facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:13

Maar goed.....ik zal maar mee banketstaaf, want ze zijn zoooooo lief.
Iedereen heeft gewoon een hekel aan het ras, geen idee hoe dat komt, maar het is gewoon zo. Het is de rest tegen ons!

Nou veel plezier, daag!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:14

_San87_ schreef:
sneeuwpop schreef:
Ik had het over de 15 min die de staffs hebben gebruikt bij de lab.

Ik schreef juist dat een lab daar geeeeen 15 min over doet.

Nee, die klaart het klusje in een paar seconden :').

:-)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:15

Een chihuahua met een labrador vergelijken is ook niet zo handig, hé. Natuurlijk is een chihuahua in één hap dood. Dat lukt met een labrador niet.

Punt is, wanneer een labrador een chihuahua pakt hoor je er waarschijnlijk niks over. Pakt een pitbull een chihuahua, dan is het net weer te klein :).

sneeuwpop

Re: facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:17

Dan nog is het zo gedaan met een chihuahua. Zal het nieuws echt niet halen hoor, tenzij het vakantietijd is misschien hihi

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:18

Dat is wat gezegd wordt. Tenzij een pitbull de veroorzaker is. Of een buizerd. Dan haalt het het nieuws wel.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:20

Ben ik het niet mee eens.
Ja sommige roepen het hier heel hard ja, maar in het nieuws. ..Neh.

maar goed, ik ging daag!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:23

Ze halen het nieuws wel, ergens achterin een plaatselijk suffertje. Om precies te zijn, 2 dagen voor dit incident heeft een hazewindhond een chihuahua doodgebeten. Niemand die je erover hoort.

http://www.maaslandfm.nl/index.php/nieu ... nval-.html

Ja, het nieuws is gekleurd. Ja een pitbull-achtige zullen relatief veel hondenincidenten op hun naam hebben staan. Voornamelijk omdat de schade groter is bij een enkele aanval en het gemiddelde (dus niet altijd!) iq, verantwoordelijksgevoel en/of gedragsnormen van de baasjes liggen onder de maat.

Maar dat betekent niet dat het geen geweldige honden zijn, afgezien van hun risico op hondagressie.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:24

_San87_ schreef:
Dat is wat gezegd wordt. Tenzij een pitbull de veroorzaker is. Of een buizerd. Dan haalt het het nieuws wel.

Of een herder of een husky. Dat heb ik beide ook al in de krant gezien. ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:47

Sabinee__ schreef:
Wie of wat is een Fahya?

De labrador die is vermoord[/quote]
Gedood zul je bedoelen :')

Staffords gaan niet met elkaar afspreken "hey, laten wij samen die lelijke labrador eens vermoorden!"

Nog steeds sneu though wat er gebeurd is, maar als dit 3 labradors waren die een pitbull aanvielen waren er heel andere reacties geweest. Pitbulls zijn niet van nature gemeen. Ze hebben een instinct en worden gemaakt door het baasje.[/quote]

als er drie labradors een jonge pitbill verscheuren vind ik dat net zo erg.....ik blijf zeggen dat de ene hond het meer in zich heeft om te killen dan de ander.Ik zeg niet dat dat alleen pits zijn...(ik heb al 35 jaar meerdere honden,roedels van alle soorten en maten)

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 19:50

Husky.s en herders staan bekend om het doden van schapen.
Las net een reactie van.iemand die zei ze worden niet vals geboren.
Nou dan neem ik een panter of een tijger Die worden ook niet vals geboren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:51

yentl2010 schreef:

Tijgers en panters zijn toch ook niet vals?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:51

Ik heb niet alle berichten gelezen, maar ik heb zelf een am. stafford. Het is een super lieve enthousiaste hond en echt een allemans vriendje, hij speelt altijd met een chihuahua hier in de straat. Waarom alle staffords over 1 kam scheren? Er lopen hier heel veel valse honden rond, moeten die dan ook allemaal afgemaakt worden? En als een hond een ander dier dood mag het beestje van mij inderdaad een spuitje krijgen. Ongeacht het ras

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:56

yentl2010 schreef:

Beetje vreemde reactie natuurlijk.

Tijgers en panters in het wil, zorgen voor hun eigen.
Ze eten beesten, doen (de meesten van ons) wij ook.

Weet jij als TS, wat angst bij een dier doet?
Kun jij, als TS, angst herkennen van alle honden?

Wie zegt mij, dat de labrador niet uit angst, een dominante houding is gaan aannemen, wat de bull niet trok? Had andersom net zo goed gekund toch?

