Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
HalloDan schreef:Ik ben wel benieuwd naar wat jullie vinden van het fokbeleid van de Australian Labradoodle?

Pentax schreef:Hoorde op de radio dat er onderzoek naar inteelt gedaan was op fruitvliegen. En dat er al vanaf 10% een hogere morbiditeit is voordat ze volwassen zijn en een lagere vruchtbaarheid. Verder werden de afwijkingen veel groter naarmate de hoeveelheid inteelt toe nam. En om dan te bedenken dat je veel afwijkingen niet eens kunt zien bij een fruitvlieg, probeer een fruitvlieg maar eens de pols af te nemen.
Inteelt om recessieve genen vast te leggen kan dus wel kwaad, maar dat het zo snel al nadelig is wist ik niet.
Huertecilla schreef:Jij vraagt wat ik ervan vindt, dus wat is het probleem?
Als je het topic gelezen zou hebben had je het antwoord al kunnen weten, want designer dogs lossen mbt het probleem niets op.
Het woordgebruik ´idioot´ heeft in dit topic een context met goede uitleg.
Fijn dat jullie er een leuke hond aan hebben doch prijs en fok zijn voorbeelden van commercie boven gezond verstand; dat wat de huidige stand van dierendrama heeft geceëerd.
Imo illustreert jouw reactie dat wat de exploitatie mogelijk maakt; de emotie boven de ratio bij de kopers.

HalloDan schreef:Ik wist niet dat ernstige allergie een emotie was?? En voordat je nu komt met 'er zijn wel meer allergie-vriendelijke honden'...bij andere als allergie-vriendelijk bekend staande honden (zoals Poedel, Lagotto etc.) treed er dus wél reactie op.
Maar waarschijnlijk was dat dus een emotionele reactie, jeetje wat een hopeloos emotioneel mens ben ik toch zeg!?!![]()
Hier laat ik het maar bij, wordt er zó emotioneel van...
Pentax schreef:Die laatste is gewoon een klein dik propje
Hc, je zou een boek moeten schrijven over de kynologische geschiedenis. Foto's van elk 'gehyped' ras 100 jaar geleden en nu. Ik zou hem kopen. Wel simpel houden als je er wat mee wilt verdienen. veel nederlanders lezen liever plaatjes.
Pentax schreef:Die laatste is gewoon een klein dik propje
Pentax schreef:Hc, je zou een boek moeten schrijven over de kynologische geschiedenis. Foto's van elk 'gehyped' ras 100 jaar geleden en nu. Ik zou hem kopen. Wel simpel houden als je er wat mee wilt verdienen. veel nederlanders lezen liever plaatjes.
Neej schreef:Of je moet het zo verpakken dat het geen kritiek op de kynologie meer lijkt, en dat is ook weer een kunst apart..
Moll schreef:De oude foto lijkt op een boston terrier, echter zou deze weer amersfoort bloed bevatten.
Huertecilla schreef:Moll schreef:De oude foto lijkt op een boston terrier, echter zou deze weer amersfoort bloed bevatten.
De minst romantische versie van de ontstaansgeschiedenis van de Boston Terrier welke te onderbouwen is, is dat het de Franse Bulldog ís uit de minder geslaagde exemplaren die de fransen eind 19de eeuw verkochten.
Kijk eens naar:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... tand_w.jpg
Een knap stuk betere Franse Bulldog dan de modale Franse Bulldog...
Voeg die twee weer bij elkaar en verbiedt de vanuit de engelse bulldog via fraudeleuze kruisingen ingebrachte kleuren.
Neej schreef:Kijk eens aan http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... kerij.html
En dan ga ik 'm zelf ook maar even lezen
Moll schreef:kijk dat is nog eens iets wat verbetering kan brengen.

stuur haar desnoods uit logeren, of herberg tijdelijk een reu
Yamcha schreef:Rasgrenzen zijn wel broodbescherming, alleen rasgrenzen hoeven geen landsgrenzen te zijn toch
In Tsjechië zitten heel knappe Duitse Herders. Kijk naar de Oost-Duitse lijnen. Niks mis mee (oké, wle wat temperamentvol, dat wel). Oostenrijk voert mooie lijnen, in België zitten een paar heel mooie lijnen. Pak je auto en laat je teef ergens anders dekkenstuur haar desnoods uit logeren, of herberg tijdelijk een reu

Yamcha schreef:En dat heeft geresulteerd in een angstwekkend smalle genenpoel
Buiten dat denk ik dat met sommige rassen er haast wel iets nieuws opgezet moet worden...... vroeger kón het niet, nu gebeurt het niet.....