wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:14

Tallie1979 schreef:
En mogen honden dus ook geen katten bijten?

Nee, er staat: in het veld. dus dat betekend, in het openbaar.
als jouw kat in mijn tuin komt, MIJN terrein, dan mag het wel ;)
dan is het jammer de bammer voor die kat.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:15

Thirty schreef:
Ik mag een (voor mij) zwerfkat wegbrengen als ik dat wil. :j

Jij weet heel goed dat die kat geen zwerfkat is, maar een kat van de buren. Dus je bent gewoon in overtreding als je dat doet. Ik snap de intentie wel, hoor, ik heb zelf ook vaak genoeg op het punt gestaan dat te doen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:16

_San87_ schreef:
Thirty schreef:
Ik mag een (voor mij) zwerfkat wegbrengen als ik dat wil. :j

Jij weet heel goed dat die kat geen zwerfkat is, maar een kat van de buren. Dus je bent gewoon in overtreding als je dat doet. Ik snap de intentie wel, hoor, ik heb zelf ook vaak genoeg op het punt gestaan dat te doen.

Dat weet het asiel niet. En dat is het enige waar het om gaat. :+
De katten'eigenaren' zijn net zo goed in overtreding, aangezien ik dat net heb opgesnort in de Flora en Faunawet.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:17

Thirty schreef:
_San87_ schreef:

De katten'eigenaren' zijn net zo goed in overtreding, aangezien ik dat net heb opgesnort in de Flora en Faunawet.

Dan bel je het LID of de AID of de politie, weet ik het wat.

Ik vind je nu behoorlijk kinderachtig.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:19

_San87_ schreef:

Ach nee toch. Afbeelding

En nu?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:21

:') stoppen?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:21

Thirty schreef:

Indien je uiteraard in Nederland woont, want het land waar je nu zit mag je in de meeste staten niet eens een hond aan de ketting leggen als hij geen fatsoenlijke schuilplaats heeft.. ;)

Laat staan dat je een kat de nek omdraait, daar ga je bak voor in..

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:24

Thirty schreef:
_San87_ schreef:

Ach nee toch. Afbeelding

En nu?

Ahw, moest je een smiley van een andere site halen om je uitspraak kracht bij te zetten, wat schattig :+:.

Ik zeg gewoon wat ik vind, wat mij betreft doe je er niks mee.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:25

wilde net vragen, hoe zit dat in de USofA.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:26

Ik vond m wel passend. Niet?

@Tallie: waar haal je nu weer vandaan dat ik een kat de nek om zou draaien?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:27

Jis_ schreef:

Geen idee, ben alleen op de hoogte van de regels die hier voor honden gelden. Heb geen kattenoverlast, aangezien ik geen buren heb *\o/*

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:28

Thirty schreef:

Is een voorbeeld, neem aan dat je hond ook niet aan de ketting ligt. :) als je al een hond hebt uiteraard..

Was in zijn algemeen :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:30

Thirty schreef:
liedje89 schreef:
De kat van mijn tante liep al tijden buiten en niemand heeft eerst netjes bij haar geklaagd of gevraagd gewoon gevangen en weggebracht en die was wat ouder en dus wat dunner en is toen maar ingeslapen. Terwijl hij zelfs gewoon gechipt was dus hoezo eigen schuld, mijn tante kon helemaal niet weten dat iemand last had van het beest?

Nee, allicht als je je kat los laat lopen en geen idee wat ie allemaal uitvreet. Katten kunnen kilometers ver gaan, denk je dan echt dat het voor iemand te doen is om de eigenaar te achterhalen?

Citaat:
De dierenambulance komt wel gewoon als je denkt dat een kat verdwaald is die lezen dan de chip uit maar als de kat er verder verzorgd uit ziet mogen zij de kat dus niet zomaar meenemen. Alleen als de kat als vermist is opgegeven of wanneer de kat er gewond, ziek of verwaarsloost uitziet gaat ie mee. Ook terecht er zijn dus genoeg mensen die de kat van de buren gewoon stelen om hen te jennen -:(- !

Zolang de buren mij 'jennen' door niet op hun beesten te letten, heb ik alle recht om het beest weg te brengen.

Wie heeft jou opgevoed??? Terug pesten is nooit probleem oplossend en dat afleren valt onder de sociale vaardigheden die je op de basisschool behoord op te doen.

