Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
minikatje schreef:Loolotte schreef:Sommige honden hebben behoefte aan het contact met (en de aanwezigheid van) hun baas.
Volgensmij valt het onder de noemer verlatingsangst als een hond geen uurtje of 3 alleen kan zijn.
Geen enkele hond doet het trouwens fantastisch op 3 maal daags brok en 30 min wandelen.

Ayasha schreef:Moet je voor mij niet doen hoor, ik vind het sowieso altijd een beetje grappig hoe zeer het menselijke ras aan zelfverheerlijking doet.
Ayasha schreef:StalNollie schreef:Kinderen zij mensen die vergelijking kun je niet maken
Tuurlijk wel, beide veroorzaken mogelijk overlast.
Shiloh schreef:Wat mij ontzettend opvalt is dat de meeste mensen hier die geen honden in een restaurant willen vooral vinden dat vervelende kinderen en honden wat overlast betreft niet te vergelijken zijn.
Terwijl de mensen die honden prima vinden of zelf honden meenemen, juist wel vinden dat ze de overlast met vervelende kinderen kunnen vergelijken en daar wellicht zelfs meer last van hebben.
Ik vind vooral dat je niet een ander kan vertellen waar hij wel of geen last van heeft. Dus als iemand meer last heeft van vervelende kinderen dan van een hond die rustig op de grond zit, dan heeft diegene daar goed recht op.
Het feit dat iemand meer last heeft van in dit geval kinderen, dan van honden, maakt dat de last zelf te vergelijken is. Dan doet de rest er toch niet toe (of we praten over mensen of dieren).
Shiloh schreef:@Nens77, ik bedoel niet, geen onderscheid in de vorm dat je kinderen wel mee zou nemen en honden niet of andersom, maar dat vele hier reageren dat kinderen en honden niet te vergelijken zijn in de overlast die zij veroorzaken in een restaurant, terwijl ik vind dat als er groepen zijn die meer last hebben van het een dan van het ander en andersom, dat het dan te vergelijken is. Dat lees ik in jou reactie niet terug, of ik begrijp je verkeerd.