39 labradors als proefdieren?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:53

BaileyMix schreef:
M_D_H schreef:

Als je een quote uit elkaar trekt kom je natuurlijk ook...
Maar dan heb je nog steeds niet de waarheid...
Want dat ging over heel iets anders...
Dus ik blijf er bij...
Goed lezen... en geen dingen beweren die onzin zijn...
Want dit is wel heel erg kinderachtig vind je niet?

Nee hoor, want het ontgaat me nu nog steeds volledig waar de zin 'jullie zijn allemaal hetzelfde' anders over gaat dan over het één kam scheren van de petitie tekenaars.

Edit, verqluote de quote.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:54

Heeft iemand het officiële DEC-document toevallig gevonden? Dan is het makkelijker om er een onderbouwde mening over deze specifieke proef te geven.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:54

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 14:55

Wendy_Komen schreef:
TS Zo fel als je hier bent, valt het me wel op dat je dierproeven voor dier producten wel goed keurt.
En zelfs een bench voor een rescue hondje.
En eerst heel hard roepen dat die 8 uur durende proef zonder verdoving is, en daarna toegeven dat ze dan wel onder narcose zijn. Hoeveel meer onwaarheden worden er geroepen?

Met mensen die niet kunnen lezen ga ik niet eens in gesprek. Je trekt alles zó uit zn verband en maakt er iets van wat ik nooit heb gezegd op die manier. Ik voel ook niet de behoefte me te verantwoorden. Ze zijn alleen onder zeil op het moment van plaatsen van de pacemakers. Tijdens het opwekken van haftfalen niet. Dat praat ècht de 10 minuten narcose niet goed. Een middel wat ook nog eens door dierproeven tot stand is gekomen.

Ik heb de uitvinding van pacemakers niet tegen kunnen houden. Maar vind het wel een nutteloze.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:57

BaileyMix schreef:
M_D_H schreef:

Als je een quote uit elkaar trekt kom je natuurlijk ook...
Maar dan heb je nog steeds niet de waarheid...
Want dat ging over heel iets anders...
Dus ik blijf er bij...
Goed lezen... en geen dingen beweren die onzin zijn...
Want dit is wel heel erg kinderachtig vind je niet?

Nee hoor, want het ontgaat me nu nog steeds volledig waar de zin 'jullie zijn allemaal hetzelfde' anders over gaat dan over het één kam scheren van de petitie tekenaars.

Edit, verqluote de quote.

Als je het niet wilt lezen kan ik het ook niet helpen...
Maar ga dan niet een quote uit elkaar trekken zodat het lijkt als of je gelijk hebt...
Want daar bereik je niks mee...

Illusion

Mijn mond valt hier open van verbazing.. en dan met name over de agrumenten van de anti-dierproef mensen :')
ja, ik ben tegen dierenmishandeling. Hiermee bedoel ik het zinloos laten lijden van dieren voor ons plezier.

wanneer zijn jullie voor het laatst bij de huisarts geweest? De meeste kennis is gewonnen uit dierproeven. De laatste 100 jaar hebben twee methoden die medische wereld met flinke stappen vooruit geholpen heeft, een optie was dierproeven, de andere methode wat rond de 70 jaar geleden in Polen onder leiding van de Nazi’s. Dit laatste hoop ik nooit meer terug te zien op deze wereld.

Maar als laatste wil ik graag nog even een melding doen aan alle mensen, de medische wereld zoekt nog vrijwilligers die voor een kleine vergoeding soms onbetrouwbare chemicaliën willen testen. Geef je hiervoor op en verlicht het dierenleed wat u niet op deze wereld wilt zien.

doe alsjeblieft je oogkleppen af. Als het om 39 ratten zou gaan hoorde je er niemand over.
Laatst bijgewerkt door Illusion op 23-08-14 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Ik heb trouwens toen ik het topic opende meteen getekend..
maar na alles gelezen te hebben, heb ik spijt van mijn 'handtekening.'
1) De honden zijn er speciaal voor gefokt en aan magere hondjes met zwakke hartjes heb je niks dus.
2) Als ik later een zwak hart heb en er is een verbeterde pacemaker: top
3) Het zijn er 'maar' 39. Vroeger deden ze het op honderden.
4) De regels zijn veel strenger dus als ze geen goede reden hadden gebeurde dit ook niet

Nare is dat het labradors zijn en die zijn aaibaar. Maar daar moet ik dan maar gewoon even niet aan denken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:58

PenP2014 schreef:
Kuggur schreef:

Doodstraf in Nederland, nieuws voor mij... :roll:

Ik schrijf het niet voor niets in engels he? Het is overigens ook een wereldwijd probleem. En niet alleen in NL. In amerika zitten er genoeg op death row. Ga je ook nog gefundeerde antwoorden geven of kom je alleen bashen onder je stoere anonimiteit?

