2 ongecastreerde reutjes bij elkaar, is dat mogelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DaphneR93

Re: 2 ongecastreerde reutjes bij elkaar, is dat mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:35

Ik heb een hond overgenomen uit een dergelijke situatie (kan als ze heel erg schrikt wel happen maar zal altijd eerst waarschuwen. 1 x gehad dat ze in een hoek zat niet weg kon vreemde man wilde aaien en toen was het hap) Maar voor 'eigen' is ze niet bang en de aller aller liefste hond van de wereld. Heeft wel ff geduurd, maandje ofzo voordat ze echt niet meer bang was.

Nou is het moeilijk om een kind van 2 uit te leggen de hond met rust te laten maar het kan dus wel wennen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 09:36

Met andere honden is geen probleem, hij is heel erg onderdanig en bijt niet en valt ook niet uit. Hij kan super leuk met andere honden omgaan, ben in de tijd dat hij hier is al meerdere honden tegen gekomen ( reutjes, teefjes ) waar hij heerlijk mee kon spelen. En met mijn hond gaat het ook super alsof ze al jaren samen zijn, geen spanning o.i.d.
Maar hij heeft wel zn schrik reacties, gisteravond had hij er weer een paar toen hij lag te slapen. Schrok hij van mn beweging en maakt hij gelijk een schijnbeweging of schrikt weg.
Maar dat risico vind ik ook te groot met mijn kinderen, mn dochtertje kan er wel mee omgaan ( haar kan ik het uitleggen) maar mijn zoontje, die is gewend om boven op mn hond te liggen als hij slaapt ofzo, enja dat kan hij bij cheeko niet doen dan krijgt hij gewoon een snauw...
Vind het wel erg jammer, echt de perfecte hond gewoon! Zo lief en opgevoed, komt lekker bij je liggen is vrolijk en aanhankelijk.
Jammer dat er zulke mensen rondlopen die dat zo'n lieve dier kunnen aandoen _-:(

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:14

Verstandige keus, maar zou mij ook aan mijn hart gaan. Heel erg dat er mensen zijn die zo met hun dieren om kunnen gaan!

Hopen dat ie dan snel een fijn, rustig huisje kan vinden zonder kleine kindjes.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:49

zit je op facebook? daar is een pagina, speciaal voor herplaatsing voor zulke rassen. Staffs and More. Misschien kunnen die je helpen

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:24

Zoals je zelf ook al door hebt gaat dit inderdaad niet werken.

Iets wat me wel opvalt TS: je hebt nu voor de 2e keer een hond uitgekozen die niet bij jullie situatie past. Waar zoek jij een hond op uit?

Zeker met kleine kinderen en een andere hond in huis, zul je gewoon echt met een lijstje moeten komen waar de hond aan moet voldoen. Een hond die mishandelt is, is per definitie geen geschikte hond voor jonge kinderen. Dat zijn honden voor ervaren hondeneigenaren die zo'n hond weer stabiel kunnen krijgen.
Ook gaf je aan dat je het niet fris vond dat de andere hond in huis plaste. Waarom dan een jonge hond nemen?

Probeer eens te kijken wat jouw eisenlijstje is en ga daar eens mee naar het asiel of particulier. En niet kijken naar hoe mooi de hond is, hoe lief die wel niet kijkt of naar jou doet en zelfs niet naar welk ras het is. Maar puur of hij aan je eisenlijstje voldoet mbt karakter en energiebehoefte en of jij en je kinderen er daarnaast een klik mee hebben.
Gezien je situatie zul je echt vanuit verstand moeten gaan kiezen, niet vanuit je gevoel.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 21:36

De hond gaat naar mn buurvrouw, dus huisje heb ik al gevonden nu :)
Maar ik kies niks, ben nou toevallig 2 keer door facebook deze honden tegen gekomen, ik ben niet dringend op zoek.
Maar als er iets leuks op mn pad komt wil best kijken of het klikt.
Dat deze hond was mishandeld heb ik ook pas gehoord toen ze hier kwam met de hond.
Maar het is een echt waar een super lieve hond! Vind het jammer dat ik hem weg doe!
Echt super geweldig gewoon , ben nu al gehecht :(
maar hij blijft in de buurt, dus kan m gewoon elke dag zien als ik wil :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:24

Ah oke, dat had ik niet helemaal begrepen dat ze beiden toevallig op je pad kwamen. Fijn dat deze hond naar je buurvrouw gaat!

Hopelijk komt er dan ook een keer een passende hond voor jouw 'roedel' op je pad!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:05

Wij wouden er ook een 2e hond bij en sinds een week is de nieuwe dame er. Helaas word het hem toch niet helemaal als gehoopt en gaat ze hoogst waarschijnlijk weer weg. Hoezo wil jij eigenlijk een 2e hond erbij. Echt voor jezelf of voor je hond? Omdat je denkt dat die t leuker vind?

Denk dat ik de mijne er geen plezier mee doe, dus ik hou het voorlopig bij 1 hond.
Bedoel ermee te zeggen, vind je hond t zelf ook wel leuk? Kan die eraan wennen?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 11:01

@ Sassol, dank je wel :)

@ brittje, ik wil graag een hond voor mijn hond erbij ja.
En hij kan er wel aan wennen, en hij vind het ook wel echt leuk.
Mn hond hecht veel waarde aan andere honden, hij vind het geweldig, hij houd van spelen, en bij elkaar liggen. Deze hond en mijn hond gaat ook super met elkaar, alsof ze al jaren samen zijn.

Dus denk dat hij er wel behoefte aan heeft ja :)