Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 15:01

Tat_jana schreef:
amen :) hier medelijden met de kat,, en met vriend lief,, snap dat hij pissig is als zn maatje gewoon wordt weg gedaan omdat ie plast,, sloten op deuren en je rotzooi opruimen kleed op de bank klaar opgelost je probleem :) verder elke dag even een dweil.. hatzee no problem :)

En het is maar net hoe ver je wilt gaan voor je kat. Sommige mensen hier wel heeel erg ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 15:02

Jis schreef:
Nou en?.... Weet niet wat jouw reden is waarom je van je 6 konijnen af wilt, maar je hebt wel ooit voor ze gekozen. Er zo nongelant over doen vind ik jammer.

Heb je alles gelezen? Kat kan daar niet niet naar buiten, daarnaast hebben ze zover ik begrijp samen dat katje in huis gehaald dus het is niet alleen zijn kat, alleen hij heeft er meer een band mee dan zij.
Ben het met je eens dat ze haar beter kunnen herplaasten.

Ik heb er niet voor gekozen, mijn dochter kwam met een zwanger konijn thuis nadat ze haar stiekem mee had genomen naar een vriendinnetje en daar kwamen we achter toen het al te laat was. Maar zolang ik ze heb zorg ik wel goed voor ze kijk maar.
Kijk eens hoeveel mensen een paard verkopen, die hebben er toch ook ooit voor gekozen? En die gaan vaak weg omdat iemand een ander beter of jonger paard wil terwijl er met het oude paard niks mis is. Dus daarom snap ik niet waarom iedereen er zo'n punt van maakt, wat is het verschil tussen een kat en een paard?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 15:02

Lamar schreef:
Waarom is het zo erg dat TS van de kat af wil? Soms gebeuren die dingen. Ik heb 6 konijnen waar ik wel graag vanaf wil, nou en?

Deed ze 'm maar weg.

Ik heb naar mijn idee ook tips gegeven hoe ze het naar haar vriend toe kan brengen dat het beessie weg moet.
Als je van een dier houdt is het soms beter om het los te laten.

Daks staat al klaar met hulp.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:43

Lamar schreef:
Ik heb er niet voor gekozen, mijn dochter kwam met een zwanger konijn thuis nadat ze haar stiekem mee had genomen naar een vriendinnetje en daar kwamen we achter toen het al te laat was. Maar zolang ik ze heb zorg ik wel goed voor ze kijk maar.
Kijk eens hoeveel mensen een paard verkopen, die hebben er toch ook ooit voor gekozen? En die gaan vaak weg omdat iemand een ander beter of jonger paard wil terwijl er met het oude paard niks mis is. Dus daarom snap ik niet waarom iedereen er zo'n punt van maakt, wat is het verschil tussen een kat en een paard?

Ok zo kan het ook lopen ja. Ze zitten er goed bij....die willen helemaal niet weg. :D

Zeg ook niet dat niemand hun kat of konijn weg mag doen, soms is dat beter.
Voor paarden geldt het zelfde vind ik.
Ik zou nooit mijn paard verruilen voor een jonger paard of iets in die trant. Dat zou ik niet kunnen.
Pas als ik geen geld meer heb om hem te onderhouden zal ik hem helaas wel moeten herplaatsen.

Be_stronger

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:03

die kat merkt jouw boosheid en haat en reageert op haar manier dominant terug, ze plast namelijk alleen op jouw spullen, jij weer boos, zij reageerd erop, cirkeltje....
beter voor de poes om haar te herplaasten weet ik niet, ze heeft al een naar verleden. maar zo kan het ook niet, ze voelt zich niet op haar plek, dat is duidelijk

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:59

Ik ben benieuwd of TS haar vriend ondertussen zover heeft gekregen de poes naar een nieuw huisje te brengen.

Het diertje is daar niet op zijn plek en ik zie dat ook niet snel meer gebeuren. Een kat dat bewust op de spullen van TS plast? Ik vind dat toch neigen naar uiting van dominantie en niet perse stress, want dan zou madame het overal laten lopen en ze schijnt toch specifiek een voorkeur naar de spulletjes van TS te hebben :).

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:21

Roosch schreef:
Je mist daar een cruciaal punt, idefix4..
Een kat doet niet alleen dingen omdat de natuur dat haar ingeeft, een kat doet ook dingen omdat het aangeleerd gedrag is.
Of juist niet, in het geval niet-gecorrigeerd gedrag op het moment dat dat nodig was.

