net als TS woest zijn, zijn ze nou helemaal bedonderd.

Zoek maar eens hier op Bokt, er zijn toch echt succesverhalen.

De DB heeft daarbij het recht, maar die discussie is al uitgekauwd hier.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 10-01-18 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 23:30

GamblersCup schreef:
Dat gaan ze niet hardop zeggen natuurlijk, die willen geld. Maar niks doen levert je hier gewoon niks op, behalve het steeds lamger lijden van het dier. En dat vindt ik persoonlijk not-done en erg. Jemig, wat moet dat beestje in paniek zijn zeg!

beert, het is wel duidelijk dat ts expres niks doet/ gedaan heeft omdat ze het even niet wist en daarna besloot niks te ondernemen omdat ze hoopt dat het asiel tot inkeer komt. Dit wetende, vindt ik de nachtdienst die aangehaald werd, geen reden.

Ik heb inderdaad even niks gedaan omdat ik heel verblufd was en toen even rustig moest nadenken hoe of wat. Ik ben aan de telefoon heel erg duidelijk geweest en ik heb ook heel duidelijk beargumenteerd waarom ik niet wilde betalen. Echter bleven zij volhouden dat ik twee keuzes had: 1) betalen 2) nog meer betalen
Sommige mensen ontploffen misschien acuut, ik ben daarentegen heel rustig gebleven en heb het gesprek netjes beëindigd omdat ik niet meer wist wat ik moest doen.
Inmiddels heb ik besloten een email te sturen zodat alles vanaf nu zwart op wit staat. Dit leek mij het verstandigst

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:30

Om hoeveel geld hebben we het? 1 à 2 dagen? Dat kan nooit zo duur zijn. Daarbij, vind ik dit eigenlijk gewoon eigen verantwoordelijkheid. Jij zegt zelf al dat de kat schuw is en niet zomaar te benaderen is, dan zal het hoogstwaarschijnlijk in een vangkooi gevangen zijn en konden ze er niet bij met een chipreader.

Het asiel heeft kosten gemaakt voor JOUW kat. Jouw kat, is jouw verantwoordelijkheid. Als jij je kat buiten hebt lopen (maakt niet uit waar je woont) is het jouw verantwoordelijkheid. Dus, zet je principes opzij en betaal. Haal die kat op.
Bedenk je wel dat nu je weet dat die kat daar zit, de kosten enkel oplopen. En ook die kosten zou je naar mijn mening moeten betalen.

Wat je echter wel zou kunnen doen, is een goed gesprek aangaan met de buren die dit hebben veroorzaakt. Vertel ze dat de kat van jou is en stel ze eventueel zelfs aansprakelijk voor de kosten.

Ik ben echt heel benieuwd om hoeveel geld moeilijk gedaan wordt...

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 23:31

magda_90 schreef:
Ts, mbt het laatste wat je schreef, als je meer informatie geeft kunnen er tenminste oprechte conclusies worden getrokken. Je negeert daarbij ook heel veel vragen en dat werkt ook niet mee.

Jullie gaan zo snel daar kan ik nooit tegenaan typen besef je dat wel? Als ik 1 antwoord typ krijg ik er ondertussen gelijk 5 tot 15 nieuwe bij

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:32

Het gaat toch niet om hoeveel geld het is? Het gaat om het idee dat ze gewoon je kat uit eigen straat kunnen meenemen,oeps foutje en betaal maar. DAT is het probleem.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:32

soloro schreef:
Saskia9 schreef:

Maar we weten niet eens hoe lang die kat er al zit. Als het al meer dan een dag is, dan maakt het asiel ook kosten. Niet meer dan logisch dat je dan moet betalen.

Nee, dat is NIET logisch. Onterecht zelfs. ZIJ hebben die kosten veroorzaakt, niet de eigenaar. En de kat ongevraagd en onterecht meenemen, niet iedereen kan direct in de auto springen om het dier op te halen. Las ik net.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:33

Dorine92 schreef:
magda_90 schreef:
Ts, mbt het laatste wat je schreef, als je meer informatie geeft kunnen er tenminste oprechte conclusies worden getrokken. Je negeert daarbij ook heel veel vragen en dat werkt ook niet mee.

Jullie gaan zo snel daar kan ik nooit tegenaan typen besef je dat wel? Als ik 1 antwoord typ krijg ik er ondertussen gelijk 5 tot 15 nieuwe bij

Heb je ook gelijk in, mijn excuses.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:33

Dorine92 schreef:
Cayenne schreef:

:D :D Lijkt me wel ja. Succes, ik hoop dat er een oplossing komt.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 23:34

Marion_ schreef:
Dorine92 schreef:
Ik vind het ook zielig maar ik hoop dat het dierenasiel ook inziet dat het beter is dat ik de kat kom ophalen

Zonder normaal gesprek om dingen te verduidelijken van beide kanten gaat het asiel daar niet zelf mee komen denk ik.
En gezien de eigenaar bekend is en niet wil betalen zetten ze hem waarschijnlijk ook niet weer uit op dezelfde plek.