Als je weet dat een kat van iemand is het gewoon diefstal om hem mee te nemen. Je gaat toch ook de tuinmeubels an de buren niet stelen als ze daar 's avonds opzitten en veel lawaai maken in de tuin. Ik zie er eerlijk gezegd sowieso het nut niet van in om een gezonde kat naar het asiel te brengen schijnbaar red hij het prima dus hij hoeft helemaal niet opgevangen te worden :Y) . De meeste katten zijn echt lastig te vangen trouwens voor een vreemde dus ik zie mezelf dat niet zo gauw doen straks gaat ie bijten en krabben, al een gehoord van kattenkrabziekte?? Dat dragen heel veel katten ook bij zich en kan ook heel nare gevolgen hebben %)

Om te bewijzen dat de kat in overtreding is moet je hem waarschijnlijk wel op heterdaad betrappen, ik zie je al achter een kat aanhollen die een muis achtervolg. (echt zo'ntekenfilmpje in mijn hoofd nu :+ )

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:31

Tallie1979 schreef:
Thirty schreef:

Is een voorbeeld, neem aan dat je hond ook niet aan de ketting ligt. :) als je al een hond hebt uiteraard..

Was in zijn algemeen :)

Uhhm ja, ik heb er 5 (11 op het moment) :+ En nee, die lopen los op eigen (afgezet) terrein.
Aan de ketting is hier echter ook algemeen geaccepteerd.

@Liedje: kom eens met fatsoenlijke argumenten, voor nu ben ik ff klaar met je :)
Goede vergelijkingen maken is schijnbaar erg lastig voor je.
Laatst bijgewerkt door Thirty op 11-10-11 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:31

Ik ben het eigenlijk wel met vele meningen eens hier

Het is gewoon zo dat sommige mensen overlast hebben van katten die in jouw tuin gaan zitten kakken
dus ik vind het aan de eigenaren om er iets aan te doen :))
Jammer dat er met die mensen niet te praten valt TS

Ik zelf had in mijn oude huisje ook overlast van katten
zelfs zo erg dat ze binnen zaten (op bed!!) als ik mijn slaapkamer raam open liet staan
of beneden zaten (bij het konijnenhok of bij de vogelkooi!!) als ik mijn schuifpui open had

vreselijk vond ik het!
Heb zelfs keer toen ik me omdraaide s'nachts midden in een paar felgroene kijkers gestaard
en geschreeuwd als een malle want man o man... wat schrok ik me kapot van die klote kat die naar me stond te kijken met zijn pootjes al op mijn bedrand om er bij te komen liggen :r

Ik ben toen eerst met een waterpistool begonnen, toen ging het met emmers tegelijk
en later heb ik stink spul gekocht (skunk heette dat) en mijn hele schutting etc onder gesmeerd
toen bleven ze eindelijk weg...

ergste was dat de buuf boos was geworden op mij, toen haar kat kletsnat uit mijn tuin kwam na een emmer water... want het was zo zielug voor hem, want het was zo koud buiten
Uhm... jups... mijn parkietjes zaten nog te shaken als die krengen weer is binnen waren geweest!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:32

Thirty schreef:
Jis_ schreef:

Geen idee, ben alleen op de hoogte van de regels die hier voor honden gelden. Heb geen kattenoverlast, aangezien ik geen buren heb *\o/*

Ow nou dat is mooi meegenomen, zowel voor jou als voor de katteneigenaar. :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:34

Ach Wendy. Dat heb je allemaal maar te accepteren volgens sommigen hier. :(:)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:35

Thirty schreef:
@Liedje: kom eens met fatsoenlijke argumenten, voor nu ben ik ff klaar met je :)

Het is nogal achterlijk om stelen te goed te praten hoe dan ook. Dus het maakt eigenlijk niet uit of die vergelijking nu logisch is, of het nu de kat of de radio is je mag het niet zomaar meenemen als je er last van hebt :Y)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:35

Wendy1978 schreef:

Het is gewoon zo dat sommige mensen overlast hebben van katten die in jouw tuin gaan zitten kakken

zelfs zo erg dat ze binnen zaten (op bed!!) als ik mijn slaapkamer raam open liet staan
of beneden zaten (bij het konijnenhok of bij de vogelkooi!!) als ik mijn schuifpui open had

vreselijk vond ik het!
Heb zelfs keer toen ik me omdraaide s'nachts midden in een paar felgroene kijkers gestaard
en geschreeuwd als een malle want man o man... wat schrok ik me kapot van die klote kat die naar me stond te kijken met zijn pootjes al op mijn bedrand om er bij te komen liggen :r

