Bokkers met hamsters?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:20

WinSel schreef:
Klopt, maar ze heten Syrische hamsters, Goud hamsters word in de volksmond gebruikt

Is idd zo, maar waarom zou je iemand verbeteren omdat ze Goudhamsters zegt ipv Syrische hamsters? Maargoed, denk dat dit een beetje een nutteloze discussie is. :')

Suusie22

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:22

ik heb ook een syrische hamster, deze is nu 2 jaar en 3 maanden :D.. en nog steeds erg fit!

gekkenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:08

Hallo Bokkers!!

Mijn vriend en ik willen ook graag een hamster.
Ik ben al een tijdje research aan het doen en nu willen we graag roborovsky hamsters, omdat je die in groepjes kan houden.
Ik weet dat deze hamsters er minder/niet van houden om te knuffelen ed maar dat hoeft voor mij ook niet zo...
We zouden er dan 2 nemen. Maar dit is meer omdat we het gevoel hebben dat een hamster van een ander ras die in zijn uppie zit zielig is, al zit dat natuurlijk tussen de oren :+
Kun je de roborovsky hamster in de dierenwinkel halen of moet je daar voor speciaal naar een fokker?
En hoe groot moet dan het verblijf minimaal zijn?
Ik wil nl een zo groot mogelijk hok, omdat ze wel veel moeten kunnen bewegen. En het liefst 1 of 2 verdiepingen.
En er zijn tegenwoordig zoveel soorten verblijven, hout, kunststof, glas, traliewerk etc etc... Maar wat is nou het meest hamstervriendelijk?
Want op zooplus.nl staan hele mooie houten verblijven met plexiglas en gaas maar knagen ze zich daar niet doorheen?? (zou zonde zijn ook :j)
Of zijn er nog meer opties waarvan ik nog niet gehoord heb? En verder, welke bodembedekking is het handigst want daar zijn ook weer zoveel soorten in. Ik heb mezelf er echt in verdiept en heb al eens eerder een hamster gehad maar toen was ik nog klein :D die zat gewoon in een aquariumbak met zaagsel, bak eten, bak water en een huisje maar tegenwoordig is er zoveel keus dat ik het even niet meer weet :x

Wie helpt me??

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:15

Je hoeft niet perse naar een fokker voor hamstertjes, het is wel beter :) Je moet Roborovski's in een hok van minimaal 50x30 en maximaal 80x40 houden. :) Voor Robo's kun je het beste een aqua nemen, omdat het echte kijkhamstertjes zijn en ze zo beter te zien zijn. Ook zijn ze behoorlijk klein, dus zouden ze door de tralies kunnen ontsnappen.
Ik heb zelf zaagsel, maar er is idd zoveel keus :P Ook al zijn robo's groepsdiertjes, je kunt beter wel een kooi achterhouden voor het geval ze toch gaan vechten.
Wil je toch liever 2 hamstertjes bij elkaar houden die je vast kunt houden, zou je Campbelli dwerghamsters kunnen nemen. Deze moeten in een hok van minimaal 50x30. Ook bij deze zou ik een kooi achter houden voor het geval dat.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:30

Ik zou zeker bij campbelli's toch zeker minstens 60x40 aanhouden, ik vind een kooi van 50x30 voor 1 rusje al klein haha.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:42

Meld zich. Mijn dochters hebben ook elk een hamster. Broer en zus.

Dora is donkerbruin en heeft kortsatijn vachtje.
Swieber is beige langharig. Ze worden in januari een jaar. Hebben elk een kooi van 60x80 en vier verdiepingen. Verdiepingen zijn bereikbaar via buizen. Ruimte zat zou ik zeggen. Komen elke dag er zeker uit. Wordt er savonds soms gek van omdat ze dan als een gek in wieletje rennen. Maar het zijn echt 2 schatten.

Oja en zijn syrische hamsters.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:48

Klinkt leuk mhollander!
Ik ben benieuwd naar foto's van de kooien! (en de hamstertjes natuurlijk :D)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:50

Hamsters foto's zullen er wel al zijn maar de kooien nog niet zal binnekort even foto's maken

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:49

Mijn hamster heeft 1,5 uur in de auto gezeten in z'n kooi en het boeide d'r echt geen reet.
Op 't begin heeft ze even gekeken en daarna is ze weer lekker gaan slapen.
Net even wakker geweest in d'r nieuwe kamer en nu slaapt ze weer. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:55

Ik heb een goudhamster en mijn zusje een dwerg. Helaas zit de dwerg in een veels te klein kooitje omdat mijn zusje de keuze had tussen een hamster nemen in een té klein kooitje, of geen hamster. 3x raden wat ze heeft gekozen... -O-

Afbeelding
Een oude collage.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:56

Is z'n rug daar nat of heeft 'ie daar een dun vachtje ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:37

Weet ik niet. Iig niet nat. :n ik denk dat hij toen net wakker was ofzo, dan is zn haar altijd een beetje vettig. Tis ook al een oudje hoor. ;)

Irma1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:17

Ik ga ook weer een hamster nemen, een kleintje!

