Wie heeft er ook een papegaai?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Re: Wie heeft er ook een papegaai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:33

Die van ons vloekt als ie gevallen is... :D

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:58

Hahaha! Geniaal!!!!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:24

hahaha begrijpelijk!! doe ik ook als ik val :+

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:28

whaha ja idd ik vloek ook wel eens als ik me stoot of als ik val :+

over het filmen is hier ook zo peter zit nu ook honderduit te praten maar als ik ga filmen is hij een stuk stiller <<)

heeft er hier iemand ervaring met bingo fit-voer dat zijn kleine pellets korreltjes
dat verkoopt de dierenarts hier
ik heb het meegenomen om te kijken of hij dit goed gaat eten
ik geef het puur dus zonder zaden er doorheen want meneer is zo slim om alle andere lekkere dingen eruit te halen
heel soms lijkt het of hij een pellet neemt maar die spuugt hij dus gewoon weer uit
verder verkopen ze hier op texel geen pellets behalve dan nutribird p15 tropical maar daar krijg ik hem dus echt niet aan

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:16

je kan ook bestellen bij bv lorre en co. daar hebben ze een groot assortiment pellets. Welke ze echt graag eten zijn de zupreem. Maar pellets eten is geen moeten hoor. Als je goede voeding geeft met veel afwisseling en voor grijsjes wat extra calcium is het ook goed. een half gekookt eitje met schil is ook heerlijk ;)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:03

Waarom persee op de pellets Petroes? Hier krijgen ze ook gemengde zaden maar daarnaast nog vele andere dingen bv fruit,gekiemd zaad,walnoten,gedroogd brood en ik zag dat er nu tussen mijn boodschappen een fles roosivicee zat {?} Hahahaha manlief probeerd van alles uit maar pellets daar is hij na al die jaren papagaaien houden {zo ruim tien jaar} nog steeds niet op overgestapt.Je moet alleen met zaden goed in de gaten houden dat je een goed gemengd voer aanbied en dat Peter geen voorkeur heeft voor bv alleen de zonnebloempitten maar alles eet.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:12

klopt helemaal hoor Binkey! Ik geef ze ook niet meer. Ik dacht dat toen ik begon met gaaien ,je papegaai geen tekorten kon krijgen.. nou mis. Een gevarieerde en goede voeding kan op zoo veel manieren.
Ik zal wel de eventuele jongen ooit.. alsvast leren pellets te eten, gewoon voor als .

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:36

pfff echt waar ik ben blij te lezen dat niet iedereen met pellets doorduwd
hij zet zijn bek echt niet aan die pellets wat ik ook probeer
ik snap het echt niet meer waarom iedereen incl de dierenarts het over pellets heeft ? :?
overal waar je leest op internet enz staat pellets
peter kiest idd alleen de lekkere dingetjes eruit als ik zaden meng met pellets hij haalt dan de zonnebloempitten eruit
verder krijgt hij volgens mij genoeg vitamines binnen
hij krijgt afwisselend walnoot,appel,manderijn een stukje brood of een toastje,lychee vrucht (en nee de de pit eet hij niet) <<)
dus ik ben niet bang dat hij te kort krijgt maar de dierenarts zei als hij ooit ziek word en hij staat op pellets dan kunnen we heel veel ziektes uitsluiten
dus als ik hem op de pellets krijg dan weet ik 100 % zeker dat hij alles binnen krijgt wat hij moet binnen krijgen
maar ik blijf hem echt niet pushen met die pellets
ik ga nu denk ik alles bij elkaar gooien dus de nutribird p15 en de bingo pellets want dat heb ik toch nog staan
door die nutribird had ik nog zaden doorheen gemengt dan kan hij voorlopig vooruit en zie ik daarna wel weer verder
dan gaat hij weer terug op zadenmix
iets staat me tegen met die pellets ik loop al dagen met een soort knoop in mijn maag
hij eet al 37 jaar allerlei zaden en nu probeer ik die pellets maar het voelt op 1 of andere manier niet goed :n

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:22

pipo dat gekookte eitje is een goede tip dat gaan we morgen eens proberen

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:49

ik kan weer goed slapen :z ik heb al het voer door elkaar gemixt en hij heeft gegeten als een dijkwerker
hij was helemaal blij en hyper dus peter blij ik blij *\o/*

peter wenst jullie weer even weltrusten en geeft een kusje :+
http://www.youtube.com/watch?v=etkAp7IH ... UYI2xBAMWW

