Wie hebben er een AM'stafford? waarom mensen bang?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:59

xRomana schreef:
Bang is niet het juiste woord maar ik weet inmiddels wel waar dit smerige ras toe in staat is -:(-

Wordt tijd dat hier weer een muilkorf en aanlijn plicht voor komt, deze honden zijn levensgevaarlijk

_O- Helemaal mee eens, TERUG DIE RAD! Vooral omdat het zo goed werkte! Het werkte zelf ZÓ goed dat ie er nou niet meer is _O-

my_precious

Re: Wie hebben er een AM'stafford? waarom mensen bang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:37

wat is dat voor raar mens die romana of hoe ze mag heten!!, wil die het topic komen verzieken of zo?

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:40

Ze heeft ook al in een ander topic gereld over de stafford. Weet even zo 1,2,3 niet meer welk topic dat was.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:44

ach gelukkig waren er meer mensen voor dan tegen, dus ze kan er toch echt niets aan veranderen en als ze deze honden zo'n probleem vind, moet ze maar lekker uit de buurt blijven.
toch? bij de honden dan he haha en ook bij mij trouwens.

ik had vanmiddag toch weer wat mee gemaakt, liep ik met mijn honden, komt er een vrouw met een kinderwagen voorbij, vragen aan mij wat voor honden het waren, ik helemaal vertellen.. sta ik om te kijken, zit mijn teef dat kind in de kinderwagen helemaal af te lebberen, die vrouw moest lachen en mijn hond helemaal door het dolle heen.
ik zeg nog zo tegen die vrouw, tjah mevrouw zo kan het dus ook!
die hond van mij niet alleen met haar staart kwispelen maar echt met der hele kont en dat kindje van 2 ongeveer, schaterde van het lachen.
was echt zo leuk om te zien, voelde me toch wel weer trots op mijn hondjes dat die vrouw mijn honden complimenten bleef geven, dat ze zo mooi waren en lief en goed luisterde en dat ze zo met kinderen zijn, had ze nooit verwacht.

ik heb uiteindelijk zelfs mijn kaartje afgegeven, want zodra er pups komen had die mevrouw er wel oren na.
dat is toch geweldig om mee te maken.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:10

Leuk! Leuk! *\%/*

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:01

my_precious schreef:
wat is dat voor raar mens die romana of hoe ze mag heten!!, wil die het topic komen verzieken of zo?

Zoek haar topic wat ze recent heeft geopend er maar eens op na.
Dan snap je haar wellicht al een stuk beter. -O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:19

Ik wou net zeggen ik snap jou kant ook romana, maar om het gehele ras over 1 kam te scheren gaat iets te ver. Maar je hebt wel gelijk er zitten te veel rotte appels tussen het ras voornamelijk mens gemaakt helaas.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:25

Heb het 1 en ander terug gelezen en in een eerder topic geeft ze aan dat je per hond moet kijken en niet per ras. De opmerking die ze dus nu hier neer zet slaat nergens op of ze weet zelf niet wat ze vind. Nu scheert ze het ras ineens over 1 kam.

Dus nee, k snap haar niet!!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:20

ik heb idd het andere topic even gelezen, volgens mij had ik daar ook al een keer op gereageerd..ze oont in een wijk met alleen maar van dit soort honden verteld ze..

ik as trouwens vandaag in de dierenwinkel en die man vertelde mij ineens dat smuldier helemaal geen vers vlees is en ook niet echt goed voor een hond is, maar dat je toch echt beter duck vlees kon nemen omdat dat puur vlees is en hoog geconcentreerd of zo iets.. heb wel weer een paar pakken duck vlees mee genomen omdat ik het toch nodig had, maar snap er niets van dat de 1 zegt goed en de ander niet.. mijn honden doen het er niet slecht op namelijk en geef het ze al jaren.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:27

Duck vind ik zelf helemaal niets, veel dingen waar ze niets mee kunnen en erg zout. Smuldier is juist alleen maar vlees daar zit niets in enkel dierlijke delen. Je moet wle de compleet geven maar ik ken meerdere fokkers die dit fulltime geven en zeer tevreden zijn.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:10

