Katten binnen of buiten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Katten binnen houden of buiten

Binnen
157 (51%)
Buiten
148 (48%)

Totaal aantal stemmen: 305

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:10

naomi_1998 schreef:
Amandavd schreef:

Je bent nog jong, misschien word je nog verstandig.

Zo triest dat altijd iemands leeftijd er bij word gehaald. Want ja ik ben ook maar vijftien dus ik weet helemaal niks, mag geen eigen mening hebben en alles wat ik zeg is poep natuurlijk.

Dat is niet triest dat heeft met levenservaring te maken. Je mag gerust je eigen mening hebben, en je zal zeker wel heel wat verstandigs te zeggen. Maar zeggen dat je kat gelukkiger is want hij kan naar buiten is onzin en al zeker geen vastgelegd feit.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:10

Amandavd schreef:
Ja en waarom worden dan toch al die katten doodgereden? Vast omdat ze allemaal zo goed opletten voor ze oversteken.

Ik vind het wel verwaarlozing om je kat de kans te geven overreden, vergiftigd of mishandeld te worden door kattenhaters.

Ik heb het over mijn eigen kat en ik heb eerder uitgelegd waarom zij niet binnen te houden is ;)
Maar ik vind het nogal wat door jou uitgemaakt te worden door dierenmishandelaar. Je kent me niet en ik zorg meer dan goed voor mijn dieren. Ik ben er van overtuigd dat veel mensen dat niet voor hun dieren over zouden hebben, wat voor dieren ze ook mogen hebben.

Er zijn genoeg honden die vergiftigd worden door dat ze uitgelaten worden zonder dat ze aangelijnd zijn. Vergiftiging gaat dus niet alleen op voor katten die los buiten zouden lopen.
Ik heb al twee keer mee gemaakt dat een hond vergiftigd is, ik ben echter nog nooit een vergiftigde kat tegen gekomen :=

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:12

Amandavd schreef:
_lies_ schreef:
Mijn kat komt niet zwaargehavend thuis, want ze is altijd binnen Quellian :Y).

Het is gewoon geen argument om de stront weg te praten: verbeter de wereld begin bij jezelf. Het lost niks op en het voegt in deze discussie dus geen moer toe.
Dat jij, Amandavd, daaruit opmaakt dat ik dan een tokkie ben, geeft aan hoe ongemanierd jij zelf reageert op internet en zegt dus meer over jou dan over mij :+

Ik denk dat het genoeg over jou zegt als jij denkt het recht te hebben om je niet aan de regels te houden of geen fatsoen te hebben omdat een ander dat ook niet doet. Jij vind het onzin om de wereld te verbeteren door bij jezelf te beginnen, gelukkig denken we niet allemaal zo anders was het hek helemaal van de dam.

Nee, je snapt het nog steeds niet.
Wie zegt dat ik me niet aan de regels houd?
Mijn kat zit altijd lekker binnen en we hebben altijd zakjes mee voor als max heeft gepoept.
Ga nog maar eens teruglezen, is ook handig voor de rest van je discussievoering hier. Lezen is belangrijk.
Stel dat niemand zou lezen, dan zou het een chaos worden, nietwaar?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:12

Lisitano schreef:
naomi_1998 schreef:
Je hoeft die stront toch ook niet aan te raken, heb je zakjes voor of blik en veger. Mijn katten hebben gelukkig een heerlijk leven gehad. Hadden een kattenluikje, meestal kwamen ze overdag slapen en eten en drinken en daarna gingen ze op jacht. Ik ga mijn katten niet binnen houden hoor, dát vind ik egoïsme. We hadden zelfs een kattenbak en we kochten altijd speeltjes en alles dus heel erg fijn dat jij gelijk kan oordelen dat wij niet voor onze beesten zorgen. Denk je dat mijn kat niet weet dat die moet uitkijken voor auto's? Als er een auto aan kwam ging die netjes aan de kant van de weg zitten hoor, net een hondje. Kattenhaters, tja blijf dan zelf ook binnen want je kan zelf ook zomaar verzopen worden door een of andere gek.

Zo je had zelfs een kattenbak?
Blijkbaar zaten je katten niet netjes op de stoep toen ze toch aangereden werden. Degene die daar getuigen van waren en de bestuurders hebben dat vast nog op hun netvlies staan. Hopelijk waren ze op slag dood.

