Hond aan de lijn in losloopgebied

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

truus1970

Re: Hond aan de lijn in losloopgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:46

wij gaan zo op doggy date in een losloop gebied waar we met en hond of 20 zijn. Misschien ook wel meer.
Groot feest en hondjes lekker moe voor vandaag.
Zijn met elkaar dan wel een serie ongeleide projectielen.
Groot feest.
Minder groot feest voor diegene die rustig aangelijnd willen lopen want ik weet bijna wel zeker dat ze begroet worden door minimaal de helft van de club.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:48

Oohw help.

Uit de losloopgebieden blijven vandaag dus.

Ik zou dat echt ècht heel naar vinden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:51

En niet zo netjes ook, maar he, daar hebben velen toch lak aan.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:57

truus1970 schreef:
wij gaan zo op doggy date in een losloop gebied waar we met en hond of 20 zijn. Misschien ook wel meer.
Groot feest.
Minder groot feest voor diegene die rustig aangelijnd willen lopen want ik weet bijna wel zeker dat ze begroet worden door minimaal de helft van de club.

Gezellig, waar? Mijn honden zouden dat geweldig vinden en er geen probleem van maken als die bende op ze afkomt hoor! Vinden ze alleen maar leuk en willen graag meespelen.
Veel plezier, leuk voor de honden en baasjes!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:01

Femke_Tweety schreef:
Oohw help.

Hoezo? Ik heb er geen enkel probleem mee en mijn honden al helemaal niet. Jongste vindt het misschien even spannend, zoveel te gelijk, maar als ze vriendelijk zijn is dat zo over. En ik ga er dus vanuit dat als je net je hond op doggydate gaat, het vriendelijk en sociale honden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:10

DatBenIkNou schreef:
Femke_Tweety schreef:
Oohw help.

Hoezo? Ik heb er geen enkel probleem mee en mijn honden al helemaal niet. Jongste vindt het misschien even spannend, zoveel te gelijk, maar als ze vriendelijk zijn is dat zo over. En ik ga er dus vanuit dat als je net je hond op doggydate gaat, het vriendelijk en sociale honden zijn.

Maar niet alle honden op die hondenwei zijn zoals jou honden of die vd mensen vd de doggiedate. Er zijn honden die het om allerlei redenen super eng vinden als er plots 10 of meer voor hen vreemde honden op hen afstormen. Maar hé, mensen met brave, goed luisterende maar angstige honden horen volgens jou waarschijnlijk toch niet thuis in een losloopzone. Pff, wordt echt moe van mensen die halstarrig blijven volhouden dat het maar moet kunnen dat hun honden anderen lastig vallen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:22

Die van mij kruipt bij twee andere honden die groter zijn al met haar staart tussen de poten tussen mijn benen.

Ze is prima sociaal, speelt graag met honden van haar eigen formaat en is echt heel gehoorzaam.

Maar is inmiddels 2 keer echt aangevallen waarvan 1 x bijna dodelijk afgelopen is. En is daarnaast ook een keer -echt onbedoeld, dat wel- lelijk geblesseerd geraakt aan haar rechterknie. Heeft een half jaar geduurd.
Was een vriendelijke, maar net te grote en net te lompe hond die haar grens te weinig respecteerde.

Maar goed, ik moet dan maar de boetes in aanlijngebied riskeren.
Want in losloopgebieden hoor ik blijkbaar niet thuis.

Het risico van een boete vind ik minder erg dan het risico van een doodsbange hond die mogelijk wéér een ernstige blessure oploopt.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:27

Wij gaan ook regelmatig met een groep wandelen,kunnen er ook wel eens 15 zijn.Ik heb er zelf al bijna de helft van. :oo .Maar als we andere mensen aan zien komen roepen we ze altijd even bij ,want voor andere honden kan het heel angstig zijn bestormt worden door een bende. Doe ik trouwens ook met mijn eigen honden een roedel die op 1 hond afkomt is nooit prettig.Alleen als de mensen roepen dat het goed is mogen ze gaan want er zijn honden die het geweldig vinden .

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:36

Alles draait om rekening met andere te houden en te geven en te nemen.ik heb al eens gezien dat een hond een andere opjaagde en hond dus kwijt was van die mensen.beetje sneu. Gewoon effe communiseren dan weet je of het wel niet kan

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:44

Tja relaxt lopen doe ik nooit. Niet in losloopgebied omdat er altijd veel honden lopen en ik de mijne niet in 100% van de gevallen terug geroepen krijg. Ik loop dus eigenlijk altijd in aanlijn gebied met loslopende honden en allert op boswachter.

Overigens jagen doen de los lopende honden niet en in voorjaar bij jong wild loop ik enkel in losloop of polders of gebied waar eigenlijk geen wild zit.

