hond bijt jonge pup dood, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:14

Zou kunnen maar voor de rest is de spelling wel aardig. Dus dat betwijfel ik :)

@MamboBeach: wie zegt dat je er maar bij moet gaan staan kijken? Je zal wel iets moeten doen, maar panieken is daar niet een van.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:15

Sancha schreef:
seresta schreef:
my_precious ik mis de bijtkracht van de steffert in combinatie met die kaaklem. ik weet dat een bulmastief hoog op de lijst staat maar een zeer hoge bijtkracht hoger dan die van een mechellaar.

Een watte, een watte en een watte?

Hoe verwacht je nu dat iemand je serieus zal nemen, als je kennelijk geen enkele rasnaam goed kan spellen?

Misschien heeft ze een Seresta geslikt en is nu een beetje de weg kwijt ;(

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:16

Sancha schreef:
seresta schreef:
my_precious ik mis de bijtkracht van de steffert in combinatie met die kaaklem. ik weet dat een bulmastief hoog op de lijst staat maar een zeer hoge bijtkracht hoger dan die van een mechellaar.

Een watte, een watte en een watte?

Hoe verwacht je nu dat iemand je serieus zal nemen, als je kennelijk geen enkele rasnaam goed kan spellen?

Kun je nou niet even op de tekst in gaan? Waarom iemand zo afkraken op de rasnamen. Kan jou dat nou schelen? Kom op, wordt volwassen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:16

MamboBeach schreef:
Of ze nu een kaakslot hebben of een enorme wilskracht hebben om vast te houden zal me jeuken. Feit is dat ze graag gaan hangen. En antwoorden als, je moet niet in paniek raken en niet gaan slaan enz... Als jouw hond daar (half) ligt dood te gaan dan wil je toch iets doen. Beetje dom toekijken is ook banketstaaf...

Ik heb een keer een Newfoundlander en een Mechelaar van mijn hond getrapt...Nu weet ik niet hoe de gemiddelde bokker trapt, maar bij mij hielp het goed hoor :')

En inderdaad, je gaat echt niet zo maar staan toekijken.... :n

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:17

MamboBeach schreef:
Dat zeg je goed, maar het hoeft niet.

Jammer dat ik mijn posts over het algemeen prima overdenk, want met kunnen liet ik namelijk de optie voor een signaal van dichtbij geven open.

NoaSky

Dames, beetje jammer om een topic van een ander zo te vergallen. Het is een leerzaam onderwerp waarin onze meningen nou eenmaal verschillen. Maar dat kan en dat hebben we van beide kanten te respecteren.

Dus hou nou op met die opmerkingen, zou het jammer vinden als dit daardoor op slot gaat.

MamboBeach

NoaSky, was ook jammer dat hij die hond constant los liet lopen. De hond was verder wel lief.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:18

Sancha schreef:

@MamboBeach: wie zegt dat je er maar bij moet gaan staan kijken? Je zal wel iets moeten doen, maar panieken is daar niet een van.

Heb die hond echt keihard geschopt, echt niet normaal zo hard. Waarschijnlijk deed het pijn en toen liet hij los.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:19

MamboBeach schreef:
my_precious schreef:
Feit:
De stafford heeft geen kaakklem, wel een gigantische kaakdruk (;kracht). Het fabeltje is er meer in geslopen omdat de stafford niet gauw los laat. Het is meer het feit dat de staff niet los wilt laten. Mocht een staff (dan ook betreft rottweiler, fila, presa, dogo, bordeaux-dog etc etc) kaakklem hebben zou dit absoluut niet met een banketstaaf stokje (breakstix) geopend kunnen worden. Ook is er wetenschappelijk naar het schedel van de stafford en diverse honden gekeken, hier kon men gèèn kaakslot vinden

Of ze nu een kaakslot hebben of een enorme wilskracht hebben om vast te houden zal me jeuken. Feit is dat ze graag gaan hangen. En antwoorden als, je moet niet in paniek raken en niet gaan slaan enz... Als jouw hond daar (half) ligt dood te gaan dan wil je toch iets doen. Beetje dom toekijken is ook banketstaaf...

daar heb je ook gelijk in, ik heb zelf ook met mijn oudere stafford ooit een keer een probleem gehad ze liep aan de riem en de andere hond los die kwam naar mijn teef ik waarschuwde de man van mijn hond bijt en toch liet hij het toe, toen was het klaar ze trok de hond letterlijk naar de grond aan haar keeltje en het enige wat ik kon doen en dan kan iedereen zeggen dit hoort niet en dit mag niet en weet ik veel wat nog meer maar ik kon alleen op der kop gaan stampen zodat ze los ging laten want anders liet ze gewoon totaal niet los!
dus als een bezetene je hond gaan slaan om los te laten schiet niet op en hoort niet maar als je geen andere keus heb en probeert de andere hond te redden en niks om handen heb kan ik me voorstellen dat je toch gaat zitten meppen op zo'n hond zodat hij/zij toch het pupje los zou laten

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:19

MamboBeach schreef:
NoaSky, was ook jammer dat hij die hond constant los liet lopen. De hond was verder wel lief.