Wil je realistisch een oordeel geven over rassen, moet je wel verder kijken dan een beetje agressie.

Meeste honden eigenaren kunnen het verschil niet eens zien tussen agressie en angst!!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:00

Hoe oud is hij?

En inderdaad, niet alle staffords zijn hetzelfde, zou wel duidelijker zijn maar dat is nou eenmaal niet zo. Een stafford van minimaal 3 jaar en nog steeds volledig open gedrag, zonder dominante neigingen en vriendelijk spel begin ik met andere honden te vertrouwen. Eerder niet.

En nee, van mij hoeft een hond die een ander dier doodt niet per se doodt, wel kan het zijn dat deze niet bij deze eigenaar kan blijven. Soms is het een noodlottig ongeval, maar een hoop eigenaren zijn eigenlijk te laks naar hun hond toe, en dan is het gewoon geen combinatie.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:06

Wat is eigenlijk tegenwoordig het fokdoel van (alle soorten) staffords?

Ik neem aan dat een serieuze (stamboom) fokker zijn honden niet meer selecteert op 'zo goed mogelijk kunnen vechten' :+ . Of zijn het ook vooral tokkies die deze honden fokken? Lijkt me dan meer dat die met stamboomloze half dit half dattes honden aan de gang zijn.

Marktplaats staat helemaal vol met broodfok bulldingen, (en herders/jackies/rotties etc.) precies wat je ook in het asiel vindt zeg maar. :+ Misschien moeten er eens een begin gemaakt dat soort fok te stoppen, en alleen mensen die wel willen fokken zich aan strenge regels laten houden (verplichte gedragstest voor de honden?).
Sja ik snap de liefhebbers van het ras ook wel, afgezien van het risico op hondagressie lijken ze me voor de rest wel gezellig.

En ik denk dat het risico het grootst is bij de 'fok maar wat raak groep' en het tokkievolk dat daarop afkomt. Maar goed zo is dat ook bij de jackies en herders, zoveel mensen die ik met een herder(pup) zie lopen waarbij ik echt denk; goh mens wat doe je jezelf toch aan. Vind ik ook honden die voor maar een paar mensen die er echt druk mee bezig willen zijn geschikt vind. En de jackies worden altijd onderschat want die zijn 'klein en makkelijk' :') .

Het zal vast niet makkelijk te handhaven zijn en waar leg je dan de grens..

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:07

StalNollie schreef:
snollygoster, omdat het haar topic is, en ze mag heus wel reageren way not! alleen er zit geen onderbouwing in, dat is jammer

Wow oh mijn god, negeer die reactie dan meer, ik had niet door dat dit haar topic was :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:10

Maar mensen zijn vaak heel dom als ze met hun hond(en) andere honden passeren. Honden wegtrekken bijvoorbeeld kan al een ongewenste reactie geven tussen beide partijen.
Ook is het soms heel moeilijk als de 1 zijn hond los heeft lopen en de ander heel erg loopt te trekken aan het lijntje. Honden moeten wel de ruimte hebben gekregen om zelf te communiceren met andere honden.
Mijn nu 14,5 jarige Border Collie is doof en knauwt wel van zich af. Ik zeg dat eerlijk tegen mensen als honden even ruiken. Maar de stabiele honden hebben respect voor een oudere teef die waarschuwt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:15

Zoolgangster schreef:
keona schreef:
Och daar zijn ze weer de staffies.wat een verschrikkelijke honden verscheuren zo maar een labrador.nee de eigenaren die zulke honden nemen moetenm eens hun verantwoording nemen en leren hoe het ras is.dan zijn er ook geen problemen.maar deze honden komen altijd bij de meesty verkeerde mensen terecht.dius maak de honden niet zwart,want is nergens voor nodig.dit zijn zeer mens gerichte honden maar niet hondvriendelijk naar vreemde buiten de roedel.

