Ervaringen gezocht met gezichtsverlamming hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: Ervaringen gezocht met gezichtsverlamming hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:53

Bah wat een rotbeslissing is het toch, ondanks dat je weet dat je alles voor haar gedaan hebt. Geniet nog even van haar en bedenk dat ze morgen nergens meer last van heeft.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:50

och gossie... |( ik heb veel respect voor je :j

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:29

*komt uit de meeleeshoek*

Houden van is ook die onmenselijk moeilijke beslissing maken voor je dier, maar hoe moeilijk toch altijd......
Respect voor wat je allemaal hebt gedaan, en nog meer respect dat je de beslissing hebt kunnen nemen.

Ik weet hoe moeilijk het is, heb er hier 2 van ruim 15 jaar rondlopen, wanneer is het niet meer hondwaardig?

Heel veel sterkte morgen, geniet nog van ieder moment :(:)

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:54

Ook hier altijd een stille meelezer geweest maar wil je toch heel veel sterkte wensen! Zit hier echt even met tranen in m'n ogen (en dat in de collegezaal..). Geniet nog even van deze laatste dagen

ik il ook nog even zeggen dat ik het heel dapper van je vindt dat je deze beslissing hebt kunnen maken..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 15:36

Lieve berichtjes, dankjewel..
Om eerlijk te zijn voel ik me een fikse verrader en vraag me af waar ik nou eigenlijk mee bezig ben...
Hele middag heeft ze rustig liggen slapen, net mee uit geweest, frisse kop voorop al trekkend aan de riem. Hele rodi worst naar binnen gewerkt om luid blaffend te laten weten dat ze klaar is.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:40

Dit moet je niet doen hoor!!!!
Je moet in gedachten houden dat je haar een misschien wel hele nare dood bespaard!!!
Toen m'n vader met onze vorige hond naar de dierenarts ging om haar daar in te laten slapen, heeft hij haar mee terug genomen omdat ze plotseling in de wachtkamer een opleving kreeg........ Het heeft geen week mogen duren.........
Jouw gevoel weet dat het niet anders kan! We lezen het toch ook in je laatste berichten!!
Maak jezelf nu niet gek hoor!!!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:43

Je bent een baasje die het beste wilt voor zijn hond, dat er geen nare lijdensweg komt, dat ze niet meer door haar poten zakt, dat ze gaat stikken omdat ze geen lucht meer kan krijgen door de snot.

Je bent alles maar geen fikse verrader. en aan de andere kant, ben blij dat ze nu even in de laatste momenten met jullie nog even wat fitter is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:13

timokyana, ik begrijp mijn voorgangers wel,maar ik zou het eerlijk gezegd morgen alsnog aankijken,mss fout hoor,maar als ze nog zo blij mee naar buiten gaat,ik zou het niet kunnen dan...

slecht van mij misschien wel om dit te schrijven,maar ik weet van mijzelf dat ik een goed gevoel moet hebben bij inslapen en vooral me niet moet afvragen daarna "wat als" of me een moordenaar voelen...

als het niet gaat kan je alsnog bellen...

maar doe je het wel,dan sta ik ook achter je,uiteindelijk gaat ze dood,is het niet morgen dan mss wel overmorgen of volgende week...het is kwestie van dagen rekken...

weet niet hoe het bij DA gaat? maar de van mij kan ik bellen als het nodig is en dan komen ze langs... ( tussen de middag of anders vroeg in de avond) ,ik hoef het niet van te voren af te spreken...

zo kan je morgen ook gewoon afwachten en aankijken...

pff moeilijk dit zeg... -O- :(:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:57

Maar wat als ze stikt in haar snot?
Of haar hartje het langzaam opgeeft als ze helemaal alleen is?
Als ze wegzakt tijdens het loopje?
Natuurlijk gaat ze blij mee naar buiten, dat heeft ze altijd gedaan..

