[hk] Het centrale witte herder huis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:42

scooby09 schreef:
hahaha die is leuk.

Zijn er nog mensen van hier naar de wandeling voor stichting hulphond geweest afgelopen zondag?
Was erg leuk maar wat groot en ontzettend veel honden zeg heel indrukwekkend voor onze hond die thuis dood moe was en de hele middag verder heeft liggen slapen.

Ja wij waren er ook. We liepen echter niet de wandeling maar een klein rondje in de andere richting. We waren met 2 witte herders. Kan het zijn dar we jullie achter die horecaboerderij tegenkwamen? Daar zaten mensen op een bankje met een pup die veel op die van jullie leek.

scooby09

Re: [hk] Het centrale witte herder huis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:31

Dat zou heel goed kunnen repelsteeltje we hebben daar even koffie gedronken.
Was het een man met een blonde vrouw of een man met een oudere vrouw en ookeen hondje?

Was druk he. Maar erg leuk en leerzaam vond ik het voor de hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:39

Ik heb niet zo goed opgelet wie de mensen bij de hond waren, Sorry :o
Wij waren een blonde vrouw met opgestoken haar en met een kalende man. We hebben ook nog een hele groep gezien met witte herders, die gingen net de grote ronde beginnen bij de brug.
Morgenvroeg gaan we weer, we gaan in het toegestane seizoen iedere zondagochtend. Morgen is weer de laatste dag... Daarna mag je pas weer in september naar bussloo.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 23:28

Grote kans dat je ons hebt zien zitten.
Wij zijn die groep ook tegen gekomen vlak voor we terug kwamen bij de brug idd.
Was een groep van het witjes forum .

Leuk morgen weer wandelen...helaas geen tijd andere plannen voor morgen.
Dan is September nog maar eens kijken misschien wil hij dan wel zwemmen nui kwam hij niet verder dan pootje baden :D

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:49

hallo.
ik leg er voorlopig uit met alles.
kom bijna niet meer op bokt.
heb afgelopen week auto ongeluk gehad.
ben hier van aan het herstellen.
geen tijd om met de pc in werking te zijn,
zitten doet me nogal pijn

met tasro gaat het goed.
hij is niet weg te krijgen bij me.
hij licht steeds bij me als ik op de bank lig
en of gaat mee als ik een stukje probeer te lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 00:58

Heel veel sterkte line18 :(:)
Ik hoop dat het snel weer goed met je gaat!!
Ik hoop dat het niet een ernstig ongeluk was. Fijn dat tasro zo met je begaan is :)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 07:55

Wat heftig line18 hoe gaat het nu met je?

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:30

het gaat nu redelijk.
nog wel redelijk pijn.
maar als ik wil minderen met pijnstillers ken ik de volgende dag niet lopen.
krijg deze week te horen of me auto echt totlos is (99% ja)

me heup/bekken, nek, rug, schouders, ribben had ik zwaar gekneust nog steeds veel last van.
me polsen en handen lichtgekneust alleen als ik echt te veel doe dan heb ik nog last
had een open brandwond op me kin deze is nu redelijk goed dicht en gaat steeds beter en word waarschijnlijk geen litteken(wat eerst wel gedacht werd)
flikse herseschuding gehad
en me neus/ gezicht flink op gezet ken nog altijd geen bril dragen.

tasro is heel lief voor me al merk ik nu wel dat hij energie te veel heeft en niet altijd even makkelijk meer is voor me.
ben heel blij dat hij los ken lopen met me wand als hij nu een sprintje trekt om wat voor reden dan ook leg ik op straat en kom ik niet meer zelfstandig omhoog.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:34

Dat is niet flauw line!

wij zijn vandaag met Beer naar animal event geweest. Hij heeft zich super goed gedragen tussen die bergen mensen en honder. Een keer was hij ingesloten door mensen en dat vond hij erg eng en als ik of mn zusje uit zicht waren ging de sirene aan. Verder niet getrokken, goed geluisterd etc. Hij is een aantal x op de foto geweest, ook met een andere witte herder, erg leuk diertje ook. Hij heeft bergennnn snoep en proefzakjes eten gekregen en wat speeltjes. Hij ligt nu helemaal uitgeteld te slapen.