Ik ben toen eerst met een waterpistool begonnen, toen ging het met emmers tegelijk
en later heb ik stink spul gekocht (skunk heette dat) en mijn hele schutting etc onder gesmeerd

ergste was dat de buuf boos was geworden op mij, toen haar kat kletsnat uit mijn tuin kwam na een emmer water... want het was zo zielug voor hem, want het was zo koud buiten
Uhm... jups... mijn parkietjes zaten nog te shaken als die krengen weer is binnen waren geweest!

:') :') Ik kan me voorstellen dat dit echt niet leuk is.
Maar het is wel een leuk verhaal van jou geworden om te lezen. :D

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:36

liedje89 schreef:
Wie heeft jou opgevoed??? Terug pesten is nooit probleem oplossend en dat afleren valt onder de sociale vaardigheden die je op de basisschool behoord op te doen.

Als je weet dat een kat van iemand is het gewoon diefstal om hem mee te nemen. Je gaat toch ook de tuinmeubels an de buren niet stelen als ze daar 's avonds opzitten en veel lawaai maken in de tuin. Ik zie er eerlijk gezegd sowieso het nut niet van in om een gezonde kat naar het asiel te brengen schijnbaar red hij het prima dus hij hoeft helemaal niet opgevangen te worden :Y) . De meeste katten zijn echt lastig te vangen trouwens voor een vreemde dus ik zie mezelf dat niet zo gauw doen straks gaat ie bijten en krabben, al een gehoord van kattenkrabziekte?? Dat dragen heel veel katten ook bij zich en kan ook heel nare gevolgen hebben %)

Om te bewijzen dat de kat in overtreding is moet je hem waarschijnlijk wel op heterdaad betrappen, ik zie je al achter een kat aanhollen die een muis achtervolg. (echt zo'ntekenfilmpje in mijn hoofd nu :+ )

Nog meer reden om het beest niet vrij rond te laten lopen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:37

Als mijn katten al buiten zouden komen ( en dan zeg ik dus ALS ) dan heb ik liever een kat met een nat pak als met een portie vergif of een paar gaten in zijn bliksem..

Sterker nog, ik heb altijd een plante spuit naast mij staan voor het opvoeden van mijn jongste kat.. Gaat hij niet stuk van :P

Magrathea

Zelf een kat nemen :') dan komen vreemde katten je tuin niet meer in..

mika11

Jis_ schreef:

Daar mag je de nagels van een kat laten verwijderen.
Dat scheelt natuurlijk wel, dan kunnen ze niet meer zo makkelijk over schuttingen klimmen etc.
En komen ze moeilijker bij je in de tuin of in huis.
Maar echt diervriendelijk is het niet, denk ik.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:38

mika11 schreef:
Wendy1978 schreef:

vreselijk vond ik het!

:') :') Ik kan me voorstellen dat dit echt niet leuk is.
Maar het is wel een leuk verhaal van jou geworden om te lezen. :D

ergste was, toen ik begon te gillen midden in de nacht
schoot die kat naar beneden
en ging als een gek over mijn stoffen bankstel rennen :oo
en ik vreesde toen echt voor mijn nieuwe glas gordijntjes :(:)
gelukkig sloeg dat kreng die over
en na wat halen in mijn nieuwe bank kon ik dus alsnog de schuifpui open gooien
en hem naar buiten jagen...

ik vergeet er bij te vertellen dat ik sindsdien eigenlijk echt heel bang geworden ben voor katten (vooral zwarte met groene ogen) :')

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:39

liedje89 schreef:
Thirty schreef:

Het is nogal achterlijk om stelen te goed te praten hoe dan ook. Dus het maakt eigenlijk niet uit of die vergelijking nu logisch is, of het nu de kat of de radio is je mag het niet zomaar meenemen als je er last van hebt :Y)

Als jij niet in overtreding was door je kat los te laten lopen, dan hoefde ik je kat niet te 'stelen' :+

Lees maar even mijn stukje over de F&F wet op de vorige pagina.