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 07:25

Vaak laten ze de minder lekkere zaden liggen. Als ze dat dus doen moet je gewoon wat minder geven. Juist doordat wij zo fanatiek bijvullen en weggooien wat ze niet meer hoeven ontstaat er een tekort. (lees eenzijdig)

hij is lief!!!!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:41

Hahahaha die Peter,schattig! Petroes je moet er gewoon op letten dat hij niet te eenzijdig voer krijgt precies wat Pipo hier boven zegt.Geef hem dan minder,want echt we hebben een keer {in onze vogelbegincarriere :P} een valkparkiet gehad en die at alleen maar de zonnebloempitten uit zijn voer dat beessie is daar wel aan doodgegaan want die had een overschot aan vitamine a ...... Gewoon goed opletten wat hij eet,en volg je hart meestal zit je dan wel goed ;)

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:07

8-) goedemorgen allemaal
http://www.youtube.com/watch?v=GcKnnL8M ... re=related

thanks pipo en bianc ja ik volg mijn hart ik denk dat dit het juiste is
hij is weer helemaal vrolijk en drukker hij was van de week iets stiller en vroeg veel meer aandacht zat constant aan zijn voerbakje te trekken
nu zit hij weer 100 uit te kletsen en oogt gewoon beter in zijn hum
ik zag hem van de week echt niet meer eten nu zie ik dat wel weer :j
er zit vanalles doorheen gemengt en hij eet al die zaadjes en andere dingetjes dus niet alleen de zonnebloempitjes
verder krijgt hij naast zijn gezonde tussendoortjes ook zo'n knabbelstok met allerlei zaadjes ,fruit en nooitjes eraan dus hij krijgt niet te eenzijdig
ik ben nu een eitje voor hem aan het koken eens kijken wat hij daar van vind geen idee of hij dat kent

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:59

Haha die Peter, leuk hoor!

Ayla lustte de pellets in het begin ook niet. De dierenarts zei toen dat ik gewoon de pellets in haar bakje moest laten en als ze tegen 's avonds echt nog niks gegeten had er een theelepeltje zaadjes bij doen. Na een paar dagen begon ze van de pellets te eten en nu krijgt ze dus dat...

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:57

nou peter trapt er niet in dan vreet hij liever niks ik was daar wel wat bezorgd over pfff
maar ik kreeg een tip van iemand om van de pellets brood te maken zodat ik het niet weg hoef te gooien dan kan je dat dagelijks geven verder gewoon de zaden
ik ga eens zoeken hoe dat werkt
maar peter staat nu op de mix van zaden en pellets maar die pellets vreet hij echt niet

het eitje heeft hij op gesmikkeld eerst keek hij er met een schuinoogje naar en dacht wat moet ik hier nou weer mee
hij gooide hem op de grond
maar toen ik terug kwam van de paarden had hij hem mooi opgepeuzeld :j
ik weet ook niet of hij dat kent ?
zo zijn er meer dingen wat hij vreemd vind maar hij went heel snel
hij is er nu dagelijks uit zijn kooi dat vond hij heel spannend maar hij word steeds brutaler
hij zit ook veel bij me voor computerbeeldscherm vind hij razend intressant
en mijn koffiekopje moet het ook steeds ontgelden :)
eerst trilde hij als een rietje als hij alleen ergens zat maar nu weet hij het al zit nu steeds aan mijn vingers te trekken als ik typ :+
hij kent ook niet dat hij op je hand moet gaan zitten om meegenomen te worden dat ben ik nu met hem aan het oefenen valt niet mee maar ooit zal hij het wel leren :D
ik heb hem liever voor me in het zicht als dat ik laag zit met hem op mijn schouder want mijn katten die vinden hem razend intressant dus ik verlies hem geen moment uit het oog :=

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 13:47

Dat gekookt eitje heb ik echt nog nooit van gehoord.....

Dit kan ik ook wel eens proberen....

Gewoon een hard gekookt eitje?
En dan de helft met schil?

Ik ben benieuwd haha

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:51

ja idd gewoon een eitje hard koken en dan de helft incl schil geven
ben benieuwd wat die van jou er van vind :j

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 17:45

Ga het vanavond even proberen haha.
En wat doen ze met het schil?

En na mijn weten heeft coco dit nog nooit gehad. Haar buikje raakt dan niet ineens van slag ofzo? Dat moeten we niet hebben natuurlijk haha.

