Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roweentje89

Re: Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:36

Snooki (!!!!)

Mijn reactie was alweer op de reactie van iemand anders, waar ik gewoon de eerste reactie van jou bijhaalde als verduidelijking.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:49

minikatje schreef:
Loolotte schreef:
Sommige honden hebben behoefte aan het contact met (en de aanwezigheid van) hun baas. ;)

Volgensmij valt het onder de noemer verlatingsangst als een hond geen uurtje of 3 alleen kan zijn. :)
Geen enkele hond doet het trouwens fantastisch op 3 maal daags brok en 30 min wandelen.

Drie maal daags voeren vind ik sowieso al een vreemd verschijnsel. :')
Ik doelde trouwens niet op verlatingsangst, maar wel goed dat je het noemt. Ik heb zelf geen ervaring met asielhonden, maar genoeg verhalen erover gehoord waarbij het nog een klein beetje te trainen was, maar waarbij 3 uur alleen blijven gewoonweg niet haalbaar was. Ik heb zeer veel respect voor mensen die een hond een fantastisch leven gunnen ondanks de rekening die ermee moet worden gehouden. Geweldig dat ook zij bij hondvriendelijke restaurants ook uit eten kunnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:15

Ik geloof dat de meeste mensen niet vrolijk worden als ik mijn honden meeneem.

Voor de labrador zijn ze niet zo bang. Maar als ik met de herder loop, lopen ze met een boog om mij heen.

Daarnaast als ik uit eten ga wil ik sowieso geen honden bij mij hebben.

Tenzij ik buiten op een terras eet. Maar honden of andere dieren horen niet in restaurant.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:25

Dan moet je als mens ook wegblijven uit een restaurant. Dieren horen immers niet in een restaurant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:27

ZoZenn schreef:
Dan moet je als mens ook wegblijven uit een restaurant. Dieren horen immers niet in een restaurant.

Jeuj wat een mierenneukerij :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:29

Nee gewoon een kat een kat noemen. Uiteindelijk zijn wij zelf ook gewoon beesten met alle viezigheid aan bacteriën en al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:30

Ayasha schreef:
Nee gewoon een kat een kat noemen. Uiteindelijk zijn wij zelf ook gewoon beesten met alle viezigheid aan bacteriën en al.

Ik had even geen zin om alle diersoorten op te noemen. Maar zal het de volgende keer doen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 17:31

ZoZenn schreef:

Nee, jij vind dat niet horen. Dat Is jou mening. Geen feit. Dat ligt namelijk aan twee dingen.
1. Is er geen open keuken.
2. Mag het van het restaurant.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:31

Moet je voor mij niet doen hoor, ik vind het sowieso altijd een beetje grappig hoe zeer het menselijke ras aan zelfverheerlijking doet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:34

Ayasha schreef:
Moet je voor mij niet doen hoor, ik vind het sowieso altijd een beetje grappig hoe zeer het menselijke ras aan zelfverheerlijking doet. :)

Ik weet heus wel dat wij ook dieren zijn. Maar ik vind dit gewoon pure mierenneukerij. Want geloof dat het wel duidelijk is dat ik met dieren, alle andere diersoorten bedoelde.

Maar goed ik ontstip dit topic weer. Want sommige zijn hier echt om alleen maar te zeiken en te zeuren.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:35

Shiloh, als je wat beter had gelezen, dan had je gezien dat ik dat juist NIET vind.

Ik reageerde op love_western

Tuurlijk is het mierenneukerij. Deze hele discussie is een ik wil en jij stikt maar spelletje geworden..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:37

Het antwoord op de topicvraag is nogthans simpel:
Als de restauranthouder het toe laat is het een do, laat ie het niet toe, dan is het een don't. Daar kan je verder van vinden wat je wil maar ben je alergisch doe je er dus het beste aan om naar één van de vele restaurants te gaan die het niet toe staan.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:06

Het is natuurlijk ook zo dat als iedereen zorgt dat zijn hond geen overlast veroorzaakt of dat zijn kind niet kwijlend aan een ander zijn tafeltje staat .Je minder irritatie's zou hebben.

