Ik ga weer vlees bestellen Vind ik altijd leuk! Alleen het portioneren als het binnen is niet...
Katten eten hier trouwens graag patrijs.
Fira
Geplaatst: 06-12-12 20:16
Haha, ik zag de titel van het topic en dacht; barfen!? Bij ons gebruiken ze het woord 'barfen' ook wel voor 'kotsen.' Vandaar dat ik raar opkeek bij de zin 'ik barf sinds kort niet meer.'
essiesilly
Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-12 20:18
ben benieuwd merel!
ik hoef nog even niet te bestellen, heb nog een aantal eenden, konijnen enz in de vriezer liggen maar wil voor het einde van het jaar nog wel even goed spul inslaan (lekker veel bio enzo )
*Bedenkt plan om vlees te houden tot pups 8 weken zijn en dan spontaan langs te komen met grote tas*
Gaaf, ik ben echt enorm benieuwd, zal mijn duimen er af draaien!
essiesilly
Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-12 20:39
dank je ! hahah nou je mag ook eerder komen hoor enne.. voor de 8 weken eten ze ook heeeuuusss wel vlees
Sassol
Geplaatst: 06-12-12 22:45
essiesilly schreef:
wild zo van de jager kopen lijkt me super! hier houden ze niet van fazant.. duif nog nooit geprobeerd. maar hert, konijn, haas, wild eend vinden ze heerlijk
Ik heb nog een hele wilde eend liggen, wel met veren. (En nog wat stukjes met veer van de vorige eend) Honden hier moeten het allebei niet hebben. Dus als iemand in de buurt het wilt hebben mag je het gratis ophalen
essiesilly
Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-12 22:54
das een oud berichtje ik heb inmiddels ook een jager gevonden die mij altijd gans en eend kan leveren, gans lusten ze niet graag maar eend wel en daar liggen er nog 3 van in de vriezer maar bedankt!
essiesilly
Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-12 10:56
Net weer lekker groente prutjes gemaakt heb een sapcentrifuge gekocht dat ding werkt echt top!! En Vd week weer veel vlees bestellen
Nog even geduld en dan word m'n meisje alweer loops! Zo spannend!
Heb vandaag mijn eerste bestelling gedaan, eindelijk! Veel tijd gestoken in het menu en welke aantallen en soorten ik moest en kon bestellen. Maar ik denk dat ik het wel aardig gedaan heb.
Een ding dat me nog niet helemaal duidelijk is, hoe verreken je vis in je menu? Tel je dat als 'compleet', of waar moet ik dat bij rekenen? Of beter 1 dag per week of per twee weken een visdag doen?
Aranel
Geplaatst: 15-12-12 15:54
Zijn er veilige vlees/vissoorten die ik, voor de afwisseling, aan mijn hondjes kan geven die Smuldier en Carnibest krijgen?
Wilde zelf wel eens een visje aan ze geven, maar kan dat dan gewoon in z'n geheel inclusief botten?
Sassol
Geplaatst: 15-12-12 16:29
@Tanec: Vis reken ik bij spiervlees. Geef je een hele zalm met staart, dan kun je het wel als vleesbot rekenen.
@Aranel: in principe kun je alles geven (behalve varken). Vis kun je prima in z'n geheel geven
essiesilly
Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-12 16:38
Ik geef een vis als haring of makreel als compleet en zalmkoppen als bot maar daar geef ik eigenlijk alleen s avonds dan wat spier vlees en of orgaan naast
Sassol
Geplaatst: 15-12-12 16:43
Als ik mijn hond alleen een zalmkop geeft, gaat hij toch echt aan de diarree. Vandaar dat ik het als spiervlees reken. Maar dit verschilt heel erg per hond.