[volg] van loopsheid tot nestverlaten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 08:20

Gefeliciteerd! Wat een grote pups al!

djinnie

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 09:20

Gefeliciteerd! Wat een dropjes. <3 Goed dat je zo snel hebt gehandeld, hopelijk gaat nu alles voorspoedig.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 09:25

Wat super lief <3 gefeliciteerd en heel veel succes!!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 10:17

Afbeelding
Choco teefje, vermoedelijk langhaar.

Afbeelding
Black and tan, teefje

Afbeelding
Zwart, reutje

Afbeelding
Bruin met roze neus, teefje

Afbeelding
Bruin met grijze neus, teefje

Afbeelding
Black an tan met wit, reutje

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:43

<3
Volgensmij vind de mams het prima dat je ze beet houdt?

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:49

Stuk voor stuk leuke pups maar dat laatste reutje viel me al van het begin op!
Leuk zo met dat wit plekje!
Gaan ze er eigenlijk zoals de mama uit zien later?
Domme vraag mss maar gewoon omdat ze als pup er altijd zo fel anders uit zien.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 11:10

Zoals mama of zoals een chihuahua of daar tussenin , ik heb zelf ook nog geen idee hoe ze eruit gaan zien. Die met dat witte vlekje is erg leuk ja! Jammer genoeg een reutje, anders had die ook gebleven denk ik hihi

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 11:21

Deze twee zijn bij ons geboren, je zou niet zeggen dat ze dezelfde moeder hebben:

Afbeelding

Ik vind het altijd weer een verrassing hoe een pup uitgroeit.

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:27

Gefeliciteerd! Mooi nestje zo <3

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 09:48

En hoe gaat het met de pups? Allemaal goed aangekomen? En hoe gaat het met moeders?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 10:29

De eerste dag zijn ze allemaal wat afgevallen. Nu zijn er nog 3 die op dat afval gewicht blijven 'hangen' als die vanmiddag nog niet bijgekomen zijn dan ga ik ze bijvoeren. De andere 3 komen mooi aan. Vandaag krijgen we nog wat kraam visite en dan mogen ze de 'dikke' pupjes eventjes vasthouden en leg ik de dunnetjes aan de achterste tepels. Heb ook even contact gehad met de dierenarts en die adviseerde me om dit te doen (gisteren) en om niet te snel te gaan bijvoeden aangezien de melkproductie na een keizersnee wat langzamer op gang komt. Mochten deze 3 vanmiddag niet bijkomen ga ik ze 2 x dgs bijvoeden om te kijken hoeveel ze dan aankomen. Aan de hand daarvan ga ik dan meer of minder bijvoeden

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:46

Ja wat ik al zei..is erg gebruikelijk na kz.
Moeder wel genoeg melk?
Je kan ook eerst de sterkeren aanlaten zuigen en al het werk.doen en zodra ze schiet, die kleinen eraan leggen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:49

Zou je er al wel bezoek bij laten? Bij ons mag er de eerste drie weken niemand bij, ivm infectiegevaar. Ze zijn nog heel kwetsbaar, vergis je daar niet in. Ik zou dat echt niet doen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:00

Diablo schreef:
Zou je er al wel bezoek bij laten? Bij ons mag er de eerste drie weken niemand bij, ivm infectiegevaar. Ze zijn nog heel kwetsbaar, vergis je daar niet in. Ik zou dat echt niet doen.

Ik weet niet of dat anders is met keizersnedes maar bij de natuurlijke bevallong komt hier meteen iedereen kijken. Vasthouden kan meteen als moeder het toe laat en dat is over het algemeen na een paar dagen wel.

Weerstand opbouwen moeten ze toch en ze kunnen als ze niet zwak zijn beter meteen kalm aan blootgesteld worden aan de buitenwereld imo.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:06

Je moet ze juist nog niet blootstellen aan de buitenwereld. Het immuunsysteem kan dat echt nog niet aan. Dat het nog niet mis is gegaan, is eerder geluk dan wijsheid.
Moeder en pups hebben vooral de eerste drie weken rust nodig. Je weet nooit wat bezoek meeneemt aan infecties.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:17

Diablo schreef:
Je moet ze juist nog niet blootstellen aan de buitenwereld. Het immuunsysteem kan dat echt nog niet aan. Dat het nog niet mis is gegaan, is eerder geluk dan wijsheid.
Moeder en pups hebben vooral de eerste drie weken rust nodig. Je weet nooit wat bezoek meeneemt aan infecties.

