Wat eet jouw hond vandaag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:56

Macs schreef:
Waarom vlees koken??

Bakken lijkt me niet goed met het vet waarin het gebakken wordt :) :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:39

pinuts schreef:
hertenvlees etc? Is toch hardstikke duur?? Volgens mij eten hier sommige honden luxer dan ik :+

Hertenvlees verkopen wij voor 4 euro per kg. Maar dat is natuurlijk niet zo'n mooi schoon biefstukje als wat jij met Kerst bij de slagerij haalt ;)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:32

IngridB schreef:
Macs schreef:
Waarom vlees koken??

Bakken lijkt me niet goed met het vet waarin het gebakken wordt :) :)

Dat snap ik, maar waarom niet rauw geven? Dat bedoelde ik :P
Wat maakt het vlees beter voor de hond om te koken?

Everytime

Re: Wat eet jouw hond vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:01

Onze hond krijgt gewoon elke dag brokken. :=

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:30

Wat betreft de diersoorten die ze hier krijgen, ik heb hier (gehad):

lam/schaap, rund/kalf, duif (vinden ze vreselijk haha), struisvogel, kalkoen, kip (ook bio), parelhoen (ook bio), geit, vissoorten, eend, hert, haas, konijn, gans, patrijs en kwartel. Paard voer ik niet :o ;) en hele prooidieren behalve kip en kwartels ook niet. Nu vallen er een aantal diersoorten af omdat een van de 2 honden er niet gek op is.

Maar die van mij hebben over het algemeen wat betreft diersoorten niet veel te klagen ;) :D

En Bommie probeer ik zovele mogelijk magere soorten te voeren, de meeste zijn wat duurder. En Mac krijgt juist meer vettere diersoorten.

Orgaan bak ik hier trouwens ook even op in zonnebloemolie, anders wordt het door Mac absoluut niet gegeten. Wel is het dan nog rauw aan de binnenkant.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 13:05

@macs, kip rauw geven lijkt mij niet gezond. We eten het zelf ook niet rauw, maar dat is misschien een rare gedachte van mij.
Hij zijn natuurlijk dieren en in het wild eten ze ook rauw vlees, maar mij lijkt het gezonder om het dan te koken.
En ik weet ook heeeeel zeker, dat mijn hondje echt geen rauwe kip zal eten. Is nogal een zeikerd wat betreft eten :D

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 13:08

Honden zijn niet vatbaar voor de salmonella bacterie. Daarbij lijkt koken niet nuttig omdat je daarbij toch bepaalde dingen uit het vlees haalt.
Het is inderdaad een rare gedachte van je :o mensen zijn mensen en honden zijn honden.
Ik zie wolven hun vlees ook niet koken :+

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 13:50

Ik heb nog nooit een wolf met een steelpannetje zien lopen nee :+ Rauw is echt gezonder voor je hond. ALs je het kookt, dan kook je veel -voor de hond belangrijke- voedingsstoffen eruit en dat is nou juist niet de bedoeling. Daarom worden brokken ook 'verrijkt' met allerlei mineralen/supplementen/vitamines: het vlees wát erin zit (in de meeste brokken verdomd weinig) is dusdanig verhit dat de voedingsstoffen daaruit doodgekookt zijn en om het dan maar weer compleet te maken wordt er vanalles toegevoegd.

Het verteringsstelsel van een mens en dat van een hond zijn niet te vergelijken. Kijk anders eens rond op bijv. barfplaats of voernatuurlijk, daar gaat een wereld voor je open ;)

Hertenvlees (poulet) haal ik trouwens voor 3.25 p/kg en dan heb ik mooi vlees.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:53

Mijn hondje krijgt het ook maar af en toe hoor. Verder gewoon brokken waar alle voedingsstoffen inzitten wat hij nodig heeft.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 20:53

Visdag! :D Sardines, tonijn, sperziebonen en een rauw eitje.