Oh en als mijn hond gekakt heeft zal ik degene die daar last van heeft ook even zeggen dat daar zakjes voor zijn. Scheelt mij weer opruimen.[/quote]Ja en daar deden ze ook vaak zat wat in, goed hè? Als die bestuurder gewoon normaal had gereden was er niks gebeurd want toevallig zat mijn kat wel in de berm toen ja. Die bestuurder is zelfs naar ons huis gelopen en die gaf eerlijk toe dat hij te hard reed en niet zijn ogen op de weg had op dat moment. Wiens fout is het dan? Van mijn kat natuurlijk want die zat netjes aan de kant van de weg.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:13

naomi_1998 schreef:
Dan kan die alsnog in je tuin, tuintje afzetten en klaar. Kan zelfs als je kat al 20 is en amper kan lopen, hij moet altijd de keus hebben om naar buiten te willen.

Maar waarom kan je voor zo'n kluns kat wel een tuin afzetten, maar voor andere katten niet? (Ik heb het erover als je midden in een woonwijk zit he? In het buitengebied komen de katten minder snel bij anderen in de tuin)

Het blijft afhankelijk van waar je woont, maar een tuin is ook buiten.

Amandavd

SAKKIA schreef:
Amandavd schreef:
Ja en waarom worden dan toch al die katten doodgereden? Vast omdat ze allemaal zo goed opletten voor ze oversteken.

Ik vind het wel verwaarlozing om je kat de kans te geven overreden, vergiftigd of mishandeld te worden door kattenhaters.

Ik heb het over mijn eigen kat en ik heb eerder uitgelegd waarom zij niet binnen te houden is ;)
Maar ik vind het nogal wat door jou uitgemaakt te worden door dierenmishandelaar. Je kent me niet en ik zorg meer dan goed voor mijn dieren. Ik ben er van overtuigd dat veel mensen dat niet voor hun dieren over zouden hebben, wat voor dieren ze ook mogen hebben.

Er zijn genoeg honden die vergiftigd worden door dat ze uitgelaten worden zonder dat ze aangelijnd zijn. Vergiftiging gaat dus niet alleen op voor katten die los buiten zouden lopen.
Ik heb al twee keer mee gemaakt dat een hond vergiftigd is, ik ben echter nog nooit een vergiftigde kat tegen gekomen :=

Ik had het verder dan ook niet persoonlijk tegen jou. Maar ook jouw kat loopt het risico overreden te worden, en naar mijn mening is het geen dierenliefde om je dier aan zulke gevaren bloot te stellen.

Nou ik wel, met regelmaat, en dat is geen prettige gezicht. Net zoals een aangereden kat waar de darmen er uit liggen geen prettige gezicht is.

Danielleeee_

Amandavd schreef:
Danielleeee_ schreef:
Mijn mening is dat katten ook naar buiten moeten kunnen en mijn mening zal door deze discussies niet veranderen. :)

Je bent nog jong, misschien word je nog verstandig.

We zullen zien ;)

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:14

Hoi,

Ik geraakte voor mezelf niet uit de discussie dus heb ik voor een gulden middenweg gekozen. Mijn katten zitten in een ren van 22 m op 2-36 meter en 4 meter hoog.
Ze kunnen dag en nacht buiten en binnen.
Ik heb niet het gevoel dat ze zich opgesloten voelen. Ze kunnen rondcrossen, in het zonnetje liggen, af en toe vliegt er een vogeltje binnen en komt er toch een muisje door dus jagen kunnen ze (jammer genoeg:)) ook.
En toch ben ik altijd gerust....
Ik ben er super blij mee en als ik ooit verhuis, wil ik het zeker terug...!

fourseasons

Amandavd schreef:
naomi_1998 schreef:
Zo triest dat altijd iemands leeftijd er bij word gehaald. Want ja ik ben ook maar vijftien dus ik weet helemaal niks, mag geen eigen mening hebben en alles wat ik zeg is poep natuurlijk.

Dat is niet triest dat heeft met levenservaring te maken. Je mag gerust je eigen mening hebben, en je zal zeker wel heel wat verstandigs te zeggen. Maar zeggen dat je kat gelukkiger is want hij kan naar buiten is onzin en al zeker geen vastgelegd feit.

MIJN katten werden daar wel gelukkiger van, dat is wel een feit want een paar dagen voor en na nieuwjaar hielden we ze wel een paar dagen binnen en je wilt niet weten hoe ze de boel afbreekten. Zal zeker niet voor elke kat gelden nee maar wel voor MIJN katten.