Ik begrijp jou ook kimmy, maar ik denk dat ts nu echt een goed ongelooflijk dapper besluit heeft genomen. Dit is voor rumba toch geen leven meer, of misschien nog net wel maar als je wacht tot dat moment ben je imo te laat, dat verdient ze niet.. :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:06

Ik kan me kimmie haar gevoel super goed voorstellen en geef ook direct eerlijk toe dat het voor mij nu heel 'makkelijk' praten is nu het niet mijn diertje is wat hier ligt waar over beslist moet worden...
Maar als ik aan het beeld denk van onze vorige hond, nu alweer 7 jaar geleden, lopen de rillingen weer over m'n lijf... Wij hadden toen niet de keuze haar wel of niet te laten gaan, volgens de dierenarts was het kennelhoest en hoorde het erbij dat het eerst slechter ging...... De volgende dag zouden we naar een andere dierenarts gaan voor een second opinion, maar helaas kwam er voor haar geen volgende dag.... Ze is op een verschrikkelijke manier gegaan en wat had ik er veel voor over gehad als we dat hadden kunnen voorkomen |(
(en als we haar wél hadden laten inslapen achteraf gezien, hadden we nu ben ik bang ons nog afgevraagd of we wel alles gedaan hadden....... Dat zul je dus blijven houden, welke beslissing je ook neemt!)
Wij als zeer grote dierenliefhebbers, willen gewoon een bevestiging zien dat het écht niet meer gaat, maar kunnen en mogen wij dat wel afwachten in het belang van het dier?!?
Het allerhardst duim ik dat ze vanacht heel vreedzaam in haar slaap zal gaan...................................

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:06

dubbel post :o
Laatst bijgewerkt door Kentaro op 10-10-13 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:07

nou ja goed,denk dat je snel genoeg ziet dat ze teveel last heeft van een snotneus toch??Dat dat echt niet meer gaat ( denk dat dan de "beslissing"ook makkelijker is)

en ja,ik heb hier ook een hartpatient hond,die kan ook ip ieder moment van de dag doodgaan aan een hartaanval heeft mij de ervaring inmiddels geleerd...,ben me dat 100% bewust,maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt hem nu in te laten slapen...denk ook niet dat mijn da dat zou doen,hij ziet er op en top uit,maar mijn argentijntje zag er ook top uit,jaagde nog op een luchtballon die laag overvloog,lag daarna lekker aan een vleesbot te kauwen,en zo stonden we te lachen om haar omdat ze zo gek deed,en zeiden we dat ze nog wel jaren mee zou gaan,en zo was ze dood...hartaanval,gelukkig dat we erbij waren,maar had ook snachts kunnen gebeuren...

en ja ik vind het een heel dapper besluit,laat ik dat voorop stellen!!!......,maar kan me de twijfel ook 100% voorstellen als ze morgen een goede dag heeft en blij en vrolijk is,tja ,ik ben dan mss heel slecht,maar dan is er voor mij een dag later alsnog een dag waarop een hond dood kan gaan...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:17

ik denk dat de slechte momenten het winnen van de goede....en dan is het gewoon tijd denk ik.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:28

Kimmie ik denk ook echt niet dat je een hond moet laten gaan voordat het tijd is, maar hier lees je hoe snel ze achteruit aan het gaan is. Stel dat ze nu echt een super nacht en morgen een super dag heeft dan kan ik me voorstellen dat je het nog even uitstelt. Hartpatient zijn is niet erg maar het in elkaar zakken, snot wat ervoor kan zorgen dat je gaat stikken dat is niet niks.

Wat je ook doet TS je doet het met gevoel en dan kun je nooit fout zitten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:14

dat zeg ik ook,stel dat ze een goede nacht heeft en de ochtend verloopt ook goed,tja,dan zou ik overleggen met mijn da dat ik het even aanzie,mocht ik alsnog zeggen in de loop van de dag ,het gaat niet goed ,dat ik dan bel :)

en echt hoor,als TS het wel doet,alle respect...

met je laatste zin kan ik het dan ook 100% eens zijn :j

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:34

Maar rumba ziet er niet goed uit zoals jouw hond dat wel doet, het wordt niet beter...
Ik moet er ook niet aan denken maar eens komt de dag dat ik weer voor die keuze sta, en dan ben ik denk ik liever 1 dag te vroeg dan 1 te laat..
Ik hou zoveel van mijn beesten, net als jullie hier en als mijn beesten lijden dan lijd ik mee..
Met mijn lieverds sterft er telkens iets binnen in mij mee en wacht ik op de dag dat het makkelijker wordt...
Ik weet hoe moeilijk het is en daarom vind ik het zo dapper dat ze dit nu doet, misschien wel precies op tijd..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:37

joyce83 schreef:
Kimmie ik denk ook echt niet dat je een hond moet laten gaan voordat het tijd is, maar hier lees je hoe snel ze achteruit aan het gaan is. Stel dat ze nu echt een super nacht en morgen een super dag heeft dan kan ik me voorstellen dat je het nog even uitstelt. Hartpatient zijn is niet erg maar het in elkaar zakken, snot wat ervoor kan zorgen dat je gaat stikken dat is niet niks.