De roedel hier bestaat uit 7 grote honden waarvan 2 nooit los lopen en aan 10 meter lijnen lopen. 1 van die 2 is niet sociaal naar alle honden en beiden extreme jagers. (Husky's en wij sporten er mee dus beweging zat ondanks nooit los)

Door de ene niet super sociale hond is losloop gebied dus ook minder handig hoewel hij nooit zomaar zal vechten. Hij weet zeer goed dat hij veel mag maar dat niet. Onlangs met grote groep mee geweest in druk losloopgebied ik vond dat echt super relaxt.

Daar zo enorm veel honden dat een extra roedel niet eens op valt. En hun zien zoveel honden daf ze heel anders benaderen en reageren. Zeer mooi om te zien en mee te maken. Onze minder sociale hond deed het ook giga goed. Geen enkele enigszins normale hond zal vechten als er een overvloed aan honden is ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:47

keona schreef:
Alles draait om rekening met andere te houden en te geven en te nemen.ik heb al eens gezien dat een hond een andere opjaagde en hond dus kwijt was van die mensen.beetje sneu. Gewoon effe communiseren dan weet je of het wel niet kan

Dat weet he nooit. 1x een jonge sint bernard van 7 maanden ontmoet. Er werd leuk gespeeld onderling ik was met 2 van mij en een vriendin die er ook 4 bij had. 2 van ons kregen een botsing en hadden even woorden. De sint bernard schrok en zette het op een lopen. Die van ons er achteraan uit gekkigheid. Uiteindelijk 2 km verder bij huis van sint de laatste 2 honden terug gevonden de rest was eerder omgedraaid.....
Kan zomaar gebeuren niemand zag het aan komen en wij waren allen giga geschrokken. Daarom ik nog steeds giga voorzichtig

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:50

Een hele groep op een hond af laten stormen vind ik niet Ok, maar als je je groep onder controle hebt lijkt het mij geen enkel probleem om er mee in een losloopgebied te wandelen. Zelf ook wel eens gedaan met twee volwassenen 14 honden. Juist als je met een groep loopt dien je extra rekening te houden want roedelgedrag kan heel vervelend zijn.
Heb zelf wel eens meegemaakt dat een groepje stuk voor stuk lieve sociale honden (niet mijn roedel dus en ook geen vaste groep) één bang hondje opjaagden.
Toen het feest over was bleek het hondje flink gebeten, zijkant lag open. Was natuurlijk niet meer te achterhalen welke hond dat had gedaan. Zouden die honden individueel waarschijnlijk nooit gedaan hebben maar het jagen in een groep kan dat wel veroorzaken.

Mijn hond is ook wel wat angstig voor groepen. Maar van jongs af aan wel gewend om de verschillende uitlaatservices tegen te komen. Als de groep zich verder prima gedraagt ga ik daar niet over zitten miepen maar begeleid ik mijn hond bij het passeren van de groep.
Soms is één enkele hond moeilijker te passeren dan een groep van tien. Dus ik heb er niet bij voorbaat problemen mee.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:53

truus1970 schreef:
Groot feest.

Klinkt niet of je überhaupt rekening gaat houden met honden die dit om wat voor reden dan ook niet leuk vinden
-O-

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 12:01

Nee, dat berichtje van Truus komt niet echt sociaal over.
Maar dat is ook niet belangrijk, het gaat erom dat Truus het leuk heeft en daar moet iedereen voor wijken, denk ik.
Afschuwelijk soort volk is dat.

Als ik zulke berichten lees ben ik blij dat wij hier zo rustig wonen en geen last hebben van mensen zoals Truus :+

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 12:42

Dit is heel andere situati dan die ik bedoel.ik heb een hond op een vreemde hond zien afgaan deze hond rende weg en weg was die.de eigenaar van de jagende hond floot hond is terug gekomen uit eindelijk maar hond van die mensen was weg.en de eigenaar van jagende hond vertrok gewoon,lekker aso.dus een hond kan al een hond opjagen,dus wat denk je van een groep.maar jou situatie ja is heel anders,ook zeker niet leuk.
dierenfan schreef:
keona schreef:

Dat weet he nooit. 1x een jonge sint bernard van 7 maanden ontmoet. Er werd leuk gespeeld onderling ik was met 2 van mij en een vriendin die er ook 4 bij had. 2 van ons kregen een botsing en hadden even woorden. De sint bernard schrok en zette het op een lopen. Die van ons er achteraan uit gekkigheid. Uiteindelijk 2 km verder bij huis van sint de laatste 2 honden terug gevonden de rest was eerder omgedraaid.....
Kan zomaar gebeuren niemand zag het aan komen en wij waren allen giga geschrokken. Daarom ik nog steeds giga voorzichtig

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:27

Barbet schreef:
Nee, dat berichtje van Truus komt niet echt sociaal over.
Maar dat is ook niet belangrijk, het gaat erom dat Truus het leuk heeft en daar moet iedereen voor wijken, denk ik.
Afschuwelijk soort volk is dat.