En is het nog ergens goed voor? Of vinden ze het gewoon lekker.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:28

Dat ziet er gezellig uit met dat eitje!! Leuk!!
Ayla "steelt" wel eens een klein stukje ei, die vindt het ook lekker. Maar, die vindt alles lekker wat ik eet :+
Net was ze met een stuk banaan aan de haal... heel lief en leuk maar die was wel voor MIJ bedoelt!! Grrrr!!!!
;-)

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:33

Mijn moeder had 20 jaar geleden een papegaai van haar zus gekregen (die niet met hem overweg kon)
Het was een grijze roodstaart, mijn moeder vertelde dat Jacco (zo heette hij) altijd meiden nafloot.
Erg grappig als je in een flat woont en er regelmatig mensen langskomen.
Zijn tenen waren erafgeknipt (was nog voor de zus van mijn moeder) en daardoor kon hij zich niet vasthouden aan een stok.
Mijn moeders toemalige man heeft het hele huis ingericht naar die papegaai, zodat hij overal kon zitten.
Uiteindelijk is de papegaai toch naar Avidroom gegaan, mijn moeder vond het zielig dat hij in zijn uppie moest zitten.

Voor alle haters: mijn moeder ving alle dieren op in de familie die waren afgedankt, vervolgens draait het leven om die dieren heen. Jacco heeft niet lang bij mijn moeder gewoont, net lang genoeg om Avidroom te vinden en te zorgen dat hij daar verder kon leven.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:01

gerda die schaal is goed voor ze ze eten hem helemaal op
plaats je een foto van het eitje eten :j
memuska whaha je banaan er vandoor peter lust geen banaan hij draait zijn neus weg net of hij het vind stinken :+
dromen een echte vrouwen versierder :D maare zijn teentjes eraf geknipt wat gruwelijk zeg gelukkig heeft jacco door de goede zorg van je moeder een goed huis gevonden avidroom
peter mist 1 teentje is gebeurd bij de vorige eigenaar die hadden 2 jackrussels en peter kwam een keer op de grond terecht en toen heeft de ene jackrussel peter gegrepen en toen was hij zijn teentje kwijt ;(
sinsdien zei peter tegen de hond als hij te dicht in de buurt kwam je denkt er om he _O-
hier heeft hij het tegen onze hond 1 keer gezegt maar dat was de eerste dag dat hij hier was

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 07:20

haha die Peter staat er mooi op met zijn eitje!

MirMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 08:18

Goedemorgen, zie zojuist dit topic pas... Ik heb ook een papegaai. Een blauwvoorhoofdamazone. Hij is 13 jaar. Zijn naam is Jago. Ik ga hier wat posts lezen en kijken hoe ik een foto kan plaatsen van hem.
Wat betreft het eitje, wat ik net even snel las, ga ik zeker proberen. Ik wist niet dat ze dat mochten eten :roll:

Onze Jago kan wat dingen zeggen en deuntjes fluiten maar echt iets nieuws krijg ik m niet meer aangeleerd. Verder heeft ie er een handje van om rond etenstijd van de honden (zo rond 4/5 uur) flink te gaan krijsen. Een oorverdovend geluid!
Ik ben trouwens ook de enige die m echt kan aanraken en waar die bij op de schouder komt zonder aan te vallen. Bij mijn man is ie zo lief niet.

Ik zou graag meer voor m willen doen. Zoals zijn kooi wat meer inhoud geven. Er hangen nu wat dingen in, zoals touwen, spiegel en kleurenspiraalgeval en heeft 4 zitstokken. Maar daar is ie volgens mij helemaal klaar mee.
Ik zet de kooi een paar keer in de week open maar eruit komt ie niet meer. Dat deed ie een paar jaar terug dus nog wel.
Nou dat was het even voor nu.

Groetjes Miriam

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:00

Hoi mirmy,welkom,ben benieuwt naar fotos van jago!
war raar dat ie zn kooi niet meer uitwilt,die van mij weet niet hoe snel die moet komen als die eruit mag..

Hier gisteren ook een ei geprobeert,hij was er eerst heel nieuwschierig naar,kijken en ruiken eraan..
Heb hem toen een paar kleine stukjes gevoert wat ie echt super lekker vond..had het ei bij zijn drinkbakje gelegt,maar hij is er vervolgens niet meer bij in de buurt gekomen..:-(
Ga het van de week nog eens proberen want lekker vond ie het wel!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:11

Welkom Miriam! Ik ben heel benieuwd naar foto's van Jago!
Heb je hem al van kleins af aan?
Raar idd dat ie er niet uit wilt - ons Ayla is altijd hééééél snel om op mijn hand te klimmen (ik moest maar eens van gedacht veranderen hé)

Ayla heeft ook een half eitje gekregen... Ze weet niet zo goed wat er mee te doen...