Ja snap ik. Afijn, dat zo iemand zijn hond los laat lopen is mij prima. Maar als je inderdaad weet dat hij naar andere honden kan happen, zorg dan dat hij een snuitje om heeft zodra je hem los laat. Heeft je hond er iets aan overgehouden?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:20

Adil schreef:
MamboBeach schreef:

Ik heb een keer een Newfoundlander en een Mechelaar van mijn hond getrapt...Nu weet ik niet hoe de gemiddelde bokker trapt, maar bij mij hielp het goed hoor :')

En inderdaad, je gaat echt niet zo maar staan toekijken.... :n

Ik heb dus precies hetzelfde gedaan! :D En dat hielp ook uitstekend! :D

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:21

edit: een stafford heeft helemaal geen kaaklem, weet niet waarom mensen dat steeds zeggen[/quote]
vanwege de spierpsannign die ontstaat als ze weer eens zo nodig iets moeten (dood)bijten, en zoals er al gezegt werd ze hebben de wil niet eens om los te laten......dat noemen ze in de volksmond een kaaklem. dus die bestaat wel degelijk. verder denk ik dat de steffert mist op het lijstje omdat hun kaakkracht niet inetresant is dit voledig te niet gaat aan de kaaklem, ze niet willen loslaten dus de schade ook gruwelijk is on vergelijking met bijvooorbeeld de labrador van mambobeach ;)

Thirty

MamboBeach schreef:
Sancha schreef:

Heb die hond echt keihard geschopt, echt niet normaal zo hard. Waarschijnlijk deed het pijn en toen liet hij los.

En dat kan juist de trigger zijn om nog langer vast te houden :)

Ik heb een breakstick in huis maar dat zal in dit geval niet voor handen zijn geweest. Aan de achterpoten uit elkaar halen kan, waterslang kan (werkt hier heel goed), en zo zijn er nog meer manieren om rustig honden uit elkaar te halen zonder ze juist nog meer op te jutten.
Maar kan me voorstellen in dit verhaal dat je erg in paniek raakt hoor. Hier is het nog nooit verder gekomen dan een gaatje her en der (en de dames zitten nu permanent gescheiden dus voorkomen zal het niet meer).

Famke160301

Echt t niveau begint hier werkelijk te dalen...en dan heb ik niet over simpele spelfouten, maar over de personen die dat belachelijk maken, echt triest!

Watte, watte is by the way ook geen correct NL.
Zeuren over spelling is gewoon een manier om je eigen gebrekkige onderbouwingen te verdoezelen.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:23

seresta schreef:
edit: een stafford heeft helemaal geen kaaklem, weet niet waarom mensen dat steeds zeggen

vanwege de spierpsannign die ontstaat als ze weer eens zo nodig iets moeten (dood)bijten, en zoals er al gezegt werd ze hebben de wil niet eens om los te laten......dat noemen ze in de volksmond een kaaklem. dus die bestaat wel degelijk. verder denk ik dat de steffert mist op het lijstje omdat hun kaakkracht niet inetresant is dit voledig te niet gaat aan de kaaklem, ze niet willen loslaten dus de schade ook gruwelijk is on vergelijking met bijvooorbeeld de labrador van mambobeach ;)[/quote]

de kaaklem bestaat totaal niet ook niet in de volksmond het is gewoon een fabeltje die er door mensen in geslopen is net zoals vele andere fabeltjes.
Laatst bijgewerkt door my_precious op 22-07-11 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:24

Zullen we het gezeik over de spelling maar even achterwege laten? Met oog op de kwaliteit van de discussie? Fijn!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:25

Adil schreef:
Zullen we het gezeik over de spelling maar even achterwege laten? Met oog op de kwaliteit van de discussie? Fijn!

idd veel mensen gebruiken tegenwoordig chat taal zoals ze dat in de nederlandse volksmond noemen whaha betrapte ik mezelf nu ook op een spelfout in een eerder bericht folksmond inplaats van volksmond hahahaha blonT

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:25

NoaSky schreef:
MamboBeach schreef:

Ja snap ik. Afijn, dat zo iemand zijn hond los laat lopen is mij prima. Maar als je inderdaad weet dat hij naar andere honden kan happen, zorg dan dat hij een snuitje om heeft zodra je hem los laat. Heeft je hond er iets aan overgehouden?