Als ik zulke berichten lees ben ik blij dat wij hier zo rustig wonen en geen last hebben van mensen zoals Truus :+

Inderdaad. Afschuwelijk volk! Helaas woon ik niet rustig en de enigste uitlaat mogelijkheden zijn hier in het bos. ALLES is hier dus ook losloopgebied.

Maar men jankt dan wel, als het wel mis gaat..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:41

briitje schreef:
ALLES is hier dus ook losloopgebied.

Waar is dat? Ik teken ervoor ;)
Helaas zijn ook mensen met aangelijnde honden niet altijd even sociaal. Vooral niet als de hond een lange lijn heeft en daarom alles mag, want hij is toch aan de lijn?? (Ik ken helaas dat soort redenaties)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:47

Nikass schreef:
briitje schreef:
ALLES is hier dus ook losloopgebied.

Waar is dat? Ik teken ervoor ;)
Helaas zijn ook mensen met aangelijnde honden niet altijd even sociaal. Vooral niet als de hond een lange lijn heeft en daarom alles mag, want hij is toch aan de lijn?? (Ik ken helaas dat soort redenaties)

Capelle aan den ijssel, net voorbij Rotterdam.

Mijn hond loopt dus in losloopgebied, NOOIT los. Daarin tegen heeft hij wel een 5 meter riem. Maar vanzelfsprekend (zou je zeggen :P), hengel ik hem binnen als ik honden tegen kom.

Dat het losloopgebied is, vind ik niet zo erg. Wel dat mensen daarom denken geen rekening te houden en ik niet 'welkom' in hun ogen ben

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:49

Dat is idd ook vervelend Nikass.

Stom is dat Briitje, ik woon vlakbij jou, maar wij hebben in ons dorp nergens een plek waar ze mogen loslopen. Ja, buiten de bebouwde kom op drukke wegen of op een fietspad langs weilanden vol schapen waar de boer je achterna komt als hond losloopt. :+ Woon je op het 'platteland' in een gehucht, is het voor honden slechter geregeld dan in steden. Zelfs onze uitlaatveldjes verdwijnen om plaats te maken voor wegen. :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:52

Dat klopt MWM! In buitengebied is eigenlijk niets geregeld |(

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:15

Waar woon jij MWM?

Je hebt hier idd ook plekken waar ze los mogen, naast een weg ofzo. Dat schiet gewoon niet op.
Maar natuur gebied waar ze verplicht vast moeten, mis ik hier echt :P.

Ga nu dus echt naar overzichtelijke gebieden, waar hij wel los kan. Maar in eigen gebied, no way!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:20

Gemeente Zuidplas. ;) En dan het kleinste dorpje.

Wij hebben 1 natuurgebied, een kleintje. Zit wel losloopstuk, maar dat is altijd enorm druk. Gedeelte aan de kant van ons dorp is zo rustig dat ik in al die jaren de mensen die ik ben tegengekomen op 1 hand kan tellen. Maar daar mogen ze niet los (okee, lopen ze dus wel)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:23

Stom he, zo dichtbij en de 1 heeft het alleen maar en de andere gemeente totaal niet. Gulle middenweg zou voor iedereen fijn zijn :P

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:56

truus1970 schreef:
Groot feest.

Dit is ook echt alleen maar ene bericht plaatsen om lekker ff olie op het vuur te gooien.
Kansloos.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 17:21

MyWishMax schreef:
Gemeente Zuidplas. ;) En dan het kleinste dorpje.

Wij hebben 1 natuurgebied, een kleintje. Zit wel losloopstuk, maar dat is altijd enorm druk. Gedeelte aan de kant van ons dorp is zo rustig dat ik in al die jaren de mensen die ik ben tegengekomen op 1 hand kan tellen. Maar daar mogen ze niet los (okee, lopen ze dus wel)

Ik zit aan de andere kant van de IJssel, de Krimpenerwaard. En hier zijn ook bijna geen losloopgebieden. De natuurgebieden die er zijn, daar moet de hond aangelijnd zijn. Er wordt hier zelfs heel veel gecontroleerd en er zijn afgelopen jaar al heel veel waarschuwingen en bekeuringen gegeven, omdat honden toch loslopen. En dan lopen de honden nog geeneens los in het dorp, maar op fietspaden in de polder.