@MamboBeach: wie zegt dat je er maar bij moet gaan staan kijken? Je zal wel iets moeten doen, maar panieken is daar niet een van.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sancha schreef:seresta schreef:my_precious ik mis de bijtkracht van de steffert in combinatie met die kaaklem. ik weet dat een bulmastief hoog op de lijst staat maar een zeer hoge bijtkracht hoger dan die van een mechellaar.
Een watte, een watte en een watte?
Hoe verwacht je nu dat iemand je serieus zal nemen, als je kennelijk geen enkele rasnaam goed kan spellen?
Sancha schreef:seresta schreef:my_precious ik mis de bijtkracht van de steffert in combinatie met die kaaklem. ik weet dat een bulmastief hoog op de lijst staat maar een zeer hoge bijtkracht hoger dan die van een mechellaar.
Een watte, een watte en een watte?
Hoe verwacht je nu dat iemand je serieus zal nemen, als je kennelijk geen enkele rasnaam goed kan spellen?
MamboBeach schreef:Of ze nu een kaakslot hebben of een enorme wilskracht hebben om vast te houden zal me jeuken. Feit is dat ze graag gaan hangen. En antwoorden als, je moet niet in paniek raken en niet gaan slaan enz... Als jouw hond daar (half) ligt dood te gaan dan wil je toch iets doen. Beetje dom toekijken is ook banketstaaf...

Sancha schreef:Zou kunnen maar voor de rest is de spelling wel aardig. Dus dat betwijfel ik
@MamboBeach: wie zegt dat je er maar bij moet gaan staan kijken? Je zal wel iets moeten doen, maar panieken is daar niet een van.
MamboBeach schreef:my_precious schreef:Feit:
De stafford heeft geen kaakklem, wel een gigantische kaakdruk (;kracht). Het fabeltje is er meer in geslopen omdat de stafford niet gauw los laat. Het is meer het feit dat de staff niet los wilt laten. Mocht een staff (dan ook betreft rottweiler, fila, presa, dogo, bordeaux-dog etc etc) kaakklem hebben zou dit absoluut niet met een banketstaaf stokje (breakstix) geopend kunnen worden. Ook is er wetenschappelijk naar het schedel van de stafford en diverse honden gekeken, hier kon men gèèn kaakslot vinden
Of ze nu een kaakslot hebben of een enorme wilskracht hebben om vast te houden zal me jeuken. Feit is dat ze graag gaan hangen. En antwoorden als, je moet niet in paniek raken en niet gaan slaan enz... Als jouw hond daar (half) ligt dood te gaan dan wil je toch iets doen. Beetje dom toekijken is ook banketstaaf...

MamboBeach schreef:NoaSky, was ook jammer dat hij die hond constant los liet lopen. De hond was verder wel lief.
Adil schreef:MamboBeach schreef:Of ze nu een kaakslot hebben of een enorme wilskracht hebben om vast te houden zal me jeuken. Feit is dat ze graag gaan hangen. En antwoorden als, je moet niet in paniek raken en niet gaan slaan enz... Als jouw hond daar (half) ligt dood te gaan dan wil je toch iets doen. Beetje dom toekijken is ook banketstaaf...
Ik heb een keer een Newfoundlander en een Mechelaar van mijn hond getrapt...Nu weet ik niet hoe de gemiddelde bokker trapt, maar bij mij hielp het goed hoor![]()
En inderdaad, je gaat echt niet zo maar staan toekijken....
En dat hielp ook uitstekend!
MamboBeach schreef:Sancha schreef:Zou kunnen maar voor de rest is de spelling wel aardig. Dus dat betwijfel ik
Heb die hond echt keihard geschopt, echt niet normaal zo hard. Waarschijnlijk deed het pijn en toen liet hij los.

seresta schreef:edit: een stafford heeft helemaal geen kaaklem, weet niet waarom mensen dat steeds zeggen
[/quote]Adil schreef:Zullen we het gezeik over de spelling maar even achterwege laten? Met oog op de kwaliteit van de discussie? Fijn!
NoaSky schreef:MamboBeach schreef:NoaSky, was ook jammer dat hij die hond constant los liet lopen. De hond was verder wel lief.
Ja snap ik. Afijn, dat zo iemand zijn hond los laat lopen is mij prima. Maar als je inderdaad weet dat hij naar andere honden kan happen, zorg dan dat hij een snuitje om heeft zodra je hem los laat. Heeft je hond er iets aan overgehouden?
Maargoed, mijn hond waar ik het nu over heb is bijna 13 jaar. my_precious schreef:Adil schreef:Zullen we het gezeik over de spelling maar even achterwege laten? Met oog op de kwaliteit van de discussie? Fijn!
idd veel mensen gebruiken tegenwoordig chat taal zoals ze dat in de nederlandse volksmond noemen whaha betrapte ik mezelf nu ook op een spelfout in een eerder bericht folksmond inplaats van volksmond hahahaha blonT
seresta schreef:edit: een stafford heeft helemaal geen kaaklem, weet niet waarom mensen dat steeds zeggen
[/quote]
Sancha schreef:Adil schreef:Zullen we het gezeik over de spelling maar even achterwege laten? Met oog op de kwaliteit van de discussie? Fijn!
Dan vind je het maar gezeik. Iemand die denkt kennis te hebben over honden kan op zijn minst de rasnamen fatsoenlijk spellen.
Sancha schreef:MamboBeach schreef:Heb die hond echt keihard geschopt, echt niet normaal zo hard. Waarschijnlijk deed het pijn en toen liet hij los.
En dat kan juist de trigger zijn om nog langer vast te houden
Ik heb een breakstick in huis maar dat zal in dit geval niet voor handen zijn geweest. Aan de achterpoten uit elkaar halen kan, waterslang kan (werkt hier heel goed), en zo zijn er nog meer manieren om rustig honden uit elkaar te halen zonder ze juist nog meer op te jutten.
Maar kan me voorstellen in dit verhaal dat je erg in paniek raakt hoor. Hier is het nog nooit verder gekomen dan een gaatje her en der (en de dames zitten nu permanent gescheiden dus voorkomen zal het niet meer).
Famke160301 schreef:@Sancha
Neem me niet kwalijk, maar permanent gescheiden leven? Heb je zo'n groot terrein achter je huis dat je makkelijk 2 grote rennen kan maken zodat ze toch lekker kan ravotten buiten? Of zit ze appart op een kamertje in je huis? Noog een vraag. Waarom heb je meerdere Staffs als je weet dat ze eigenlijk helemaal niet sociaal zijn naar andere honden? En je het zelf aan den lijve hebt ondervonden dat ze niet samen kunnen? Beter 1 hond die alle aandacht en vrijheid krijgt als 2 of meer en die gescheiden moeten huisvesten lijkt mij..