Ja, ook zeker waar, maar dan nog doet ie het niet om jou te pesten. Paardeneigenaren hebben daar ook een handje van. En hondeneigenaren. We verpersoonlijken onze huisdieren, terwijl het gewoon een dier is met andere verwachtingspatronen van het leven. Dan moet je niet gaan beweren dat een dier iets doet om 'jou te pesten', want dat bestaat niet in de belevingswereld van een dier. :+

Kwanyin: Ik ken de opvoedlijnen van honden beter dan die van katten, maar ik kan me levendig voorstellen dat met 6 weken bij mama wegmoeten ook voor een kat een behoorlijk impact heeft. Het asiel streeft naar 12 weken, als er nog een moeke is, helaas gaan sommige mensen heel raar met katten om. Dat lijkt me gezonder.

Hyperion: Heel soms hè? Als mijn hondje voor de 5e keer die dag in huis heeft geplast, wat dus zelden gebeurt, terwijl ze veelvuldig, dus vaker dan 3 keer per dag, wordt uitgelaten, dan wil ik die methode nog wel eens aanhalen en dan werkt ie uitstekend, maar dan heb ik dus al 4 keer alles schoongemaakt. Mijn hondje weet heel goed dat het buiten moet. Als ze het binnen heeft gedaan, moet ik opletten dat ze hem niet naar buiten peerd, want ze vindt het zelf ook vies. Soms is ze gewoon gemakzuchtig. Mijn hondje heeft een bloedhekel aan regen bijvoorbeeld. Dan doet ze het dus liever binnen, zodat ze niet naar buiten hoeft. :+ Maar inderdaad voor de rest is het een manier die je niet moet toepassen als je merkt dat het toch niet werkt.

Youngster: Dank je voor die tip! Eens kijken of het ook werkt bij hondenurine!

Ik kreeg jaaaren geleden het advies om een kat met blaasgruis geen vaste brokkies te geven, maar vlees uit blik. Dat werkte uitstekend bij onze kat. Die heeft het daarna echt nooit meer in huis gedaan. En dat was best lang: 15 jaar! Maar zij kon ook onbeperkt naar buiten. Als je zo'n sproeierd hebt, dan is het inderdaad een aanrader om haar een paar uur per dag buiten te zetten. Ik ken katten die dat fantastisch vinden. Ik moet er niet aan denken om een kat levenslang op te sluiten in een huis. Ik ben zelf ook een buitenmens. Als de vriend van de kat houdt, moet hij dat ook eens overwegen.

De irritatie is inderdaad heel vervelend en ook terecht. Ik zou er ook gek van worden! Alleen de manier waarop TS het verwoordde in de begintopic wekt veel geïrriteerde reacties op. Maar dat is de concequentie hier op bokt toch! Dan moet je gewoon wéten dat je dat soort reacties triggert. Na haar wat betere uitleg, ben ik volgens mij vriendelijker geworden. De TS zelf reageert gewoon te veel in de verdediging en blijft daarmee deze reacties triggeren. Gewoon de tips lezen en netjes blijven. Dan voorkom je een reltopic. ;) Persoonlijk vind ik dan al het gespeculeer wat de DA dan wel gedaan kan hebben niet kunnen. Oordeel en je wordt veroordeelt, denk daar aan dames..

Ha, hier kan ik néé antwoorden op TS. Mijn paard en ik zijn al 11 jaar een koppeltje in goede en in slechte tijden. :+ Hij heeft wel inmiddels een keer of 4 op marktplaats gestaan, maar elke keer kon ik het toch weer niet over mijn hart krijgen om hem te verkopen. Hond ook al 16 jaar en haar dochter die ik wel al een paar keer achter het behang had geplakt als ik behang had gehad, loopt ook al 10 jaar voor mijn voeten! Dus néé, een dier gaat bij mij niet weg vanwege geen klik of een andere onvolkomenheid. Maar ik heb wel de ruimte om de situatie te creëren waardoor hond én baas zo min mogelijk last hebben van elkaars onvolkomenheden. En zo leven we dus toch vredig met elkaar in één huis of er buiten. De honden slapen hier overigens wel allemaal binnen. 2 hebben er wel geleerd van jongs af aan, dat de bijkeuken hun terrein is en de rest van de woning niet. Dat werkt prima! Dat neemt niet weg, dat ik me kan voorstellen dat een ander dat geduld niet heeft.