Amandavd

_lies_ schreef:
Amandavd schreef:

Ik denk dat het genoeg over jou zegt als jij denkt het recht te hebben om je niet aan de regels te houden of geen fatsoen te hebben omdat een ander dat ook niet doet. Jij vind het onzin om de wereld te verbeteren door bij jezelf te beginnen, gelukkig denken we niet allemaal zo anders was het hek helemaal van de dam.

Nee, je snapt het nog steeds niet.
Wie zegt dat ik me niet aan de regels houd?
Mijn kat zit altijd lekker binnen en we hebben altijd zakjes mee voor als max heeft gepoept.
Ga nog maar eens teruglezen, is ook handig voor de rest van je discussievoering hier. Lezen is belangrijk.
Stel dat niemand zou lezen, dan zou het een chaos worden, nietwaar?

Ik zeg ook nergens dat JIJ je niet aan de regels houdt, maar aangezien ik tegen JOU praat, gebruik ik de ik en jou term. Beetje interpreteren kan van allebei de kanten geen kwaad denk ik zo.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:15

Ja op je zestiende heb je nog geen werkende hersenen en kun je geen eigen mening vormen, zeker niet tegen Amandavd, want een discussie voeren met iemand die niet leest en snel over mensen een vooroordeel vergt, is onmogelijk.

Amandavd

naomi_1998 schreef:
Amandavd schreef:

MIJN katten werden daar wel gelukkiger van, dat is wel een feit want een paar dagen voor en na nieuwjaar hielden we ze wel een paar dagen binnen en je wilt niet weten hoe ze de boel afbreekten. Zal zeker niet voor elke kat gelden nee maar wel voor MIJN katten.

En katten die van kitten af aan niet buiten komen en niet weten wat buiten is, zijn net zo gelukkig. Is maar net wat je ze zelf aan leert. En je kan ze ook nog altijd in je eigen tuin houden. Zijn ze toch buiten, lopen ze minder gevaar en ze zijn niemand tot last.

SAKKIA

jawel je hebt het wel persoonlijk tegen mij, want je schrijft toch duidelijk dat mensen die hun kat buiten hebben lopen geen dierenliefde kennen ;) En mijn kat loopt buiten dus zou ik bij de "groep" mensen horen die hun dieren verwaarlozen en geen dierenliefde kennen.
Nou sorry, maar dat stuit mij zeer tegen de borst.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:16

MyWishMax schreef:
naomi_1998 schreef:
Dan kan die alsnog in je tuin, tuintje afzetten en klaar. Kan zelfs als je kat al 20 is en amper kan lopen, hij moet altijd de keus hebben om naar buiten te willen.

Maar waarom kan je voor zo'n kluns kat wel een tuin afzetten, maar voor andere katten niet? (Ik heb het erover als je midden in een woonwijk zit he? In het buitengebied komen de katten minder snel bij anderen in de tuin)

Dan neem je geen kluns kat. Als je je kat niet naar buiten wilt/kan doen moet je er geen nemen. Dan ga je naar het asiel en neem je er een die doodsbang is buiten, of eentje met een mankement waardoor die niet vrij buiten kan lopen of een oudere die niet goed meer op de been is en niet lang kan lopen. Genoeg keuzes.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:16

_lies_ schreef:
Ja op je zestiende heb je nog geen werkende hersenen en kun je geen eigen mening vormen, zeker niet tegen Amandavd, want een discussie voeren met iemand die niet leest en snel over mensen een vooroordeel vergt, is onmogelijk.

Ik lees dat je mijn woorden aardig kunt verdraaien en al een oordeel hebt gevergd voordat je mij kent. Goh, hoezo hypocriet?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:17

jeetje Amandavd, doe eens even normaal zeg. je hebt wel een hele grote mond. prima als je helemaal het gevoel hebt dat je totaal in je gelijk zit, laat het gaan dan. ga niet mensen lopen beledigen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:18

SAKKIA schreef:
jawel je hebt het wel persoonlijk tegen mij, want je schrijft toch duidelijk dat mensen die hun kat buiten hebben lopen geen dierenliefde kennen ;) En mijn kat loopt buiten dus zou ik bij de "groep" mensen horen die hun dieren verwaarlozen en geen dierenliefde kennen.
Nou sorry, maar dat stuit mij zeer tegen de borst.

