Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij het eens met deze oplossing??

eens
94 (56%)
oneens
73 (43%)

Totaal aantal stemmen: 167

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:12

Amy ik de OP nog eens hier neergezet en ts vraagt wel degelijk om meningen,
en te lopen rellen? ik vind dat er een goede discussie bezig is zonder rel hoor. waar zie jij die rel dan?

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:13

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:22

IzAw schreef:
Maar TS heeft al eerder aangegeven dat er veel meer katten rond lopen. Dus waarom zou alleen zij haar katten binnen houden? Dan is het probleem voor die man toch niet over?

Ik vind het zelfs goed dat ze die man wilt helpen om een oplossing te vinden om zijn tuin katproof te maken.

Mensen die hun katten binnen hun eigen terrein houden, kunnen beter hun katten opvoeden. Dat kan namelijk!

Je bent alleen verantwoordelijk voor een jezelf. Niet voor een ander.
Mijn katers zin geholpen, omdat ik niet wil dat ze voor oeps nestjes zorgen en ik weet dat menig poezen eigenaar ongeholpen poezen gewoon buiten laat lopen.
IK ben verantwoordelijk voor MIJN dieren, en niemand anders.

Waarom zou een ander aanpassingen moeten treffen vanwege overlast van JOUW dier?

Als mijn kind (heb geen kids, maar vooruit ;) ) elke dag bij de buren in de tuin gaat liggen, moeten de buren dan zorgen dat het kind niet in de tuin kan komen? Of moet ik mijn verantwoording nemen en mijn kind opvoeden?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:23

@ StalNollie; de rel heeft eerder in dit topic plaatsgevonden. Mensen gingen op de man spelen en her en der werd iemand dom genoemd.
Het klopt dat TS vroeg om meningen, maar meningen mogen genuanceerder gebracht worden. Sommige posters durven de TS namelijk egoïstisch te noemen. Ik vind de TS niet egoïstisch, ze probeert een andere oplossing te vinden voor de overlast van ALLE katten uit de buurt bij de betreffende buurman.

Als de mensen die pro katten lichamelijk letsel toebrengen zijn nu een eigen topic openen om daar de tips uit te wisselen zou dat fijn zijn.

@ Mamamier, bedankt voor je reactie! En dat de buurjongen soms een tik krijgt van het stroomdraad is zijn eigen schuld, hij kan ook even omlopen.
Jammer dat jouw buurvrouw niet in ziet dat jij dit allemaal aangeschaft hebt ter bescherming van jouw eigendommen (de katten, hond en de tuin) en ter bescherming van andermans dieren (jouw hond hoeft nu immers niet meer zijn territorium te verdedigen).

En dat is het hele eieren eten in dit topic. SOMMIGE katten eigenaren zijn zich bewust van de overlast van hun dier. ANDERE katten eigenaren niet. Die katten eigenaren die zich niet bewust zijn van de overlast van hun eigen dier, openen hier niet een topic met de vraag hoe ze de buurman kunnen helpen met het op een normale manier weren van ALLE katten uit zijn tuin. De katten van de eigenaar die zich bewust is van de overlast, maar ook de katten van de eigenaren die zich niet bewust zijn van de overlast.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:23

StalNollie

Re: Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:28

dat spul werkt niet, hebben me ouders ook geprobeerd. :D

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:32

Stukken schelpen op het muurtje misschien?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:34

Mooney1, bedankt dat je mee wilt denken. Ik weet niet of stukken schelpen op het muurtje zouden helpen. Ik weet ook niet in hoeverre dat splinters in pootjes zou kunnen veroorzaken. Het ziet er in elk geval 'mooier' uit dan een plank met (al dan niet roestige) spijkers.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:37

Q om je gerust te stellen. Vroeger was er achter onze woning een muur met glasscherven er op.

zoiets
Afbeelding
de katten liepen er gewoon heel voorzichtig overheen, Ik heb nooit gezien of gehoord dat een kat zich er aan had bezeerd.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:37

Ik vind het niet te ver gaan van die man, jij hoort je katten bij te houden, stel je voor dat iedereen zijn honden, katten, konijnen enz. los zouden laten lopen!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:44

Vala schreef:
De mooiste oplossing is je eigen tuin afzetten met schrikdraad, is het probleem voorgoed opgelost!