Je schrijft dat het 3 weken is goedgegaan toen ze opgesloten had gezeten vanwege haar pootje. Je vriend is gek met de kat, kan je dan niet in overleg samen de kat weer een poos toch, hoe zielig ook, opsluiten in de bench en het dan weer uitbouwen naar grotere ruimten, zoals hier verschillende schrijvers opperen? Als dat werkt is het absoluut het proberen waard. Hij zal toch wel snappen dat je baalt van haar geplas en ik neem aan dat hij graag wil meewerken aan een oplossing van het probleem. Dominantie weet ik met een kat niet zo maar op te lossen. Een kat is toch altijd dominant? Ze hebben immers niet voor niks personeel. En anders moet je toch eens overleggen of het niet uit liefde voor de kat beter is, om haar toch eens ergens onder te brengen waar ze wél naar buiten kan of waar ze alleen is. Misschien is dat beter voor de kat. Als dat het geval blijkt te zijn, dan moet je vriend toch ook gewoon accepteren dat hij handelt uit liefde voor zijn kat? Hij kan haar dan simpelweg niet geven wat ze echt nodig heeft. Sommige beesten zijn gewoon beter af elders. Je hebt het lang genoeg geprobeerd immers.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:11

Eshaa schreef:
anneliesdj schreef:
Jawel maar daar wordt voor 't gemak maar zoveel mogelijk overheen gelezen.

Er staat ook in dt ze geprobeert heeft dr spullen ergens anders te zetten, maar daar word zoveel mogelijk overheengelezen, toch?
;)

Als je tassen gewoon aan de kapstok hangt, knappe kat die daar overheen zeikt. Is uiteraard geen oplossing, maar wel een symptoom bestrijding die even wat frustraties verlicht

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:50

Ik denk dat de kat dan vervolgens over iets anders gaat zeiken, de post bijvoorbeeld.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:52

Dan zorg je dat ie niet bij de post kan...
Nogmaals, het is geen oplossing voor het zeer vervelende probleem, maar zolang de kat in huis zit zat TS het zichzelf zo leefbaar mogelijk moeten maken

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:00

Herplaatsen TS en nooit meer aan dieren beginnen. Je hebt je duidelijk niet verdiept in de gevolgen als je lukraak beesten neemt, steeds moet verhuizen en ze dan bij elkaar in een (klein) appartement duwt. En dan krijgt het arme beestje de schuld.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:16

stef schreef:
Dan zorg je dat ie niet bij de post kan...
Nogmaals, het is geen oplossing voor het zeer vervelende probleem, maar zolang de kat in huis zit zat TS het zichzelf zo leefbaar mogelijk moeten maken

Ik bedoel dan gaat de kat wel wat anders zoeken en je kan niet je hele huis aan het plafond hangen.
Denk aan: op bed, op de mat, op de bank, in een hoekje van de slaapkamer enz.

Die kat wil volgens mij iets duidelijk maken en als het niet op de ene manier kan, dan zal ze een andere manier zoeken.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:16

...ik ben oprecht verbijsterd over de reacties.

Wat kunnen mensen kortzichtig, oordelend en gemeen zijn zeg. Walgelijk.

TS geeft zelf al aan beide verhuizingen NIET voorzien te kunnen hebben, naar ik begrijp - onvoorziene omstandigheden kunnen iedereen overkomen. Ik heb mijn paard ook 2 keer moeten verhuizen in korte tijd, volkomen onverwacht - ben ik dan ook geen dier waard?

TS moet maar de deur uitgetrapt worden door haar vriend?? Waar slaat dát nu weer op? Ik weet het niet hoor, maar ik zou ook behoorlijk gefrustreerd worden als ik constant spullen weg kon sodemieteren vanwege een onzindelijke kat. En nog véél gefrustreerder van een vriend die daar geen enkel begrip voor lijkt te hebben.

Kennelijk is half bokt een soort heilig boontje die hun hele leven inrichten op een huisdier en het te idioot voor woorden vinden als je er een keer over klaagt. Maar zoals TS al zegt, hoeveel mensen hebben niet een paard verkocht wegens 'geen klik', 'niet goed genoeg', 'te klein geworden', 'wil bij de paarden starten', etc?

En JA, de kat zou medisch helemaal nagelopen moeten worden, ookal denkt TS dat dit niet het probleem is. Een gedragsdeskundige zal ook kunnen helpen, en ik begrijp ook niet goed dat die er nog niet bij is gehaald. Zeker als TS bang is dat haar hond ooit die kat bijt, dan zou ik alles doen om het probleem op te lossen. Denk dat er gerust meer mogelijkheden zijn dan kat weg doen, als je bereidt bent om tijd en geld te investeren.

