Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt|Gevonden! P24

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:02

Wat een enorm spannend verhaal is het geworden zeg.
Ook hier draaien de duimpjes.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:14

in de stal moet een vangkooi zeker wel te regelen zijn!! evnetueel de andere stalkat wel opsluiten en let erop!! beste is in de vangkooi (vuilniszak onder de kooi doen in de auto) vervoeren want als je een gestresste kat daar uit wil halen en ze ontsnapt en kan echt weg komen dan krijg je ze nooit meer te pakken. Een kat loopt niet snel 2x een vangkooi in.

Uiteraard wel het voer overal weg halen en alleen in de kooi voeren maar dat zal wel uitgelegd worden als je er ergens 1 kan lenen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:22

dierenfan schreef:
in de stal moet een vangkooi zeker wel te regelen zijn!! evnetueel de andere stalkat wel opsluiten en let erop!! beste is in de vangkooi (vuilniszak onder de kooi doen in de auto) vervoeren want als je een gestresste kat daar uit wil halen en ze ontsnapt en kan echt weg komen dan krijg je ze nooit meer te pakken. Een kat loopt niet snel 2x een vangkooi in.

Uiteraard wel het voer overal weg halen en alleen in de kooi voeren maar dat zal wel uitgelegd worden als je er ergens 1 kan lenen.

Dit dus. Ze zijn vaak zo gestresst als ze uit de vangkooi komen dat als ze wegglippen je ze dus echt kwijt bent.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:49

Ik zou denk ik ook geen vangkooi gebruiken. Als ze het echt is, als je haar bijvoorbeeld gezien hebt, dan zou ik elke avond langs gaan en haar daar voeren etc., tot ze naar je toe durft te komen en je haar kunt aaien en dan pakken. Inderdaad voorzichtig, liever een keer aaien en weer laten lopen, dan dat je mis "grijpt". Dan schrikt ze misschien zo dat ze niet meer terug komt.
Hier vragen zelfs ook mijn zusje en vriend regelmatig: is dat katje uit Noordwijk al terug? Succes meid!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:23

Zooo spannend dit. IK denk nu echt dat het haar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:27

Mona81 schreef:
Ik zou denk ik ook geen vangkooi gebruiken. Als ze het echt is, als je haar bijvoorbeeld gezien hebt, dan zou ik elke avond langs gaan en haar daar voeren etc., tot ze naar je toe durft te komen en je haar kunt aaien en dan pakken. Inderdaad voorzichtig, liever een keer aaien en weer laten lopen, dan dat je mis "grijpt". Dan schrikt ze misschien zo dat ze niet meer terug komt.
Hier vragen zelfs ook mijn zusje en vriend regelmatig: is dat katje uit Noordwijk al terug? Succes meid!!

Waarom geen vangkooi?
Als je haar binnen 2 dagen hebt dan is ze in ieder geval veilig en kan ze niet ontsnappen.
Als ze niet wil komen en er zijn steeds mensen dan heb je kans dat ze een andere plek gaat zoeken en ben je haar weer kwijt, plus dat als je misgrijpt of haar loslaat terwijl je haar wil vangen ze alleen maar meer op haar hoede is.
Mijn keuze zou ook de vangkooi zijn, idd in de vangkooi laten en haar in huis pas uit de kooi laten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:27

Ik zou zeker wel een vangkooi gebruiken eigenlijk.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 02:14

@ Mona81

Waarom zou je geen vangkooi gebruiken? Het gaat hier nu om een stal, ik weet niet hoe groot die stal is, maar het lijkt me dat er toch wel dagelijks mensen komen. Mocht er per ongeluk een stalkat vast komen te zitten in de kooi, dan zullen de mensen die daar op stal staan hem/haar wel herkennen en meteen weer loslaten. Als het de kat van TS is zullen ze, zoals hier te lezen is, de TS inlichten zodat ze haar geliefde kat weer terug heeft. Ik zie dus het probleem niet van vangkooi. :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 02:42

Jeetje wat lastig dit maar ze komt dus op stal daar. Ik hoop echt dat ze het was en dat jullie haar snel hebben.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 08:34

Mona81 schreef:

Ik doe het ook het liefst zonder vangkooi, maar de kat is heel erg bang en vlucht meteen als ze geluid hoort of mensen ziet. Voordat we haar op de 'vangkooiloze' manier hebben is het denk ik al 2014, en ik wil haar voor de kerst hebben, of in ieder geval voor oudjaar.
Maar stel dat het met de vangkooi mislukt (de kooi slaat dicht zonder haar erin: paniek! Of ze ontsnapt op de een of andere manier uit de kooi), zal ze dan nog wel terug durven komen naar de stal? Ik ben zoooo banf dat we het verpesten en dat ze daar niet meer terugkomt...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 08:51

Zijn er geen vangkooien met een one-way-kattenluikje? Die gaan wat subtieler dicht en is dus minder stressvol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 08:57

Uit de vangkooi ontsnappen lukt niet hoor daar hoeft je echt niet bang voor te zijn, dicht gaat hij ook niet zomaar.
Het enige wat er kan gebeuren is eigenlijk dat er een andere kat in zit maar het lijkt mij de moeite waard om het te proberen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:36

Het kostte mij een week aan dagelijks voeren voor ik een nest wilde kittens en hun moeder kon vangen. Elke dag hetzelfde tijdstip voer neerzetten en in de buurt blijven, elke dag een beetje dichterbij gaan zitten.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:20

Ik heb ook eens een wilde kat met een vangkooi gevangen. Helaas ontsnapte hij er toch uit want de kooi zat niet goed dicht. Maar binnen een paar uur had ik hem alweer erin en toen ging het wel goed. Beestje had nogal honger daarom ging hij er al snel weer in. Succes ik hoop dat het haar is en dat je haar snel kunt vangen!

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:31

Ik hoop dat het haar is en dat jullie haar kunnen vangen! wat is dit spannend, ik kijk iedere keer weer of er al nieuws is

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 17:41

Het was niet Abbey ;(

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:42

aaah, dat is sh*t zeg!!!!

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:44

He verdorieeeeeeee ;( -O- :(:) :(

Ik hoop zo dat je haar snel vind -O- -O- -O-

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:46

Aaah neeee, dat moest! :(

Jindai

Oh TS, wat jammer zeg!!

fourseasons

Ooh wat erg... -O-

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:47

Jeetje! Wat een teleurstelling! Ik denk dat ik voor heel veel bokkers spreek dat we ontzettend met je meeleven met deze situatie. Zelf hoopte ik iedere keer als ik zag dat er een nieuw bericht in het topic was geplaatst, dat Abby was gevonden. Ik zal dan ook zeker verdere ontwikkeling volgen.

Heel veel succes met de verdere zoektocht! Het is dat ik ver weg woon, anders was ik zeker helpen zoeken ;(

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:48

Neeeee :( :(!!!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:48

Ah nee ;( Wat een domper.
Ik duim verder voor jullie!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:49

Oh, meis, wat vind ik dit erg voor je :(:) Ik weet niet wat ik moet zeggen :(:) :(:)
Probeer moed te houden en verder te zoeken,we leven allemaal met je mee. :(:)
En we duimen gewoon door.