Hij is niet zo heel dol op staffords meer. ;) Maargoed, mijn hond waar ik het nu over heb is bijna 13 jaar.
Ik kom ze hier ook niet tegen, heel toevallig gisteren een reu en een teef. Die liepen heel de dag al op een bepaalde plek en zijn uiteindelijk opgehaald. Maar mijn hond heeft ze niet gezien, zou hij ook niet meer winnen. Wel vocht hij terug en gaf niet over, heel opmerkelijk voor een hond die verder nooit gevochten heeft.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:26

Adil schreef:

Dan vind je het maar gezeik. Iemand die denkt kennis te hebben over honden kan op zijn minst de rasnamen fatsoenlijk spellen.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:26

my_precious schreef:
Adil schreef:

idd veel mensen gebruiken tegenwoordig chat taal zoals ze dat in de nederlandse volksmond noemen whaha betrapte ik mezelf nu ook op een spelfout in een eerder bericht folksmond inplaats van volksmond hahahaha blonT

In de boktregels staat toch dat msn/chat taal etc verboden is? En dat teksten leesbaar moeten zijn?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:27

seresta schreef:
edit: een stafford heeft helemaal geen kaaklem, weet niet waarom mensen dat steeds zeggen

vanwege de spierpsannign die ontstaat als ze weer eens zo nodig iets moeten (dood)bijten, en zoals er al gezegt werd ze hebben de wil niet eens om los te laten......dat noemen ze in de volksmond een kaaklem. dus die bestaat wel degelijk. verder denk ik dat de steffert mist op het lijstje omdat hun kaakkracht niet inetresant is dit voledig te niet gaat aan de kaaklem, ze niet willen loslaten dus de schade ook gruwelijk is on vergelijking met bijvooorbeeld de labrador van mambobeach ;)[/quote]
>;) :? :)*

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:28

Sancha schreef:
Adil schreef:

Dan vind je het maar gezeik. Iemand die denkt kennis te hebben over honden kan op zijn minst de rasnamen fatsoenlijk spellen.

Ik reageerde eigenlijk op Famke160301. Imo is het niet te veel gevraagd de namen van de besproken hondenrassen goed te kunnen spellen ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:29

Sancha schreef:
MamboBeach schreef:

En dat kan juist de trigger zijn om nog langer vast te houden :)

Ik heb een breakstick in huis maar dat zal in dit geval niet voor handen zijn geweest. Aan de achterpoten uit elkaar halen kan, waterslang kan (werkt hier heel goed), en zo zijn er nog meer manieren om rustig honden uit elkaar te halen zonder ze juist nog meer op te jutten.
Maar kan me voorstellen in dit verhaal dat je erg in paniek raakt hoor. Hier is het nog nooit verder gekomen dan een gaatje her en der (en de dames zitten nu permanent gescheiden dus voorkomen zal het niet meer).

Poten hebben we ook gedaan maar werkte echt niet. Gelukkig kan ik erg hard schoppen, was hij gelukkig wel van onder de indruk.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:29

@Sancha

Neem me niet kwalijk, maar permanent gescheiden leven? Heb je zo'n groot terrein achter je huis dat je makkelijk 2 grote rennen kan maken zodat ze toch lekker kan ravotten buiten? Of zit ze appart op een kamertje in je huis? Noog een vraag. Waarom heb je meerdere Staffs als je weet dat ze eigenlijk helemaal niet sociaal zijn naar andere honden? En je het zelf aan den lijve hebt ondervonden dat ze niet samen kunnen? Beter 1 hond die alle aandacht en vrijheid krijgt als 2 of meer en die gescheiden moeten huisvesten lijkt mij..

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:30

Famke160301 schreef:
@Sancha

Neem me niet kwalijk, maar permanent gescheiden leven? Heb je zo'n groot terrein achter je huis dat je makkelijk 2 grote rennen kan maken zodat ze toch lekker kan ravotten buiten? Of zit ze appart op een kamertje in je huis? Noog een vraag. Waarom heb je meerdere Staffs als je weet dat ze eigenlijk helemaal niet sociaal zijn naar andere honden? En je het zelf aan den lijve hebt ondervonden dat ze niet samen kunnen? Beter 1 hond die alle aandacht en vrijheid krijgt als 2 of meer en die gescheiden moeten huisvesten lijkt mij..

Ze heeft niet eens staffords en heb je haar woonplaats gezien?