Seven schreef:
Duck vind ik zelf helemaal niets, veel dingen waar ze niets mee kunnen en erg zout. Smuldier is juist alleen maar vlees daar zit niets in enkel dierlijke delen. Je moet wle de compleet geven maar ik ken meerdere fokkers die dit fulltime geven en zeer tevreden zijn.

ja ik geef ook altijd compleet, maar snap niet dat de dierenwinkel zij dat het zo slecht was.. ben maar niet in discussie gegaan haha

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:16

Dierenspeciaalzaken willen ook gewoon verkopen, ik ben al menig keer met verbazing weggelopen in winkels. Dat ging van antitrektruigjes en daarmee flink trekken als de hond toch zou trekken (en ik heb de brandwonden en openwonden gezien van die ondingen) tot het voorstellen van slipkettingen bij pups van 12 week want je kan niet vroeg genoeg beginnen dus wel in een flink grote maat kopen. Zucht ik kom eigenlijk nooit meer in dierenwinkels puur door de ontwetendheid.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:21

Esther schreef:
my_precious schreef:

Zoek haar topic wat ze recent heeft geopend er maar eens op na.
Dan snap je haar wellicht al een stuk beter. -O-

Dankjewel voor het begrip ik heb idd mijn hond gisteren moeten laten inslapen omdat een staffort hem zo nodig bij zijn kop moest grijpen, deze hond liet niet meer los en heeft heel veel schade aangericht,
het hele vel bij zijn kop is kapotgescheurd, helaas heeft hij ook nog een bloedvergiftiging opgelopen en is hij hier uiteindelijk aan overleden

Mijn DA en de politie zeggen dat dit typerend is voor dat ras, ze laten never nooit meer los en richten veel meer schade aan dan een gewoon ras.
Helaas is dit niet het eerste slachtoffer

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:40

Vervelend voor je xRomana! Alleen wel jammer dat je dan het hele ras over 1 kam scheert. Staffords staan erom bekend dat ze minder goed met andere honden kunnen. Jammer dat juist de gemeente!! Niet heeft ingegrepen. Dat zijn de enige die een muilkorf plicht kunnen opdragen.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:05

De eigenaren moeten die honden gewoon aanlijnen en niet los laten lopen, dit is overigens niet de eerste x dat ik een aanval met zon hond heb meegemaakt, alleen deze keer is het gewoon goed afgelopen
Ik moet nu standaard met breakstick lopen, dit overkomt mij geen tweede keer.
Maar t is echt een nachtmerrie als het je overkomt dat smerige kreng wilde gewoon NIET loslaten ;(
het gegil van mijn hond zal ik nooit meer vergeten.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:06

Sorry voor je verlies xromana maar niet alle staffords zijn een gevaar voor de samenleving of voor andere honden. Dat weet jij toch ook wel?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:16

Seven schreef:
Dierenspeciaalzaken willen ook gewoon verkopen, ik ben al menig keer met verbazing weggelopen in winkels. Dat ging van antitrektruigjes en daarmee flink trekken als de hond toch zou trekken (en ik heb de brandwonden en openwonden gezien van die ondingen) tot het voorstellen van slipkettingen bij pups van 12 week want je kan niet vroeg genoeg beginnen dus wel in een flink grote maat kopen. Zucht ik kom eigenlijk nooit meer in dierenwinkels puur door de ontwetendheid.

ik heb precies het zelfde gehad met die borsthaltys en neus gevallen, mijn honden kregen gewoon brandplekken onder hun oksels ervan.. terwijl de diereninkel zij dat het zo snel werkte, en ze trokken er dwars doorheen.
werkt allemaal niet, het goed opvoeden en veel met je hond bezig zijn en consequent met ze omgaan werkt nog het beste.. als je een uur per dag aan je hond besteed zul je al verschil merken, al die onzin geloof ik niet meer met al die hulpmiddelen...net als dat je een slof gaat gebruiken bij een paard, krijg je dus eigenlijk het zelfde idee.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:20

NWDynamite schreef:
Sorry voor je verlies xromana maar niet alle staffords zijn een gevaar voor de samenleving of voor andere honden. Dat weet jij toch ook wel?