In je antwoord staat het al: "hoe het ras is", met andere woorden, dit ras heeft een dusdanige gebruiksaanwijzing dat het niet geschikt is voor een "normaal" mens. En dit heeft niets met zwartmaken te maken, dat doen de ernstige incidenten met dit ras al voldoende.
Er heeft nu een klein meisje mee moeten maken hoe haar hond in doodsangsten het uitgilde terwijl het doodgebeten werd. Omdat we zogenaamd geen vooroordelen mogen hebben en alle honden lief zijn en een kans verdienen. -O-[/quoteals je je van te voren in een ras verdieot,moet e ook weten wat je in huis hebt.zo,n hond gewoon mar los gooien geeft problemen.ken ook brave maar de meeste kunnen gewoon niet met vreemde honden.had dit baasje zijn verantwoording genomen was niks gebeurt.want en deze honden rende los en stonde ook nog eens niet onder appel.wat dus er voor zorgt dat ze weer in de slechte schijnwerpers staan.ik heb zelf een staff en erger me dood aan mensen met honden in het algemeen die maar wat aan kloten niet zien dat hun hond mijne is aan het uit dagen,en die maar roepen mijne doet niks als die los is.nou mijn hond wel,en dan roepen ze en luisterd dat beest niet. Schandalig of je nu met een staff chihuahua of wat dan ook loopt neem je verantwoording.mensen hebben hun hond niet voor niets aangelijnd.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:16

In principe is het fokdoel zo strak mogelijk naar de fokstandaard toe fokken, hondagressie wordt daarbij afgewezen. Eigenlijk gewoon net zo als 99% van de hondenrassen. Ze krijgen het zelfs voor elkaar om kynologische lijn border collies te fokken die niet meer kunnen schapen drijven.

Dus nee, in principe selectie tegen hondagressie. Maar het zijn inderdaad een hoop marktplaats-honden die voor veel problemen zorgen, ze kosten dan ook maar een fractie van een echte (lees 300€ i.p.v. 1200€).

De gedragtest is ingevoerd voor het verkrijgen van een stamboom voor verschillende rassen:
http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/s ... stambomen/

Maar marktplaats-fokkerij stoppen is vrijwel niet te doen. het duitse systeem heeft een (flink) verhoogde hondenbelasting en grotere boetes tot celstraffen bij overtredingen bij "gevaarlijke honden". Hieronder valt i.i.g. de American PitBull Terrier (de echte pitbull) en alle honden die pitbull-achtigen zijn (stamboomloos) en honden die al wat op hun kerfstok hebben.

Denk aan hondenbelasting van 1000€/jaar. Hierdoor is het voor de echte liefhebbers te doen om 1 of 2 van dit soort honden te houden, als ze het er voor over hebben. Maar voor de gemiddelde tok is dit niet op te brengen.

Overigens ben ik voor het afnemen van een MAG-test bij kansarme asielhonden (Jack russels, herders, amerikaanse bulldogs en pitbull-achtigen) binnen 2 weken na ontvangst. Bij niet slagen, in laten slapen. Dat voorkomt een hoop dierenleed, want die honden blijven vaak jarenlang in het asiel.

Edit: even 2 woorden toegevoegd omdat er reacties tussengekomen zijn. Nu blijft het duidelijk.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 19-12-14 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:16

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:17

sneeuwpop schreef:
Maar goed.....ik zal maar mee banketstaaf, want ze zijn zoooooo lief.
Iedereen heeft gewoon een hekel aan het ras, geen idee hoe dat komt, maar het is gewoon zo. Het is de rest tegen ons!

Nou veel plezier, daag!

Lees je geen nieuwsberichten? Dan krijg je namelijk een idee hoe het komt. :j
De eerste incidenten met pitbulls waren trouwens tientallen jaren terug gemeld door politieagenten, mensen die best wat gewend waren wat incidenten met honden betreft. Maar de pitbulls vielen hen toen ook al op. Vooral omdat die honden zelfs met politiekogels in de borst nog bleven doorbijten bijvoorbeeld.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:20

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:23

minikatje schreef:
http://www.gevaarlijkehonden.info/slach ... rhalen.php
Eigen verhalen van mensen.

Heb ook gezocht op doodbijtende labs, helaas blijken die alleen doodgebeten te worden.

Dat is wel heel selectief. Slachtoffers van vechthonden... Daar ga je de slachtoffers van andere rassen niet vinden denk ik zo.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:26

Andere links ook gelezen?

Er kwam in dit topic naar voren dat er zoveel andere vechthonden zijn dat ik wel benieuwd was of er met de andere ook veel bijtincidenten waren :)

Is trouwens ook de enige site waar ik tot nu toe een aggresieve lab heb gevonden, vond het wel ironisch.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:27

minikatje schreef:
http://www.gevaarlijkehonden.info/slach ... rhalen.php
Eigen verhalen van mensen.

Heb ook gezocht op doodbijtende labs, helaas blijken die alleen doodgebeten te worden.

word er naar van..... |( direct komt het verwijt nog dat die mensen het verzonnen hebben ofzo.