Wat je ook doet TS je doet het met gevoel en dan kun je nooit fout zitten.

daar gaat het bij mij dus fout...als ik iets met gevoel ga doen.Ik wil ze niet missen,en iedere keer betrap ik mij erop dat ik toch weer te lang heb gewacht...voor mijzelf,omdat IK hem niet kan missen.
En dat vind ik vreselijk van mijzelf... :(

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:41

Maar zo begrijpelijk geerke..denk dat we dat allemaal hebben..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:48

het vervelende is dat je nooit kan weten wat er gebeurd als je het wel hebt laten doen. Ze hadden misschien een opleving nog kunnen heb ben van een paar dagen, verschrikkelijke dood kunnen sterven alleen of wat dan ook. Je weet het gewoon niet en soms gelukkig en soms jammergenoeg. Hier in dit geval lijkt het me wel dat je niet meer spreekt over weken, misschien dagen maar zou ze dan niet mogen gaan op een moment dat ze zich nog enigzins prettig voelt? moet ze eerst nog verschrikkelijke dagen hebben?

TS heeft het gevoel gehad dit is genoeg en dat krijg je pas als het tijd is. Als het echt geen tijd ervoor is dan krijg je dat gevoel niet en twijfel krijg je altijd hoe dan ook. Vervelende is alleen dat wij het hier lezen en er wat meer vanaf staan hoewel ik ook even een traantje heb moeten laten voor deze dame.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:54

Ik ook joyce, en nog, omdat weer even 'het moment van' bovenkomt..omdat je niemand die pijn gunt..helaas hoort het hebben van dieren. Voor mij reden om geen paard meer te nemen en mijn hond moet 100 worden..
Maar oh wat heb je het ook fijn met je dieren, wat een liefde en wat een plezier geven ze je..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:57

timokyana schreef:
Om eerlijk te zijn voel ik me een fikse verrader en vraag me af waar ik nou eigenlijk mee bezig ben...
.

dit is anders fikse twijfel hoor...

vandaar dat ik zeg,dat áls ze nu de nacht goed doorkomt en morgen zich oke voelt...dan zou ík het niet doen...maar dat is omdat ik voor mezelf echt 100% achter inslapen moet staan...

maar goed ,ik heb het hier al eerder geschreven,wij zien de hond niet TS wel,en ik neem aan dat zij weet wanneer het echt de tijd is,en is dat morgen niet,dan mss overmorgen...

mss is het morgen er wel...het is en blijft een uitstel van "dagen",maar ik kan me ook zo voorstellen dat elke dag gewoon er 1 extra is... ;(

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:11

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat ook nog steeds heb kimmy, ik betrap me er op dat ik, als ik naar de foto van mijn paard kijk steeds zeg: oh lieverd het spijt me zo..en dan wil ik mijn keuze op dat moment weer uitleggen.
Maar dat is ook wat geerke bedoelt denk ik, wij willen ze bij ons houden..
Maar heel realistisch weet ik dat het einde oefening was..
En zo zal ts wrs net zo worstelen ratio/emotie..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:13

Ik denk dat we dat allemaal bedoelen idd

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 06:10

Ik ga wel met Kimmie mee, als ze een goede dag verder heeft gehad gister en vandaag ook weer normaal reageert. Dan zou ik de dierenarts bellen en zeggen nu nog even niet. En dan weer van dag tot dag bekijken. Voor hetzelfde geld is de instorting een tijdelijke geweest.

Maar de beslissing wel of niet blijft naar. Maar als je zo twijfelt, lastig hoor. Je wilt niet te vroeg maar ook zeker niet te laat. Veel wijsheid voor vandaag en heel veel knufjes voor jou en je hondje.
:(:)
Onze oude man heeft ook een paar laatste moment toch maar niet gehad. Waarbij een de middelen al op tafel lagen. Crematorium was al gemeld, onze eigen dierenarts ook. En we hebben een levende hond meegenomen. Dat was nu 3 jaar geleden en daar nog geen dag spijt van gehad.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 06:50

TS, hoe zijn jullie de nacht doorgekomen??