Maar om allerlei zware oordelen te vellen, te doen of je zelf perfect bent, en de TS als soort zware dierenmishandelaar neer te zetten..nee, daar snap IK dan weer niets van.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:22

DaniBanani schreef:
...ik ben oprecht verbijsterd over de reacties.

Wat kunnen mensen kortzichtig, oordelend en gemeen zijn zeg. Walgelijk.

TS geeft zelf al aan beide verhuizingen NIET voorzien te kunnen hebben, naar ik begrijp - onvoorziene omstandigheden kunnen iedereen overkomen. Ik heb mijn paard ook 2 keer moeten verhuizen in korte tijd, volkomen onverwacht - ben ik dan ook geen dier waard?

TS moet maar de deur uitgetrapt worden door haar vriend?? Waar slaat dát nu weer op? Ik weet het niet hoor, maar ik zou ook behoorlijk gefrustreerd worden als ik constant spullen weg kon sodemieteren vanwege een onzindelijke kat. En nog véél gefrustreerder van een vriend die daar geen enkel begrip voor lijkt te hebben.

Kennelijk is half bokt een soort heilig boontje die hun hele leven inrichten op een huisdier
en het te idioot voor woorden vinden als je er een keer over klaagt. Maar zoals TS al zegt, hoeveel mensen hebben niet een paard verkocht wegens 'geen klik', 'niet goed genoeg', 'te klein geworden', 'wil bij de paarden starten', etc?

En JA, de kat zou medisch helemaal nagelopen moeten worden, ookal denkt TS dat dit niet het probleem is. Een gedragsdeskundige zal ook kunnen helpen, en ik begrijp ook niet goed dat die er nog niet bij is gehaald. Zeker als TS bang is dat haar hond ooit die kat bijt, dan zou ik alles doen om het probleem op te lossen. Denk dat er gerust meer mogelijkheden zijn dan kat weg doen, als je bereidt bent om tijd en geld te investeren.

Maar om allerlei zware oordelen te vellen, te doen of je zelf perfect bent, en de TS als soort zware dierenmishandelaar neer te zetten..nee, daar snap IK dan weer niets van.

amen! _/-\o_

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:24

ik denk dat veel mensen vooral over de TS vallen door de manier waarop ze over het dier schrijft.
natuurlijk kan ze er niets aan doen dat ze moest verhuizen etc. maar dat is mogelijk wel een reden waardoor de kat onzindelijk is en daar lijkt de TS totaal geen begrip voor te hebben. Bovendien praat de TS over de kat alsof het een voorwerp is, wat je zonder pardon weg kunt doen.
Dat de TS de kat weg wil doen vind ik op zich niet zo raar, wat ik wel raar vind is dat ze daar totaal niet mee lijkt te zitten :x Ik zou me vreselijk voelen onder zoiets en me druk maken of je wel een goede plek kunt vinden voor zo'n kat.
Er mist gewoon een stukje empathie in het verhaal van de TS en ik gok dat dat voor de heftige reacties zorgt.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:32

Ik kan me dat wel voorstellen hoor..als ik zó boos en gefrustreerd was zou ik ook zo'n bericht kunnen schrijven. En in de latere reacties van TS zie ik die empathie wél: ze zegt letterlijk de kat liever niet weg te doen zolang ze maar zindelijk wordt, en dat ze regelmatig met het dier speelt en knuffelt. :)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:32

Armaris schreef:
Misschien moet je inderdaad wel je kat weg doen, die verdient een beter thuis dan zo'n baasje pffft.

:j mee eens

Overigens vind ik het raar dat de kat weg moet, terwijl de hond ook een hele grote rol kan spelen in het onzindelijke gedrag

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:36

DaniBanani schreef:
Ik kan me dat wel voorstellen hoor..als ik zó boos en gefrustreerd was zou ik ook zo'n bericht kunnen schrijven. En in de latere reacties van TS zie ik die empathie wél: ze zegt letterlijk de kat liever niet weg te doen zolang ze maar zindelijk wordt, en dat ze regelmatig met het dier speelt en knuffelt. :)

maar veel mensen lezen alleen die openingspost en dan vind ik het niet gek dat er zo gereageerd wordt :n
ik begrijp de TS wel, het is ontzettend vervelend, maar in de openingspost lezen we alleen maar boosheid, frustratie en haat terug. Bovendien vind ik het wel jammer dat de TS niet open lijkt te staan voor nieuwe tips, volgens mij komen er best wat bruikbare tips voorbij!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:14