Je zou ook je tuin kunnen afzetten, is je kat toch buiten. Of je moet geen tuin hebbe, dat weet ik niet. Maar ik vind het niet van dierenliefde getuigen door je kat willens en wetens aan de eerder genoemde gevaren bloot te stellen. Ook al doe je het met de beste bedoelingen.

SAKKIA

naomi_1998 schreef:
[Dan neem je geen kluns kat. Als je je kat niet naar buiten wilt/kan doen moet je er geen nemen. Dan ga je naar het asiel en neem je er een die doodsbang is buiten, of eentje met een mankement waardoor die niet vrij buiten kan lopen of een oudere die niet goed meer op de been is en niet lang kan lopen. Genoeg keuzes.

Huh?? Dus omdat mijn kat als kluns geboren is, had ik hem maar niet moeten nemen? En hoe zie je dat voor je als je de kat aanschaft? je doet eerst een paar testjes om te kijken of je geen klunskatindezak koopt?
Hij was nog een kitten, was nog nooit buiten geweest, deed wel gekke dingen e.d., maar hee het is een kitten, die doen dat.

Hij komt ook wel buiten, maar onder begeleiding en dus niet uit de tuin ;)

Cinderella

Amandavd schreef:
_lies_ schreef:

Ik lees dat je mijn woorden aardig kunt verdraaien en al een oordeel hebt gevergd voordat je mij kent. Goh, hoezo hypocriet?

Nee hoor niet hypocriet, duidelijk bleek dat je niet goed mensen hun posts doorleest en met termen als tokkie en te jong, begint rond te slingeren. Observatie heet dat.

fourseasons

Amandavd schreef:
naomi_1998 schreef:

En katten die van kitten af aan niet buiten komen en niet weten wat buiten is, zijn net zo gelukkig. Is maar net wat je ze zelf aan leert. En je kan ze ook nog altijd in je eigen tuin houden. Zijn ze toch buiten, lopen ze minder gevaar en ze zijn niemand tot last.

Waar zeg ik dan dat je ze niet in je tuin kan houden? Volgens mij stelde ik dat zelfs nog zelf voor. Al vind ik dan wel dat je veel dingen moet hebben waar ze op kunnen jagen zoals speeltjes of zo.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:19

femo schreef:
jeetje Amandavd, doe eens even normaal zeg. je hebt wel een hele grote mond. prima als je helemaal het gevoel hebt dat je totaal in je gelijk zit, laat het gaan dan. ga niet mensen lopen beledigen.

Jij bent al het hele topic op iedereen gefrustreerd aan het reageren. Dus denk niet dat jij in de gelegenheid verkeert om mij van een grote mond te beschuldigen.

Ja ik ben direct en keihard.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:19

Amandavd schreef:
_lies_ schreef:

de pot verwijt de ketel...........

Jij komt zelf ook nogal veroordelend over zonder de moeite te doen het hele verhaal te kennen of te weten te komen ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:20

naomi_1998 schreef:
Amandavd schreef:

Waar zeg ik dan dat je ze niet in je tuin kan houden? Volgens mij stelde ik dat zelfs nog zelf voor. Al vind ik dan wel dat je veel dingen moet hebben waar ze op kunnen jagen zoals speeltjes of zo.

Sorry, daar heb ik dan over heen gelezen.

MyWishMax

naomi_1998 schreef:
MyWishMax schreef:

Dan neem je geen kluns kat. Als je je kat niet naar buiten wilt/kan doen moet je er geen nemen. Dan ga je naar het asiel en neem je er een die doodsbang is buiten, of eentje met een mankement waardoor die niet vrij buiten kan lopen of een oudere die niet goed meer op de been is en niet lang kan lopen. Genoeg keuzes.

Dat is niet wat ik zeg........ Dus voor een kluns is een tuin goed genoeg, maar de rest mag dus gewoon op straat lopen. Een tuin is ook buiten, dus waarom moeten de andere katten wel buiten de tuin? De katten waar ik mee opgegroeid ben konden altijd naar buiten, maar niet de tuin uit. Daar konden ze nog steeds rennen, klimmen, jagen, zonnen en noem maar op.

Anoniem

naomi_1998 schreef:
Amandavd schreef:

Ja maar een hond bied je toch ook genoeg afleiding? Waarom een kat niet?