_/-\o_
Inderdaad, hoef jij je geen zorgen te maken over je katten EN andere mensen hebben geen overlast meer van je katten.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:48

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:53

Sjezus, ik heb bijna 10 pagina's bij moeten lezen en wat een onzin komt er hier allemaal voorbij. Ik zit in hetzelfde schuitje als TS (katvriendelijke buurt, 2 mensen in de hele straat die niet van katten houden, rest van de straat heeft minimaal 2 katten die allemaal buiten komen) en ik zou het fijn vinden als we de "niet kattenliefhebbers" aan een oplossing kunnen helpen, zodat de katten uit hun tuin blijven. Helaas heb ik nog geen enkel bruikbaar antwoord voorbij zien komen, of alleen antwoorden die wij (helaas zonder succes) al hebben geprobeerd.

Waren het nou maar 1 of 2 katten, dan was het niet zo'n probleem, dan versper je de looproutes en binnen no-time zoeken ze dan een andere manier. Maar als je meer dan 20 katten door je tuin hebt lopen, lukt het nooit om al die looproutes te blokkeren.

TS: mocht ik nog ergens DE oplossing vinden, dan laat ik het je zeker weten! Maar als het topic op deze manier door blijft gaan, dan ga ik helaas niet verder met het volgen van het topic.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:53

Geryon schreef:
Is het een erekwestie ofzo ?! :') Stel je niet zo aan. Jij wil dat beest niet in je tuin, dus daar kan je best wat voor doen. Natuurlijk is het niet netjes als die katteneigenaar er niets aan doet. Ik zou als katteneigenaar dan ook zelf voor een oplossing zoeken.

Nou inderdaad. En als die oplossing een plank met spijkers is, is dat zo. Dan heeft de buurman precies wat hij wil, dus zijn probleem opgelost. Prima toch?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:58

Diablo schreef:
Geryon schreef:
Is het een erekwestie ofzo ?! :') Stel je niet zo aan. Jij wil dat beest niet in je tuin, dus daar kan je best wat voor doen. Natuurlijk is het niet netjes als die katteneigenaar er niets aan doet. Ik zou als katteneigenaar dan ook zelf voor een oplossing zoeken.

Nou inderdaad. En als die oplossing een plank met spijkers is, is dat zo. Dan heeft de buurman precies wat hij wil, dus zijn probleem opgelost. Prima toch?

Lijkt me niet prima, je kan toch het gesprek aangaan en samen tot een oplossing komen? Wat is daar mis mee?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:12

Joyce2 waarom moeten die 2 mensen hun tuin aanpassen omdat de rest katten heeft en die overal maar laat lopen? feit blijft dat een ander geen last hoort te hebben van jou dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:16

Atalja schreef:
Ik vind het niet te ver gaan van die man, jij hoort je katten bij te houden, stel je voor dat iedereen zijn honden, katten, konijnen enz. los zouden laten lopen!

Een kat is geen paard of hond die je aan een tuigje overal mee heen sleept.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:16

prugelpiet schreef:
Atalja schreef:

Dat kan je gewoon aanleren hoor :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:18

een hond word het ook aangeleerd, kan bij een kat ook. die van mijn zusje bij mijn ouders zit ook aan een riempje, omdat mijn ouders niet willen dat andere last hebben van hun huisdier.

Joyce ook al zat er maar 1 iemand in de buurt die geen kat heeft, moet hij zich dan aanpassen aan de rest? beetje omgekeerde wereld

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:18

prugelpiet schreef:
Atalja schreef:

ja dus? moeten mensen die niet voor een kat kiezen er maar last van hebben?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:19

prugelpiet schreef:
Atalja schreef:

Waarom zou je m mee slepen? Ala je geen binnenkant wilt, kan je er toh prima voor zorgen dat ie in je eigen tuin blijft?
Waarom zou een ander last moeten hebben van jouw dieren?