Weet iemand toevallig een goed adres( rondom Arnhem)? En denk dat ik op zoek ga naar een terrarium bak, iemand nog 1tje over? :D

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 22:20

Ik heb er nog 1 ;) gratis af te halen.
zit alleen wat te ver weg van je.. (Drenthe)

Hoe vinden jullie mijn nieuwe terrarium :D ? (zie o.s )

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:47

Zou ik me hier misschien mogen melden voor wat vraagjes? :D

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:09

:j

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:54

oké, ik heb dus een aquarium van 60 cm, is dit genoeg voor een russische dwerg hamster?
En als bodembedekker hooi, en keukenpapier als nestelmateriaal goed?
En hoe veel zijn jullie per maand aan dit + voer kwijt?

Ik heb wel dingen gelezen op google maar wilde ook graag jullie mening horen :D

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:27

Hooi als bodembedekker gaat niet werken. Als je al hooi wil gebruiken, dan een plukje als nestmateriaal. Goede bodembedekker is beukensnippers, corbo, no smell. Zaagsel is de goedkoopste oplossing, maar is stoffig en gaat snel stinken. Keukenpapier als nestmateriaal is goed. 60 cm is genoeg voor een rus :j er van uitgaande dat je aqua 30 cm breed is.
Hoeveel ik per maand kwijt ben zou ik niet durven zeggen, heb ook meerdere hamsters dus is lastig per hamster te zeggen. Maar niet zoveel hoor. 1 zak voer kost zo'n 3 euro en daar kan je met 1 rus wel 2 maanden mee denk ik.

Manegepaard leuke hamster heb je!

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:13

Ik heb een Russische dwerghamster

Maar een beetje een sneu verhaal, Ik kwam op een dag thuis, en toen pakte ik mijn hamster. Voelde ik opeens iets hards. Dus ik kijken, was zijn hele poot bruin :? Dus ik zo: Papa, help mijn hamster gaat dood!
Mijn vader kwam meteen, en hij zo: Die poot is aan het afsterven, die valt er vanzelf wel af. Toen zei ik van moeten we niet naar de DA. En mijn vader, we kijken morgen wel verder.

Volgende dag was hij hartstikke vrolijk als altijd :D En na een paar dagen viel inderdaad het pootje eraf. Nu is hij 2 jaar en nog steeds hartstikke fit :D

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:14

hoe kan dat :oo

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:15

Hij klimt altijd helemaal boven in zijn kooi, dus ik denk dat hij is gevallen en is blijven haken, er zat wel wat haar aan de kooi...

hanneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:53

Ik kom weer even binnenvallen!
Ik heb nu tijdelijk een dwerghamstertje, ik ben er niet zo in thuis maar volgens mij is dit een wit/grijze russische dwerghamster. Ze is 14 weken oud. Heb het beestje tijdelijk via het knaagdierencentrum in heiloo (heb daar een tijd gewerkt en vang de babyhaasjes op om te voeden).
De vorige eigenaresse was 'erg bang' omdat ze aan zou vallen, maar ik denk zelf dat ze gewoon vaak is wakker gemaakt want tot nu toe merk ik weinig.
Gisteren vloog ze wel in ene op m'n vinger af, maar daar zat een druif aan vast dus ik weet niet goed hoe dat bedoeld is. Ben nu beetje rustig aan het kijken wat ik wel en niet mag van d'r.
Is in elk geval een schatje om te zien! Wel is ze naar mijn idee behoorlijk stevig, de vorige eigenaresse had haar 2 weken. Ze eet verder ook weinig maar dat kan ook wat stress zijn, al merk ik dat niet aan haar.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 19:06

Elin_ schreef:
Ik heb er nog 1 ;) gratis af te halen.
zit alleen wat te ver weg van je.. (Drenthe)

Hoe vinden jullie mijn nieuwe terrarium :D ? (zie o.s )

:o

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:09

Gaaf geworden hoor :D

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 00:00

.. Mijn nieuwe project.

Dit kleine meisje woont sinds vandaag bij mij.
Ze heeft al iemand 2 hechtingen in zijn hand bezorgd ( niet bij mij hoor!)
En ik werd meerdere keren gewaarschuwd dat ik haar écht niet moest nemen..
De keuze was dus snel gemaakt... dat snap je!

Ze gooit met stenen, Ze moppert in zichzelf, luister maar.. hier lag ze gewoon rustig in een hoekje te dommelen:

Ze heet Line ( je zegt Liene )

Afbeelding
Waar ben ik nu weer.

Afbeelding
nee. je hoeft niet te helpen. kan ik zelf. ( ook dat bakje vloog door de kooi. )

Afbeelding
Eten. ik zie wel dat je kijkt hoor.

Afbeelding
wat doe je?