Ik ken dr geen een die niet agressief is ;(

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:22

xRomana schreef:
NWDynamite schreef:

Ik ken dr geen een die niet agressief is ;(

Mocht je het vertrouwen een beetje terug willen krijgen ben je van harte welkom om kennis te komen maken met mijn hond. En ik weet zeker dat er nog meer mensen hier in dit topic zijn die je daarmee zouden willen helpen. (al begrijp ik het ook als je het niet ziet zitten)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:05

Helaas zie je de staff steeds meer verloederen dat ben ik echt met je eens Romana maar er zijn er toch wel die gewoon hond zijn en wel met andere honden kunnen. Zoals mijn staffie die ik inzet voor de hertraining van agressieve honden ze heeft zelf geen enkele agressieve karakter trek en zal deze ook nooit ontwikkelen. Met de fokkers gaat het al verkeerd er word over geroepen ja staffies horen hond scherp te zijn en dit is onzin, dit is mens gecreëerd omdat jaren geleden besloten dat honden gevechten een leuke sport waren. Echter deden ze dit meerdere rassen zoals de bulldoggen en daar zie je dit karakter ook niet zo duidelijk in weer. Het is de taak van de liefhebbers en fokkers dit niet meer te accepteren, geen honden meer te gebruiken die enige hond agressie vertonen en dieren die hond agressie vertonen en hebben gebeten af te maken. Geen hond wil zelf zo leven het is namelijk een roedel dier nu de taak van de mens de fouten weer te herstellen die in het verleden zijn gemaakt.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:37

Amen _/-\o_

@Romana; vreselijk wat je hebt meegemaakt, dat wens je een hondeneigenaar niet toe Y;(
Maar je kunt je woede echt beter tegen de eigenaar richten ipv alle staffords.

Hier in de buurt zie ik steeds meer staffords verschijnen, en een aantal luistert voor geen meter naar hun baas :n
De hond kan er niks aan doen die weet niet beter.
Ik kijk altijd eerst naar de baas voordat ik mijn honden met zijn/haar hond in contact laat komen.
Zie ik ook maar iets van dat hij/ zij zijn/haar hond niet de baas kan, blijf ik uit de buurt met mijn honden.

Als ze echt zo gevaarlijk zijn als dat mensen zeggen, waarom kunnen mijn honden (en staffords van andere mensen) zonder problemen met een uitlaatservice mee? (foto1 en foto2)

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:29

Ik weet heel goed dat de eigenaars verantwoordelijk zijn, ten aller tijden maar een niet opgevoede Golden retriever zal anders reageren dan een staffort type die moet meteen aanvallen
Niemand hoeft mij te helpen ik kan helemaal niets meer met dat soort honden sorrie. Ik heb ze vaak genoeg horen zeggen...doen ze normaal nooit. Alleen dit ras altijd.
Ik zal je vertellen dat deze rotte appels het gaan verpesten voor de honden die mss nog niets hebben gedaan, maar er moet wel wat gaan gebeuren soort van test bij de nieuwe eigenaren oid.
Verplicht op cursus, altijd aanlijnen en muilkorfen oid.
Maar dat zal wel onhaalbaar zijn

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:01

Wauw xRomana, je hebt lef je nog in dit topic te vertonen nadat je staffords 'stukken ongedierte' noemt. :n

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:29

een onopgevoede golden retriever zal net zo reageren als elk ander hond, heeft niks met staffords te maken, ik ken geen 1 stafford in mijn omgeving die vals is of andere honden pakt.. en hier in de omgeving zijn er toch echt heel erg veel.

vind het niet zo netjes van je romana dat ondanks je hond door een stafford is gebeten je toch alles over 1 kant blijft gooien.

ohw en wat betreft dat verplicht cursus of muilkorven of aangelijnd, is al lang geweest en ook zonder resultaat.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:33

Ik ken er heel erg veel. Ook bij mij in de buurt.
Gelukkig zijn dat wel allemaal honden die wel aan de riem (of gewoon niet) uitgelaten worden.