@IngridB: Maar dat is juist het 'probleem'. In brokken zitten voornamelijk dingen die een hond NIET nodig heeft, of zelfs niet kan verteren. Zoals graan bv. En in (bijna) alle brokken is graan het hoofd ingrediënt.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:37

chubby.. ik koop geen hertenvlees. Ik vind 4 euro zelf al te duur voor vlees. Al helemaal voor een hond;) Een ander moet t natuurlijk zelf weten. Mijn hond at brokken van de supermarkt en is aardig oud geworden zonder kwaaltjes:)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:42

@ Pinuts, ik geef je groot gelijk, 4 euro vind ik inderdaad flink wat geld!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:42

Ik heb brokken van science plan en mij is verteld dat alles erin zit :j .
Hij vind t lekker en komt echt niets tekort. Krijgt genoeg tussendoor, is mooi op gewicht.
Bij de brokken krijgt hij nog wat smulrondjes of frolic .

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:48

mijn hond heeft net boursinpakje op

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:57

nathalie_v schreef:
@ Pinuts, ik geef je groot gelijk, 4 euro vind ik inderdaad flink wat geld!

Tsja, het is inderdaad wel een duurder beestje om te voeren :D Maar leuk als afwisseling...

Vanmorgen hadden de hond en katten hier eendennekken en vanavond paardenvlees :Y)

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:00

Paardenvlees! Da's vloeken in de kerk!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:16

Mijn hond heeft ernstige voedselallergie klachten gehad, waardoor ze 7 weken lang een dieet kreeg van alleen paardenvlees en aardappelen. Om de dag stond ik anderhalve kilo aardappelen te schillen en koken en anderhalve kilo vlees. Nu heb ik goede hypo allergene brokken gevonden en daarop doet ze het super.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:25

saswes schreef:
Paardenvlees! Da's vloeken in de kerk!

:D Waarom? Is toch net zo'n beestje als een kip of een eend of een rund? Maar meer kans op een beter leven voor het geslacht werd. Daarbij: onze beestjes eten alleen datgene wat wij mensen niet hoeven. Zonde om niet alles te gebruiken als het beest toch al gestorven is..

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:38

Frensie schreef:
Mijn hond heeft ernstige voedselallergie klachten gehad, waardoor ze 7 weken lang een dieet kreeg van alleen paardenvlees en aardappelen. Om de dag stond ik anderhalve kilo aardappelen te schillen en koken en anderhalve kilo vlees. Nu heb ik goede hypo allergene brokken gevonden en daarop doet ze het super.

Heeft een van onze honden ook. Die doet het nu gewoon super op vlees, maakt niet uit wat. Cavom brokken krijgt ze ook niks van.
Ze had eerst ook hypoallergene brokken maar die waren wel heel erg duur, Cavom zit geen rotzooi in, maar niks gaat boven vlees.

De ontlasting word ook veel minder als je vlees voert. Dit omdat ze veel meer opnemen dan met brokken, dat geeft al aan dat er veel dingen in zitten waar ze niks mee kunnen, dus dat moet eruit.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:41

Frensie schreef:

Gek advies ook. De aardappelen waren waarschijnlijk onderdeel van de oorzaak. Had die weggelaten en je was er geweest, vermoed ik..

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:44

Chubby schreef:
Frensie schreef:

Gek advies ook. De aardappelen waren waarschijnlijk onderdeel van de oorzaak. Had die weggelaten en je was er geweest, vermoed ik..

Daar dacht ik ook al aan!

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:47

Hier stond vandaag een zalmkop en 1 pak Rodi (pens compleet) op het menu.
Verder nog een rauw ei en 1 boterham.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:42

Omdat ik te laat was met vlees uithalen vandaag (alweer) hier ook maar snel wat rodi pens uit de supermarkt gehaald voor een keertje. Was benieuwd hoe dat eruit zag, wat een vieze prak zeg!

Morgen maar gewoon weer barf!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:00

Chubby schreef:
Frensie schreef:

Advies van Utrecht. En heeft geholpen hoor, na 7 weken was hond 'schoon'

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:06

Hier eindelijk weer pens compleet.

Over 2 weekjes komt pupke ook :D
Ben benieuwt wat ze van smuldier vind.
Hoe kan ik haar eigelijk het beste laten wennen, gewoon gelijk overzetten ( heb ik met de rottie ook gedaan) of eerst haar puppybrok voeren en rustig aan overstappen.