Goeiendag nou. :roll: Mensen lezen inderdaad alleen de OP, en zelfs die nog maar half... En intussen maar oordelen vellen.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:50

Pff wat een topic.
Maar laatst zag ik een programma over cats from hel op discoveri en daar was ook een kat die alles onder plaste en onhandelbaar was.
Toen kwam er een soort van poezenfluisteraar bij en die zei dat de poes geen vluchtplek had en ze moesten ervoor zorgen dat de poes op plekken kon die hoger zijn dan de baasjes zodat ze het van bovenaf kunnen bekijken.
Zo kreeg de poes meer ruimte en ze werd hierdoor veel liever en hield op met overal en nergens plassen.
Misschien is dat een idee.

Ennuh iedereen word wel eens boos op hun dieren hoor, heb hier ook een hondje en 2 konijnen en die worden heel goed verzorgd en krijgen veel aandacht maar ook die halen wel zo af en toe het bloed onder je nagels vandaan.
En ik word ook boos als ze weer wat gesloopt hebben, gelukkig zijn ze alle 3 wel "zindelijk", ja ook de nijnen, zet een mandje in huis als ze binnen komen spelen en daar plassen/poepen ze dan netjes in.
Vind dat er hier wel erg heftig gereageerd word hoor de meeste doen net of ze nooit eens boos worden op hun dieren, nou daar geloof ik niet in hoor.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:19

@amy_leftover

Ik denk dat jij daar de spijker op zijn kop slaat.
Het is de manier hoe ts dingen beschrijft en verwoord zo harteloos en kil.

Ook in de andere posts van ts zie weinig gevoel buiten wat inhoudloze woorden.

Ik snap dat het een vervelende situatie is voor ts maar ik snap ook dat de situatie voor Nala nog veel en veel vervelender is.
Nala doet dit niet omdat ze het zo leuk vind om het vrouwtje te pesten.
Maar goed het zou het beste zijn als Nala snel een ander huisje zou krijgen.

Ts heb je ondertussen al contact gehad met Daks?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:26

Ik vind het wel knap dat mensen over het internet de intonatie en het gevoel achter woorden kunnen lezen en zo kunnen beoordelen dat TS daadwerkelijk niks voelt bij het beestje of het diertje echt grondig haat.

Misschien toch eens aan mij uitleggen hoe jullie dat gedaan krijgen?

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:29

hoe krijg jij het gedaan dat je het positief op vat san87? Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Al ben ik er wel van overtuigd dat men dingen in woede of frustratie zeggen die ze nit zo bedoelen. Maar echt leuk en lief en oplossings gericht leest het niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:33

Niet positief. Maar ik vat het ook niet op als iemand die haar kat in en in haat, harteloos is en kil, maar als iemand die heel erg gefrustreerd is en het gewoon niet meer ziet zitten :).

Ik heb ook wel eens dergelijke posts geplaatst over mijn paard, die echt een draak was. Dat betekent niet dat ik het dier haat of het alle slechtheid van de wereld toewens. Ik was gewoon gefrustreerd en dan zeg je dingen die misschien harder overkomen dan je het bedoelt. Ik denk dat dit met TS net zo is.

Als ik net als TS een godsvermogen aan spullen heb moeten weggooien door kattenpis, had ik het hier doen voorkomen alsof ik het dier wel zou kunnen villen. Dat betekent niet dat ik het ook daadwerkelijk zou doen. Het is the interwebz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:38

Ik heb het hele topic niet bijgehouden dus mischien dat iemand het al heeft gezegd maar als de kat niet naar buiten kan is een kattenkamer mischien een optie? Dus ipv naar buiten gaat 'ie dan in de kattenkamer met kattebak, speeltjes en makkelijk schoon te houden spullen en vinyl op de vloer, en dan eruit onder toezicht van je vriend.
Ik lees hier wel een aantal keren dat TS vanalles eraan moet doen om de situatie op te lossen maar wat doet vriend eigenlijk? Als het mijn vriend was geweest had hij er allang mee naar de dierenarts kunnen gaan, als hij zo gek met het dier is dat hij hem niet kwijt wil dan kan hij toch ook aktief helpen een oplossing te zoeken!

Bij de dierenarts kun je trouwens Urine-off kopen voor honden en voor katten (of bestellen via internet)
http://www.medpets.nl/urineoff+kat/
Dit moet echt heel goed werken in tegenstelling tot andere middeltjes.....
dus gewoon de hele kattenkamer ermee vol spuiten, alleen de kattebak niet :+