De bench

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 21:41

alleen al dat het zo makkelijk gemaakt wordt om honden er fulltime in op te sluiten door het verkopen van dit soort kooien is vreselijk,iedere volwassen hond die er fulltime in moet leven is er 1 teveel...

dan nog blijf ik bij mijn standpunt....

pups en volwassen grote rashonden---> no go voor een bench,tenzij deze open staat.

kleine hondjes in een grote bench is prima,geen probleem mee.

Thirty

Re: De bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 21:42

Een slof, prikbanden en blafbanden zijn ook algemeen te verkrijgen. En zo zijn er nog meer dingen wat niet in orde is.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:15

Denk dat de mensen die fulltime hun hond in de bench hebben wel uitzonderingen zijn, al is een werkdag (8uur) ook al te lang als je het mij vraagt. Voorstander of niet. Als de hond even een uurtje in de Bench zit met een kluifje omdat baasje boodschappen is doen kan ik daar niet echt over struikelen, wel als het een groot gedeelte v/d dag wordt opgesloten. 'sluit' hem dan op in de tuin en zet de schuurdeur open o.i.d.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:20

Ik geloof er niet echt in om een object zo te demoniseren. Het is als die reclame van die bank: geld bouwd/geld verwoest. Er zijn maar weinig objecten die inherent slecht zijn en alleen maar voor slechte dingen geschikt zijn de mensen die maken wat de uitwerking van zo'n ding is.

Een bench was in eerste instantie toch ook alleen voor vervoer van je hond? Dat sommige mensen er een binnen kennel van maken ligt niet aan de bench. Ik ken ook genoeg mensen die een bench wel gebruiken waar hij voor bedoeld is en in een situatie waarin hij geen kwaad doet. Het is een doos met een deurtje het is niet "the one ring".

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:22

Sancha schreef:
Een slof, prikbanden en blafbanden zijn ook algemeen te verkrijgen. En zo zijn er nog meer dingen wat niet in orde is.

Dat maakt het allemaal niet minder erg maar erger. Dat mensen dit soort dingen nodig hebben. Dat klopt niet en zou niet moeten. Die dingen zijn ook alleen gemaakt voor het menselijk gemak.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:26

Gaan we nu ook discussiëren over het gebruik van pikbanden?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:27

en blafbanden en de slof :D :D ;)

(enne uhm PIKbanden :P jij maakt het wel heel spannend...)

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:31

Oh ja hahah... heel spannend!!! :P

Maar ik zal het maar bekennen dan wij hebben ook een PRIKband

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:37

waarom dan?

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:40

Deze is voor de mechelse herder van mijn vader. Het is een sporthond, flink sterk beest. Mijn vader heeft hem niet nodig maar komt het voor dat wij hem uit moeten laten dan hebben we toch iets meer te zeggen.
Ik moet er wel bij zeggen dit is geen gezinshond en hij is puur gericht op zijn baas.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:40

Maar terug naar de bench anders gaan we nog off-topic...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:32

nowornever schreef:
MyWishMax schreef:
Maar in dat geval vraag ik me af, waarom een bench en geen kussen oid? Als het alleen zijn eigen plekje is, die altijd open staat, dan kan je net zo goed iets anders neerzetten dan zo'n lelijk stalen ding _O-

*Mijn mening dan he? :) *

Omdat 1 van onze honden een open ruimte als bedreigend ervaart. Als hij dan slaapt denk hij dat hij continu op zijn hoeden moet zijn. En onze bench is helemaal donker gemaakt en dat geeft hem een veilig gevoel, waar niemand langs loopt. Maar ik dacht er altijd hetzelfde over als jou tot we deze herplaatser in huis kregen. Als er ooit een andere hondje komt, komt er in principe geen bench in huis, mits de hond aangeeft het prettig te vinden.

Maar dat snap ik heel goed :j

Diegoislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:17

Wij hebben de bench gewoon in huis staan...
Onze hond gaat daarin slapen... uitzich zelf :D
En ook op vakantie gaat ie altijd mee...
Ze vindt hem gewoon heerlijk
Ze heeft er dan ook wel genoeg ruimte in, hij is zeker niet te klein