F_Orumster schreef:Een beetje jammer dat dit topic, dat geopend is om eens een plekje te creeeren voor mensen die niet voor vers kiezen een plekje te geven, zwaar overspoeld wordt door de vers-voorstanders die weinig ruimte laten voor de anderswillenden.
Bedoel hiermee te zeggen, dat het gedram hier gewoon doorgaat.
Ja, ik denk dat het vast gezonder is als je op een juiste manier vers voert, maar nee ik ga mijn kont niet in alle bochten wringen om dat te bewerkstelligen. En stel, heel hypothetisch, want ik geloof er niet zo in, maar stel dat een heel misschien een half jaar minder leeft, so be it. Omdat ik niet elke dag inspanning moet leveren om de beste ingrediënten voor te zetten, inkopen, invriezen, inlezen, samenstellen, en een nieuwe vriezer te kopen en het mezelf erg lastig te maken wbt vakanties e.d.
Ik ken mensen die helemaal aan de eet wensen van de hond tegemoet komt met vers voer en bladiebla, maar vervolgens er amper voor het dier is. Tja, laat mij dan maar een goede brok voeren maar wel lekker met mijn hondje optrekken. Hondengeluk zit in meer dingen dan eten.
Eerst het dikgedrukte deel: dat is net zo'n argument als men altijd gebruikt in topics betreffende overgewicht.... dat je beter een zware ruiter kunt zijn die kan rijden, dan een slanke die stuitert

Is het logisch dat ik mijn hond gezond eten wil geven, en dus blijkbaar die moeite wil doen omdat ik van dat beest houd... en haar vervolgens geen prettig leven biedt? Dat klinkt niet erg logisch...
Iemand die al zorgzaam is in voeding, zal die zorgzaamheid over de gehele linie hanteren lijkt mij...
Je hoeft toch niet de hele dag te staan kokkerellen en 40 vriezers te hebben staan?
Je hebt toch ook verse complete voeders die al 'klaar' zijn. Die hoeven alleen ontdooid te worden.... dat is toch geen wereldklus lijkt me?
En wat jij 'gedram' noemt vind ik 'inhoudelijk commentaar geven'. Ik vind het op een discussieforum vreemd om dan te stellen: "u stelt allerlei onwaarheden in mijn opinie, maar dat zal ik niet zeggen... en ik zal ook geen steekhoudende tegenargumenten geven, want ik moet u in staat stellen alleen maar met gelijkgestemden 'onwaarheden' (in mijn opinie) te verkondigen zonder ruis op de lijn".
Lekker discussieforum dan....