Maar goed, ik merk het vaker op bokt BB, ook in bijv de losloop gebieden topics. Ikke, ikke, ikke en nog eens ikke....
Nu ben ik zelf iemand die altijd en overal rekening met een ander houdt (beetje teveel soms), dus misschien dat het me daarom extra opvalt.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:22

De beste oplossing om katten uit de tuin van een ander te halen of in je eigen tuin te houden is schrikdraad. Niet iedereen houdt van katten en dat horen katteneigenaren naar mijn inziens te respecteren. Ik kan me heel goed voorstellen als mensen een mooie tuin hebben met een perkje met mooie bloemen, dat ze katten gaan haten doordat die continu dat perkje gebruiken als kattenbak. Iets wat ik veel hoor.
Hondeneigenaren hebben de verplichting om hun hond aan te lijnen op gebieden waar ze niet los mogen en op sommige plekken moet de ontlasting opgeruimd worden.
De wet vind ik eigenlijk heel krom gezien er helemaal geen voorwaarden zijn waar een katteneigenaar aan moet voldoen. Die mogen overal hun behoeftes doen en overal loslopen, wat ook gevaren brengt. Hoeveel katten er in verhouding tot honden aangereden worden is absurd en kan ook gevaren voor een automobilist teweeg brengen.

En nee, ik ben absoluut geen kattenhater. Ik heb zelf twee onwijs leuke katten die alleen op het dakterras en balkon buiten komen en eentje soms aan een tuigje naar buiten. Wanneer wij groter gaan wonen met een tuin, komt er een schrikdraad langs de hele schutting zodat ze niet de tuin uit kunnen en er geen andere katten in kunnen. Zo hebben andere mensen geen overlast van mijn katten en kunnen mijn katten wel genieten van de buitenlucht. De enige keer wanneer ze van mij echt naar buiten mogen is eventueel met de hond mee wandelen, maar anders absoluut niet.
Ik snap alleen niet waarom niet iedereen die verantwoording voor zijn eigen dier wil nemen, maar liever een ander op kosten wil jagen die niet eens de eigenaar is van een kat en er alleen maar last van heeft. Kromme wereld leven we toch in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:28

LadyMadonna schreef:
prugelpiet schreef:

Waarom zou je m mee slepen? Ala je geen binnenkant wilt, kan je er toh prima voor zorgen dat ie in je eigen tuin blijft?
Waarom zou een ander last moeten hebben van jouw dieren?

Maar goed, ik merk het vaker op bokt BB, ook in bijv de losloop gebieden topics. Ikke, ikke, ikke en nog eens ikke....
Nu ben ik zelf iemand die altijd en overal rekening met een ander houdt (beetje teveel soms), dus misschien dat het me daarom extra opvalt.

Als mijn kat in de tuin moet blijven, kunnen we er een dak opzetten. Schutting is hoger als 2 meter, en volledig dicht (gazen met stenen) en de klauteren er gewoon overheen. Nou is hier het voordeel dat allebei de buren ook 2 hebben lopen.

Maar, een kat is ook een buitendier.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:33

Ik heb zelf 3 katten, voorheen 4. Sinds 2 jaar een huis met een tuin. Mijn tuin is afgezet met gaas.
Omdat mijn katten al van middelbare leeftijd zijn en hiervoor nooit buiten waren geweest heb ik ervoor gezorgd dat ze er in ieder geval niet uit kunnen. Die van mij springen ook niet hoog dus zullen ook niet via de schutting gaan.
Daarnaast vind ik het niet prettig als andere mensen overlast van mijn katten zouden hebben. Nu blijven mijn katten dus netjes in de tuin en gaan er niet uit maar ik heb van andermans katten in mijn voortuin last!
Pissen in de hoek en of op mijn planten. Superirritant! Nu heb ik wat grote stenen erneer gelegd , lijkt wel te werken. Bij mijn buren worden stelselmatig planten gekilt door kattepis.
Nee als katten eigenaar ben je zelf met name verantwoordelijk voor het feit dat jouw kat dus buurt bij anderen.

Kennissen van mij hadden om hun eigen tuin bovenop de schutting een stroomdraadje lopen dit omdat ze dus raskatten hadden.
Laatst bijgewerkt door _Luziream op 27-04-14 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:33

Vala schreef:
De mooiste oplossing is je eigen tuin afzetten met schrikdraad, is het probleem voorgoed opgelost!