Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:50

Jeetje cariena1, wat een pech met je hond! Ik hoop dat het goed blijft gaan, ondanks zijn tumor. :(:)
Trisco heeft ook al heel wat gekost bij de dierenarts/dermatoloog vanwege allerlei allergieën. Gelukkig gaat het nu goed, hij is ook pas anderhalf, dus hij moet nog heel wat jaartjes mee!
Vandaag weer heerlijk wezen wandelen in het bos, hij heeft zich helemaal vermaakt en ligt nu uitgeteld op de bank.
Ponyparadijs: Dat herken ik haha! De mand van Trisco moet altijd op zijn plekje staan, want anders schiet hij in de stress, maar hij ligt er nooit in, want de bank is veel fijner! Haha. Voor mij staat Trisco wel op, maar vreemde mensen mogen niet op zíjn bank komen zitten hoor! :=

ponyparadijs

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:07

Sasja staat voor mij alleen op van mijn stoel. Op de bank weet ze dat ik er wel bij kom zitten. Mijn man wil haar eigenlijk diep in zijn hart helemaal niet op de bank. Maar deze diva heeft daar maling aan. Ze ligt ook wel eens op het kussen maar alleen als het koud is. Want het kussen ligt bij de verwarming.
Bij vreemde staat ze ook niet op. En meestal laat ze zich ook niet van de bank sturen. Hahaha

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:29

Bij ons mogen ze niet op de bank en de stoelen.... dan zou er ook geen plaats meer voor ons zijn trouwens.
Het zou me trouwens ook zeker niet gebeuren dat een hond niet voor een mens aan de kant gaat (of moet) en zelfs gromt.... sorry maar dat vind ik echt niet kunnen. Er zal maar een kind op visite komen.
Ze hebben overal kussens en manden dus ruimte genoeg.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:31

Grommen doet ze niet hoort Ze deelt graag de bank maar blijft liever liggen.
Ik pik overigens ook niet dat ze mensen de baas is. En dan zeg ik mensen omdat ook de visite hier in huis hoger in rang is als de honden.

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 13:01

Margee: Trisco gaat sowieso wel aan de kant voor mensen hoor, maar hij moet altijd even laten weten dat hij het er niet mee eens is, door even heel diep te zuchten en dan op een slakkengangetje van de bank af te gaan. Maar hij is en blijft een hond, en mensen gaan nou eenmaal voor. Als er visite is, mag hij niet op de bank, maar dan ligt hij meestal in zijn mand.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 13:12

Dat is hier ook zo Karmandi.
Sasja kijkt op naar de visite en kijkt eens naar ons en dan zucht ze diep en gaat van de bank af. Hahahaha ik vindt het wel lollig!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:37

Hihi herkenbaar, maar hond ligt ook erg graag op de bank en dan met zijn hoofd nog op een kussen :=

Hij weet wel als er bezoek komt of iemand wil zitten waar hij ligt hij aan de kant moet. DOet hij wel altijd alleen gaat het heeeeel langzaam :+
En hij denk dat hij een kleine schoothond is. S'avonds ligt hij lekker tussen mijn benen met zijn kop op mijn buik. EN nu ik zwanger ben gaat hij mijn buik wassen en de kleine meid reageert daarop :D

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:02

hahaha hier ook Jara ligt eigenlijk altijd op de bank en als ze er dan af moet krijg je echt zo'n smuilende blik, maar ze bromt niet, als ik overigens niets zeg en zo wil gaan zitten gaat ze niet weg, dat je dan bovenop haar terechtkomt intresseert haar niet, zij hoort op de bank vind ze :P

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:03

Even tussen de bedrijven door...

Iedereen een hele fijne kerst gewenst.

Ollie voelt zich al aardig thuis!

Afbeelding

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:29

Leuk!

{:) Ja iedereen van mij en mn dieren, hele fijne kerstdagen toegewenst! {:)

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:30

Wij hebben ook een hond uit Spanje

athene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 20:39

Wat een schatje is Ollie ik wens jullie heel veel geluk en plezier met hem....

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 20:45

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:53

dierenfan schreef:
http://www.zeelandnet.nl/prikbord/adver ... onden.html voor de zekerheid maar. Lijkt ook weer op een buitenlandertje vind ik... Is een gedumpt hondje vrees ik gezien er nog niemand naar geinformeerd heeft.

Waar maak jij uit op dat dit een buitenlandertje is? Ik zie het niet. Misschien is hij gewoon weggelopen, hopen maar dat hij een baasje heeft.

Ollie is leuk!!

