Seven schreef:Dierenspeciaalzaken willen ook gewoon verkopen, ik ben al menig keer met verbazing weggelopen in winkels. Dat ging van antitrektruigjes en daarmee flink trekken als de hond toch zou trekken (en ik heb de brandwonden en openwonden gezien van die ondingen) tot het voorstellen van slipkettingen bij pups van 12 week want je kan niet vroeg genoeg beginnen dus wel in een flink grote maat kopen. Zucht ik kom eigenlijk nooit meer in dierenwinkels puur door de ontwetendheid.
ik heb precies het zelfde gehad met die borsthaltys en neus gevallen, mijn honden kregen gewoon brandplekken onder hun oksels ervan.. terwijl de diereninkel zij dat het zo snel werkte, en ze trokken er dwars doorheen.
werkt allemaal niet, het goed opvoeden en veel met je hond bezig zijn en consequent met ze omgaan werkt nog het beste.. als je een uur per dag aan je hond besteed zul je al verschil merken, al die onzin geloof ik niet meer met al die hulpmiddelen...net als dat je een slof gaat gebruiken bij een paard, krijg je dus eigenlijk het zelfde idee.