Hm, nee. Dat heb ik nl. al in eerdere posts hier gedaan, en jouw nivo van discussiëren (die term is trouwens nauwelijks van toepassing) is te laag. Ik zou een te groot percentage van mijn hersencapaciteit moeten uitschakelen om daar naar af te dalen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:59

Kijk en daarom is een discussie dus zinvol...
Helaas kun je de handtekening niet terug draaien :n

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:00

Ik denk dat het er op neerkomt dat de voor-dierproef-mensen (om het maar even zo te zeggen) mensen meer waard vinden dan dieren, en de anti-dierproef-mensen dieren evenveel waard vinden als mensen.

En dat is iets waar je het vast nooit over eens zult worden, dus, ehm, einde discussie :') ?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:01

Touche Kuggur!

En dat gezegd hebbende verdwijn ik uit dit topic...
Haat mails, quotes uit zijn voegen trekken om je gelijk te halen, mensen beschuldigen van dierenmishandeling omdat je geen betere argumenten meer hebt om je gelijk te halen...
Dát is echt allemaal te laag om nog langer mee te willen discussiëren...

Lepeltje

De ratjes zijn ook heel lief en aaibaar :D . Het enige verschil met honden is voor mij dat ze makkelijker in hun natuurlijke behoeften te voorzien zijn.

Wendy_Komen

Ik trek dingen uit zijn verband? Jij geeft meerdere malen aan tegen dier proeven te zijn. Waarvoor dan ook. Welke doel ze dan ook hebben.
Jij geeft aan nooit gebruik te zullen maken van middelen die verkregen zijn door dierproeven.

Vind je het dan raar dat ik het apart vind dat je al deze principes laat varen als het om je eigen dieren gaat?

Dan riekt het er toch wel naar dat je niet zo'n activist bent als je doet voorkomen, maar puur aan het schreeuwen voor het schreeuwen bent.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:02

Slina schreef:
Ik heb trouwens toen ik het topic opende meteen getekend..
maar na alles gelezen te hebben, heb ik spijt van mijn 'handtekening.'
1) De honden zijn er speciaal voor gefokt en aan magere hondjes met zwakke hartjes heb je niks dus.
2) Als ik later een zwak hart heb en er is een verbeterde pacemaker: top
3) Het zijn er 'maar' 39. Vroeger deden ze het op honderden.
4) De regels zijn veel strenger dus als ze geen goede reden hadden gebeurde dit ook niet

Nare is dat het labradors zijn en die zijn aaibaar. Maar daar moet ik dan maar gewoon even niet aan denken.

Ik denk als ik heel eerlijk ben dat als het om 39 naakte molratten ging er al veel minder poeha bij kwam kijken en dat er al helemaal geen stille tocht zou komen. Nu zullen mensen ook roepen; ja, maar een dier is een dier; maar in onze natuur zit nu eenmaal dat aaibare dieren meer een ahhhh gevoel oproepen dan ehm iets minder knappere dieren.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 15:02

33320 handtekeningen!! *\o/* steek die maar in je hersencapiciteit :D

BaileyMix

M_D_H schreef:
Touche Kuggur!

En dat gezegd hebbende verdwijn ik uit dit topic...
Haat mails, quotes uit zijn voegen trekken om je gelijk te halen, mensen beschuldigen van dierenmishandeling omdat je geen betere argumenten meer hebt om je gelijk te halen...
Dát is echt allemaal te laag om nog langer mee te willen discussiëren...

Haatmails :') ? Komop, dat is echt niet gebeurt hoor. Quotes uit zijn voegen trekken? Voel je vrij om mijn kennis te verbreden want ook na het 6x overlezen van je bericht haal ik nog hetzelfde eruit ;)

Selina

TS vond ik ooit sympathiek toen ze iemand opving van Bokt..
maar nu vind ik haar eerder onstabiel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:03

PenP2014 schreef:
33320 handtekeningen!! *\o/* steek die maar in je hersencapiciteit :D

Testen gaan sowieso door, dus eigenlijk is het compleet zinloos. Beetje zonde van hun energie eigenlijk, kunnen ze beter in het asiel hondjes knuffelen. Voor deze 39 honden is het lot al bezegeld...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-08-14 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:03

Slina schreef:
TS vond ik ooit sympathiek toen ze iemand opving van Bokt..
maar nu vind ik haar eerder onstabiel.

Zullen we dit soort persoonlijke aanvallen laten?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:04

Goed, blijkbaar is het even niet mogelijk om op een normale manier met elkaar om te gaan. Ik plaats hier een slotje voor overleg.

RianneH

Re: 39 labradors als proefdieren?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:06

Gezien het verloop van het topic, wordt dit een permanent slotje.