Macs schreef:Waarom vlees koken??
Bakken lijkt me niet goed met het vet waarin het gebakken wordt
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en hele prooidieren behalve kip en kwartels ook niet. Nu vallen er een aantal diersoorten af omdat een van de 2 honden er niet gek op is.

mensen zijn mensen en honden zijn honden.
Rauw is echt gezonder voor je hond. ALs je het kookt, dan kook je veel -voor de hond belangrijke- voedingsstoffen eruit en dat is nou juist niet de bedoeling. Daarom worden brokken ook 'verrijkt' met allerlei mineralen/supplementen/vitamines: het vlees wát erin zit (in de meeste brokken verdomd weinig) is dusdanig verhit dat de voedingsstoffen daaruit doodgekookt zijn en om het dan maar weer compleet te maken wordt er vanalles toegevoegd. 
Sardines, tonijn, sperziebonen en een rauw eitje. saswes schreef:Paardenvlees! Da's vloeken in de kerk!
Waarom? Is toch net zo'n beestje als een kip of een eend of een rund? Maar meer kans op een beter leven voor het geslacht werd. Daarbij: onze beestjes eten alleen datgene wat wij mensen niet hoeven. Zonde om niet alles te gebruiken als het beest toch al gestorven is.. 
Frensie schreef:Mijn hond heeft ernstige voedselallergie klachten gehad, waardoor ze 7 weken lang een dieet kreeg van alleen paardenvlees en aardappelen. Om de dag stond ik anderhalve kilo aardappelen te schillen en koken en anderhalve kilo vlees. Nu heb ik goede hypo allergene brokken gevonden en daarop doet ze het super.
Frensie schreef:Mijn hond heeft ernstige voedselallergie klachten gehad, waardoor ze 7 weken lang een dieet kreeg van alleen paardenvlees en aardappelen. Om de dag stond ik anderhalve kilo aardappelen te schillen en koken en anderhalve kilo vlees. Nu heb ik goede hypo allergene brokken gevonden en daarop doet ze het super.

Chubby schreef:Frensie schreef:Mijn hond heeft ernstige voedselallergie klachten gehad, waardoor ze 7 weken lang een dieet kreeg van alleen paardenvlees en aardappelen. Om de dag stond ik anderhalve kilo aardappelen te schillen en koken en anderhalve kilo vlees. Nu heb ik goede hypo allergene brokken gevonden en daarop doet ze het super.
Gek advies ook. De aardappelen waren waarschijnlijk onderdeel van de oorzaak. Had die weggelaten en je was er geweest, vermoed ik..

Chubby schreef:Frensie schreef:Mijn hond heeft ernstige voedselallergie klachten gehad, waardoor ze 7 weken lang een dieet kreeg van alleen paardenvlees en aardappelen. Om de dag stond ik anderhalve kilo aardappelen te schillen en koken en anderhalve kilo vlees. Nu heb ik goede hypo allergene brokken gevonden en daarop doet ze het super.