Ik heb gisteren met het paard een shoot gehad en Beer werd ook niet overgeslagen:
<3
Afbeelding

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:14

Wat een knappe Beer zeg :9
En zo goed op zijn roedel gepast, knap hoor.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 19:08

vencedor schreef:
Dat is niet flauw line!

wij zijn vandaag met Beer naar animal event geweest. Hij heeft zich super goed gedragen tussen die bergen mensen en honder. Een keer was hij ingesloten door mensen en dat vond hij erg eng en als ik of mn zusje uit zicht waren ging de sirene aan. Verder niet getrokken, goed geluisterd etc. Hij is een aantal x op de foto geweest, ook met een andere witte herder, erg leuk diertje ook. Hij heeft bergennnn snoep en proefzakjes eten gekregen en wat speeltjes. Hij ligt nu helemaal uitgeteld te slapen.

Ik heb gisteren met het paard een shoot gehad en Beer werd ook niet overgeslagen:
<3
Afbeelding

wat een grote oren heeft ie zeg :oo

verder is ie ook erg fotogeniek hoor *\o/* *\o/*

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:35

Hij heeft flinke flappers ja :D. Gelukkig werken ze ook, dat scheelt ! Hij heeft de ziekte van rupke gehad...

zn oren groeide harder dan zn kupke!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:43

De mooie Jesse van mijn vriendin (:
Afbeelding

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 22:50

xTitanic schreef:
De mooie Jesse van mijn vriendin (:
Afbeelding

wat mooi zeg, ik vind witte herders een bepaalde blik hebben, van goh, waarom doe je dat.

zelf merk ik dat ook bij xandor ( de hond van me ouders.)
:j :j

vind dat op de een of andere manier gewoon TE schattig *\o/* *\o/* :D :')

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:08

Beer heeft hele lichte ogen. Lijkt op wolven ogen. Bij animal event hadden ze ook een roedel saarlozewolfshonden en daar had hij veeel van weg. De mensen bij het witte herder stamboek waren echt onvriendelijke lui, heeel zonde dat zulke mensen dat ras moeten vertegenwoordigen. En de hond die erbij lag was ook niet leuk. Moesten uit de buurt blijven omdat we ook een reu hebben en dat vond hij niet leuk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:22

Sommige fanatiekelingen van de club kunnen soms heel achterlijk tegen je gaan doen als ze in de gaten hebben dat je een stamboomloze hond hebt 8)7
Beer is prachtig hoor!! Ik zou hem wel willen hebben <3
Jesse is ook prachtig!! Lijkt erg op een witte herder van een mevrouw die we altijd op Bussloo tegenkomen, ik weet alleen niet hoe die hond heet.

Ik heb mijn honden geleerd om normaal tussen mijn paarden in de wei te lopen (en de paarden geleerd dat ook normaal tussen de honden te doen, die wilden ook nog wel eens proberen een hond te vangen }> )
Afbeelding

Gaat hartstikke goed, ben ik zo blij om!!! De jongste heeft wel heel veel jachtinstinct, gaat soms als een gek achter een haas aan en hoort dan niks meer. Dan is het heel eng als hij richting de weg rent. Ik moet nog ff kijken hoe ik dat eruit ga trainen, denk dat ik een fluitje aan ga schaffen.
De jongste (beetje overbelicht):
Afbeelding

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:30

beer loopt ook gewoon tussen de paarden vandaag op concour geweest. Hij gedroeg zig prima. Hij heeft me getackeld. We liepen richting kantine en die lompert stapte op mn voet.. Daar ging ik languit over de stoep an publiek.. Zucht!