Wij gingen ergens een eetcafé in en vlak bij de deur zat iemand met een Ambull ,die aan iedereen rook die binnenkwam en zo op de broek van mijn tienerdochter een dikke kwijldraad naliet,waarop de eigenaar zei hij is vriendelijk hoor.
Nou daar waren we vet mee . -:(-

Maar ik irriteer me net zo aan het kind van 4 wat aan mijn tafeltje komt staan en vraagt wat we eten en vervolgens met de mond open aan ons tafeltje blijft staan.
Mijn man en ik hebben nog nooit zo in stilte gegeten,ik dacht negeren dan gaat ze van zelf weg.
Ik had al eens gezegd moet je niet naar je moeder toe?maar toen zei ze kortweg nee :D

Maar goed als beide partijen op hun spul letten krijg je ook minder irritatie's.
Dat wat die allergie betreft vind ik overdreven want ik denk je gaat dan maar gewoon eten waar honden niet zijn toegelaten.En als je zo sterk allergie's bent dat je niet in de omgeving van een hond kan komen ,kan je toch ook niet op straat komen?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:00

Ayasha schreef:
StalNollie schreef:
Kinderen zij mensen die vergelijking kun je niet maken

Tuurlijk wel, beide veroorzaken mogelijk overlast.

Iedereen veroorzaakt dan wel overlast
Vind het echt van de zotte dat kinderen met dieren worden vergeleken.
Mensen en dieren zijn geen vergelijking in een eetgelegenheid
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 19-01-15 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:02

Ik vind het wel een verschil in wat voor een restaurant.
Het pannenkoekenhuis in het bos is veel laagdrempeliger maar een chiquer restaurant daar vind ik dan dat je de hond thuis moet laten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:04

Gillbo schreef:
Ayasha schreef:
Tuurlijk wel, beide veroorzaken mogelijk overlast.

Iedereen veroorzaakt dan wel overlast
Vind het echt van de zotte dat kinderen met dieren worden vergeleken.
Mensen en dieren zijn geen vergelijking in een eetgelegenheid

Klopt, daarom moeten we verdraagzaam
Zijn.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:14

Ik vind dat kinderen die voor overlast zorgen en dieren die niet voor overlast zorgen eigenlijk wel vergeleken mogen worden. Het gaat namelijk beide over "dingen" waar andere mensen last van kunnen hebben. Ik vind het in ieder geval prettiger als iemand zijn hond meeneemt en die stil onder tafel ligt dan dat ik overlast heb van kinderen.

Overigens vind ik het doodnormaal dat kinderen welkom zijn in een restaurant hoor.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:58

Ladyson, er zijn restaurants waar kinderen niet welkom zijn. Heb ik eens een reportage van op tv gezien. Nadat er ergens een minder valide werd verzocht een restaurant te verlaten, omdat andere mensen er 'last' van hadden is er ooit eens een reportage over gemaakt. Is wel al een heeeeleee tijd geleden en zou dus ook niet meer weten welk programma dat was.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 00:00

Onze hond gaat vaak wel mee, maar niet naar een heel chique restaurant. Naar een pannenkoekenhuis waar allemaal kleine gillende kinderen rondrennen wel bijvoorbeeld. Onze hond is trouwens klein en ligt altijd braaf onder tafel te slapen, denk dat de meeste niet eens merken dat wij een hond mee hebben.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 00:11

Wat mij ontzettend opvalt is dat de meeste mensen hier die geen honden in een restaurant willen vooral vinden dat vervelende kinderen en honden wat overlast betreft niet te vergelijken zijn.

Terwijl de mensen die honden prima vinden of zelf honden meenemen, juist wel vinden dat ze de overlast met vervelende kinderen kunnen vergelijken en daar wellicht zelfs meer last van hebben.