Nou dat zou wel heel vreemd zijn. Dat heet namelijk pesten, en dat terwijl zij de kat zelf weggehaald hebben. Bovendien is dat niet in het belang van de kat. Haar dochter is hier ook

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:36

Dorine92 schreef:
Cayenne schreef:

Dan moet je zelf je eigen posts eens terug lezen.
Het zijn namelijk jouw eigen woorden :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 23:37

Jildau schreef:
Dorine92 schreef:

Je hebt zelf gezegd dat je het niet van plan bent toch?

Jammer dat je de kat de dupe laat worden van dit alles. Arme dier zal kapot gaan van de stress en paniek nu. Ik zou het niet over mijn hart verkrijgen.. Ga heen en eis je kat terug.

Ik heb gezegd dat ik niet van plan ben om voor mijn eigen kat te betalen. Ik wil de kat zeker wel ophalen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:39

Marjoow, ze hebben geen kosten gemaakt voor haar kat (wat jij zo lekker groot schreef alsof ts gevraagd heeft of db al-sje-blieft de kat mee wilde nemen zodat het fijn diesel kost en voer en een schone kooi...) maar door haar kat onterecht mee te nemen. Hun fout, kan gebeuren, maar dan draaien ze ook maar zelf voor hun door hun eigen gemaakte kosten op.

Of zal ik jouw paard even komen halen, in mijn trailer douwen en je vervolgens een rekening laten betalen? Anders krijg je je paard niet terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:40

GamblersCup schreef:
Zoals meerdere mensen al gepost hebben, kan de chip vaak niet op lokatie uitgelezen worden. Een chiplezer dat door de vangkooi past is veel duurder dan het "logge" apparaatje wat je van de dierenarts kent. Maar dan hadden ze direct bij aankomst in het asiel moeten checken en de kat met een dikke sorry terug moeten geven aan de eigenaar. Niet met een "jammer dan, wij hebben kosten gemaakt waar jij niks aan kunt doen die jij nu moet betalen, anders krijg je de kat doe wij onterecht hebben meegenomen niet terug".

Als je er een advocaat op afstuurt ben ik benieuwd hoe snel de kat naar huis gebracht wordt en hoe hoog de schadevergoeding is die het asiel moet betalen...

Dit inderdaad, dikke sorry vind ik dan weer niet nodig want het asiel kan er niks aan doen dat de kat de kat de vangkooi in loopt dus het is niet hun fout dat hij daar is. Als je dat wel zo wil stellen kan je ook zeggen dat TS had moeten zorgen dat hij niet de vangkooi in had kunnen lopen.. van beide kanten niet te voorkomen tenzij je je kat binnen houd of geen vangacties doet om te kunnen neutraliseren.
Wel was het netjes geweest om gewoon even te bellen zowel naar TS als naar de buren en de kat terug te zetten.
Als ze dat niet doen en de kosten willen opeisen dan is het vervolgens aan de eigenaar welke stappen deze wil zetten. Netjes is het niet, maar dat wil niet zeggen dat ze het móeten doen op de nette manier..
De kat is dan ook niet onterecht meegenomen, ze hadden een goede reden om te vermoeden dat deze kat geen eigenaar had en hadden dus wel degelijk het recht een vangkooi te plaatsen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:40

Saskia9 schreef:
Het gaat toch niet om hoeveel geld het is? Het gaat om het idee dat ze gewoon je kat uit eigen straat kunnen meenemen,oeps foutje en betaal maar. DAT is het probleem.

Nou, als het om 2 tientjes gaat vraag ik me werkelijk af waar zo moeilijk om gedaan word. Haal de kat op, betaal die 2 tientjes en ga daarna nog je gelijk halen of je principes achterna. Dan is iig de kat weer lekker thuis.

Gaat het om meer geld dan snap ik dat je er een groter probleem van maakt. Maar dan nog zie ik eigenlijk niet dat het asiel hier schuldig aan is.

GamblersCup schreef:
Marjoow, ze hebben geen kosten gemaakt voor haar kat (wat jij zo lekker groot schreef alsof ts gevraagd heeft of db al-sje-blieft de kat mee wilde nemen zodat het fijn diesel kost en voer en een schone kooi...) maar door haar kat onterecht mee te nemen. Hun fout, kan gebeuren, maar dan draaien ze ook maar zelf voor hun door hun eigen gemaakte kosten op.

Of zal ik jouw paard even komen halen, in mijn trailer douwen en je vervolgens een rekening laten betalen? Anders krijg je je paard niet terug.

Dus de kat is op water vervoerd naar het asiel en zit daar niet in een hokje dat schoongemaakt moet worden met kattenbakgrit, voer en water?

Ik heb geen eigen paard en vind de vergelijking ook kant noch wal slaan (paarden laat je per slot van rekening niet vrij rondlopen ofwel?). Niet hun fout, fout van de buren die ze hebben aangegeven.
Als jij je kat buiten laat, is dit nou eenmaal een risico.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 23:40

Saskia9 schreef:

Jij snapt het :j