Dat is jouw mening, die al niet ondersteund word door onze dierenarts. Maar je moet gewoon doen wat voor jou werkt. Onze pups groeien op in de woonkamer in een druk gezin en daar worden ze tot nu toe echt niet slechter op :o

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:24

idylle schreef:
De eerste dag zijn ze allemaal wat afgevallen. Nu zijn er nog 3 die op dat afval gewicht blijven 'hangen' als die vanmiddag nog niet bijgekomen zijn dan ga ik ze bijvoeren. De andere 3 komen mooi aan. Vandaag krijgen we nog wat kraam visite en dan mogen ze de 'dikke' pupjes eventjes vasthouden en leg ik de dunnetjes aan de achterste tepels. Heb ook even contact gehad met de dierenarts en die adviseerde me om dit te doen (gisteren) en om niet te snel te gaan bijvoeden aangezien de melkproductie na een keizersnee wat langzamer op gang komt. Mochten deze 3 vanmiddag niet bijkomen ga ik ze 2 x dgs bijvoeden om te kijken hoeveel ze dan aankomen. Aan de hand daarvan ga ik dan meer of minder bijvoeden

Beter gewoon een aantal keer per dag de dunne pups aanleggen inderdaad terwijl je de dikkere pups weg legt/vast houdt. :) als dat niet helpt dan pas bijvoeren.

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:33

Diablo schreef:

Hier idem..eerste 10 a 14 dg geen vreemd bezoek. Rust voor moeder en kroost staat voorop en geen rare bacterien etc deze kant op. Pups komen wel in handen.
Ouders en dichte fam komt op een moment wel kijken.
Werpkist houden we ook eerst steriel.
Iedereen ook honden wassen met dettol en schoenen uit in pupruimte..later ook nog.

Eerste week zijn pups nog erg kwetsbaar en kan er ook nog van alles misgaan.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:16

Diablo schreef:

Hier hetzelfde. Je weet nooit wat ze allemaal mee brengen qua bacteriën en virussen. En voor de moeder zou ik het vooral niet doen. Vreemde die aan haar pups komen. Ze moet nu een band krijgen met de pups en de melk moet op gang komen. Ik zou stress absoluut vermijden.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 15:19

Cindy was vandaag ziek. We zijn eerst rond 13 uur bij die dierenarts geweest. Ze was nog niet ziek, ziek, maar anders dan anders... Bij de DA heeft ze een spuitje calcium en vitamine gehad. Bij thuiskomst ging het kwa gedrag wat beter, maar ze liet de pups niet meer drinken. Nog geen 15 minuten later aan de waterpoep en spugen, dit was deels onverteerbaar eten van gisteravond want ze had vandaag amper gegeten en gedronken. Toen weer terug en nu heeft ze daar ook wat voor gehad en heeft ze net weer gegeten en gedronken en ligt nu lekker de pups te voeden. Advies van de DA was om de pups 1x per dag te gaan bijvoeden ivm wat weinig melk van moeder en de gewichten van de pups (had m'n gewichten logboekje mee genomen)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:19

idylle schreef:
Cindy was vandaag ziek. We zijn eerst rond 13 uur bij die dierenarts geweest. Ze was nog niet ziek, ziek, maar anders dan anders... Bij de DA heeft ze een spuitje calcium en vitamine gehad. Bij thuiskomst ging het kwa gedrag wat beter, maar ze liet de pups niet meer drinken. Nog geen 15 minuten later aan de waterpoep en spugen, dit was deels onverteerbaar eten van gisteravond want ze had vandaag amper gegeten en gedronken. Toen weer terug en nu heeft ze daar ook wat voor gehad en heeft ze net weer gegeten en gedronken en ligt nu lekker de pups te voeden. Advies van de DA was om de pups 1x per dag te gaan bijvoeden ivm wat weinig melk van moeder en de gewichten van de pups (had m'n gewichten logboekje mee genomen)

Wat vervelend dat het zo moeizaam gaat, ik hoop dat ze zich snel wat beter gaat voelen.
Nu zou ik trouwens helemaal even geen bezoek er bij laten.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:20

Hier ook de eerste 2 a 3 weken geen bezoek.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:22

Diablo schreef:
idylle schreef:

Wat vervelend dat het zo moeizaam gaat, ik hoop dat ze zich snel wat beter gaat voelen.
Nu zou ik trouwens helemaal even geen bezoek er bij laten.

In dit geval lijkt het me inderdaad ook beter om ze rust te gunnen, wat enorm jammer dat het zo tegen zit :(:)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:24

idylle schreef:

Beter de eerste 3 weken geen bezoek.
Rust is dan het meest belangrijkst voor de moederhond.
Het zou de eerste hond niet zijn die door stress één van haar puppy's per ongeluk dood drukt.

Bijvoeden, beter de dikste hondjes bijvoeden zodat de hondjes die wat gewicht nodig hebben meer moedermelk kunnen drinken.

En beterschap voor Cindy!

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:59

Mits er voldoende melk is! Je wil nu niet dat de zwaksten zwakker worden.
Geef je moeder ook wel producten als geitemelk, kwark, gekookt eitje etc tussendoor??
Ze moeten veel hebben tijdens voeden en dit zet melkgift aan

Succes...