Jouw honden zijn knap zeg!!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:05

prachtige honden idd.
Hoop dat de mijne ook zo rustig kan zijn tussen de paarden voorlopig vind hij ze nog een beetje spannend.
Hoewel hij vorige keer mijn merrie een lik over haar neus gaf...zat wat slobber op en ze vond het nog goed ook.

De witjes hebben vaak al zo`n wijze blik in zich heel mooi.

Waarom zouden ze zo raar doen slaat helemaal nergens op toch?

oeps vencedor :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:57

vencedor schreef:
Hij heeft flinke flappers ja :D. Gelukkig werken ze ook, dat scheelt ! Hij heeft de ziekte van rupke gehad...

_O-
Ik liet vanavond de foto van Beer aan mijn dochter zien, en las daarna bovenstaande post voor...
Keek mijn dochter met een paar grote ogen en zei heel serieus :oo :oo :oo Ooohhhh ja? Ooohhhh wat raar :oo
Ze dacht dat hij serieus de ziekte van rupke had _O-

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 22:04

vencedor schreef:

Anoniem schreef:
_O-
Ik liet vanavond de foto van Beer aan mijn dochter zien, en las daarna bovenstaande post voor...
Keek mijn dochter met een paar grote ogen en zei heel serieus :oo :oo :oo Ooohhhh ja? Ooohhhh wat raar :oo
Ze dacht dat hij serieus de ziekte van rupke had _O-

GENIAAL dit zeg :D :D _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :') :') *\o/* *\o/* :Y) :Y)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:11

Hahahahah grappig!

beer doet het overal goed behalve op cursus. Hij doet gehoorzaamheid 2 de rest versneld gedaan. Alleen nu zit hij tussen oudere honden en houdt het qua concentratie gewoon niet vol. Max 15-20 min en dan is het op. En dan gaat zn sirene aan, springen , trekken alles wat ie niet zou moeten doen..hij is nu 10maanden, is hij overvraagd? Moeten we even break inlassen of toch doorgaan en blijven eisen?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 23:13

vencedor schreef:
Hahahahah grappig!

beer doet het overal goed behalve op cursus. Hij doet gehoorzaamheid 2 de rest versneld gedaan. Alleen nu zit hij tussen oudere honden en houdt het qua concentratie gewoon niet vol. Max 15-20 min en dan is het op. En dan gaat zn sirene aan, springen , trekken alles wat ie niet zou moeten doen..hij is nu 10maanden, is hij overvraagd? Moeten we even break inlassen of toch doorgaan en blijven eisen?

misschien is een break indd geen verkeerd idee nee.

laat hem ook af en toe gewoon hond zijn ( dat is waar ie uiteindelijk voor gefokt is) :P *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:15

ik blijf ze fantastisch vinden,en mooi!
zag hier van de week iemand door de straat lopen met een witje, vriendlief vond hem ook best leuk(stiekem,haha)...

zijn het eigenlijk qua 'baasgerichtheid' een beetje vergelijkbare honden zoals de duitse herder?
dat ze echt graag met je samen zijn,voor je willen werken, je beschermen als nodig?

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:33

@darkchrystal
ik vind wel dat een witte herder (Tasro althans) heel graag met je samen wil zijn, hij wil heel graag dingen voor je doen en dingen snel leren, en als het moet je beschermen maar dat beschermen is wel minder fel (in onze situatie) als bij een Duitse herder

Tasro speelt tegenwoordig als deur mat
en op stal licht hij of op de hooibalen of in de kast
op stal in de kast
Afbeelding
op stal op de stro balen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WWMDHHUN-D.jpg
deurmat
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:39

het felle verdedigen hoeft/wil ik ook niet hoor.
wil wel dat ik me gewoon veilig kan voelen met mijn hond,maar niet dat ie te beschermend is naar onbekende mensen toe...
wel dat ik hem gewoon kan meenemen naar stal,strand,terrasje enzo zonder zorgen.
lekker samen dingen doen..