Ook van ons fijne kerstdagen!!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 08:24

ik maak dat op uit het uiterlijk wat je hier in NL niet vaak ziet met deze mengeling van kleuren en de blik van de ogen en het gedrag. De ogen kan je hier niet goed zien op de foto maar hij heeft diep bruine ogen. Werk al zeer lang in de opvang en dit nog nooit gezien bij een NL afkomstige hond. Al blijft het natuurlijk gokken omdat hij niet gechipt is (grote dubieuze stichting in de buurt die niet chipt dus zonder chip kan het nog heel goed een buitenlander zijn). Vandaar ook het proberen hier of iemand hem toch niet toevallig kent. NIet geschoten is sowieso mis ;)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:58

Hoezo blij met zijn roemeentjes????? :D

Links Memo, nu 9 weken in Nederland, rechts Ollie, 1 dag in Nederland.
Ollie ziet de hele wereld als één grote speeltuin :D . Hij is echt een mensenmagneet en hij vindt iedereen allemaal even leuk.
Memo heeft wat meer verleden, maar ook die ontdooit langzaam.
Beide zijn extreem lief, zachtaardig, speels en toch ook in huis redelijk rustig.
Wij zijn erg blij met deze twee :j .

Afbeelding

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:46

Mag ik me ook melden in dit topic.
Nu is heb ik eigenlijk maar een buitenlander en dat is onze boerboel kruizing Fence die uit nederland komt :+
Maar ja wat wil je als je zelf in het buitenland woont.
Verder hebben we een ridgeback zonder papier en geboren op Curacao.

Op het moment vang ik 3 schattige bijna 5 weken oude pups op voor de dierenbescherming, ze zijn vorige week bij mensen in de tuin gedumpt en daarna naar het asiel gebracht.
Ik heb afgesproken dat ze niet mogen blijven maar het idee om ze straks terug te brengen naar het asiel en niet te weten waar ze terecht komen breek nu mijn hart al.
Een van de pups gaat waarschijnlijk al naar nederland, mijn schoonvader is net met pensioen en wil graag een hondje, voor de andere twee ben ik stiekem opzoek naar een goed thuis, en anders blijven ze gewoon bij ons (vriendlief zal hier niet helemaal blij mee zijn, maar ach).

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:14

naar mijn idee kan dat hondje ook een kruising ruw harige teckel zijn. kom vaak honden tegen waarvan ik denk dat ze buitenlands zijn maar uiteindelijk blijken ze keihard uit Nederland te komen.

Is er animo voor een eventuele buitenlandse hondjes meeting? Lijkt me super leuk om te doen namelijk, een strand wandeling of iets dergelijks.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:20

Meeting lijkt me leuk maar spreek dan wel wat af op een centrale plek, strand is super maar 5 uur rijden in totaal ( heen en terug ) wordt me te gek.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:38

centrale plek is ook goed :) we deden met het podenco forum regelmatig meetings op een enorm groot omheind veld in Blaricum. Geloof niet dat het centraler wordt dan in Utrecht :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 19:26

:D dan kom ik wel zonder hond, en mèt camera, die van ons ga ik niet helemaal meesjouwen ;)
Maar klinkt wel leuk hoor!

Wij hadden deze kerst mijn zus op bezoek met haar twee hondjes (ijslandse herder &soort stabij-kruising) dus Kerst met 6 honden! Ging gelukkig allemaal goed, beter dan we verwacht hadden.
Heb Spook ook lekker anderhalf uur naast de fiets mee gehad, kon ie de energie even kwijt (ik moet nodig een kilometerteller aanschaffen, we gingen hard! :') )
En net nog lekker los door de tuin geracet:
Afbeelding
Ze maken alleen wel een gigantische blubberzooi, ze rennen zo hard dat ze al glijdend door de bochten gaan... :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 19:32

was een keer op podenco dag waarbij een grote groep galgo's rondjes aan het rennen waren en op gegeven moment verschoof hun cirkel en knalden ze meerdere mensen onderuit, geniaal gezicht :)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:40

heb je nog mazzel dat Podenco's niet zoveel massa hebben, hier was van de zomer een Labradordag van een bepaalde fokker, wat zijn dat een lomperikken, de een na de andere baas werd omgekegeld :P

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:11

Een meeting lijkt me leuk! hihi beetje grote-honden-eigenaar is eraan gewend regelmatig als remblok gebruikt te worden ;-)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:17

we hebben twee podenco's en twee labradors...ik ben nooit een labrador fan geweest omdat ze geprezen worden voor van alles wat ze niet zijn. Sinds de podenco's heeft mijn vriend ook ineens mijn ergernissen te pakken. Het vieze verharen, hoeveel vuil ze mee naar binnen nemen in die dikke vachten, sloom, saai, totaal niet onafhankelijk en waar hij het meest verbaasd over is: hoe dom ze wel niet zijn.
Die dingen die trekken je al onderuit als ze een andere hond zien, laat staan als het gaat spelen en 'rennen'.

Geef mij maar windhonden, die passen een stuk beter op wat er om hun heen gebeurd, tegen een boom aanrennen is immers ook niet bevorderlijk tijdens het jagen ;)