Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Diablo schreef:Zou je er al wel bezoek bij laten? Bij ons mag er de eerste drie weken niemand bij, ivm infectiegevaar. Ze zijn nog heel kwetsbaar, vergis je daar niet in. Ik zou dat echt niet doen.
Diablo schreef:Je moet ze juist nog niet blootstellen aan de buitenwereld. Het immuunsysteem kan dat echt nog niet aan. Dat het nog niet mis is gegaan, is eerder geluk dan wijsheid.
Moeder en pups hebben vooral de eerste drie weken rust nodig. Je weet nooit wat bezoek meeneemt aan infecties.
idylle schreef:De eerste dag zijn ze allemaal wat afgevallen. Nu zijn er nog 3 die op dat afval gewicht blijven 'hangen' als die vanmiddag nog niet bijgekomen zijn dan ga ik ze bijvoeren. De andere 3 komen mooi aan. Vandaag krijgen we nog wat kraam visite en dan mogen ze de 'dikke' pupjes eventjes vasthouden en leg ik de dunnetjes aan de achterste tepels. Heb ook even contact gehad met de dierenarts en die adviseerde me om dit te doen (gisteren) en om niet te snel te gaan bijvoeden aangezien de melkproductie na een keizersnee wat langzamer op gang komt. Mochten deze 3 vanmiddag niet bijkomen ga ik ze 2 x dgs bijvoeden om te kijken hoeveel ze dan aankomen. Aan de hand daarvan ga ik dan meer of minder bijvoeden
Diablo schreef:Je moet ze juist nog niet blootstellen aan de buitenwereld. Het immuunsysteem kan dat echt nog niet aan. Dat het nog niet mis is gegaan, is eerder geluk dan wijsheid.
Moeder en pups hebben vooral de eerste drie weken rust nodig. Je weet nooit wat bezoek meeneemt aan infecties.
Diablo schreef:Zou je er al wel bezoek bij laten? Bij ons mag er de eerste drie weken niemand bij, ivm infectiegevaar. Ze zijn nog heel kwetsbaar, vergis je daar niet in. Ik zou dat echt niet doen.
idylle schreef:Cindy was vandaag ziek. We zijn eerst rond 13 uur bij die dierenarts geweest. Ze was nog niet ziek, ziek, maar anders dan anders... Bij de DA heeft ze een spuitje calcium en vitamine gehad. Bij thuiskomst ging het kwa gedrag wat beter, maar ze liet de pups niet meer drinken. Nog geen 15 minuten later aan de waterpoep en spugen, dit was deels onverteerbaar eten van gisteravond want ze had vandaag amper gegeten en gedronken. Toen weer terug en nu heeft ze daar ook wat voor gehad en heeft ze net weer gegeten en gedronken en ligt nu lekker de pups te voeden. Advies van de DA was om de pups 1x per dag te gaan bijvoeden ivm wat weinig melk van moeder en de gewichten van de pups (had m'n gewichten logboekje mee genomen)
Diablo schreef:idylle schreef:Cindy was vandaag ziek. We zijn eerst rond 13 uur bij die dierenarts geweest. Ze was nog niet ziek, ziek, maar anders dan anders... Bij de DA heeft ze een spuitje calcium en vitamine gehad. Bij thuiskomst ging het kwa gedrag wat beter, maar ze liet de pups niet meer drinken. Nog geen 15 minuten later aan de waterpoep en spugen, dit was deels onverteerbaar eten van gisteravond want ze had vandaag amper gegeten en gedronken. Toen weer terug en nu heeft ze daar ook wat voor gehad en heeft ze net weer gegeten en gedronken en ligt nu lekker de pups te voeden. Advies van de DA was om de pups 1x per dag te gaan bijvoeden ivm wat weinig melk van moeder en de gewichten van de pups (had m'n gewichten logboekje mee genomen)
Wat vervelend dat het zo moeizaam gaat, ik hoop dat ze zich snel wat beter gaat voelen.
Nu zou ik trouwens helemaal even geen bezoek er bij laten.
idylle schreef:De eerste dag zijn ze allemaal wat afgevallen. Nu zijn er nog 3 die op dat afval gewicht blijven 'hangen' als die vanmiddag nog niet bijgekomen zijn dan ga ik ze bijvoeren. De andere 3 komen mooi aan. Vandaag krijgen we nog wat kraam visite en dan mogen ze de 'dikke' pupjes eventjes vasthouden en leg ik de dunnetjes aan de achterste tepels. Heb ook even contact gehad met de dierenarts en die adviseerde me om dit te doen (gisteren) en om niet te snel te gaan bijvoeden aangezien de melkproductie na een keizersnee wat langzamer op gang komt. Mochten deze 3 vanmiddag niet bijkomen ga ik ze 2 x dgs bijvoeden om te kijken hoeveel ze dan aankomen. Aan de hand daarvan ga ik dan meer of minder bijvoeden