Ik vind vooral dat je niet een ander kan vertellen waar hij wel of geen last van heeft. Dus als iemand meer last heeft van vervelende kinderen dan van een hond die rustig op de grond zit, dan heeft diegene daar goed recht op.

Het feit dat iemand meer last heeft van in dit geval kinderen, dan van honden, maakt dat de last zelf te vergelijken is. Dan doet de rest er toch niet toe (of we praten over mensen of dieren).

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 01:18

Helemaal gelijk in Shiloh :)

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:20

Shiloh schreef:
Wat mij ontzettend opvalt is dat de meeste mensen hier die geen honden in een restaurant willen vooral vinden dat vervelende kinderen en honden wat overlast betreft niet te vergelijken zijn.

Terwijl de mensen die honden prima vinden of zelf honden meenemen, juist wel vinden dat ze de overlast met vervelende kinderen kunnen vergelijken en daar wellicht zelfs meer last van hebben.

Ik vind vooral dat je niet een ander kan vertellen waar hij wel of geen last van heeft. Dus als iemand meer last heeft van vervelende kinderen dan van een hond die rustig op de grond zit, dan heeft diegene daar goed recht op.

Het feit dat iemand meer last heeft van in dit geval kinderen, dan van honden, maakt dat de last zelf te vergelijken is. Dan doet de rest er toch niet toe (of we praten over mensen of dieren).

Ik ben daar denk ik een uitzondering op.
Ik maak wel onderscheid, neem zelf mijn hond niet mee omdat ik geen overlast wil veroorzaken, neem mijn kinderen wel mee (maar zorg ook dat zij geen overlast veroorzaken), EN maak er geen probleem van als iemand zijn niet stinkende, welopgevoedde hond meeneemt en netjes onder de tafel laat....
Ik snap alleen niet wat er voor de hond voor lol aan is, net als dat ik het niet snap voor kinderen tot een jaar of vier. Voor hen is er ook niets aan in een restaurant.
Toen ze zo klein waren liet ik die dus ook achter bij de oppas en gingen we maar 1x per jaar ofzo uit eten.....

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:22

Tuurlijk kun je honden en kinderen vergelijken.
Hoe ze zich gedragen hangt af van jouw opvoeding. ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 15:25

@Nens77, ik bedoel niet, geen onderscheid in de vorm dat je kinderen wel mee zou nemen en honden niet of andersom, maar dat vele hier reageren dat kinderen en honden niet te vergelijken zijn in de overlast die zij veroorzaken in een restaurant, terwijl ik vind dat als er groepen zijn die meer last hebben van het een dan van het ander en andersom, dat het dan te vergelijken is. Dat lees ik in jou reactie niet terug, of ik begrijp je verkeerd.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:41

Shiloh schreef:
@Nens77, ik bedoel niet, geen onderscheid in de vorm dat je kinderen wel mee zou nemen en honden niet of andersom, maar dat vele hier reageren dat kinderen en honden niet te vergelijken zijn in de overlast die zij veroorzaken in een restaurant, terwijl ik vind dat als er groepen zijn die meer last hebben van het een dan van het ander en andersom, dat het dan te vergelijken is. Dat lees ik in jou reactie niet terug, of ik begrijp je verkeerd.

Ik vind ook niet dat je kinderen en dieren op die manier met elkaar kunt vergelijken.
Maar ik vind wel dat je in beide gevallen je verantwoordelijkheid moet nemen.
Ik wil namelijk überhaupt niet dat ik anderen tot last ben, of het nu met mijn kinderen of dieren zijn....
Maar dat komt vanuit mijzelf...
Om diezelfde reden gaat mijn jongste van vier bijvoorbeeld ook nog niet mee naar de bioscoop, de kans dat hij de boel verstiert voor anderen, is te groot.
Tja als je dan perse weg wilt, regel je oppas, of dat nu voor hond of kind is.
In die zin vergelijk ik de situaties wel weer met elkaar.
Als er voor een dier of kind geen lol aan is, of ze begrijpen het niet, waarom dan meenemen ?